Ik weet het allemaal niet goed meer...

Julie278
Berichten: 544
Lid geworden op: 17 december 2011, 22:42

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Julie278 » 11 mei 2015, 20:44

Proficiat duupje!! Het is je gegund....

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 11 mei 2015, 20:47

Da's lief! Bedankt!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 19 mei 2015, 10:03

Ik mag er stilaan toch in beginnen geloven!

Vandaag eerste echo gehad en alles is ok: vruchtje van 12mm in vruchtzakje met een kloppend hartje! OEF!

Over 2 weken opnieuw op controle.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Ster_ » 19 mei 2015, 16:43

Super super super!!! Dikke proficiat hoor!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Maddie
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 april 2014, 21:09

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Maddie » 19 mei 2015, 20:31

Proficiat Duupje!! Geniet ervan!
Maddie, 34j, zoon 4j gedragen dr partner. Start brusje sept 2013: 5 IUI, laparoscopie, 5 ICSI met 1 mk/curettage en 2 vroege mk; hysteroscopie en bijkomende onderzoeken, ICSI 6 zwanger!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 2 juni 2015, 9:54

Vanmorgen opnieuw controle gehad:
Vruchtje doet het goed: 29,3mm groot met goeie hartslag. Alles dus goed op schema!
Vermoedelijke bevallingsdatum is een dag opgeschoven naar 31 december. Spannend dus voor in welk jaar ons klein prutske geboren zal worden!

Zelf zal ik toch maar pas gerust zijn bij de 12 weken echo en bij een positieve nekplooimeting.
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Maddie
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 april 2014, 21:09

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Maddie » 2 juni 2015, 20:28

Dag Duupje, super nieuws! Je hebt er ook lang genoeg moeten op wachten hé! Geniet ervan!
Maddie, 34j, zoon 4j gedragen dr partner. Start brusje sept 2013: 5 IUI, laparoscopie, 5 ICSI met 1 mk/curettage en 2 vroege mk; hysteroscopie en bijkomende onderzoeken, ICSI 6 zwanger!

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 2 juni 2015, 21:45

Bedankt, Maddie!

Qua tijd hebben we er inderdaad lang op moeten wachten. Maar er zijn er hier veel anderen die veel ergere dingen moeten meemaken. Daarom schrijf ik voorlopig mijn verhaal enkel hier, voor wie het wil lezen...

Ik duim mee voor jou dat je ook goed nieuws mag krijgen!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Ster_ » 2 juni 2015, 22:39

Heel goed nieuws duupje! Genieten nu maar!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 19 juni 2015, 21:20

Nogmaals een update:
Vandaag geweest voor 12-weken echo.
Alles was goed! Wat een opluchting! Kloppend hartje, neusbeentje, 2 handjes en 2 voetjes met alle vingertjes erop en eraan. Geschatte lengte: 6 cm. Daarom is de vermoedelijke bevallingsdatum gezet op 30 dec. (Eerste echo was het nog 1 jan.)
Het was ook de eerste keer dat mijn man erbij kon zijn! Zo leuk om dit samen te kunnen meemaken.

Hoe ik mij ondertussen voel?
Ik ben heel bang geweest en heb de voorbije weken geleefd van echo naar echo. Zo bang dat er nog iets mis zou lopen.
Ik ben ook al heel moe geweest. Zo moe dat ik er ambetant van werd: ik was niet meer wie ik eigenlijk ben. Maar het lijkt alsof het ergste over is. Af en toe heb ik ook wel last van mijn bloeddruk. De dokter raadde me aan om af en toe eens aquarius of iets dergelijks te drinken (niet teveel uiteraard!).
Mijn borsten hebben ook al serieus pijn gedaan en zijn goed gegroeid.
Maar voor de rest voel ik me heel goed, hoor! Ik weet dat ik absoluut niet mag klagen!
Ik ga dan ook vanaf nu echt proberen te genieten. Als alles goed blijft gaan, zal dit de 2e en laatste keer zijn dat ik zwanger ben.

Vanavond hebben we het nieuws dan ook aan ons dochtertje (5,5 jaar oud) verteld. Ze was helemaal in de wolken! Zo schattig: meteen aan mijn buik voelen, heel voorzichtig op mijn schoot komen zitten, kusjes geven... Ze gaat zo'n goede grote zus worden! Maar ze gaat nog lang moeten wachten...

Ik wil nogmaals zeggen dat ik niet vaak op andere items op dit forum reageer omdat ik weet hoe moeilijk ik het vond dat het weer maar eens een zwangerschap werd aangekondigd. Ik kon dan zo jaloers zijn!
Uiteraard duim ik voor iedereen mee dat ze ook dit geluk mogen ervaren! Blijf erin geloven en raar, maar waar probeer ondertussen ook gewoon verder te leven. Bij ons is het uiteindelijk gelukt toen ik voor en na de terugplaatsing gewoon volle bak ben blijven sporten, toen het ook net heel druk was op mijn werk, toen ik dacht: deze keer gaat het niet lukken, de volgende keer zullen we er 2 laten terugplaatsen... Succes!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

augurk
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2015, 21:26

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door augurk » 24 juni 2015, 23:19

Kei goei nieuws allemaal Duupje! Geniet ervan!
sept 13: stop pil
nov 14: kijkoperatie => PCOS
25/03/2015 : IUI 1 => negatief
27/04/2015: IUI 2 => negatief
dec 2015 IVF 1 => negatief
jan 2016 IVF 2 => positief! klein wondertje geboren 05/10/2016 :D

Duupje
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 mei 2013, 21:15

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Duupje » 9 juli 2015, 19:33

Om mijn verhaal niet te laten stilvallen: een update.

Vandaag opnieuw een controle gehad. (Normaal gezien was dit pas over 2 weken, maar dan zijn we op vakantie.)
We hadden een assistente die echt haar tijd nam. Zalig! We hadden ook onze dochter meegenomen...
Het eerste wat we zagen, was een kloppend hartje! YES!
Maagje, diafragma, 2 hersenhelften... Alles ok.
Lengte van hoofdje tot poep: 10 cm. Perfect op schema!
Het lag helemaal in een bolletje en lag helemaal stil, dus heeft ze het weer even wakker moeten maken. En dan meteen actie: shottende beentjes. :)

We zijn nu dus 14 weken en 6 dagen.
Ik kan mijn zwangerschap niet echt meer verstoppen... De mensen gaan denken: amai, die is nu precies toch wel verdikt... Nog even en dan zullen ze het onderscheid wel kunnen maken, zeker?

Groetjes!

Nog even dit aan iedereen die volop in een schema zit: kop op, volhouden!
Mama van dochtertje geboren oktober 2009 (zwanger zonder problemen) en van zoontje geboren januari 2016, ons wondertje (4x IUI - daarna IVF)

Julie278
Berichten: 544
Lid geworden op: 17 december 2011, 22:42

Re: Ik weet het allemaal niet goed meer...

Bericht door Julie278 » 10 juli 2015, 20:55

Leuk nieuws duupje.

Hier vandaag 6 dagen na tp.
Volgende week donderdag bloedname.

De zenuwen gieren door mijn lichaam. Dit is nu onze 6de tp na ons zoontje, en van die 6 keer zijn ben ik twee keer kort zwanger geweest. Tis ook de eerste zelfbetaalde poging, want toch wel een extra druk geeft moet ik zeggen.

Vreemd, heb een goed voorgevoel maar durf het tegen niemand zeggen... Uzelf beschermen tegen slecht nieuws noemt dat dan zeker. Gelukkig hier kan het hier wel op het forum.

Vandaf zondag ga ik thuistesten, da geeft mij wat innerlijke rust. En zoals bij alle negatieve pogingen, heb ik bruinverlies op dag 9 of 10... Dus dinsdag zal ik denk ik al weten hoe laat het is.

Iemand positief getest thuis op dag 8 na tp? Ik heb geen pregnyl moeten bijspuiten na tp en het was een dag 3 embryo.

Bij mijn zoontje had ik op dag 10 een licht positieve test, dus ik vrees dat dag 8 te vroeg is :-)

Enfin, ik hou jullie op de hoogte!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten