ICSI ancienkes

ICSI Forum
Plaats reactie
tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 1 oktober 2014, 10:35

@sloebertje: ik ga bij Mieke Van Assche in Gentbrugge.
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

lies27
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 september 2014, 13:45

Re: ICSI ancienkes

Bericht door lies27 » 1 oktober 2014, 10:46

@tita, wat erg dat de cryo niet verder doordeelde :( maar, je moet blijven geloven in die volgende cryo. Dat die van dezelfde poging is en daarom mss ook niet zal doordelen mag je niet denken, het is perfect mogelijk dat deze cryo wel van goede kwaliteit is. Ik begrijp wel dat je er moedeloos van wordt, maar, probeer om er zo veel mogelijk in te geloven dat deze cryo wel goed is en wie weet binnenkort in je armen ligt.
Wat die accupuncturiste zegt is echt te gek voor woorden, als je haar theorie volgt, dan zou niemand die niet aan accupunctuur doet zwanger kunnen worden...

@leniemenie, ik duim voor je ! Het hoeven geen toppertjes te zijn van bij het begin om te blijven plakken, dat hebben er al velen bewezen :wink:

@sloebertje, wel, toen we voor de 2e keer op rij geen enkele bevruchting hadden op ongeveer 10 eicellen heb ik allerlei documenten ondertekend voor een soort "wetenschappelijk onderzoek" dat ze zouden doen op mijn eicellen (dus de eicellen die al geinjecteerd waren). Daar is niets bijzonders uitgekomen. Er is ons nooit gezegd dat het aan slechte kwaliteit eicellen zou liggen, volgens mijn gyn is het echt een raadsel waarom er geen bevruchting is. Mijn AMH waarde is nu 2,71. Dus in principe is dat ok. Weet jij je AMH waarde ?

Mijn dokter is/was dokter Billiet. Ik heb deze week een paar telefoontjes gedaan om mijn dossier op te vragen (moet dat blijkbaar zelf via UZ Gent en Jan Palfijn opvragen ipv via mijn gyn), en nu kreeg ik ineens telefoon van de secretaresse van mijn gyn, om toch nog eens langs te komen voor een gesprek om alles eens te overlopen. Deze middag om kwart voor 5 mag ik gaan, ben benieuwd wat ze zal zeggen, maar, we gaan zoiezo over naar Jette, want ik geloof echt dat zij een beter labo hebben dan hier in Gent. En aangezien dat voor ons net de meest cruciale stap is, de bevruchting in het labo, gaan we de stap naar Jette zeker zetten.

Mijn schoonmoeder ziet het in ieder geval al helemaal zitten, ze heeft een visioen gehad dat het van de eerste keer ging lukken in Jette, en dat het een tweeling zou zijn :P
Dat is eigenlijk te gek voor woorden, en toch geeft het me hoop... :oops:
30j, na 7 jaar behandelingen (IUI - ICSI - ICSI met eiceldonor - IUI-D) eindelijk zwanger na 2e IUI-D oktober 2017 :D

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Margot_80 » 1 oktober 2014, 11:56

dag Lies,

keischattig van je schoonmoeder! Wat lief dat ze zo meeleeft..

Ik hoop stiekem ook op zo een resultaat hoor, nu in afwachting van het resultaat in Jette.
ik was alvast heel tevreden over hoe ik daar behandeld werd, het gaf me veel vertrouwen dat zij alleszins hun best gedaan hadden.

Voor mij was het ook wat gek om dossier op te vragen in jan palfijn, de medewerkster deed ook wat verbaal vervelend maar wat voor hun slechts winstverlies is, is voor jou een mega stap richting hoop op een wezenlijk kindje.
Op zich wel goed dat ze nog even een gesprek met jou wensen, ik vind dat wel belangrijk dat er een beoordelingsmoment is. Bij mij vroegen ze niet eens waarom ik overstapte. Dat vond ik de zoveelste onprofessionele handeling daar en gaf mij een wrang gevoel, voelde me echt een uitgemelkte koe daar.

succes met je overstap!
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

tita25
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 19 juli 2012, 18:13

Re: ICSI ancienkes

Bericht door tita25 » 1 oktober 2014, 12:18

Hier weer tegenslag gisteren. vermits we aan onze allerlaatste terugbetaalde cryo zitten zijn we aan het kijken welke opties we nog hebben he. Gisteren had ik wat verder geïnformeerd over draagmoederschap in het uz. De conclusie van het gesprek is dat de kans maar heeeeel miniem is dat ons dossier op deze moment zou goed gekeurd worden door het ethisch comité. We hebben enkel een waterkansje als we echt bewijs hebben dat er een innestellingsprobleem is. Maar hoe doe je dat? Ook de procedure duurt veel langer dan gedacht 1-1,5j :( Die optie zullen we dus ook maar schrappen. Het enigste wat nog overblijft is dus na onze laatste cryo er ons geld in blijven steken en pogingen zelf te blijven betalen tot het ooit nog eens lukt :( Echt het is zo hopeloos aan het worden allemaal :(

We hebben dan maar ook een afspraak gemaakt in Jette, 18 nov. Eens horen wat zij mss nog kunnen doen maar dat is echt de allerlaatste strohalm :(

Ik word er echt zo moedeloos van :(
27j, start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw moeten stopzetten door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: 7/10/2015 tweeling Ella & Seppe

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: ICSI ancienkes

Bericht door jackie » 2 oktober 2014, 13:03

Dag dames,

Ik kom hier ook aansluiten, zie nu pas dat deze topic gestart is (ik ben heel de zomer 'afwezig' geweest).
De meesten kennen mijn verhaal intussen he :wink:
Nu dus bezig met stimulatie ICSI 6, met een nieuwe dokter in Jette : prof. Devos en de 1e keer met Menopur na al de vorige keren met Puregon.
Zondag 1e controle echo, ben héél benieuwd.
Wel doodmoe van die Menopur, echt niet normaal. Ik moet 225IU spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee?

@leniemienie, hier zit je :). Even meegelezen van jouw ICSI 6, amai mijn duimen staan keihard naar boven!!! Laat dit nu eindelijk de poging zijn waar we al zolang op wachten he.

@lies @tita ik vind Jette echt goed, dus ik hoop dat die jullie allebei kunnen helpen en terug hoop geven
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Leniemienie » 4 oktober 2014, 10:21

@jackie, veel succes!

@tita, moedeloos zo voel ik me ook vaak tegenwoordig. Maar probeer de moed erin te houden, wacht even af wat ze in jette zeggen

Ik zit weer in de ww. en voel me weer heel zwanger: borsten zijn wat gezwollen en pijnlijk. dikke harde buik 's avonds, precies al 3 à 4 maand zwanger. Elke dag denk ik goed na wat ik ga aandoen opdat het niet opvalt. Je wil immers nu geen vervelende "ben je misschien zwanger" vragen krijgen om vervolgens volgende week weer te horen dat het negatief is. Ik ben nu in de helft van de ww, deze keer ben ik niet meer zo optimistisch als vroeger maar het blijft toch altijd iets waarvan je droomt, want je doet het uiteindelijk toch voor kindje te krijgen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Margot_80 » 7 oktober 2014, 8:00

Leniemienie, wanneer heb jij bn?
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Leniemienie » 7 oktober 2014, 9:19

Vrijdag. Ik zit dus nu op dag 9 na tp, en ik ben mezelf weer aan het gekmaken: ik voel constant aan mijn borsten of ze nog pijn doen :D ik heb tot nu toe geen migraine gehad zoals anders tussen d8 en d10 wel is. En ik heb terug beetje last van mijn eierstokken, voelt weer aan als 2 opgeblazen ballonnetjes maar minder erg dan na de pu. Die hormonen zijn echt gemeen want het kan even goed weer niets zijn. En daar heb ik eigenlijk enorm veel schrik voor: wat als al die moeite weer helemaal voor niets is geweest.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: ICSI ancienkes

Bericht door jackie » 7 oktober 2014, 9:59

@leniemienie hatelijk zijn die ww he. Elke keer denk ik 'deze keer ga ik zen zijn en er niet teveel mee bezig zijn' en dat is na een dag of 2 meestal al om zeep.
Pijnlijke borsten? Moe? Blauwe aders goed te zien? acné? Kriebels in de buik? Op alles letten, ook al weet je dat het van die hormonen kan zijn.
Vééééél sterkte nog, d9 is al op de goede weg he!
Ik duim heel hard!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Margot_80 » 7 oktober 2014, 10:15

oh my god.. tot vrijdag nog ... die laatste dagen zijn zo zot he..

Ik voelde in de week voor nod dat het binnenin heel dicht zat (1 dag) bij het inbrengen van utrogestan. Toen heb ik getest en was het positief.
Wat ik had vlak voor nod is het opstaan 's nachts om te plassen maar mijns inziens is dat van utrogestan en had ik dat na elke terugplaatsing.

grrr.. duim hier zo hard met je mee!!

Jackie aan het spuiten momenteel?
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

jackie
Berichten: 934
Lid geworden op: 27 februari 2013, 22:03

Re: ICSI ancienkes

Bericht door jackie » 7 oktober 2014, 16:19

@margot ja 1e keer met Menopur. Zondag echo gehad en toen waren er maar 5 follikels te zien dus was beetje in paniek omdat ik er normaal veel meer heb.
Maar dan vandaag weer echo en het zijn er 11 die zouden moeten meespelen voor de pu, dus dat is al een pak normaler :wink:

En net telefoon gehad dat ik vanavond mijn Pregnyl spuit mag zetten en donderdag voormiddag heb ik pu.

Weet er iemand of de follikels ook nog groeien na het zetten van de Pregnyl??

Alé, laten we hopen dat er die éne goede eicel tussen zit he. Want dat zen zijn over mocht het uiteindelijk niet lukken om mama te worden ... dat is precies helemaal weg. Ik wil gewoon héél graag mijn kindje, al 4 jaar lang en dan mag het nu echt wel komen. :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: ICSI ancienkes

Bericht door Margot_80 » 7 oktober 2014, 17:48

Joepie! Donderdag pu, doe dat goed he! 11 is al mooi aantal op dit moment!
Ik wens het je zo hard toe!
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI ancienkes

Bericht door mich75 » 7 oktober 2014, 19:35

Jackie,

Ik vroeg me dat ook af van die pregnyl, dus heb onlangs wat gegoogled. En naar 't schijnt zorgt het voor een "groeispurt".

Je leest hier op 't forum toch geregeld dat er bij de pu meer (grotere) follikels zijn dan bij de laatste echo.

Iig veel succes donderdag en de dagen erna.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Re: ICSI ancienkes

Bericht door marie_73 » 7 oktober 2014, 23:25

Hallo

Voel me na 4 ICSI pogingen en met 40 ook wel een ancien.op alle vlakken dan
Heb zelf zo weinig eicellen.

Dus @jackie 10 is super goed, en met jouw zomerrust en gewichtsverlies gaat dit goed komen. We duimen allemaal dat deze embryo gaat blijven plakken. Ze zeggen de 'aanhouder wint' en je hebt echt wel volgehouden.

lies27
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 september 2014, 13:45

Re: ICSI ancienkes

Bericht door lies27 » 8 oktober 2014, 13:08

@leniemenie, die laatste wachtweek is echt wel enorm spannend he. Nog heel even geduld, het zal wel heel snel vrijdag zijn nu, ik duim voor je !

@tita, knuffel... Hebben jullie het ondertussen al een beetje kunnen laten bezinken, het nieuws mbt draagmoederschap? Mag ik vragen waarom jullie juist doorverwezen worden voor een traject met draagmoeder? Ik bedoel, waarom juist geen eiceldonor of zaaddonor? (als dat is omdat jullie dat zelf niet willen begrijp ik dat perfect hoor, maar vraag me af of dat is omdat julllie het zo willen, of omdat het jullie aangeraden is door de behandelende gynaecoloog)

@Margot, ze is er nog steeds rotsvast van overtuigd (mijn schoonmoeder) en dat helpt me wel ergens om te blijven hopen.
Ik heb ondertussen mijn dossier zowel van Jan Palfijn als van UZ Gent ontvangen. Dat ging eigenlijk vrij snel, een paar dagen na mijn telefoontjes en mailtjes heb ik de dossiers al ontvangen.
Jij bent al overgestapt naar Jette ? Is er veel anders aan je behandeling daar dan in Jan Palfijn ? Ik duim voor je !

@jackie, veel succes morgen voor de pu!

Ik ben ook heel erg benieuwd naar wat ze in Jette gaan zeggen. Vorige week woensdag dan nog eens op gesprek geweest bij mijn gyn in Gent, en dat viel eigenlijk goed mee, ze zei dat ze het zelf een goed idee vond om in Jette te gaan luisteren, aangezien zij en het UZ Gent geen enkel idee hebben hoe het komt dat er steeds geen enkele bevruchting is, en ze dit ook nog nooit meegemaakt hebben. Ze hadden van UZ gent aan haar doorgegeven dat ze nu nog bezig zijn met onderzoeken naar het calciumpatroon van mijn eicellen, maar dat ze het nog nooit meegemaakt hebben dat er met zo'n mooi aantal eicellen waarop eicelactivatie toegepast werd geen enkele bevruchting hebben.
Toen ben ik de moed wel een paar dagen helemaal verloren, zoiets komt wel vrij hard aan.
Maar ik heb nu wel terug een beetje hoop, ben echt heel benieuwd wat ze in Jette gaan zeggen en hoop echt zo hard dat ze ons nog een beetje hoop kunnen geven. Het is een ander labo en het er zijn nog zoveel dingen die invloed kunnen hebben, de medicatie, tijdstip van punctie, enz.
We moeten er in blijven geloven, dat is niet altijd even makkelijk, maar zolang een dokter ons niet gezegd heeft dat we echt geen kans meer hebben, blijven we hopen...
30j, na 7 jaar behandelingen (IUI - ICSI - ICSI met eiceldonor - IUI-D) eindelijk zwanger na 2e IUI-D oktober 2017 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten