Cmv vragen

Plaats reactie
Goudvisje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 augustus 2014, 16:58

Cmv vragen

Bericht door Goudvisje » 18 november 2014, 9:54

Hallo iedereen,

Na heel veel moeite (die niet geloond heeft), ben ik uiteindelijk spontaan zwanger geworden van een tweede kindje. Alles liep goed, tot ik op 11 weken te weten kwam dat er in de creche van mijn zoontje CMV was uitgebroken. Een kindje was opgenomen met een acute cmv infectie. Toevallig waren zowel mijn zoontje als ik op dat zelfde moment ook ziek en vertoonden dezelfde symptomen (hoe vaag die ook mogen zijn).

Uiteindelijk liet ik vier dagen na het ontstaan van de symptomen mijn bloed eens checken. Resultaat was negatief. Eerst opluchting, tot de vroedvrouw mij de dag erna vertelde dat het zoiezo een tweetal weken nadat de eerste symptomen opduiken, kan duren voor er igm's in je bloed aangetroffen worden. Soms zelfs vier weken.

Angst maakte plaats voor paniek. Ik heb nachten niet geslapen, dagen alleen maar gebraakt, terwijl ik amper iets kon eten. Puur van de stress.

We besloten al snel de pediater erbij te betrekken en lieten een urinetest doen van ons zoontje. Negatief! Opnieuw opluchting, tot we ons vragen begonnen stellen over de accuraatheid van zo een test en eveneens of ze wel het juiste en strikte protocol gevolgd hadden. Immers moet het staal binnen 48u verwerkt worden en goed gekoeld worden en bij ons zat er een lang weekend tussen...

Nu zijn we een tweetal weken na het opduiken van de eerste symptomen en tot op vandaag heb ik lichte keelpijn. Straks moet ik voor de tripple test gaan en ga ik dus opnieuw een bloedanalyse op cmv krijgen. Op dit moment slaap ik ook nog altijd slecht, doe niets anders dan huilen en weet niet wat we gaan doen als deze test positief is. Als hij negatief is, vrees ik dat ik het nog altijd niet ga kunnen loslaten en bij betekent dat dus er 24 u per dag mee bezig zijn.

Ik weet het gewoon niet meer.

Vragen die ik mij stel:
- is cmv tijdens incubatieperiode besmettelijk?
- als er overdracht gebeurt naar de baby, wanneer is dat dan? Is dat wanneer je het oploopt (en dus nog niet zichtbaar is in de bloed) of is dit pas later?
- ik lees vaak dat mensen op zoveel of op zoveel weken besmet zijn geweest? Maar cmv heeft een incubatieperiode van 4-12 weken (gemiddeld 40 dagen), bedoelen ze dan: dan is het gedetecteerd, of dan ben ik ermee in aanraking gekomen en heb ik het binnengehad?
- wat meet een urinetest op cmv? Antistoffen of virusdeeltjes?
- kennis van mij heeft zich ooit ook op cmv laten testen toen haar zoontje cmv had. Zij was wel 'immuun'. Bij haar werd een urinetest afgenomen. Bij mij een bloedtest. Waarom dit verschil?
- iemand die iets weet over de accuraatheid van die urinetesten?
- ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten