Ik weet het allemaal niet goed meer...

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Cathy Van den Broek » 10 februari 2015, 15:39

Duupje,

Ik ben één van je lezers.
Zelf al heel veel meegemaakt, en nu ook aan het gaan voor een brusje. (met ook alweer...veel tegenslag, zwangerschap moeten afbreken op 17 weken) (ben nu 9 jaar bezig aan het proberen 2 kids op de wereld te zetten...)
Nog twee cryo's over en binnen 14 dagen hopelijk tp.

Ik duim duim duim voor je! Blijven schrijven en hopelijk kan je binnenkort voorzichtig verhuizen naar het onderwerp "zwanger".
Zou dat geen mooie Valentijn zijn?

Toi toi toi en een kaarsje brandt...

Cathy

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 10 februari 2015, 17:08

Fijn dat jullie mijn verhaal mee lezen!

En ik weet dat er hier vrouwen bij zijn die al veel ergere dingen mee gemaakt hebben en heb ik mijn directe omgeving ook al wat gezien ondertussen.
Nochtans vinden we allemaal ons eigen parcours al zwaar genoeg...

Hier zit ik ondertussen in de laatste dagen van mijn wachtweken: zaterdag heb ik een bloedname. Mensen die op de hoogte zijn, vragen: en, hoe is 't? Voel je al iets?
Nee...
Mijn borsten waren heel gespannen en deden pijn. Ondertussen doen ze minder pijn, maar ze zijn nog steeds groter dan normaal.
Overdag voel ik me soms niet zo goed: af en toe precies een beetje misselijk, volgens mij heb ik ook weer een hele lage bloeddruk, 's avonds wel moe, 's nachts weer heel veel zweten (heb ik met periodes vaker, maar nu heb ik het ook overdag soms)...
Ik weet dat mijn lichaam mij voor de zot kan houden.
Ik durf niet te hard te hopen.

Mijn foliumzuur-pilletjes waren op. De laatste jaren nam ik Folavit (juiste dosis, maar goedkoper). Gisteren bij de apotheek toch terug voor Omnibionta gekozen, met het idee van: het gaat toch binnenkort wel eens moeten lukken, niet?!
Wil al gaan shoppen voor lente/zomerkleren, maar zal nog even wachten: het zou leuk zijn moest ik een ander soort kleren moeten voorzien.

Ik durf niet te hard te hopen, maar alles was goed: goeie embryo, heb echt extra gerust.
Het zal toch ooit wel eens moeten lukken...

Ach, we zien wel weer.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 12 februari 2015, 16:46

Tot zover mijn hoop...

Sinds gisterenmiddag voelde ik het al: pijn in mijn onderbuik...
Vanmorgen voelde het helemaal niet goed aan.
En vanmiddag was het zover: ik heb mijn maandstonden al gekregen, 2 dagen voor de bloedname.
Game over!

Eerst even deze teleurstelling verwerken, want hij komt hard aan! (Je weet dat je mag hopen, maar dat je hier altijd rekening mee moet houden.)
En daarna weer alles op alles voor een nieuwe poging... Pfff...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 17 februari 2015, 17:17

Vervolg van de soap:

Zoals eerder verteld, heb ik zaterdag een negatieve zwangerschapstest gedaan. Aan de telefoon zei de verpleegster van het UZA dat ik maandag contact moest opnemen met de dokter uit het ziekenhuis hier in de buurt (die mijn opvolging doet) om te bespreken hoe ik het verder moest doen voor deze cyclus.
Ik dus maandag een hele dag proberen de dokter te bereiken: het is heel moeilijk om binnen te geraken op de dienst ("al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek. Er zijn momenteel x aantal wachtenden voor u. U kan aan de lijn blijven of het later opnieuw proberen"). Om 9u zeiden ze dat ik beter rond half 11 terugbelde omdat het dan gemakkelijker ging zijn om mij door te geven aan de dokter. Van 10.30u tot 10.45u opnieuw geprobeerd. Een uur later nog eens geprobeerd. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn had en vroeg om mij door te geven aan de dokter, kreeg ik het volgende te horen: "oh, maar de dokter is er nu niet meer. U kan best rond 14u terug bellen." Om 14u teruggebeld, maar de lijn van de dokter was bezet. "Hij zal u deze namiddag terugbellen." Om 16.30u nog steeds geen telefoon gehad, dus dan nog maar eens zelf teruggebeld: "oh, maar hij is nog lang niet weg hier, hoor! U hoort voor 20u van ons." Rond 19u krijg ik dan eindelijk telefoon van een verpleegster die van hem moest bellen met de volgende boodschap: "Mevrouw, de dokter zegt dat het de gewoonte is in het UZA om na 2 mislukte IVF-pogingen eerst een tussentijds evaluatiegesprek te hebben. U kan dus best contact opnemen met het UZA morgen."
En daar heb ik dan een hele dag voor moeten bellen?!?

Vanmorgen dan maar met UZA gebeld. En daar lachte ze eens met wat hij gezegd had. De verpleegster ging het eens bespreken met de dokters daar en ging me deze namiddag terugbellen. Telefoon gehad en ik mag vandaag nog beginnen met Progynova en zondag of maandag naar het ziekenhuis in mijn eigen buurt voor echo en bloedname "of nee, kom anders zondag maar naar hier, dan ben je wat geruster". Ze voelt exact aan hoe ik me voel bij de dokter van mijn eigen ziekenhuis...
Maar soit, ik ben al blij dat ik deze cyclus waarschijnlijk toch nog een terugplaatsing kan hebben!
Toch weer iets om naar uit te kijken...
Maar je moet er toch weer eerst het een en ander voor incasseren...

Wordt vervolgd...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 22 februari 2015, 16:55

Vanmorgen bloedname en echo gehad.
Bij echo blijkbaar wel vocht in mijn baarmoeder gezien, maar niets om me zorgen om te maken :?
Geen telefoon gehad vandaag, dus bloed zal wel ok zijn.
Vanaf vandaag 3X/dag progynova.
Volgende controle 2 maart. En ik ga terug naar de fertiliteitskliniek. Even niet naar het ziekenhuis in de buurt.

De dokter zei dat we met 6 ingevroren embryo's er goed op stonden. En dat we zeker nog niet moesten opgeven. Moest het blijven mislukken, zou het kunnen dat ze bij mijn man een DNA-onderzoek gaan doen. Als ze daar dan iets vinden, kunnen ze nog gerichter gaan behandelen.
Maar we blijven hopen dat dat niet nodig is!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 3 maart 2015, 9:20

Gisteren op controle geweest.
Om 7.15u aangekomen en om 9u terug buiten. Ik weet niet of mij dat minder stress bezorgt? :D MAAR... Wel zeer lieve en vriendelijke mensen!

Nog steeds vocht in de baarmoeder, maar baarmoederslijmvlies groeit voldoende goed.
's Namiddags telefoon gehad: maandag hopelijk terugplaatsing (als er eentje goed ontdooit tenminste). Dus terug aan mijn favoriete utro-bolletjes (NOT!).
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 3 maart 2015, 9:20

Gisteren op controle geweest.
Om 7.15u aangekomen en om 9u terug buiten. Ik weet niet of mij dat minder stress bezorgt? :D MAAR... Wel zeer lieve en vriendelijke mensen!

Nog steeds vocht in de baarmoeder, maar baarmoederslijmvlies groeit voldoende goed.
's Namiddags telefoon gehad: maandag hopelijk terugplaatsing (als er eentje goed ontdooit tenminste). Dus terug aan mijn favoriete utro-bolletjes (NOT!).
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 9 maart 2015, 14:00

Vanmorgen een terugplaatsing gehad van opnieuw een goed embryo.
Vanochtend eerst telefoon gehad met de vraag of ze er 1 of 2 moesten ontdooien.

Nu maar weer hopen en wachten. Ben precies veel rustiger dan de vorige pogingen. Ik weet niet hoe het komt. En zo lang het duurt natuurlijk...
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 21 maart 2015, 16:12

't Is alweer mislukt...

Waarom toch?!?
Wat loopt er mis...

Weer helemaal in de put. Maar waarschijnlijk over enkele dagen weer vol moed voor een volgende poging... Ik weet alleen niet hoe lang ik dit nog kan volhouden...

Misschien dan toch maar de DNA-test bij mijn man laten doen? Iemand een idee hoe lang je moet wachten op resultaten van zo een onderzoek?


Ik reageer enkel op dit item. Het doet me deugd om mijn eigen ervaringen van me af te schrijven.
Uiteraard lees ik ook jullie eigen verhalen mee. Ik heb alleen niet de kracht om er telkens op te reageren. Sorry daarvoor. Uiteraard duim ik mee voor jullie, dat jullie meer geluk mogen hebben dan ik...

ZUCHT!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Ster_ » 21 maart 2015, 16:51

Och duupje toch :-( vreselijk... Ik leef met je mee en weet maar al te goed hoe je je voelt.

Bedoel je met DNA onderzoek een cario typering? Dat duurde bij ons ongeveer acht weken eer we t resultaat hadden.

Tis vreselijk he zo steeds de teleurstelling verwerken en terug vooruit gaan. Maar tis onze enige manier. Sterkte!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 15 april 2015, 21:04

Hier ben ik nog eens!

Vandaag opnieuw een terugplaatsing gehad. Van eentje. Ik had bij de pick up gevraagd of het mogelijk was om er enkele apart in te vriezen. Ook dit eentje was meteen goed ontdooid. Wat toch weer positief is!
Ik moest tegen 11u in het UZA zijn, maar moest nog tot 12u wachten. De embroyloge kwam vertellen dat het echt weer een goeike was en dat het ondertussen (na de ontdooiing) zelfs mooi was blijven verder ontwikkelen.

Ik heb me dit keer voor genomen om niet anders te doen dan anders: ik ga gewoon blijven sporten, ik ga gewoon mijn ding blijven doen... Eens zien of dit misschien beter is voor mijn lichaam.
Mijn man heeft maandag ook een staal binnen gebracht voor dat DNA-onderzoek. En we zouden hiervan dinsdag al resultaat moeten hebben. Weet niet wat ik moet denken: dat ze iets vinden waar we dan hopelijk iets aan kunnen doen of dat ze maar beter niets vinden.
We zien wel weer.

Ik heb wel terug meer energie en dat doet deugd!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 27 april 2015, 20:34

Dit deel van mijn verhaal geloof je nooit... Allé, ik geloof het nog niet.

Vanmorgen ben ik het plaatselijk ziekenhuis geweest voor een bloedname. Tegen de middag mochten we zelf bellen, dan wisten we het toch al sneller dan dat we moesten wachten op telefoon van het UZA.
Mijn man had al enkele keren geprobeeerd om er telefonisch binnen te geraken, maar dat wilde maar niet lukken. Via de algemene nummer uiteindelijk geprobeerd en gelukt.
Ik zat op mijn werk te eten en plots belde hij. Ik had verwacht dat hij een berichtje zou sturen. Ik dus snel naar de gang. "Zit je goed?" zei hij. "We mogen voor 99,9% zekerheid zeggen dat we zwanger zijn!" Ik geloofde hem niet. Kon hem niet geloven! Zo gek!
Ik wachtte in de namiddag op telefoon van het UZA, want ik moest dit met mijn eigen oren horen. Om 15u zelf maar gebeld en inderdaad: "Ik heb goed nieuws voor u, u bent zwanger. HCG waarde van 399. U moet volgende week en de week erna opnieuw bloed laten nemen zodat we dit voor u kunnen opvolgen en daarna zullen we een afspraak maken voor een eerste echo. Zie dat je het bij houdt nu, hé!"
Ik kan het nog steeds niet geloven!
Het is zo onwezenlijk... Zou het ons dan toch nog gegund zijn?!
En net nu ik nog voluit ben gaan sporten... Zo gek.
We zijn ontzettend blij en zijn allebei nog vol ongeloof.
We zijn ook wel heel erg bang, want we beseffen maar al te goed dat er nog zoveel kan mislopen... Het zullen nog bange en voorzichtige weken worden...
Maar een eerste begin is eindelijk nog eens gemaakt.
Nu maar duimen dat alles goed mag blijven gaan.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Ster_ » 27 april 2015, 22:45

Big smile hier! Heel mooie waarde, dus dikke proficiat :-D!!

Je ziet, gewoon blijven doorleven, mijn gyn zegt dat ook steeds en blijkbaar werkt het!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 4 mei 2015, 11:31

Vorige week een paar dagen nodig gehad om te bekomen...
Voor mezelf toch nog een eigen test gedaan thuis, en inderdaad 2 duidelijke streepjes.

Maar de laatste dagen overviel de twijfel me opnieuw.
's Avonds ben ik echt heel moe, maar mijn buik doet af en toe ook echt pijn. (En dit doet me herinneren aan mijn miskraam van 3 jaar geleden...)

Vandaag eindelijk opnieuw bloedname gehad en mijn HCG staat op 4356, wat blijkbaar goed is! Dus zijn we toch weer even gerust!
Ik heb afgelopen vrijdag beslist om nu toch te stoppen met sporten. Het voelde op training niet meer zo goed... Wil toch geen extra risico's meer nemen.

Volgende week opnieuw bloedname.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 11 mei 2015, 20:33

HCG vandaag 16 655. Blijkbaar een voldoende stijging.
Volgende week dinsdag eerste echo.
Mijn man kan er niet bij zijn...

Pf, toch nog heel bang dat het gaat mislopen...
Ondertussen wel pijnlijke borsten en 's avonds heel erg moe, geen energie. Dus geen enkele reden om te denken dat het misloopt, maar toch is dat gevoel aanwezig. Hopelijk volgende week een positieve bevestiging!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten