Factor V Leiden

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
alnus
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 januari 2014, 13:07

Factor V Leiden

Bericht door alnus » 17 januari 2014, 13:11

We zijn ruim een half jaar bezig om zwanger te worden. Ik maak me nog nergens druk om, bij sommige mensen duurt het eenmaal wat langer dan bij anderen, helaas. Ik zit alleen wel met een vraagje. Ik heb een bloedafwijking genaamd Factor V Leiden en mijn man heeft de zeldzame bloedgroep B-negatief.

Heeft iemand een idee of dit invloed heeft op onze kinderwens?

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Bericht door Lien2 » 17 januari 2014, 13:41

Dag Alnus,

Ik heb ook de bloedafwijking APC resistentie of factor V Leiden. Dit had bij ons wel degelijk een invloed op onze kinderwens, naast nog een aantal andere factoren zoals endometriose en verstopte eileider.
Die bloedafwijking zorgt er voor dat je bloed te snel stolt en daardoor kunnen er bloedklontertjes in je baarmoederslijmvlies terechtkomen wat een innesteling zou kunnen tegenwerken of voor herhaalde miskramen zou kunnen zorgen. Ik moet hiervoor clexane (bloedverdunner) spuiten. Ik ben hiermee begonnen 2 dagen voor de terugplaatsing bij ISCI behandeling en ondertussen ben ik bijna 30 weken zwanger van een tweeling. Ik moet die clexane iedere dag spuiten gedurende heel de zwangerschap tot 6 weken na bevalling.
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat de clexane zou helpen maar ik ben wel zwanger geraakt na de 6de behandeling. Ervoor gebruikte ik nooit clexane. Ik ben wel geopereerd voor endometriose en verstopte eileider. Dus het ligt ook niet alleen aan de clexane. Ik kan dus niet met 100% zekerheid zeggen dat clexane helpt om zwanger te worden of een miskraam vermijdt.
Maar ik zou dit toch zeker voorleggen aan je gyneacoloog want is enkel op voorschrift verkrijgbaar.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten