Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 12 mei 2014, 17:43

Hello iedereen,
Na reeds 4j intussen proberen we om zwanger te worden. 2x spontaan zwanger geweest maar miskraam en dan in iui en daarna icsi beland. Na vele pogingen met slechte eicelkwaliteit geopteerd om te starten met eiceldonatie. Vrijdag eerste gesprek gehad met arts en psychologe en we mogen starten. We hebben iemand die wisseldonatie voor ons doet.
Ik moet zeggen, ik sta ervan te kijken hoe weinig eicellen je krijgt bij 1 poging...6 eicellen waarvan als je chance hebt er 3 of mss 4 overblijven....wat een teleurstelling vind ik dit. Zoveel moeite doen van zelf iemand aan te brengen en dan krijg je maar 6 eicellen... :(
Enfin, ik zal er mij moeten overzetten, maar t is moeilijk zenne...
Zijn hier nog vrouwen die gestart zijn of reeds bezig zijn met ecd? Wat zijn jullie verwachtingen, bedenkingen?

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 15 mei 2014, 21:39

Hoi, wij staan sinds vandaag op de wachtlijst en er zijn bog 160 koppels voor ons. Wachten of zelf een donor aanbrengen dus. Ik hoop dat dit geen meerdere jaren plan gaat worden gezien wij ook al even bezig zijn.
Succes aan iedereen die er al mee bezig is!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 15 mei 2014, 23:43

Hey Lientjuh,
Ik las je oproep en ik hoop van harte dat je via het internet iemand vindt die donor wilt zijn. Er zijn er al een paar die hier een donor gevonden heb, heb ik gelezen. Ken je niemand die donor voor je zou willen zijn?
Ik las dat je nog jong bent, amai, dat is ook zwaar hé! Ben je ook in Jette in behandeling? De wachttijden zijn daar van 14 tot 16 maanden hoorde ik, echt erg amai! Als je een donor vindt kom je bovenaan de lijst te staan en heb je recht op 6 eicellen.

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 16 mei 2014, 9:31

Hoi, ja mijn eierstokken zijn verwijderd 10 jaar geleden en er was altijd hoop een kindje te kunnen krijgen van mijzelf. Nu hadden ze ons een zeer experimenteel voorstel gedaan maar de kansen dat het zou lukken zijn zo miniem dat we de gok niet willen wagen. Misschien tegen dat de wetenschap verder staat tegen dat wij een 2e willen.
Het is nu dus inderdaad wachten maar ik hoop een donor te kunnen vinden.
Het is verschrikkelijk als je een kinderwens hebt maar zo moet wachten om deze te kunnen vervullen. We dachten er aan om naar Spanje te gaan omdat daar de databank veel groter is maar daar moet ook alles volle pot betaald worden daar we hier op een tussenkomst kunnen rekenen. En de maatschappij oefent vreselijk veel druk uit, het is soms hartverscheurend maar dat moet ik jullie niet vertellen eh!

Mijn zus wil graag doneren maar gezien ze 5 jaar jonger is wel pas na hun eerste kind, wat ik ook volledig begrijp. Verder ken ik niemand die ik het zou kunnen vragen.

Moest er dus iemand mijn verhaal gelezen hebben en ons wensen te helpen om via kruisdonatie bovenaan de lijst te komen zouden wij die persoon eeuwig dankbaar zijn!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 16 mei 2014, 17:32

Hey Lientjuh, diegene die voor ons doneert (als wisseldonor) is mijn schoonzusje en is ook maar 24 jaar en heeft zelf nog geen kinderen. In Jette zijn ze zeer duidelijk om te zeggen dat dat voor de toekomst voor de kinderwens niets veranderd. Ze hebben niet mindere kans om zwanger te worden dan na de donatie....
Maar het is idd niet evident, dat geloof ik! En Spanje, ja, idd, mooi, maar wel erg duur hé. Maar moest ik het geld echt over hebben en dit al geprobeerd hebben hier, weet ik zelf niet of ik het zou doen. Het is al zo vermoeiend om hier op en af te rijden, wat moet dat niet zijn als ge op en af naar daar moet. Ik moet de mensen bewonderen die dat willen doen...

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 16 mei 2014, 19:11

Dag Caroo,
Wij zijn gisteren met mijn zus en haar man in jette geweest hiervoor en hebben alle uitleg gekregen. Zij willen heel graag doneren (rechtstreeks) maar pas als zij al een kindje hebben.

Verder kennen wij niemand die donor zou kunnen zijn.
Als wij dus niemand via internet vinden moeten wij wachten totdat de 160 koppels voor ons geholpen zijn. Spanje is te duur en te ver dusja..

Fijn dat je schoonzus je kan helpen, heb enorm veel bewondering voor donors! Wanneer kunnen jullie starten?
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 17 mei 2014, 9:58

Dag Lientjuh
Gaat je zus dan ook dadelijk aan kinderen beginnen? Of gaan ze nog even wachten?
Wij (mijn schoonzus en ik) zijn vrijdag in Jette geweest voor alle uitleg voor haar en ze mocht dadelijk bloed laten trekken en kreeg al een aanvraag mee om een echo te laten maken. Die bloedtest is ook een genetische test en duurt 6w vooraleer de uitslag bekend is. Zij moet dan de 22 ste juli terug voor het tweede gesprek. Dat is vooral bespreken van de uitslag. Daarna moeten we samen een gesprek hebben bij de counsellor. Daar krijgen we de uitleg hoe alles praktisch in zijn werk gaat gaan en dan mag ze starten met haar behandeling. Omdat we allemaal begin augustus op vakantie gaan en pukkelpop daar ook net valt, gaat ze starten na pukkelpop. Dus met veel chance hebben wij onze terugplaatsing begin september. Spannend!
Ik moet wel eerst nog een hysteroscopie opnieuw laten doen om zeker te zijn dat met mijn baarmoeder en slijmvlies alles goed is!

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 17 mei 2014, 12:30

Hoi, ja dat zou normaal ook ons traject zijn. Zij willen graag dat het eerdte kind van hen is. Ze plannen kinderen binnen een jaar of 2. Wij kunnen daar dan op wachten of verder zoeken. Had er wel al helemaal naar uitgekeken dus het kwam wel wat hard aan maar ok ik respecteer hun beslissing. Dit mag tussen ons niets veranderen.

Wat fijn om naar uit te kijken eh, september al! Heerlijk!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 18 mei 2014, 22:52

Dat is inderdaad lang wachten ja. Maar het is zoals je zegt, het mag niets veranderen tussen jullie, dat begrijp ik! Misschien dat hier toch nog iemand reageert op je oproep, ik hoop het van harte voor je. Het is enorm frustrerend, dat wachten vind ik. Wanneer je in het 'circuit' zit, ben je eigenlijk altijd op iets aan het wachten, ofwel om te starten, uitslag onderzoek, bloedname enzo....het vergt veel energie! Maar toch dankbaar dat het allemaal bestaat zenne :wink:

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 12 juni 2014, 15:53

Hallo,

Wij zijn momenteel ook in behandeling in Jette voor wisseldonatie.
We hebben een lieve vriendin gevonden die ons meteen wou helpen voor wisseldonatie.
Het is alleen enorm frustrerend dat je maar 6 eicellen krijgt als je iemand aanbrengt.
Onze "donor" is momenteel bezig met haar hormonentraject en ben nu echt benieuwd hoe het nadien zal verlopen.
Want we komen bovenaan de wachtlijst, maar gaan wij dan ook meteen kunnen starten?
Bij ons is dit de enige optie om onze droom waar te maken aangezien mijn eicelreserve bijna niets meer voorstelt.
Ook met stimulatie zou dit niets veranderen.
Heeft er iemand hier ervaring met wisseldonatie? Gaat het snel eens die donor haar pick up achter de rug heeft?

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 13 juni 2014, 12:20

Hoi Cindy! Ik wou toch even reageren op jouw verhaal... Ik ben namelijk ook in behandeling in Jette en net als bij jou werd er een zeer minimeme eicelvoorraad vastgesteld waardoor stimuleren geen zin meer heeft. We hebben dan de optie gekregen om ICSI in natuurlijke cyclus te proberen! En hoewel ze ons weinig hoop gaven op slagen en eiceldonatie ook ter sprake kwam, hebben we gisteren het supergoede nieuws gekregen dat ik zwanger ben na ICSI 2!
Ik ken jouw volledige situatie natuurlijk niet maar vroeg mij af of ze jou dit voorstel ook niet hebben gedaan? AMH waardes kunnen natuurlijk erg verschillen maar die van mij waren ook uitzonderlijk laag...
Misschien dat je hier iets mee bent... Veel succes nog!
Afbeelding[url]

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 14 juni 2014, 16:31

Dag Cindy,
Mijn schoonzusje gaat voor ons wisseldonatie doen. Zij zal daar eind augustus mee beginnen. Ervoor was moeilijk omwille van vakantie en festivals. Hopelijk kunnen wij dan in september starten met de poging. Ik vind het ook enorm frustrerend dat we maar recht hebben op 6 eicellen en vind dit absoluut niet eerlijk! Als je zelf iemand aanbrengt, vind ik ook dat je recht hebt op zoveel eicellen dat die persoon doneert....maarja, wij hebben niets te zeggen hé.....

Dag Amarillo, wij hebben inderdaad ook icsi in natuurlijke cyclus gedaan, waar ik nu aan t wachten ben op de uitslag van onze laatste poging....wat er niet goed uitziet...heb namelijk sinds vandaag, dag 11 na tp, menstruatiepijn en dat betekende tot nu toe slecht nieuws!...

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 14 juni 2014, 16:34

Cindy, als ze volgens jouw profiel snel een donor vinden gaat dat vrij snel hoor. Dan ben je normaal gezien binnen de maand een terugplaatsing....

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 16 juni 2014, 9:04

Hey Amarillo,
Nee ze hebben ons dit nooit voorgesteld, ik heb 4 operaties gehad aan cystes op mijn eierstokken waardoor er bijna niets meer van mijn eierstokken overblijft. Eerste cyste was een hele grote en door de vele operaties kom ik in mijn vervroegde menopauze. Camus zei dat stimuleren in mijn geval geen zin meer zou hebben en dat het nooit zou lukken. Stoop zei nadien hetzelfde, ik denk dat ze zeiden dat ik op 0.37 zit van eicelreserve ofzoiets. De enige optie was eiceldonatie zeiden ze.
Onze donor is momenteel bezig met wisseldonatie, nadien moeten ze nog een geschikte donor zoeken. Dit kan nog enkele weken in beslag nemen.

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 16 juni 2014, 18:09

Hoi Cindy!

Ik zit ook in vervroegde menopauze, AMH - waarde < 0,16 of 0,016 (weet niet zo juist meer). Ik ben in behandeling bij dr. De Vos en hij wou nog proberen in natuurlijke cyclus (stimuleren lukt ook niet meer) maar gaf weinig kans op slagen. Er werd dan toch nog gekozen voor Clomid zodat er 1 of 2 eicellen zouden rijpen en ik hier in verleden ook goed op reageerde... Eerste poging geen bevruchting van 2 eicellen, nu 2de poging en +/- 5 weken zwanger. We staan nog maar aan het begin maar er is toch hoop! Ik ben blij da we dit hebben mogen proberen ook al is het maar een minieme kans maar je ziet he... Nu, ze zullen hun vak daar wel kennen maar vraag mij toch af waarom ze dit bij mij nog proberen en bij jou niet?
Afbeelding[url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten