IUI + borstvoeding

Plaats reactie
Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

IUI + borstvoeding

Bericht door Elfie » 4 oktober 2013, 6:28

Hey allemaal,

Ons eerste kindje is nog maar net geboren, en we denken al wat verder...:wink:
Toen we een jaar geleden in het Middelheim vertrokken, zeiden ze ons dat ze niet behandelen wanneer je nog borstvoeding geeft.
Mijn vrouw is van ons dochtertje bevallen, maar we geven wel alletwee borstvoeding (geïnduceerde lactatie). Ik blijf thuis voor ons dochtertje en zal dus waarschijnlijk diegene zijn die het langst zal blijven doorvoeden.Liefst willen we de WHO-norm van 2 jaar halen,en dan zien we wel.
Momenteel heb ik nog geen cyclus, maar als die er binnen een aantal maanden wel weer is zouden we toch graag weer van start gaan, ik zou het kindje dan dragen.Het vorig kindje krijgen heeft ons heel wat tijd gevraagd,vandaar dat ik er niet te lang mee wil wachten. voor je het weet ben je namelijk x-aantal maanden/jaren verder, al hoop ik het niet.
Maar welk ziekenhuis (of welke gynaecoloog) in Vlaanderen is bereid te behandelen tijdens de borstvoeding? Iemand ervaring met IUI en borstvoeding?
Dat we er langer over doen door onregelmatige cyclus, heb ik er best voorover...

Groetjes,
Elfie

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 4 oktober 2013, 22:35

Elfie,

Ik ken geen centrum dat behandelt tijdens BV. Op zich is het ook wel logisch, hé. BV is een (onbetrouwbaar) anticonceptiemiddel. Lijkt me dan ook raar om ziekteverzekeringscentjes aan te besteden via fertiliteit.
Hier ook volledig gestopt met BV bij begin terug behandelen. Was enige voorwaarde...
Je kan misschien wat langer BV geven en genieten vn jullie kleintje (gedeelde BV moet zaaalig zijn!) en pas daarna verder behandelen?
Of misschien nr Nederland gaan, misschien zijn er daar wel centra waar ze het wel doen?

liesje

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Bericht door Elfie » 4 oktober 2013, 22:46

Hey Liezeke!
Bedankt voor je antwoord!
T is omdat içk weet dat ze het in Nederland vaak wel doen icm borstvoeding, dat ik hoopte dat er hier ook een centrum zou zijn :wink:
Op zich is het idd logisch ivm centen, maar er worden evengoed vrouwen zwanger die bv geven (icm bijvoeding dus na 6 maand meestal). ALs het wettelijk gereged was zou ik aan thuisinseminatie beginnen met ovulatietestjes enz, dan konden we t allemaal zelf regelen. Maar de juridische onzekerheid daarmee durven we niet echt aan...
Ik ben echt bang dat het weer niet van een leien dakje gaat lopen en we weer 2jaar bezig gaan zijn, vandaar dat we er vrij snel aan willen beginnen.
Kan je als Belg naar een Nederlands centrum gaan eigenlijk? Iemand een idee hoe het dan zit met intake / kosten,...?

Groetjes

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Bericht door Ster_ » 7 oktober 2013, 22:58

Hoi Elfie, proficiat met de geboorte van jullie dochtertje! Zelf heb ik 2 zoontjes uit ivf/icsi. De jongste werd onlangs 1 jaar en krijgt ook nog enkel borstvoeding als melk. Hij heeft ook koemelk allergie. Ik wil héél graag voeden tot zijn 2j minstens. Maar ik wil ook héél graag een derde kindje. We zijn al eens gaan horen voor onze cryos maar ook bij ons: eerst stoppen met bv. De uitleg van de gyn: bij een fertiliteitsbehandeling willen we een zo vruchtbaar mogelijke vrouw en dat ben je niet tijdens bv. Logisch, maar behoorlijk frustrerend...

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Bericht door Emeltje » 7 oktober 2013, 23:17

Hallo,

Ik heb ons dochterke borstvoeding gegeven tot ze 9 maanden was. Ik ben ook gestopt met de reden dat we voor een 2de willen gaan. (ondertussen al iui3) Ik heb ook verschillende fertiliteitscentra overlopen maar inderdaad geen enkel die wil behandelen als je borstvoeding heeft. Nochtans op internet heel wat informatie gevonden op Nederlandse sites dat het gebruik van vruchtbaarheidshormonen geen invloed heeft op de melkproductie of schadelijk kan zijn voor je kindje. Ook de kansen op zwangerschap zijn niet kleiner omdat de hormonen je cyclus terug op gang trekken. Nu, ik heb dit voorgelegd bij crg en de 'vriendelijke' verpleegster zei: ewel, ge gaat dan naar Holland moeten gaan e...
Nu, ik vind het nog altijd jammer dat ik moest stoppen, maar ja... kon niet anders, was stoppen of geen tweede. Nu ik heb heel veel plezier gehad aan die 9 maand en de 'intieme' momenten met ons meiske zijn er nog altijd. (maar nie meer aan de borst)

Elfie
Berichten: 98
Lid geworden op: 2 juli 2012, 0:52

Re: IUI + borstvoeding

Bericht door Elfie » 9 augustus 2014, 0:35

Ff terug dit topic opvissen:
Onze kleine meid wordt bijna 1 jaar, en volgende maand starten we weer voor een broertje of zusje!
Ik geef nog steeds borstvoeding, maar daar weten ze normaal gezien niets van op fertiliteit. Mijn prolactinespiegel is laag genoeg ondertussen, heb ik op voorhand laten testen bij de huisarts :wink:
Hopelijk blijft dochterlief doordrinken tijdens de zwangerschap en kan ik binnen een jaartje ofzo gaan tandemvoeden!
Groetjes
Dl 08/2014 uit 1e cryo van 1e IVF na 6 mislukte iui's.
Start voor een brusje op 03/09/14-Middelheim

Flappie30
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 december 2011, 15:27

Re: IUI + borstvoeding

Bericht door Flappie30 » 31 augustus 2014, 21:14

Ik wil op dit topic ook even inpikken omdat ik het toch erg belangrijk vind dat mensen die hier komen zoeken weten dat er wel degelijk opties zijn om BV te combineren met een nieuwe behandeling. Prof. Petra de Sutter van UZ Gent bvb ondersteund dit al wel. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je al weer een cyclus hebt.
Ik mocht van mijn ferti arts in GHB Leuven ook een cryo poging opstarten terwijl ik nog BV gaf, ze had liefst wel dat ik zou stoppen voor een verse poging. Helaas is de cryo tp niet op een terugplaatsing uitgelopen omdat de cryo de ontdooifase niet overleefd heeft. Desondanks geef ik nu ook nog gewoon BV terwijl ik de volgende verse ivf poging ben opgestart. Mijn dochter is 19 maanden, ik menstrueer al weer van toen ze 3 maanden oud was en bij de cryo poging 2 maanden terug waren mijn hormonen perfect normaal, baarmoederslijmvlies groeide normaal en ik ging ook gewoon goed richting een ovulatie. Als je naar de redenen vraagt waarom het niet mag, krijg je verschillende antwoorden van verschillende dokters. Lagere slagingskansen is ook maar een excuus dat ze aangeven: ze laten het niet toe, dus waar halen ze dan hun cijfers vandaan ? Toen ik aangaf bij de arts dat dit in Nederland al in diverse centra wel gedaan werd, viel zij zelfs volkomen uit de lucht. Dus het is niet dat ze daar hun cijfers vandaan hebben.

cicimoi
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 augustus 2016, 14:44

Re: IUI + borstvoeding

Bericht door cicimoi » 11 oktober 2016, 15:02

Lees anders eens op bortsvoeding.com hierover?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten