wat als er geen brusje komt?

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

wat als er geen brusje komt?

Bericht door trinity » 13 september 2014, 8:38

Hallo iedereen,
Ik moet het even allemaal van mij afschrijven en dit is de enige plaats waar ik mijn hart kan luchten
We hebben in 2010 3X iui gedaan en daarna hebben we van icsi 1 een flinke zoon
Vorig jaar vonden we dat het tijd werd voor een brusje dus in november isci2. Deze was negatief maar door de overstimulatie kon ik het vrij goed plaatsen. We hadden 3 cryos in de vriezer dus ik was hoopvol en dacht dat wel 1 van die 3 zou blijven plakken. Bij Michiel was het toch vrij snel gelukt dus dat zou nu toch ook wel weer lukken.
1ste cryos had het niet overleefd. Met de uitleg van "pech gehad" hebben we er ons over gezet. De volgende cyclus kregen we nog meer slecht nieuws. Nadat ze onze 2de cryos hadden uitgehaald hebben ze ook de 3de laten ontdooien maar ook die had het niet overleefd. 90% geven ze dan op een goede ontplooiing. 2 maanden verloren en in mijn geval eigenlijk 3 want ik heb een lange cyclus. Nu ja, was dan ergens nog blij dat we niet nog een maand hebben moeten wachten voor de 3de cryo want zo 3 maanden op rij moeten horen dat ze niet overleven....
Icsi3, we zetten alles op alles. De stimulatie verloopt goed. Lagere dosis als bij icsi1 en 2 maar toch een mooi resultaat. Van 9 eicellen 8 goeie en 6 bevrucht. Tp op dag 5. We zijn positief en hebben er goeie hoop op. Bij de tp was het al direct een domper. Maar 3 embryo's hadden het overleefd tot dag 5 en eentje goed genoeg om terug te plaatsen. Alles of niks dus. Bij Michiel was het ook zo dus ja, het is wel mogelijk. De ww gaan traag vooruit zoals bij iedereen. Ik had zo sterk gevoel dat het gelukt was. Dat er een brusje op komst was. Dat gevoel werd naar bn dag toe alleen maar sterker. En dan, dan was er geen goed nieuws. Vermoedelijk hebben de utrobollen mij voor de gek gehouden. Er was niks te zien. Hcg was 0
Toen Michiel in zijn bedje lag gisterenavond kon ik maar niet ophouden met Wenen. Ganse watervallen zijn er uit gekomen. We hadden ons sterk gehouden voor Michiel Toen hij thuis kwam van school. Hij is pas 3 dus we wilden niet dat hij merkte dat we verdriet hadden. En nu, nu kan ik het niet helpen. Wat als het nooit meer lukt, wat als de volgende icsi weer niks wordt en de volgende en de volgende. De gedacht dat Michiel nooit een broer of zus zal hebben maakt mij echt verdrietig. Ik denk niet dat ik het ooit zal kunnen plaatsen.
Je denkt wellicht, er is nog niks verloren, er zijn nog 3 pogingen. Dat is waar maar momenteel zakt de moed mij in mijn schoenen. Zolang de :twisted: er niet zijn hebben we nog tijd om te beslissen of ik al dan niet nu met de pil zal starten.
Het staat vast dat we zeker nog icsi4 gaan doen, ik zou anders altijd afvragen, wat als we het toch nog eens zouden proberen.
Het rare is dat ik het nog steeds niet geloof, dat gevoel dat ik had, dat ik zwanger ben, dat is er nog steeds
Klinkt dat raar?
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door Ster_ » 13 september 2014, 15:37

Hallo trinity, een paar jaar geleden zat ik in t zelfde schuitje als jij nu. Eerste zoontje na 4 iui en 1 icsi. Dus was vrij zeker dat nummer twee ook heel snel zou volgen. Ivf 2 (geen icsi meer) mislukt, cyste dus twee maanden wachten, cryo mislukt, ivf 3 gelukt maar miskraam op 7 w, cryo mislukt, cryo mislukt, ivf 4 gelukt maar miskraam op vijf weken, kijkoperatie en drie maanden nabehandelen met zoladex voor endometriose, en pas dan is t gelukt met twee cryootjes waarvan eentje bleef plakken. Zeven tp dus. Met veel verdriet voor de mk, veel ongeduld door t verplichte wachten (na cyste en tijdens zoladex) en ook veel wanhoop zoals jij nu voelt. Ik heb zo vaak gevreesd dat een brusje er niet meer in zat, terwijl ik droom van een groot gezin. Ik had net dezelfde gedachten als jij nu. Ik kan maar 1 ding zeggen: hou vol!

Intussen zijn wij nu op weg naar tp drie voor nog een brusje. Ik dacht de vorige poging (ivf 5) ook echt dat t gelukt was en was in shock toen ik veel vroeger dan verwacht hevig bloedverlies kreeg. Die hormonen doen wat met je lichaam he...
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door trinity » 13 september 2014, 17:41

Hey ster, bedankt voor je berichtje. Man wat een hels parcours heb jij al achter de rug
Respect meid dat je nog voor een 3de wil gaan na dat alles.

Wij gaan het op 2 houden als ons dat geluk gegund is tenminste
Heb vandaag extra veel tijd aan onze zoon gespendeerd. De rest kan de pot op momenteel. Zijn knuffels doen zo deugd

Echt bedankt voor uw berichtje. Volhouden moet wel want ik kan het echt niet aanvaarden dat er geen brusje zou komen
De pil ligt al klaar maar de regels komen niet.
Heb zelfs al een zwangerschapstest gekocht. Volgende poging ga ik toch op voorhand eens testen zodat ik mij wat beter op slecht nieuw kan voorbereiden. Had ik dat nu ook maar gedaan. Ik had wel blijven gehoopt dat het aan de test zou liggen maar denk dat de schok wel minder groot zou geweest zijn als nu. Ben er echt niet goed van. Ja, die hormonen hebben mij serieus misleid.

Succes nog!
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door Ster_ » 13 september 2014, 19:25

Tja toen ik middenin dat parcours zat riep ik heel hard: nooooooit nog ivf hierna! Vlak na mijn bevalling zei ik: onze zes cryos wil ik nog een kans geven maar geen verse ivf meer. En zes maand later zei ik: ok nog die twee resterende pogingen. En nu zeg ik: we gaan desnoods nog zelf betalen. De wens is gewoon té groot.

Ik heb t trouwens ook ns gehad met cryos. We hadden toen vijftien cryos (uit 1 ivf he!!!) en slechts twee overleefden. Dat was ook een opdoffer hoor. Met vijftien denk je toch meer dan 1 tp te hebben he.

Ach ja, ivf is gewoon niet te voorspellen, de onzekerheid knaagt constant en maakt t zo zwaar he. En langs een kant is t milder omdat we al kindje(s) hebben. Maar langs de andere kant kennen we t wonder dat een geboorte is en willen we dat zo hard nog ns meemaken dat t pijn doet. Maar blijf erin geloven, echt waar! Waar een wil is, is een weg! Moed houden he!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door babseke » 14 september 2014, 1:36

Hallo,

Wat een verhalen hier zeg! Het is echt niet leuk om zo in onzekerheid te leven.
Even mijn verhaal:
Zoontje 1 onverwacht maar heel welkom :-) moeilijke bevalling met complicaties tot lang erna
Nieuwe partner, dus nieuwe kinderwens... 6 cycli IUI zonder resultaat, 1e TP IVF = zwanger van mijn 2e zoontje, Voorziene bevallingsdatum 29/01/2013, spoedkeizersnede door placenta previa op 12/11/12. Geboren op 28 weken. 2 maand couveuse maar nu een flinke jongen van bijna 2.
November 2013 endometriose behandeling
En nu dus bezig voor een brusje met alles stress als gevolg. Nu net TP nr 1 achter de rug na 2 mislukte ontdooiingen (wat haat ik die telefoontjes!!!) en het is nu dus afwachten. HCG te laag en te traag stijgend (75-100-112) volgens de consulente en ze vreest dus voor een MK. Bange tijden, stressvolle momenten, tranen, huilbuien en boosheid zo zag mijn week er vorige week uit. Woensdag terug BN en dan weten we of het HCG verder gestegen is maar ik vrees er voor.
Ik weet dat het over een derde zwangerschap gaat maar het lijkt er toch op dat de gevoelens en het velangen hetzelfde blijven of zelfs nog intenser. Mss omdat ik verlang naar een goeie bevalling?

Ik wens jullie heel veel succes, veel moed om door te gaan. Het doet deugd om eens je gal te kunnen spuwen en om andere verhalen te lezen. Je weet dan dat je niet de enige bent die voor die uitdaging staat. Kop op we gaan ervoor. Die Brusjes komen er wel!

grtjs

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door trinity » 14 september 2014, 10:52

Babseke, misschien juist omdat we weten hóe super het is om zwanger te zijn, te bevallen en ze te zien opgroeien dat onze emoties zoveel intenser zijn als het weer eens niet gelukt is
Ik had geluk icsi1 zwanger, goeie zwangerschap gehad, bevallen op 39 weken, geen complicaties en ik wil het nog zo graag eens meemaken. Wil ook niet dat Michiel enig kind blijft.
Oh, de eerste schok is ondertussen al wat gesleten. Pil ligt klaar. Als die regels nu maar snel komen
Al kijk ik echt niet uit naar alweer een pijnlijke punctie, moet altijd een week bekomen en al zeker niet naar de ww
Gelukkig kunnen we altijd hier terecht
En idd waar een wil is is een weg
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door babseke » 15 september 2014, 7:31

Trinity,

ja het is idd zo dat je gewoon nog alles eens wil meemaken. Nog eens genieten van een zws, bevalling en kleintje. En ik begrijp dat je liever niet hebt dat Michiel alleen blijft.
Het wachten op die ms kan soms ellendig lang duren in je gedachten, gewoon omdat je er opnieuw wil aan beginnen. Het voelt dan terug als een nieuwe start met nieuwe hoop en iets om naar uit te kijken.
Ik weet nog altijd niks meer, hier twijfel alom. Mijn ms blijven voorlopig nog uit. Ik ben nachtverpleegster en dit weekend was ik van dienst, behalve gisterenavond, dan stond mijn bloeddruk zo laag dat ik paar keer bijna ben flauwgevallen. Mocht niet werken van mijn man... hij is zo bezorgd... Ik heb ook geen eetlust, zou dat de stress zijn alllemaal? Pff, ik word gek als dit nog heel lang duurt.

Hopelijk komen die ms vlug voor jou en kun je snel weer ad pil en op nr een nieuwe (lastige) PU!

grtjs

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door trinity » 15 september 2014, 8:33

babseke, verzorg je goed, een lage bloeddruk is niet zo goed
desnoods eens bij de dokter passeren hé meid
kan natuurlijk van de stress zijn, dat is zo hé in dit hele parcour
zo stresserend, het twijfelen, het wachten, het hopen

hier eerste tekenen van regels opgemerkt dus ik hoop dat ze tegen vanavond goed doorkomen dat ik met die pil kan starten
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door babseke » 17 september 2014, 12:32

Hcg dan toch doorgestegen tot 400 maar gyneco twijfelt nog steeds of dit een gn ms zal worden. Vrijdag terug bn en check up.
Ze kunnen ne mens eigenlijk zot maken hoor. Eerst goed, dan niet goed enz

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door trinity » 17 september 2014, 14:13

babseke, volhouden meid!
als hcg goed is gestegen komt het wel goed
maar kan mij goed inbeelden dat je er gek van wordt
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door babseke » 18 september 2014, 6:13

Ik weet het allemaal niet meer. Maandag was het nog duidelijk van het loopt slecht af en ik had er mij bij neer gelegd. Nu is het allemaal niet zo zeker meer (maar toch nog slecht voorgevoel hoor)... Geen twijfel dat is het enige wat ik wil. Dan pas zal ik kunnen vooruit kijken.
Vrijdag terug naar gynecoloog. Ben benieuwd...

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door trinity » 18 september 2014, 17:23

babseke, ik hoop voor jou morgen toch nog goed nieuws
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door babseke » 18 september 2014, 23:58

Ik hoop het ook. Dat zou zoooo welkom zijn. Maar hoe dan ook, we laten ons hoofd niet hangen en gaan we door.
Ik durf er eigenlijk met niemand over te praten in mijn omgeving. Ben bang dat de mensen zouden zeggen dat ik al twee kindjes heb en ja ge weet wel...Maar toch doet het nu evenveel pijn en ben ik even bang als bij mijn 2e zoontje. Al dat denken. Gelukkig heb ik mijn werk nog waar ik mijn gedachten wat kan verzetten. Zonder zou een ramp zijn (ook voor mijn man :) )

Saar84
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 augustus 2014, 14:49

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door Saar84 » 19 september 2014, 9:32

Ik duim hoor babseke! Misschien een trage start, maar wie weet komt het allemaal nog goed.

Trinity, je gevoel is erg herkenbaar hier. Zoontje is er gekomen na 2 rondes clomid, dus al bij al redelijk vlot. Ondertussen zijn we al 2j bezig voor ons brusje. Eerst wat afgewacht, dan terug de clomid (waar ik plots niks meer op reageer), en dan maar de MMM ingesprongen. 4x ovulatie-inductie, een kijkoperatie, en ondertussen net onze 2de IVF/ICSI poging achter de rug. Eerst poging negatief, 2de poging zwanger maar werd eerder deze week een miskraam. Bij geen van beide hadden we cryo's. Ik heb het gevoel dat onze pogingen er erg snel doorgaan op deze manier, en dus veel schrik dat we er niet gaan komen met de 4 resterende pogingen. Ik wil ook echt niet dat ons zoontje alleen blijft, maar veel heb je daar niet aan te zeggen hè. Ik wil je gewoon een dikke virtuele knuffel geven, en je laten weten dat je niet alleen bent.

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: wat als er geen brusje komt?

Bericht door Muse » 19 september 2014, 13:39

Het dames, ik kom even inbreken op ons verhaal te vertellen.

Onze zoon kwam er na 3 icsi's, nooit cryo's. Een onbezorgde zwangerschap, energie voor 10, ... Zalig.
De dag na zijn geboorte vroeg ik al aan mijn ventje: 'doen we dat nog eens?' Hij was er niet meteen happig op, alhoewel we allebei altijd twee kindjes wilden. De bevalling had hem nogal wat stress bezorgd. Het was dan ook geen simpele.
Na 6 maanden zag hij het weer zitten en op 9 maanden zijn we er weer aan begonnen. Ik ging ervan uit, omdat ze zo vaak zeggen zat een tweede zwangerschap er meestal sneller komt omdat je lichaam het al kent. Maar helaas de eerste twee pogingen geen goeie kwaliteit embryo's. De derde hadden we twee 8-cellige toppertjes op dag 3, dus de hoop was hoog. Helaas drie dagen na de tp, werd ik op mijn werk gebeld: onze zoon was ernstig ziek en is dan met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ik werkte een uur van huis, dus ik denk dat jullie de stress wel kunnen voorspellen.
Icsi 3 voor brusje weer mislukt. Dus alle terugbetaalde pogingen zaten er op.
Dan moesten we weer naar de gyn. Die zei dat de kans groot was, dat het mislukt was door die gebeurtenissen. Dus zei ze ook dat er geen reden was voor ons om het niet opnieuw te proberen. En mijn ventje ging meteen akkoord: ik was erg verbaasd, want gewoonlijk, als het over zoveel geld gaat, gaat hij er niet zo licht over. Voor mij dus het teken dat hij erg graag een tweede kindje wou.
We hebben een half jaar gewacht voor we het opnieuw probeerden, ik ben van job veranderd.
Icsi 4 mislukte... En toen zei hij opeens: het is genoeg geweest... Hij was het beu. Dat kon ik wel begrijpen, maar hij wou er ook niet verder meer over praten, nadenken, ... Dat kwam enorm hard aan. Vooral omdat ik het niet had zien aankomen.
Ik heb het een hele tijd proberen een plaats te geven. Geprobeerd blij te zijn met wat we al hadden, duidelijk een wereldwondertje. En ik was ook blij, maar tegelijk ook ongelukkig. Voor mij was het hoofdstuk niet af. Na een tijdje mijn stoute schoenen aangetrokken en er opnieuw over begonnen. Hij begreep me wel, maar we stonden lijnrecht tegenover mekaar. Voor hem was het wel een afgesloten zaak... Ik zei hem dat ik nog een poging nodig had om met mezelf in het reine te komen en dan alles te kunnen afsluiten en dat was ook echt zo.
We hebben dan nog een poging opgestart en in mijn hoofd was de kous af. Het zou weer mislukken en dan zouden we opnieuw verre reizen kunnen gaan maken, onze zoon zou dan groot genoeg zijn. Groot was dan ook onze verbazing toen bleek dat het deze keer wel de goeie keer was... Ondertussen 30 weken ver. Ze zullen 4 jaar verschillen, wat ik zelf eigenlijk veel vind, maar ons ventje kijkt er zoooooo naar uit...

Dus om een lang verhaal kort te maken: wonderen bestaan, maar vooral op momenten dat je het echt niet meer verwacht. Probeer ergens een rust voor jezelf te vinden, probeer gelukkig te zijn en je niet te focussen op wat niet is, maar eerder op wat wel is. Het klinkt cliché, maar het zijn niet voor niets clichés he! :)
En ik weet echt wel hoe moeilijk dat is, het heeft twee jaar geduurd eer ik nog maar kon nadenken over een leven met maar een kind.

Misschien wat tips die ik tijdens de laatste poging heb gedaan: geen tropische vruchten, veel warm eten, warme voeten houden, geen cafeïne, niet gaan werken gedurende de twee weken na tp. Gewoon echt genieten van de rust en ons gezin.
Ik ben gaan fietsen en wandelen, waar ik anders nooit de tijd voor heb. Mijn topprioriteit was: tijd voor mezelf, genieten, ik had genoeg afgezien de laatste jaren. Ik ging eens echt profiteren en dat heb ik ook gedaan. :lol:
Kan het iedereen aanraden!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten