Brusje voor Xeppe

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 13 november 2014, 10:53

Dag meiden/mama's..

Nooit gedacht dat ik hier zo snel een topicje ging maken voor een brusje...
maar heb er toch eens werk van gemaakt..

Ik vroeg mij af, hoe vlug jullie begonnen zijn na jullie bevalling met het maken (al dan niet op natuurlijke wijze) van een brusje?
Wij willen er zo vlug mogelijk werk van maken.. liefst op natuurlijke wijze, als het tegen januari niet lukt, met een cryo'tje uit mijn laatste IVF poging..

Even mijn situatie schetsen voor mensen die niet mee volgen in de room van Zwanger Sept/Okt/nov/dec '14

Ik was uitgerekend voor 30 oktober 2014 van onze zoon..
in mijn 37ste zwangerschapsweek, voelde ik hem een dag of 2 niet.. na onderzoek op materniteit, bleek dat zijn hartje het begeven had..
de dag nadien, op 12 oktober 2014 ben ik bevallen van Xeppe..
Een flinke kerel van 2.770kg en 51cm.. Bleek dat zijn navelstreng volledig afgescheurd was aan zijn buikje en daarom hij gestikt was..

Nu, om het verlies te verwerken, willen wij zo snel mogelijk terug een doel voor ogen hebben..
daarom een nieuwe zwangerschap..
Ik moet de 17de november op eerste controle bij gyneacoloog, en als we dan groen licht krijgen, starten we in januari met de voorbereidingen van de TP van het cryotje (1 blachocyst in de diepvries, IVF poging 3)
Maar ik hoop natuurlijk dat we tot dan misschien wel eens op de natuurlijke manier zwanger worden, de weg is al gemaakt zegt men vaak ;)

Iemand hier ervaringen mee? (op de natuurlijke manier zwanger worden na IVF)
of wat zijn jullie tips?


Liefs Anneleen en Xeppe xxx
Afbeelding

Afbeelding

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Hopeful82 » 13 november 2014, 11:19

Hey Anneleen,

allereerst respect voor hoe je met de hele situatie om gaat. Ik kan me (gelukkig) niet inbeelden hoe moeilijk jullie het moeten hebben... Ik hoop dat jullie een gezond brusje voor Xeppe gegund is!

Ik ben augustus 2013 bevallen na een ZWS van 32wk en 2 dg (was uitgerekend voor 10/10/13). Ik heb t/m eind december BV gegeven, waardoor ik geen cyclus had. Als het aan mijn man had gelegen, waren we gelijk door gegaan voor een 2e! We hebben het 2-3 maanden natuurlijk geprobeerd, maar al gauw merkte ik dat ik weer zo verdrietig werd als ik mijn regels kreeg, dat we besloten om een afspraak te maken op GHB (Leuven). Daar kon ik al vrij snel terecht (eind maart - begin april denk ik) en toen de onderzoeken (bloedname en echo) goed bleken, kregen we groen licht om te starten bij de eerste menstruatie. Begin mei heb ik mijn eerste TP van een cryo gekregen (in een natuurlijk cyclus, moest enkel eenmalig Pregnyl spuiten), en daar ben ik nu dus 30 wk zwanger van (tweeling).

Veel succes!!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 13 november 2014, 20:09

Hoi Anneleen, ook van mij alle respect hoe chique jullie omgaan met wat gebeurd is. Heel knap dat jullie vooruit durven kijken!

Bij mij is er quasi geen kans op een natuurlijke zwangerschap dus hebben we dit ook nooit geprobeerd. Toen onze jongste 18 maand was ben ik gestopt met borstvoeding om terug met ivf te mogen beginnen (had liever langer bv gegeven maar de wens naar een derde was te groot).

Ik denk nu wel niet dat je kan vergelijken. Bij de meesten is er een kindje waarvoor ze moeten zorgen en ze wellicht langer wachten dan jij. In jouw situatie is het normaal denk ik om heel snel aan een brusje te beginnen als je er zo naar verlangt. Ik hoop met heel mijn hart dat het snel lukt en jullie over een klein jaartje een gezond brusje in jullie armen mogen houden!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 14 november 2014, 15:33

Dag meiden,

Bedankt voor jullie steunende woorden ;)
Wel ja, de kans dat ik spontaan zwanger word is ook nihil denk ik, omdat de 'fout' bij ons twee ligt..
(man trage + mindere kwaliteit van zwemmers) en ik geen natuurlijke eisprong..

maar door de zwangerschap ben ik na de bevalling naar -16kg gegaan ( woog voor mijn zwangerschap 138kg, en nu weeg ik 122kg)
en mss dat het beter lukt om zwanger te worden met enkele kilo's kwijt.. was bij deze zwangerschap ook zo..
pas op, het is nog véél te véél, maar ik voel aan mezelf dat ik al beter in mn vel zit nu..

we zien wel..
Bedankt voor jullie verhalen Hopefull en Ster xxx
Liefs Anneleen xxx
Afbeelding

Afbeelding

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door babseke » 16 november 2014, 9:03

Anneleen,

eerst en vooral heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Ik begrijp zeker dat jullie weer een doel voor ogen willen, ik zou ook zo denken waarschijnlijk.
Ik zal even mijn situatie schetsen, mss heb je er wat aan...
Met mijn ex man heb ik 1 zoontje, natuurlijk zwanger direct na pilstop.
4 jaar later met mijn huidige man een heel parcour afgegaan, 6 mnd natuurlijk geprobeerd, 6 cycli iui, 1ivf, zwanger (slechte zwemmers en geen natuurlijke eisprong)
Mijn tweede zoontje werd geboren op 28 weken, na bloeding door placenta previa. 8 weken op neonatologie, nu een flinke zoon van 2 jaar.
In november vorig jaar afspraak op fertiliteit, bleek dat ik een goedaardig gezwel in bm had, 6 maanden medicatie tot alles ok was. In mei gestart met hormonen voor tp (ik had er nog 7). Juli/aug geen terugplaatsing omdat de ontdooiing niet was gelukt,
sept 1 tp ; vroeg mk. Oktober wachten tot mijn bloedwaarden terug nul waren en bm ok. Paar weken erna bleek ik natuurlijk zwanger, blijkbaar heb ik na mijn mk een spontane eisprong gehad. Nu ben ik 8 weken zwanger!

De natuur kan soms rare wendingen nemen, nooit gedacht natuurlijk zwanger te worden, en kijk nu...
Veel succes alvast en hooelijk groen licht morgen voor jullie....

grtjs,

babs

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 16 november 2014, 14:44

Amai Babs, een heel verhaal ook..
bedankt daarvoor..

We laten de moed niet zakken, al was ik gisteren serieus ontgoocheld nadat ik in mn slip bruinverlies zag..
(was nu een week al van de maandverbandjes vanaf na mn bevalling 12okt :p )
maar we hadden toch al een paar keer (+/-5x) seks gehad, dus ik dacht.. mss ben ik wel al zwanger..
maar toch weet je dat het gewoon te vroeg is na de bevalling (vandaag 5wkn geleden) maar toch zijde ontgoocheld als je bloedverlies ziet..
nu we blijven verder hopen..

Liefs Anneleen xx
Afbeelding

Afbeelding

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door babseke » 16 november 2014, 18:31

Heel begrijpelijk hoor, je hoopt altijd op dat kleine mirakel. Ik hoop met jullie mee, want na jullie zware tijden kunnen jullie wel een wondertje gebruiken :D
kop op en op naar morgen voor goed nieuws en groen licht...

grtjs
Babs

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 18 november 2014, 21:58

Anneleen, hoe was de controle gisteren?

Proficiat trouwens met je gewichtsverlies! Vind ik knap!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 19 november 2014, 14:33

Het onderzoek bracht veel teweeg..
Zowel positief als negatief..

We zaten in de wachtkamer als mijn gyneacoloog de mensen voor ons binnen liet.. ik begon te huilen..
Ik zag mn dokter, en plots zag ik alles wat ik die week van 12 okt heb meegemaakt terug voorbij flitsen!
Ik zag hem terug met de echo voor mijn neus, ik hoorde hem opnieuw zeggen: mevrouw er is geen hartslag meer..
ik zag hem opnieuw Xeppe op mijn buik leggen.. vreselijk :'(

Maar had me terug herpakt bij het naar binnen gaan..
Hij zei: ik moest deze week aan jullie denken, er is opnieuw een koppel binnen gekomen met dezelfde situatie als van jullie met Xeppe.. ik kreeg koude rillingen..
die mensen liggen daar nu met hetzelfde soort pijn als wij vorige maand.. vreselijk!
Ik zou zo graag eens naar daar gaan en hen een hart onder de riem steken.. en samen een potje huilen.. maar dat gaat natuurlijk niet!

Nu het onderzoek zelf was heel goed.. ik ben volledig terug inorde..
en toen kwam het goeie nieuws: Mevrouw, u hebt zelfs een spontane eisprong gedaan..
ik geloofde mijn ogen én oren niet.. nog nooit heb ik een spontane eisprong gedaan, daarom zijn we in der tijd ook meteen met IVF gestart en niet met IUI..
en nu 14 dagen na de bevalling van Xeppe maak ik een spontane eisprong.. :D

terug een sprankeltje hoop.. De dokter zei ook dat vrouwen die een kindje verloren hebben, vlugger zwanger geraken..
we geven het zowiezo tot januari.. in januari wil ik toch starten met snuiven en voorbereiden op de TP van ons cryotje..
maar tot dan.. you never know ;)


Bedankt Ster om aan mij te denken voor het onderzoek ;)
Liefs Anneleen
Afbeelding

Afbeelding

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door babseke » 19 november 2014, 16:50

Het moet nogal een emotionele dag geweest zijn voor jullie. Ik kreeg koude rillingen...
Die eisprong; wauw wie weet gebeurt het wonder nu eens echt! Ik duim zo mee met jullie... nu hebben jullie echt een doel voor ogen. Jullie zouden dit zo verdienen! Heel, veel succes!!!!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 19 november 2014, 20:33

Amai twee keer op een maand met afgescheurde navelstreng? Wat erg... Zal idd zeer emotioneel zijn geweest voor jou.

Tegelijk wel magnifiek van die eisprong! Wat een kado van Xeppe... Hopen nu dat er over twee weken weer een eitje springt! Mag je niet naar je gyn om dat nu ff op te volgen? Dan weet je ook wanneer de moment is.

Voor een cryo moet je normaal niet snuiven! Is ofwel in natuurlijke cyclus, ofwel met clomid, ofwel ik kunstmatige cyclus met progynova of estrofem tabletjes. Is een pak minder zwaar dan een verse ivf. Ik duim! Kaarsje brandt alweer xxx
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 20 november 2014, 14:49

Dank je wel Babske en Ster!

Wel Ster, ik heb bij mijn vorige TP van ons cryo wel moeten snuiven..
Ik heb nooit moeten snuiven in ons IVF parcours, behalve toen, daarom dat ik het nog zo goed weet..
dus wel raar..?

Ik dacht dat ik had moeten snuiven, en dan utro-bollen heb moeten steken en progynova moest slikken (dacht ik, is al van 01/2013 geleden, maar het snuiven dat weet ik wel nog)

kan het zijn dat het van iedereen verschilt?
we zullen vanavond meer zekerheid hebben, dan moet bij dr Demeyere op onderzoek en ga ik meer weten wat en wanneer ik iets moet nemen..

Liefs Anneleen xx
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 20 november 2014, 20:37

Oei sorry, wist niet dat je nog cryopogingen had gedaan ook. Nog nooit gehoord van snuiven bij cryo maar je dokter weet vast wel wat hij doet hoor, veel beter dan mij ;-)
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 21 november 2014, 16:50

Hey Ster..

Gisteren naar Dr Demeyere geweest om terug te starten met de voorbereidingen van TP cryo..
Terug met voetjes op de grond gezet!

1) min 3 maand wachten eer ik terug kan beginnen de voorbereidingen.. dus ten vroegste januari 2015..
2) is niet omdat ik 1x spontane eisprong heb gedaan, dat ik het nogmaals ga krijgen.. :'(

Nu, we moeten in januari op de 2de dag van mn cyclus (dus dag 2 maandstonden) starten met Progynova..
idd, snuiven word niet meer gedaan (nogtans nog gedaan voor TP van cryo in jan 2013) maar nu is het enkel progynova en dan na TP utrobollen terug steken (jeuujhh die heb ik erg gemist afgelopen maanden.. NOT!!)

xxxx
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 21 november 2014, 20:11

Die utrobollen he. Ik was ze na 18 maand ook nog bijlange niet vergeten :-)

Waarom moet je drie maand wachten? Of moet dat standaard na een bevalling? Je was toch zowiezo januari van plan he? En mogen jullie toch natuurlijk proberen intussen? Ik zou toch mss bij eigen gyn ns gaan vragen over tien dagen of je een eisprong hebt.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten