Ervaringen ingreep baarmoeder



Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 19 september 2014, 15:43

Hallo meiden,
Zijn er hier vrouwen die ervaringen hebben met een ingreep aan de baarmoeder (operatieve hysteroscopie)? Ik heb dat gehad i.v.m. adenomyose. Door de adenomyose had de baarmoeder geen goede vorm meer. Men sprak over een T-vorm en dit zou de innesteling negatief beinvloeden. Dr. Campo (verbonden aan Genk) heeft de ingreep gedaan.

Dus als er mensen zijn met soortgelijke ingrepen, hoor ik het graag. Bijv. of het, het gewenste effect heeft gehad? Hoe verliep jullie menstruatie nadien? Minder of meer pijn/bloedverlies? Alles is welkom!
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 26 september 2014, 17:46

Als ik het goed begrijp is de operatie al gepasseerd bij jou? Hoe heb je het ervaren? Hoe lang is het geleden, hoe voel je je nu?

Ik krijg dinsdag een operatieve hysteroscopie in combinatie met een laparoscopie. Dit omdat ik een afwijkende vorm van baarmoeder heb met mogelijks een tussenschot. Ze zijn niet 100% zeker dat ze me kunnen helpen.
Mijn volledige verhaal (als dat je intresseerd natuurlijk) heb ik zonet geschreven in dit onderwerp. De titel is 1,5 jaar later.

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door chachacha » 29 september 2014, 22:05

Ik heb de mijne afgelopen maandag achter de rug en ben er na een weekje bijna weer bovenop. De eerste twee dagen nadien waren het zwaarst voor mij. Veel slapen, niet vooruit kunnen, pijn, suf, en vooral veel pijn tijdens de nacht van het verdwijnen van de lucht... Nadien ging het elke dag beter. Dan was alleen rechtstaan, gaan liggen en weer recht komen enz pijnlijk. Heb nog wat pijn aan de wondjes en lichte buikpijn. Ik mag morgen weer gaan werken, ik ben een weekje thuis geweest. Bij mij is endometriose en een grote cyste verwijderd. Ik mag meteen weer opstarten met IVF.
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 1 oktober 2014, 12:54

De operatie is voorbij. Heb gisteren heel de dag geslapen.
Vandaag heb ik nog zeer veel pijn, behalve als ik me stil houd. Dus kijk ik voornamelijk tv, dan kan ik blijven liggen of zitten in dezelfde positie. Gisteren geopereerd en normaal moet ik maandag terug aan het werk. Bloedverlies valt wel mee tot nu toe.
Juist het wondje van de laparoscopie bloed gemakkelijk als ik me draai, ik hoop dat dit geen problemen ga geven. Volgende woensdag mogen de draadjes eruit.

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 4 oktober 2014, 10:27

Iemand een idee hoelang dat opgeblazen gevoel aanhoud?

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door chachacha » 5 oktober 2014, 20:35

Na twee-drie dagen was bij mij alle lucht verdwenen. Mijn wondjes waren nog niet zo goed genezen dus ze hebben wat gewacht met de draadjes eruit te halen. Ze zijn er sinds zaterdag uit en man man wat was dat venijnig zeg! Ze hadden het erg goed strak vastgenaaid zei de verpleegkundige me en hij moest wat "peuteren" omdat er al wat huid tussen/door was gegroeid. Gezellig hoor. Heb nog wel wat pijn bij fietsen en passeren stoelgang, maar voor de rest gaat het wel.
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 6 oktober 2014, 8:07

Grotendeels is de lucht eruit. Het is nu van dinsdag geleden maar heb met momenten nog steeds een enorm opgeblazen gevoel. Ook stoelgang maken ga iets lastiger. Voor de rest voel ik me wel goed, de wonde doet nog pijn en heb pijn bij het bukken. De draadjes mogen er woensdag uit, maar ik moet vandaag al terug aan het werk.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 7 oktober 2014, 11:47

Bedankt voor jullie reacties!

Poesh, ik heb je verhaal gelezen. Wat een zware "rugzak" heb je ondertussen gekregen.
Waar is jou operatie uitgevoerd?

Jullie hebben er ook een laparoscopie bij gehad en dan hoor je inderdaad dat die lucht heel akelig is. Werk zelf in een ziekenhuis en men zegt dat die lucht wel 2 weken aanwezig kan blijven alvorens het geresobeert is. Bij mij dus geen lucht en geen wondjes. Was ook snel hersteld.

Vorige week heb ik een hysteroscopie gehad om het resultaat van de ingreep (2 maanden geleden) te bekijken en dr. Campo was tevreden. Beter dan dit mocht ik niet verwachten. Klinkt beetje dubbel, enigzins positief, maar anderzijds ook zo van; een optimale baarmoeder zal het nooit worden. Maar goed; we blijven positief.
Half november ga ik dus voor eiceldonatie in Spanje!

Jullie ook heel veel succes!!

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 7 oktober 2014, 19:27

Marjannetje, in Gent, specifieker wil ik liever niet zijn. Het blijft een openbaar forum ;)
Goed dat ik nu weet dat het nog een weekje kan duren. Ging het morgen aan de dokter vragen, de draadjes mogen eruit.
Als ik veel doe heb ik nog buikpijn. Ook bukken doet nog zeer veel pijn. En het wondje zelf.. Voor de rest voel ik mij terug goed, dat al een week na de operatie.. Ik verschiet er altijd van hoe snel het voorbij gaat. Vorige week was het net gepasseerd en wasik nog wat ziek van de verdoving.
Ik moet trouwens deze cyclus en de volgende cyclus overslaan. En dan mogen we terug van start.

Heel veel succes met de eiceldonatie!

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 20 oktober 2014, 16:59

Wanneer was jullie ms na de ingreep? Ik heb een weekenhalf geleden door hevig bloedverlies op de spoed gezeten, gevolg van de operatie en overduidelijk niet mijn regels. Nadien zei de gyn dat het kan dat ik nog bloedverlies heb maar dat het niet zoveel mag zijn. Zit daardoor ook met een ijzertekort.
Nu, ik had gedacht dat mijn cyclus overhoop ging liggen, bij een normale cyclus zou ik nu woensdag mijn ms krijgen. Maar nu heb ik ze vandaag al, of zou dit nog een rest bloeding zijn? Ik heb wel de krampen en acne zoals anders.. Maar het bloedverlies is toch verschillend. Natuurlijk die hevige bloeding vqn 1,5week geleden heeft alles weggewerkt wat mogelijks opgebouwd was, dus heel veel baarmoederslijmvlies kan er nog niet geweest zijn.
Zou ik mijn gevoel mogen vertrouwen en dit als mijn ms zien?

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door chachacha » 27 oktober 2014, 15:34

Ik kreeg helaas mijn ms twee dagen na de ingreep. Het waren wel degelijk mijn ms. Ze duurden wel langer dan gewoonlijk. Ik had zoiets van als je me zo'n lange periode zonder hormonen zet (Decapeptyl-spuit), neem dan ook alle ongemakken weg he! Ach...niets aan te doen en alles voor het goede doel zeker.
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Marjannetje » 28 oktober 2014, 14:32

Na de operatieve hysteroscopie zat ik maar te wachten op mijn menstruatie en nadat ik verontrust dr. Valkenburg gecontacteerd had, begreep ik dat ik door de decappetyl nog lang kon wachten. Voor mij voorlopig (ik hoop meer dan 9 maanden!) dus geen menstruatie. Aan mijn antwoord heb je dus niet zoveel.
Poesh, ik denk wel dat het je menstruatie was. Of ben je altijd super regelmatig geweest? En dan nog, wat is 2 dagen verschil, als je baarmoeder toch wat ontregelt moet zijn door de ingreep.
En wat voor gevolgen heeft het voor jou en de behandeling als dit wel of niet een menstruatie was?
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

poesh
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 september 2014, 17:21

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door poesh » 5 november 2014, 19:14

Marjan, het waren wel degelijk mijn ms.. De dagen erop is het duidelijk geworden. Ik ben vrij regelmatig, niet tot op de dag dus die 2 dagen zijn geen uitzondering. Ik had het gewoon niet verwacht, zo snel na de operatie.
Het gevolg is nu dat dit mijn laatste rustcyclus is, waren het niet mijn ms zat ik nog in de eerste.
Ik heb nu meer en meer de indruk dat mijn lichaam niet echt ontregeld is, maar dat mijn cyclussen wel korter geworden zijn. Rond de 30 dagen ipv rond de 35-40. Maar dit was na mijn laatste mk al zo (32dagen).
Dus ik verwacht ze nu terug rond 20 november. Word ik dan ongesteld (of toch daarond) dan kan ik terug starten want dan waren het de vorige keer ook 100% zeker mijn ms.

Bijtje83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 februari 2016, 17:34

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Bijtje83 » 20 juli 2016, 12:25

Dag dames

Ik weet niet of jullie nog actief zijn op het forum, maar ik kan maar proberen. Bij mij werd ook een T-vormige baarmoeder vastgesteld (in combinatie met adenomyose) en Dr. Campo stelde ook voor om een herstellende operatie te laten doen.
Nu vroeg ik me af of jullie daarna een succesvolle zwangerschap hebben gehad?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijtje

Manolo
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 augustus 2016, 16:26

Re: Ervaringen ingreep baarmoeder

Bericht door Manolo » 8 augustus 2016, 16:30

Hoi Dames,

ook ik ben erg benieuwd hoe het iedereen is vergaan.
Ook ik zal binnenkort geholpen worden door Dr. Campo, en vindt het erg spannend of ik dan eindelijk blijvend zwanger zal worden (na 4 miskramen in 1,5jr tijd).

Ik hoop dat ik jullie reacties tegemoet kan zien!

Groetjes Manolo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten