Dillema: laten we de natuur zijn gang gaan of nog niet?

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 23 september 2013, 10:26

Ah gatver, Lotje... Lees net het goede nieuws en in 1 ruk ook het slechte. Niet eerlijk en vooral een klap voor jullie. Sterkte, meisje!

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 26 september 2013, 15:01

Dank je. De grootste klap is voorbij (denk ik). Zolang ik er met niemand over hoef te praten (behalve hier dan). Ik weet alleen totaal niet meer hoe ik de nabije toekomst zie.
Houden we ons aan ons plan? Dwz de natuur zijn gang laten gaan tot volgende zomer, dan cryo's, dan terug ivf.
Of eerst cryo's proberen. Dan wachten tot de zomer en dan terug ivf.
Of alles vervroegen, dus begin volgend jaar terug met de mm starten en de natuur geen kans meer geven.

Tot vandaag ging ik ervan uit dat, eens we starten met ivf, we wel snel terug zwanger zouden zijn. Ik heb er totaal geen rekening mee gehouden dat we de tweede keer misschien niet zoveel geluk zullen hebben. En ik weet dat het super verwend klinkt, maar twee kindjes die niet te veel in leeftijd verschillen zou ik wel leuk vinden.

Soit, met alles hier neer te pennen, valt me op dat ik te veel aan het nadenken ben en te veel aan het zwart denken ben. Het zal volgens gyn nog twee maanden duren vooraleer mijn menstruaties weer op gang komen. Dan nog een cyclus van meer dan 40 dagen. Ik heb nog heel 2013 om na te denken :)

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 26 september 2013, 15:02

Dank je. De grootste klap is voorbij (denk ik). Zolang ik er met niemand over hoef te praten (behalve hier dan). Ik weet alleen totaal niet meer hoe ik de nabije toekomst zie.
Houden we ons aan ons plan? Dwz de natuur zijn gang laten gaan tot volgende zomer, dan cryo's, dan terug ivf.
Of eerst cryo's proberen. Dan wachten tot de zomer en dan terug ivf.
Of alles vervroegen, dus begin volgend jaar terug met de mm starten en de natuur geen kans meer geven.

Tot vandaag ging ik ervan uit dat, eens we starten met ivf, we wel snel terug zwanger zouden zijn. Ik heb er totaal geen rekening mee gehouden dat we de tweede keer misschien niet zoveel geluk zullen hebben. En ik weet dat het super verwend klinkt, maar twee kindjes die niet te veel in leeftijd verschillen zou ik wel leuk vinden.

Soit, met alles hier neer te pennen, valt me op dat ik te veel aan het nadenken ben en te veel aan het zwart denken ben. Het zal volgens gyn nog twee maanden duren vooraleer mijn menstruaties weer op gang komen. Dan nog een cyclus van meer dan 40 dagen. Ik heb nog heel 2013 om na te denken :)

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 27 september 2013, 19:39

Sterkte Lotje. Dikke knuffel.

Onze zoon groeit en groeit ondertussen maar :D . Net begonnen met fruit- en groentenpap, wat vrij goed gaat. Hij gaat 2 dagen per week naar de crèche en doet dat supergraag. Hij lacht naar iedereen, is altijd goedgezind. Een droom dus :D .

Niño
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 januari 2012, 10:16

Bericht door Niño » 30 september 2013, 9:47

Lotje, pff wat moeilijk.
Zou het even laten bezinken en zien hoe je er tegenover staat als je terug ongesteld word.
Als je er klaar voor bent zeker niet twijfelen en gewoon starten.

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 11 november 2013, 15:04

Na op 1 dag 2 keer goed nieuws te hebben gekregen van fiere toekomstige papa's-collega's is de kogel door de kerk: op 4 december gaan we eens praten met de fertiliteitsarts om terug met IVF-ICSI te starten. Een bijkomende reden is dat ik heel veel last heb van mijn maandstonden en dus bang ben dat de endo terug komt. Ons zoontje zal dan ongeveer 6 maanden zijn, dus het is kort op mekaar, maar ik voel aan dat we best niet te lang wachten. De hele mallemolen al een keer doolopen maar het blijft toch spannend! :D

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 12 november 2013, 8:54

Onze dochter is na vier icsi pogingen in mei 2012 geboren.
Na drie maand zaten we al terug bij fertiliteit.
6maanden na haar geboorte mochten we opnieuw starten (6 maanden na keizersnee).
Deze poging was direct gelukt!
Nu hebben we een dochter van 18 maand en zoon van 2 maand.
Ik zou het zo opnieuw doen!
(Ik was trouwens vrij snel gestart met de pil om alles zo snel mogelijk plat te leggen en wanneer we mochten starten met icsi ik onmiddellijk zou kunnen stoppen met de pil en regels zou krijgen... Mij werd gezegd dat dit "goed" was? Maar wij kunnen géén kindjes krijgen zonder icsi dus staan wij niet echt voor de keuze pil nemen of niet...Ik neem vooral de pil omdat dan veel symptomen van mijn pcos wegblijven...).

Veel succes!

Amaliya
Berichten: 328
Lid geworden op: 4 mei 2012, 11:11

Bericht door Amaliya » 27 november 2013, 13:56

hallo

Hier ook de dilemma. We hebben een dochtertje van 9 maandjes. De FA had ons aangeraden om 6 maandjes natuurlijk te proberen,m aar ik heb ondertussen toch een afspraak gemaakt op 17 december om toch te horen of we vanaf januari niet zouden kunnen proberen. we hebben nog 2 cryos en heel eerlijk.. he tkriebelt enorm voor een 2de :oops:

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 2 december 2013, 0:22

terug in de running. Nog steeds enorme tweestrijd na miskraam. Nog op natuurlijke wijze proberen of starten met ivf.

Eerste NOD na miskraam komt eraan, maar ik voel geen enkel symptoom.

Ik denk dat ik eens een afspraak ga maken met fertigyn om te bespreken hoe we het best aanpakken, ik heb geen rust en het is moeilijk om uit te leggen, maar ik heb geen vertrouwen meer in m'n lichaam.

En zoals jullie ook wel zullen ondervinden, binnen negen maanden start de zomer terug en de zwangerschapsaankondigingen stromen binnen.

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 2 december 2013, 0:22

terug in de running. Nog steeds enorme tweestrijd na miskraam. Nog op natuurlijke wijze proberen of starten met ivf.

Eerste NOD na miskraam komt eraan, maar ik voel geen enkel symptoom.

Ik denk dat ik eens een afspraak ga maken met fertigyn om te bespreken hoe we het best aanpakken, ik heb geen rust en het is moeilijk om uit te leggen, maar ik heb geen vertrouwen meer in m'n lichaam.

En zoals jullie ook wel zullen ondervinden, binnen negen maanden start de zomer terug en de zwangerschapsaankondigingen stromen binnen.

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 4 december 2013, 20:07

Voilà, het bezoek aan de fertiarts zit erop. Het 'binnenwerk' is voldoende hersteld van de bevalling. We mogen zelf beslissen wanneer we starten. Ze heeft ons naar huis gestuurd met een voorschrift voor de pil die ik eerst een maand moet nemen en 'dan bel je maar wanneer je wil starten met IVF' :D . Geweldig mens toch hé :) . We hadden ons zoontje meegenomen en ze heeft hem een hele tijd aan het bewonderen geweest. Dus met een heel goed gevoel terug buiten gekomen. :) Nu is het aan ons om te beslissen wanneer we starten. Spannend!!!!

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Re: Dillema: laten we de natuur zijn gang gaan of nog niet?

Bericht door Snoezeke » 2 mei 2017, 13:33

Een update bijna 4 jaar na datum :D .
Enkele maanden na mijn post besliste de natuur helaas voor ons: ik werd heel erg ziek (incl verblijf op intensive care) en enkele dagen later overleed mijn papa. Dag kinderwens.
Sinds enkele weken hoor ik echter mijn biologische klok terug tikken :D . Ik ben er 36 en mijn echtgenoot 52, dus lang nadenken zit er niet meer in!
Ik zit met volgende vragen:
- Sinds 3 jaar heb ik een spiraal. Hoe lang duurt het voordat die hormonen uit je lijf zijn wanneer je hem laat verwijderen?
- We hebben 3 IUI's, een endometriose operatie en een ICSI-poging achter de rug. De eerste ICSI-poging was raak. Moeten we eerst natuurlijk proberen of mogen we meteen terug met ICSI beginnen?
Zoveel vragen en zoveel gepieker! :twisted: :twisted: :twisted:

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Dillema: laten we de natuur zijn gang gaan of nog niet?

Bericht door Wies » 3 mei 2017, 10:34

Hoi Snoezeke,

Ik zit precies met hetzelfde dilemma!
Ons eerste is er ook via een ICSI-cryo gekomen, na operaties voor vocht in eileider (is verwijderd) en endo-cyste.
Nu beslist om te stoppen met nuvaring en te gaan voor een tweede.
Ik weet dat bij nuvaring en bij de pil je in principe meteen terug je cyclus kan krijgen, bij een spiraaltje weet ik het niet, maar gezien dat ook met lage dosissen hormonen werkt, lijkt mij dat dit niet zo lang duurt tegen dat je lichaam zich weer aanpast. Maar iedereen reageert natuurlijk anders, dus ik denk dat dat afwachten is.

Wij weten ook niet goed of we spontaan willen proberen of meteen onze overige cryo's (4) willen gebruiken.Het zou natuurlijk leuk zijn om spontaan zwanger te worden, om dat ook eens mee te maken, maar is het het risico op endometriose en bijhorende operaties en complicaties waard... mijn gynae raadt in ieder geval aan niet te lang spontaan te proberen. Ik heb dan maar meteen gevraagd wat we moeten doen als we de cryo's moeten opstarten, zodat alles daarvoor in orde is als we daarmee willen starten, kwestie van geen tijd daarmee te verliezen. Misschien kan je ook eens met gynaecoloog overleggen en zorgen dat alles in orde is?
Ik denk dat ik ondertussen voor mezelf beslist heb om met de cryo's te starten, omdat ik zo zeker weet dat er een kans is en ik goed word opgevolgd voor het geval de endometriose beslist om terug te keren.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Het opstarten van een verse ICSI is natuurlijk wel anders dan een cryo-poging.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

saar33
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re:

Bericht door saar33 » 3 juni 2017, 9:38

Snoezeke schreef:
1 september 2013, 20:58
Dikke proficiat Lotje83!!!

Ik geniet ondertussen heel erg van mijn zoontje! Hij is echt geweldig: heel braaf, eet goed, slaapt goed. Ben er echt compleet verliefd op :D :D :D .
Mijn ventje en ik hebben alletwee hetzelfde gedacht: we hebben het nu goed met ons zoontje en we hebben er zoveel moeten voor doen. Gaan we het lot tarten en het nog een keer proberen? Maar ondertussen wordt er wel geen anticonceptie gebruikt :) . We laten dus maar gewoon de natuur zijn gang gaan. Maar dan blijft de vraag: hoe lang laten we de natuur zijn gang gaan? Dat kan niet eindeloos, vermits mijn ventje 48 is. Gaan we na een bepaalde periode terug met IVF starten? Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar ik neig toch meer naar ja dan naar nee.
ik zou het een 6tal maanden de natuur laten gaan en dan terug verder gaan zien. ondertussen kan je genieten van je baby want als je terug de mmm in ga, dan kan je weer al die consultaties verwachten. en dan moet je misschien telkens opvang gaan zoeken voor je baby? misschien dat je dan ook iets minder gaat genieten van je baby omdat je dan al snel met nummer 2 in je hoofd zit (en alles daarrond) maar dat is mijn mening he. doe jij maar wat je wil :)
genieten van je baby, ze zijn zo snel groot :wink:
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten