Brusje voor Xeppe

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Hopeful82 » 21 november 2014, 22:09

Ik moet nog altijd een utrobol per dag opsteken, woehoe ;-)
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 21 november 2014, 22:44

Ik ook gedaan tot 36w :-) wil niet weten hoeveel al in mijn leven :-D en vanaf nu moet ik er acht per dag opsteken
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Hopeful82 » 21 november 2014, 23:04

Pfffff.... Dat zal ik nu echt niet missen hoor die stomme bollen!!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 22 november 2014, 9:11

Ja idd.. die utrobollen..
Je haat ze.. tot op de dag dat je mag stoppen.. kan je er precies geen afstand van nemen (omdat je deels bang bent naar de gevolgen)

Dat ze daar nog geen andere oplossing voor gevonden hebben voor die smeertoestanden, geen mens dat weet... :)
Vraagje.. hoeland duurden bij jullie, de eerste maandstonden na jullie bevalling?
Hier heb ik ze sinds vorige zaterdag en het lijkt precies nu iets te minderen, maar ik bloed nog steeds redelijk hevig bij momenten.. terwijl mijn maandstonden vroeger nooit langer duurden dan 4/5 dagen... :s


liefs Anneleen xxx
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 22 november 2014, 9:41

Kan ik je niet mee helpen meid. Ik heb geen natuurlijke cyclus en gaf ook borstvoeding dus na de bevalling geen maandstonden meer.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Hopeful82 » 22 november 2014, 10:09

Mijn eerste maandstonden na de bevalling (wel pas na 4,5 maand want ik gaf BV) waren normaal volgens mij qua intensiteit en duur...

En over het stoppen met die utrobollen: dat zal zijn na de bevalling, dus met aaalllle liefde ;-)
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door babseke » 22 november 2014, 11:44

Mijn maandstonden na de bevalling waren ook intenser. Nu moet je ook rekening houden dat je een eisprong gehad hebt, dus kan je wel wat langer je maandstonden hebben denk ik.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 25 november 2014, 9:49

Goeiemorgen iedereen!

Vandaag eerste dag dat mijn maandstonden volledig weg zijn... dus nu tellen naar de eisprong..
eigen gyneacoloog zei dat ik nu vruchtbaar ben binnen een weekje..
maar als ik even test online (met een geschatte cyclus van +/-30 dagen) kom ik dit uit:

Uitkomst

Eerste dag van je laatste menstruatie:15 November 2014
Een beetje vruchtbaar:28 November 2014
Vruchtbaar:29 November 2014
Erg vruchtbaar:30 November 2014
Eisprong: (ovulatietest bestellen)1 December 2014
Innesteldag:6 December 2014
Vanaf hier kun je testen: (bestel nu vast een zwangerschapstest)15 December 2014

Maar ik weet dus niet 100% hoelang mijn cyclus duurt.. daar ik nooit een spontane eisprong heb gehad voordien..
Dus tvalt af te wachten..
iemand ervaring met ovulatietesten? ik heb er eentje liggen van voor mij IVF gebeuren, maar weet niet meer of die nu nog betrouwbaar is..
ik vond het ook erg duur in der tijd..
Afbeelding

Afbeelding

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Ster_ » 25 november 2014, 10:56

Ik heb ooit ovulatietesten gebruikt maar ze kleurden altijd. Door mijn pco bleek achteraf.

Ik zou nu gewoon om de dag sex hebben dan tot je zeker bent dat vruchtbare periode voorbij is. Meid ik hoop nu ns ZO hard dat jij gewoon spontaan zwanger raakt!

Hoe gaat t nu met jullie? T lijkt me zo zwaar. Sta ervan versteld hoe positief jij in het leven staat.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 25 november 2014, 11:48

Welja, ik denk ook dat om verandere dag het beste is..
Maar het is niet simpel.. wel om verandere dag seks te hebben, maar de manier waarop is weer altijd zo onhandig..
1) tis van moeten
2) ikzelf mag eigenlijk geen orgasme hebben, daar het er allemaal terug uitfloept dan (sorry klink plat om het zo te zeggen, maar kan op geen andere manier komen eigenlijk)
dus genot en intimiteit is terug ver te zoeken op dat moment, maar...... alles voor goede doel zeker?

ik zat dan ook te denken, stel dat ik deze keer nu, spontaan zwanger word.. en ik moet 15 januari met progynova starten..
maar dat ik nog niet weet dat ik zwanger ben, kan dat kwaad?
er zijn nog vrouwen die een paar keer bloeden en niet beseffen dat ze eigenlijk al zwanger zijn eh..
zou ik dan best voor ik start in januari met progynova een testje doen? om toch zekerheid te hebben?

Anders cavakes hier..
Afgelopen week erg zwaar geweest want mijn ventje zijn meme is gestorven en vrijdag was de begraving..
en tis toen dat ik besefte dat mensen eigenlijk dat zo snel vergeten zijn eh..
geen enkel familielid die vroeg aan mij: Hoe gaat het met jullie? of amai we hebben het gehoord van je zoontje..
niemand.. en dat vond ik wel lastig en maakte me verdrietig..
ook mijn ventje was heel in de war door het heengaan van zijn mémé..
Als ik dan praatte van Xeppe, was het van: jaja, maar mémé dit en mémé dat..
pas op: ik wil hier niet als een egoïste overkomen eh, ik had ook veel verdriet om haar.. maar bij mij ligt het verlies van Xeppe nog zwaar op mijn maag en kon het moeilijk verwerken dat ik nu deze week niet meer over Xeppe kon praten of huilen..

maar soit.. tis voorbij en nu kunnen we alles weer rustig laten uitbollen en om beiden rouwen..

xxx Liefs Anneleen xxx
Afbeelding

Afbeelding

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 25 november 2014, 11:52

Op de koffietafel had ik het ook lastig..
mijn schoonmoeder ging met de gsm van mijn schoonzus rond, om de foto's van haar kindje (haar kleinzoontje) te tonen aan heel de familie..
en veel bla bla erover, en over het nieuw kindje die op komst is (18januari normaal)

en mijn kleinzoon dit en dat.. man man ik had het lastig toen om niet te zeggen:

'ma, je kan best ook eens over Xeppe babbelen eh, tis ook je kleinzoon, of toon eens een foto van hem' ze heeft er tenslotte ook een paar foto's die ik heb laten maken voor haar..
maar neen... geen woord repte ze over Xeppe..

heb toen op toilet zitten huilen.. deed me pijn!
Afbeelding

Afbeelding

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door Muse » 25 november 2014, 12:17

Mensen kunnen zo lomp zijn he. Onbegrijpelijk.
Wij hebben vrienden die vorig jaar iets gelijkaardigs meegemaakt hebben en ik moet eerlijk zijn, ik weet me soms geen houding aan te nemen, vooral bij de mama. Ik ben voor vandaag uitgerekend en al bang sinds de dag dat ik te horen kreeg dat ik zwanger was. Ik vind het zelf heel moeilijk. Langs de ene kant ben ik hun zoontje nog lang niet vergeten, ik denk er dagelijks aan, langs de andere kant ben ik ook ergens bang om bijvoorbeeld, stel ze heeft een goeie dag en dan zou ik opeens een vraag stellen die haar meteen weer een klop van de hamer geeft.
Ik denk dat het ook niet fout is, als jij zelf het gesprek er op brengt, zo weten de mensen dat het ok is om er naar te vragen. Dat doen onze vrienden soms ook: zij begint zelf te vertellen over haar zwangerschap en hoe het voor haar voelde en dat vind ik eigenlijk best fijn. Zij en jij trouwens ook zijn evengoed mama geworden.
Misschien iets om ook even bij stil te staan: ik ken jou en je man uiteraard niet, maar wij, als mama die al die tijd dat gevoel met z'n positieve en soms ook minder leuke kanten hebben meegemaakt, hebben een innigere band met dat ongeboren wezentje dan bijvoorbeeld onze partner en zeker mensen van buitenaf. Mijn man zegt dat ook heel eerlijk: hij voelde pas echt dat hij papa was, toen onze zoon er was en nu ook en ik denk dat dat bij hem ook een soort van zelfbescherming is: als ik daar wat verder vanaf sta, dan kan ik er beter mee om als het toch fout zou gaan...
Ghoh, konden we maar in mekaars hoofd meeluisteren. Of soms ook best niet.

Dikke knuffel voor wanneer je hem nodig hebt! En als mensen lomp overkomen, ofwel is het uit dommigheid ofwel uit angst om iets verkeerds te zeggen of doen.

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door babseke » 25 november 2014, 12:39

Na mijn mk hebben mijn man en ik om de twee dagen sex gehad in de vruchtbare periode ( grof gerekend zo n twee weken om zeker te zijn). Na de sex niet meer opstaan of naar toilet gaan. Benen de lucht in zo n twintig minuutjes. Het is geen zicht, maar kom het doel heiligt de middelen. Ik heb anders niks speciaals gedaan. Ik denk niet dat orgasme of niet een verschil maakt. Het moet een beetje leuk blijven he. Maar het is idd van moetens.
Voor je start met progynova hcg laten controleren...
Voor mij is dit gelukt en ik hoop voor jullie ook.
Succes!

onzeker-mevrouwtje
Berichten: 635
Lid geworden op: 8 april 2014, 23:29

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door onzeker-mevrouwtje » 25 november 2014, 15:21

Babseke.. Bedankt voor de tips..
Ik dacht dat beentjes in de lucht bullshit was.. ;)
maar ik zal het toch proberen..
Dus jij bent ook spontaan zwanger geworden dan? super! :D dat heeft me moed!

liefs Anneleen xxx
Laatst gewijzigd door onzeker-mevrouwtje op 25 november 2014, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

babseke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 september 2014, 23:26

Re: Brusje voor Xeppe

Bericht door babseke » 25 november 2014, 15:59

Man, man bestaan er toch lompe mensen op de wereld. Da s nu toch geen reactie. Ja jouw bevalling is net als een andere bevalling, je hebt recht op jouw verhaal.

Die vriendin is wel heel lief, ze geeft aan jouw tempo te respecteren en ze zal zich ws even oo haar ongemak voelen als jij. Zolang jullie erover praten en elkaar niet mijden, zal dit een positieve ervaring zijn. Alles heeft wat tijd nodig.

ja ik werd spontaan zwanger na vroeg mk na een tp. Ik had ook geen natuurlijke eisprong. Maar ik had een voorgevoel dat ik wel eens een eisprong zou kunnen doen nadien. En het klopte. Dus het loont zeker de moeite om te proberen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten