Ik weet het allemaal niet goed meer...

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 24 oktober 2014, 17:13

Even een update (voor wie het interesseert...):
We zijn 6,5 week verder dan mijn laatste maandstonden. Ik heb vorige zondag toch maar eens een test gedaan en die was negatief. We blijven dus maar gewoon wachten...
Toen ik zo'n 6 jaar geleden voor de eerste keer zwanger wilde worden, had ik meteen een cyclus van 7 weken, dus helemaal abnormaal zal het dan wel niet zijn bij mij.
Het is alleen wel frustrerend, want ondertussen vliegt de tijd voorbij en gebeurt er niets!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 26 oktober 2014, 9:00

Ondertussen heb ik mijn maandstonden gekregen en kunnen we eindelijk verder!
Ben dus gestart met Progynova en zal over een week ook moeten starten met Utrogestan.
We gaan er weer voor!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 14 november 2014, 13:05

Update:
Ik heb vanmiddag eindelijk terugplaatsing gehad van het enige goed ontdooide embryo.
Nu wat rust en onze duimen omhoog...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Hopeful82 » 14 november 2014, 13:44

Toi toi toi!!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 26 november 2014, 17:38

Vandaag bloedname gehad. Negatief.
Geen cryo's meer.
Nog afwachten of we dit jaar nog opnieuw kunnen starten, want fertiliteitskliniek gaat dicht in de kerstvakantie.
Even bekomen, genieten van de kleine dingen om er daarna weer tegenaan te gaan... Omdat het moet!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door AnTan » 7 december 2014, 15:15

Ik lees hier enkele pagina's voordien over twijfel over ivf, ik heb daar geen second over getwijfeld en ik zie dat heel simpel, wat is daar onnatuurlijk aan?!
Als je been is gebroken, laat je een dokter het toch ook repareren? Als je hart niet werkt, laat je toch ook een transplantatie doen? Mensen die plastische chirurgie doen krijgen soms minder 'verwijten' (want dat lees je echt soms he over ivf) naar hun hoofd geslingerd.
Waarom zou het een teken zijn dat je geen kindje mag hebben omdat het niet natuurlijk lukt? Als je eender wat krijgt van ziekte of aandoening, wil dat toch ook niet zeggen dat je je er beter aan overgeeft.

Maar als je twijfelt zou ik het niet doen hoor, maar ik persoonlijk, zie geen énkele reden waarom niet. Het zijn ONZE kinderen en het is toch zoiets wonderbaarlijks en fantastisch dat zoiets kan! Heb daar zoveel respect voor! Voor de dokters én voor alle mama's en papa's die het doen.

Ik ben fier op mijn dochter dat zij bestaat dankzij de wetenschap en ga haar dat zeker zeggen later!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 7 december 2014, 21:44

Amai, AnTan, dat is een zeer duidelijke mening die je hebt.
Ondertussen ga ik na de feestdagen aan onze 2e IVF-poging beginnen. Toch blijf ik het niet vanzelfsprekend vinden, maar is onze kinderwens nog steeds heel groot en kunnen we blijkbaar niet anders.
Ik vind dat de behandeling zeker niet onderschat mag worden, fysisch, maar ook psychologisch...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door AnTan » 7 december 2014, 22:23

Is natuurlijk niet te onderschatten! Ga ik niet ontkennen hoor. Zo graag een kindje willen en met die onzekerheid zitten...
Maar omarm het feit gewoon dat de besten die er zijn je aan het helpen zijn, en zie dat aub niet als een 'taboe' of als iets 'onnatuurlijks', want zoals ik zei, dan is zoveel onnatuurlijk... je laat je toch op zoveel vlakken medisch helpen!

Heel veel succes en moed!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 2 januari 2015, 12:51

En vandaag terug met nieuwe moed gestart met de neusspray.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 27 januari 2015, 20:46

Weer even een update.

Na de neusspray Suprefact en 10 dagen Menopur met een hogere dosis als de eerste poging in augustus morgen eindelijk terug een pick-up.

Ik was na de kerstvakantie goed begonnen, ik was ontspannen en zag het helemaal zitten.
Mijn eerste controle was ok: ik mocht na bijna 2 weken Suprefact beginnen met een iets hogere dosis Menopur (vergeleken met de dosis in augustus). Na 5 dagen moest ik terug gaan. Ik doe mijn opvolging (echo en bloefname) in het ziekenhuis in de buurt en de fertiliteitskliniek laat me dan weten welke dosis en wanneer ik terug op controle moet. Soit, de dokter in het ziekenhuis bracht mij helemaal van slag: hij zei dat ik er veel te vroeg terug was, dat hij na 5 dagen nog niet kon zien of de dosis verhoogd moest worden, daarnaast lachte hij mij ook uit toen ik zei dat ik van Menopur geen ampules van 75 ml gebruikte maar de dosis van 600 of 1200... Hij zei dat ik toch thuis maar eens even moest nakijken of ik wel zeker Menopur gebruikte. Ik was enorm teleurgesteld in deze man. Beseft hij eigenlijk dat ik hier ook niet voor gekozen heb en dat het hier wel over mijn toekomst gaat?! Ik zat echt helemaal in zak en as... Heb de weg naar huis de hele tijd zitten wenen in de auto. (En ik moest meteen daarna gaan werken.)
De volgende 2 controles had hij teveel patiënten en kon ik bij andere gynaecologen terecht. Wat een verschil! "Zet u even." "Hoe voel je je?" "Heb je pijn?" En bij het weggaan: "Toi toi, ik duim voor je."
Maar goed, morgen dus eindelijk terug een pick-up.
Vorige week had ik 8 follikels, enkele dagen nog maar 7, gisteren toch weer wat meer. Ben benieuwd. Ik heb al een week heel veel pijn in mijn onderbuik en sinds enkele dagen doen mijn borsten ook verschrikkelijk veel pijn! Ik zal blij zijn als het morgenmiddag is. En dan maar duimen dat we er resultaat aan over houden.

Ik ben echt helemaal op! Ik ben moe. Ik ben emotioneel een wrak: ik kan elke seconde van de dag in tranen uitbarsten. Sowieso de rest van de week thuis. En daar ga ik deugd van hebben. Rusten, op adem komen, even alleen aan mezelf denken.

Eigenlijk klopt de titel van mijn verhaal niet meer, want ik ben er volledig voor aan het gaan!
Weet ook niet goed waarom ik nog schrijf, maar misschien zijn anderen wel nog geïnteresseerd in mijn verhaal en op deze manier kan ik het van mij af schrijven.
Bedankt om het te lezen.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Ster_ » 27 januari 2015, 21:42

Hey duupje, ik ben een van je lezers ;-) ik wil je heel veel succes wensen voor morgen!!!

Enne wat een lul van een Gyne was dat zeg?!

Volhouden he! De aanhouder wint!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 28 januari 2015, 16:00

We zijn terug thuis.
Ik lag op de kamer met iemand die er duidelijk veel meer zin in had (lees: die duidelijk minder of geen pijn had).
De pick up zelf deed ontzettend veel pijn. Blijkbaar zaten de follikels in de buurt van mijn blaas...

En het resultaat? 14 eicellen! Het dubbel van wat ik verwacht had!
Morgen wachten op de telefoon met het aantal bevruchte eicellen en hopelijk ook met het nieuws dat ik mag terugkomen voor terugplaatsing.

En nu? Nu heel veel rusten, want ik heb nog steeds heel veel pijn...Mijn buurvrouw is bij wijze van spreken lachend buiten gehuppeld, bij mezelf ging het allemaal veel trager.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Jana F
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 januari 2014, 16:55

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Jana F » 29 januari 2015, 10:46

Hey Duupje,

Ik blijf je ook lezen :)..had al eerder eens op je bericht gereageerd, omdat er voor mij ook herkenning is in wat je schrijft.
Wat je topictitel betreft....die is af en toe van toepassing. Ik kom nu ook op momenten dat ik niet meer weet hoe lang ik het nog volhoud. Voorlopig wil ik voortdoen, want de wens is echt nog groot, maar heb de afgelopen maanden ook meer en meer het idee toegelaten dat we een gezin zullen zijn met 1 kind. Da's ook ok. Die gedachte geeft mij de rust die ik nodig heb om verder te doen. Dat klinkt misschien wat contradictorisch, maar het neemt de (soms immense) druk er voor mij wat af.

Ja, dokters, ze zijn niet allemaal tactvol en ik heb ook negatieve ervaringen gehad (waarvan sommige op dit forum staan). Dat je door het traject en door de hormonen al emotioneel en fysiek in onbalans bent, maakt dat zulke opmerkingen nog zwaarder binnenkomen en ik kan begrijpen dat ze je van slag brengen.

Rot dat je pick up zo pijnlijk was...hoop dat het ondertussen toch minder is? Hoop dat er goede embryo'kes uit voortkomen! ik blijf je updates lezen :)
PCO, mk 10 w, dochter °2012 - IVF1 (2014): neg, 1.1 mk 5wk, 1.2 en IVF2: neg, 2.1 mk 7 w, 2.2, IVF3 en 3.1:neg, - Van Middelheim naar Jette IVF 4: neg (voor t eerst geen cryo's) - pauze - spontaan zwanger °25/6/16 zoon

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 29 januari 2015, 21:36

Vanmiddag telefoon gehad dat er 13 eicellen goed bevrucht zijn!
En omdat het er dit keer zo veel zijn, willen ze iets langer wachten met de terugplaatsing en ze dus langer laten delen. Maandag dus pas terugplaatsing. Laten we nu hopen dat het maandag ook allemaal nog goed is!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 2 februari 2015, 12:21

Vanmorgen terugplaatsing gehad van een topembryo, zoals ze zeggen. Klnikt toch veelbelovend, niet?

Er waren er ook nog 2 goeie die ze vandaag al gingen invriezen. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om ze apart in te vriezen. En dat was geen probleem omdat het nog maar een derde terugplaatsing is.
De andere embryo's bekijken ze morgen opnieuw, maar ze zei dat het er allemaal heel goed uitzag. Afhankelijk van hoeveel er ook nog goed zijn, ging ze ze toch per 2 verder invriezen.
Maar ja, hopelijk is het allemaal niet meer nodig.
De dokter die de terugplaatsing deed, vroeg al wat we met de rest gaan doen. De grapjas!

Heb nog 2 extra dagen platte rust gekregen om mijn lichaam nog voldoende rust te geven.
Verpleegster gaf als raad om echt goed naar mijn lichaam te luisteren omdat die lege follikels er nog echt wel zitten en dat dat nog heel vervelend en pijnlijk kan zijn.

En nu maar weer afwachten...
14 februari bloedname.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten