Bevallen winter/voorjaar 2014

Plaats reactie
Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 18 september 2013, 10:07

Ying: meestal is het omgekeerd hé... hoop dat je het te zien krijgt! Ik volgende week 24weken echo, kan al niet wachten. Juist die suikertest, daar zit ik niet op tewachten, hehe. Wilzo graag het wiegje al zetten in de living maar is nog wat tevroeg zeker?

Pimpajoentje
Berichten: 175
Lid geworden op: 24 januari 2013, 13:51

Bericht door Pimpajoentje » 18 september 2013, 10:40

Ying, ik volgende week ook 20weken echo. 20 weken en een half eigenlijk:-).
Hopelijk weten we dan ook of het een meisje of jongen is, totaal geen voorkeur, maar we zouden het gewoon graag weten zodat we de lijst kunnen gaan samenstellen.
Het angstmonster steekt hier ook nog geregeld de kop op, ook al heb ik daar geen reden voor, ik voel me prima, vind het een beetje jammer dat mijn buikje zo traag groeit! Ik begin ook stilletjesaan wat beweging te voelen, tis ook het eerste kindje, dus das wel normaal denk ik dat niet eerder iets voelde. Echt stampen voel ik niet, maar ik voel wel beweging vanbinnen!
Veel groetjes!

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 18 september 2013, 11:28

@mimi24: hier staat ook al get wiegje klaar . Pampers liggen gestreken in de kast. Flesjes gedaan .je bent dus niet te vroeg hoor!
Pimpajoentje: ik ben op de echo ook 20en half ,k moet de 26sre gaan dus we lopen gelijk:)
Idd bij hey 1ste is het iets minder vlug voelbaar maar die stampjes komen er wel vlug aan hoor :)

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 18 september 2013, 14:59

Hoh, boven staat ook alles zo goed als klaar. Heb wel nog wat kleertjes enzo nodig maar daar wacht ik nog wat mee tegen het einde. Kopen jullie body'tjes van 50 of 56? Moet ik kleertjes voorzien voor in het ziekenhuis ook of draagt het dan enkel een pyjama'tje? Zit soms met zoveel vragen dat ik niet weet wat ik op die moment ga moeten doen en alles ga vergeten zijn...pff

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 18 september 2013, 16:21

ik heb een 56 gekocht van bodykes ,en pyjamakes en tenuekes ook :D

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 18 september 2013, 16:32

Hallo iedereen,

Ik krijg nooit verwittiging van de website dat er een nieuwe post is en in alle drukte ben ik vergeten te komen kijken. Blij te horen dat iedereen het hier zo goed stelt!

Ik wil even terugkomen op gelnagels en nagellak bij de bevalling. Ik studeer verpleegkunde en als ik op stage patiënten hun zuurstof moet meten, moet ik telkens de nagellak eraf halen omdat dat machien anders verkeerde metingen geeft. Ik veronderstel dat het bij gelnagels hetzelfde principe is.

Ik ben aan het uitzoeken waar ik mijn babylijst wil leggen. Na lang twijfelen gaan we uiteindelijk toch voor een lijst omdat ik bang ben dat mensen sowieso iets fysieks willen geven en dan gaan afkomen met spul dat we absoluut niet nodig hebben ipv iets op de pamperrekening te storten. Ik ga waarschijnlijk de lijst bij babydump hier in Mechelen leggen.

Moest er volk in de buurt van Mechelen wonen/moeten passeren: babydump geeft een doos met gratis leuke spulletjes als je de bon van hun website print. En sokjes als je hun catalogus (ook gratis) laat opsturen. Ben ik de enige op jacht naar gratis spulletjes?

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 18 september 2013, 16:40

Hehe vuurvliegje, zeker niet!
Ik heb me al ongeveer overal op ingeschreven! Spa mama programma, krijg je bon van 5€. Bij Nutricia krijg je flokje, de roze doos, kind en gezin,... Noem maar op!

Ik ga het bij naturelnagels houden denk ik :) Je weet maar nooit.
Mijn geboortelijst ligt bij dreambaby, je kan online bestellen, het is gratis, je krijgt 10% op het volledige bedrag, 120€ aan gratis producten van colruyt, fotoreportage en nog een paar gratis artikelen...

x

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 18 september 2013, 16:46

Zonet de catalogus van babydump besteld :d haha

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Bericht door VickskeL » 18 september 2013, 18:56

vuurvliegje schreef:Hallo iedereen,



Ik ben aan het uitzoeken waar ik mijn babylijst wil leggen. Na lang twijfelen gaan we uiteindelijk toch voor een lijst omdat ik bang ben dat mensen sowieso iets fysieks willen geven en dan gaan afkomen met spul dat we absoluut niet nodig hebben ipv iets op de pamperrekening te storten. Ik ga waarschijnlijk de lijst bij babydump hier in Mechelen leggen.

Moest er volk in de buurt van Mechelen wonen/moeten passeren: babydump geeft een doos met gratis leuke spulletjes als je de bon van hun website print. En sokjes als je hun catalogus (ook gratis) laat opsturen. Ben ik de enige op jacht naar gratis spulletjes?
Hey,
Wat zijn de voorwaarden bij babydump voor een babylijst? Krijg ie bv een aankoopbon van x % na het afsluiten van de babylijst? Is er aankoopveplichting? Kan je de lijst online beheren?

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 18 september 2013, 19:57

Man man man, wat huppel ik achterop zeg. Geen buik, geen wieg, geen kleertjes, zelfs nog geen gesprek met de man over de baby. Tja tzal wel komen zeker. Wel al mega veel activiteit. Mijn dochter waszo rustig in mijn buik, maar nu is het een actiefje. Savnds heel erg maar overdag ook. Zalig gewoon. Dat geeft me ook wat rust. Nog 5 keer slapen en dan mag ik gaan zwaaien. 20 weken echo op maandag. Ben dan net geen 21 weken. Dan nog 5 en dan komen we indelevensvatbare weken. Daar kijkik echt naar uit.

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 18 september 2013, 20:27

Wat is een flokje? Ik krijg die roze doos maar niet te pakken (geven ze niet in het ziekenhuis hier) en kind en gezin daar heb ik niks van buiten het moederboekje. Doen die nog iets? Bedankt voor de spa-tip! Die ga ik meteen eens bekijken.

Zie hier het antwoord van babydump op mijn vragen:
- Zijn er verplichtingen gebonden aan de lijst? Ja, dit betreft artikelen die speciaal besteld moeten worden, deze moeten worden afgenomen.
- Ben je verplicht alle niet gekozen items te nemen? Neen, dit bent u niet verplicht.
- Is er een mogelijkheid om grotere zaken in schijven te zetten zodat mensen er een deeltje van kunnen betalen? Ja, dit is mogelijk.
- Wat met items die dubbel gegeven worden? Kan je deze omruilen? Ja, op vertoon van aankoopbon, echter gaat dit niet met kleding, deze kan niet geruild worden.
- Kan je de lijst online aanmaken en beheren? Ja, dit kan.
- Kan de familie de lijst online raadplegen? Ja, dit kan dmv een wachtwoord dat door u toegekend kan worden.
- Kan je items verborgen houden en pas later zichtbaar maken zodat de meest noodzakelijke spullen eerst gekocht worden? Neen, dit is niet mogelijk.
- Is er zoals bij de meeste andere winkels een korting op het einde ovv een aankoopbon berekend obv het bedrag dat uitgegeven werd? Ja , 10%

Valentijn, ik tel ook af naar de levensvatbare weken. Ik werd vannacht huilend wakker uit een droom waarin dat het voorbij was... En dat is natuurlijk het moment waarop ze absoluut niet willen schoppen he!

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 18 september 2013, 22:00

Euh jah een flokje... Ze noemen dat nog een doodoo. Zo zacht doekje meestal. Staat zo hoofdje op van beestje of iets anders en rest is een vierkant doekje. Ge kent da wel é. Wij noemen da hier een flok:P

Roze doos krijg je enkel bij bevalling dacht ik,paarse doos bij zwangerschap,kan je ook bij apotheek halen dacht ik. Meestal op info avond van ziekenhuis maar aangezien ze dat bij jou niet doen...

vitamientje
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 september 2010, 10:35

Bericht door vitamientje » 18 september 2013, 22:43

:)
Een doodoo is volgens mij een 'knuffeldoekje' :D

Mimi24
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 januari 2013, 17:33

Bericht door Mimi24 » 19 september 2013, 9:17

Zo kan je het ook stellen ja :P

ying
Berichten: 680
Lid geworden op: 1 december 2012, 22:20

Bericht door ying » 19 september 2013, 18:28

amaai zit terug met blaasontsteking pffffff :(
nu moet ik ontsmettingspikletjes nemen ,furandine , 3 per dag ,k hooo dat hetweggaat daarmee :o

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten