Voorstellen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Voorstellen

Bericht door Lientjuh86 » 16 oktober 2013, 12:28

Dag iedereen,

Na een tijdje meelezen op dit forum heb ik toch besloten me voor te stellen. Wij zijn een gelukkig getrouwd koppel met een zeer duidelijke kinderwens. Echter ben ik 9 jaar geleden opgenomen en geopereerd aan een ovariele borderline tumor. Een goedaardig gezwel op beide eierstokken waardoor deze verwijderd moesten worden.
Mijn behandelende arts van toen die me nog steeds opvolgt heeft onmiddellijk de reflex gemaakt om het ovariumweefsel op te sturen naar Brussel voor bewaring. Ik was toen immers nog maar 18 jaar.

Nu zijn we zover, we zijn vorige maand voor de eerste keer op gesprek geweest in Jette en dat was een moeilijke dag.

Heel eenvoudig uitgelegd zal ik een paar operaties ondergaan waar ze mijn eigen ovariumweefsel bij me gaan inplanten. De plaats van inplanting staat nog niet vast, dit zal ofwel het buikvlies worden ofwel op de onderarm hoewel ik hier niet zo een fan van ben.
Eens dit aanslaat zal het de bedoeling zijn dat hier mijn follikels gaan rijpen totdat ze via een pick-up verzameld worden en we gaan proberen via IVF een zwangerschap te bekomen. De kansen zijn miniem omdat dit eigenlijk allemaal nog in zijn kinderschoenen staat en er maar een 30 gevallen van zijn wereldwijd.
Spannend en enorm beangstigend dus.

Onze casus gaat eerst nog op een congres besproken worden en dan starten we met de transplantatie. Het zal een klein half jaar duren vooraleer men,kan zien of mijn lichaam terug hormonen aanmaakt en het weefsel niet afstoot. Wekelijks bloedonderzoek dus.

We kijken er niet negatief tegenover maar ik geef toe dat het zwaar ligt en het absoluut niet helpt om overal zwangere vrouwen en baby's te zien. Maar begrijp me niet verkeerd, ik gun het iedereen zo erg maar het doet pijn dat het voor ons zo moeilijk is.

Ik ben alvast een blog gestart, een manier om mijn gevoelens van me af te schrijven.

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik dit forum heb gevonden, ik ben al zoveel herkenbare dingen tegengekomen!

Alvast succes aan iedereen!

Tot snel!

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Bericht door DVO Marijke » 18 oktober 2013, 11:36

Lien, we willen je alvast een hart onder de riem steken.. want waar jij of liever jullie voorstaan is toch wel heel bijzonder. De nieuwe ontwikkelingen bieden heel wat mogelijkheden maar als je bij de eersten bent om ze toe te passen is het tegelijk 'spannend en beangstigend' zoals je zelf uitdrukt. We duimen alvast voor een succesverhaal !

Het DVO-team

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Bericht door Lientjuh86 » 20 januari 2014, 16:56

Heel erg bedankt voor je berichtje. Ondertussen zijn we nog niet veel verder alleen weten we dat de kansen altijd maar kleiner worden. Er is nog geen enkel succesverhaal wereldwijd van wat wij gaan proberen en dit baart me zorgen. Ik ven ziek van jaloezie maar daar ben ik zeker niet de enige in op de forum. Ergens blijf ik het positief bekijken en afwachten maar ben bang dat het niet lukt.
Laten we hopen dat 2014 ons geluk brengt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten