Hoe vertellen aan een tiener dat er een brusje komt?

Plaats reactie
Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Hoe vertellen aan een tiener dat er een brusje komt?

Bericht door Sylver Moon » 26 juni 2014, 7:48

Hoi iedereen!

Mijn man heeft een 15 jarige dochter uit een vorig huwelijk. Ze woont vooral bij haar moeder en komt niet zo heel vaak meer naar ons. Maar het contact dat mijn man nog met haar heeft, wil hij natuurlijk niet verbreken.

Ik ben bijna 12 weken zwanger, en volgende week willen we het nieuws aan zijn dochter vertellen. Maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken...ik heb ook absoluut geen idee hoe ze er op zal reageren. Het is (meestal) een lieve meid, maar ze is nogal egoïstisch aangelegd.
Toe ze een jaar of 10 was heeft ze heel duidelijk tegen ons gezegd, dat als er ooit een brusje zou komen, ze nooit meer bij ons op bezoek wil komen.
Ze is ondertussen wel wat ouder, en ze gaat soms babysitten - wat ze graag doet, maar een baby'tje bij iemand anders is niet hetzelfde als een eigen halfbroertje/-zusje erbij krijgen...

Dus...hebben jullie misschien tips over hoe we dit het best zouden kunnen aanpakken?

Alvast bedankt iedereen!

Groetjes,
Sofie
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Hoe vertellen aan een tiener dat er een brusje komt?

Bericht door Hopeful82 » 29 juni 2014, 8:05

Ik kan helaas niet helpen, maar ik ben wel benieuwd hoe je het uiteindelijk gedaan hebt en hoe ze gereageerd heeft! Succes!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: Hoe vertellen aan een tiener dat er een brusje komt?

Bericht door Sylver Moon » 29 juni 2014, 17:08

Ik heb net via Hallmark een kaartje gemaakt en naar ons thuis gestuurd, aan haar geadresseerd, met de volgende tekst:

Liefste A,
Ik zou me al graag aan je willen voorstellen, maar ik weet nog niet helemaal wie ik ben.
Wel hoop ik dat je in januari net zo blij zal zijn als je papa en Sofie wanneer je me ziet.
Net zoals ik heel blij en trots zal zijn om jou mijn grote zus te mogen noemen.
Ik kan niet wachten om je te leren kennen!
Veel liefs en tot binnenkort,
Je brusje

Het kaartje komt dinsdag aan. Dan kunnen we het haar dinsdag of woensdag geven. Ik zal wel verslag uitbrengen van haar reactie... :mrgreen:
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: Hoe vertellen aan een tiener dat er een brusje komt?

Bericht door Sylver Moon » 3 juli 2014, 7:15

OK, we hebben het haar gisteren verteld. We zijn gaan eten en bij het voorgerecht heb ik haar het kaartje gegeven. We waren allebei zo zenuwachtig als maar kan zijn!
Maar haar reactie was eigenlijk heel positief! Ze heeft wel direct haar eisen gesteld (ik wil de grootste kamer, ik geef niks af, ik wil niet stil moeten zijn,,...). Maar ze heeft ons gefeliciteerd, en heeft gevraagd of ze meter mag zijn (ik weet niet zeker of ik daar helemaal blij mee ben)...
Ik denk dat het allemaal ook nog wat moet bezinken bij haar.
Nu ben ik benieuwd hoe ze zich gaat gedragen wanneer haar moeder van de zwangerschap weet, en haar dingen probeert in te fluisteren...maar dat zijn zorgen voor morgen.
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Hoe vertellen aan een tiener dat er een brusje komt?

Bericht door Hopeful82 » 3 juli 2014, 8:22

Wat fijn dat ze op het eerste gezicht positief heeft gereageerd! En ja, logisch dat ze haar plek opeist, denk dat ik dat ook zou doen op zo'n leeftijd ;-) Hopelijk heeft de moeder niet al teveel (negatieve) invloed...
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten