Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Uiltjes

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Uiltjes » 7 oktober 2015, 8:37

@emeltje, op zelfde dag dus van ons, spannenddddd...
heb je een site of zo van die stockverkoop?

@jackie, ja, ik blijf ook bang van medicatie, maar ja, als het mag mag het zeker.. :-)
soms heb ik rare gedachten hoor bv.dat ik een slecht stuk vlees gegeten heb en dat er een heel mormel zal uitkomen. raar he.. zit er zo mee in dat er iets mis aan is :-/
en nu met heel hun zever over die hormonen in yoghurtpotjes en wat nog al.. om heel te flippen hé!

btw, webshop jbc nog altijd plat ;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 7 oktober 2015, 9:30

Hoihoi,

Woohoo, gisterenavond eindelijk het verlossende nieuws gehad van de gyn: de resultaten van de combinatietest zijn heel goed! Kans is kleiner dan 1/10.000, dus hij raadt zeker niet aan om bijkomende testen te doen. Jeuj! Ik mag het eindelijk aan heel de wereld vertellen! :D

@Emeltje: ik heb ook een flyer in de bus gekregen van die stockverkoop in Jabbeke, ik wil zeker eens gaan! Woody kleertjes vind ik echt supermooi, jammer dat ik het geslacht nog niet ken! We gaan nog eventjes voor unisex...

@uiltjes: je vindt de info over de stockverkoop ook op Facebook: https://www.facebook.com/stuntverkoop.b ... fref=photo
De roze doos heb ik niet bij het CRG gekregen, maar bij mijn eerste bezoek bij de 'gewone' gyn. Dus misschien krijg je die daar nog?

Oei, webshop JBC down? Niet goed bezig daar!

@jackie: helpen Rennies niet? Dat kan echt voor niks kwaad, daar zit geen echte medicatie in (wel kalk enzo). De dokter zegt dat je daar kilo's van mag nemen. Helpt bij mij wel als ik last heb van maagzuur!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 7 oktober 2015, 10:43

Oh zalig BluePixie!!!! wiiiiiiiiiiiii :-) minder dan 1 op de zoveel, inderdaad geen extra test nodig, want bij NIPT is het zogezegd ook 99,...%, das ook minder dan 1% die nog resteert hé. ZALIGGGGG, blij voor jou!!!
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-) hier nog 4 x slapen.

Dat zegt mij ook wel iets die rode flyers! Al paar keer gehad van stockverkopen in de buurt. Die van Jabbeke heb ik deze keer wel niet gehad denk ik, misschien is het te ver ;-) Ze zullen dat waarschijnlijk wel niet naar heel West-Vlaanderen sturen. Of het ligt nog tussen het papier..
Iemand al eens geweest naar een van die stuntverkopen? Zijn de kortingen wat de moeite?
Ben ook wel fan van Woodypyjama's en de savatten :-) wel nog duur, volgens dat ze groeien...

Goh, ik ben momenteel echt slecht, opt werk! Bah!!!! Een van de ergere dagen, zal een offday worden zeker... :? Echt 't gevoel dat ik hier naar 't wc ga mogen spurten (maar aangezien ik overdag nog nooit heb moeten overgeven, ben ik er redelijk gerust in). Het wordt wachten op enkele verlossende boerkes :-)
Alleen wat stress dat het nog niet over is eer ik vanmiddag moet gaan eten met collega's aan tafel..

Heb al 2 bezoeken gehad bij gewone gyn en nog niets gehad ;-) we zien wel.. MAAR ik moet die doos hebben! haha!!
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 7 oktober 2015, 12:05

Supergoed nieuws Bluepixie!! Ben echt blij voor jullie!

Ja die roze doos krijg je normaal gezien bij gyn of vroedvrouw. Maar als je je op de site van de roze doos registreert krijg je ook nadien nog verschillende van die dozen (tot kindje naar school gaat dacht ik). Ik heb de laatste met de post gekregen toen ze 1 jaar werd.
Babyboom is iets soortgelijk maar dit zijn zakjes. Ook registreren op de site. Het eerste zakje (zo'n blauwe) krijg je volgens mij ook bij gyn of vroedvrouw. Maar dit hangt een beetje van de leveringen af, soms hebben ze net een levering binnen als je een afspraak hebt en krijg je die dan mee.

@Jackie; als ze zeggen dat medicatie geen kwaad kan, zou ik het doen hoor. Ik probeer zelf ook zo natuurlijk mogelijke producten te gebruiken maar ik neem bv ook postafene in voor de misselijkheid. En Rennie kan idd geen kwaad, mss eens proberen?

@uiltjes; ook hier al 2 slechte dagen. pff gelukkig ben ik nu thuis, lig gewoon in zetel. Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter.

Zijn julie allemaal van regio West-Vlaanderen? Ik van Vlaams-Brabant, dus dat is een beetje ver voor stockverkoop :)

Nageltje

Bericht door Nageltje » 7 oktober 2015, 16:59

Gefeliciteerd BluePixie! Een hele geruststelling! Geniet nu van het verspreiden van 'het goede nieuws'! :D

Ik heb (voor mijn eigen gemoed) nog snel een echo ingepland en dus toch nog babydate gehad voor mijn 20w-echo. De bewegingen (het gevoel dan toch) waren de laatste dagen wat minder, vandaar... Alles was blijkbaar allemaal goed, hoewel ik niet goed kon meevolgen (het scherm stond meer naar de gynae gedraaid, twas niet mijn vaste gynae). Het enige dat ik duidelijk heb gezien is een ruggengraat. Maar dat kon me niet veel deren, die hartslag horen was méér dan genoeg om mij weer gerust te stellen :D

Wat betreft die roze doos ben ik gewoon mijn apotheek binnengestapt en heb ik er naar gevraagd (is het niet de paarse doos trouwens en pas de roze doos bij geboorte?). Kreeg het in ieder geval zo mee, zonder registratie ofzo... Zij krijgen dat ook maar gratis binnen, dus ze zijn blij als ze er eens eentje kunnen uitdelen!

Ik heb weinig kwaaltjes op dit moment, buiten slecht slapen en rommelende darmen (en gisteren terug misselijk). Verder gaat alles zijn gewone gangetje... Hoewel: keuze van meubels CHECK (nog niet allemaal aangekocht), 'ontwerp' babykamer CHECK, crèche CHECK, datum en locatie babyborrel CHECK, eerste kleertjes CHECK, ideetjes voor geboortekaartje en doopsuiker ongoing, ... Als ik dat zo lees ben ik er misschien wel té snel mee allemaal?? :?

Succes met je echo Uiltjes & al de rest!!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

BluePixie

Bericht door BluePixie » 8 oktober 2015, 8:01

Merci allemaal! Gisteren het goeie nieuws al aan heel wat mensen verteld. Nu is het echt genieten! Ik wacht nog eventjes met het op Facebook te zetten, want het is zo veel leuker om het de mensen zelf te vertellen! Misschien doe ik dat wel pas binnen een maand ofzo, met een foto van mijn buik "O, by the way, voor de mensen die me al eventjes niet meer gezien hebben..." ;)

@uiltjes: oei, hoop dat de misselijkheid dan nog wat over gegaan is, en dat je nog kunnen gaan eten bent? Ik moet vanmiddag ook gaan eten, heb nu al een beetje stress dat ik niets zal binnenkrijgen... Nog 3 keer slapen nu voor jou! Ik ben al aan het duimen hoor, 't zal zeker super zijn! :)

@Linneke: jij hebt ook nog veel last hé. Courage! Ik hoop echt dat we er allemaal nu heel snel vanaf zijn. Ben het echt wel beu dat gedoe met de maag... En ja, ik ben inderdaad ook van West-Vlaanderen!

@Nageltje: groot gelijk! Amai, ik vind het nu al zo lang wachten, ik zou het niet uithouden tot 20w denk ik :roll: Jammer wel dat je niet goed kon volgen, maar inderdaad, die hartslag is het allerbelangrijkste. Ik heb die dus trouwens nog altijd niet gehoord he! Bij de volgende echo (binnen 2,5 weken) zal ik dat nu toch wel eens vragen...
En WAAUW! Jij hebt al veel geregeld! Maar ik zou er niet mee inzitten hoor, ik zit ook al met al die dingen in mijn hoofd! 't Is vooral nog een beetje afwachten hier wat het geslacht is, voor de doopsuiker enzo toch alleszins. Voor de kamer ben ik ook al aan het rondkijken. De crèche is aangevraagd, maar hier weet je meestal pas rond de bevalling waar er plaats is (zucht).

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 8 oktober 2015, 15:31

Woow Nageltje, jij hebt al veel gedaan!
Ik heb al een crèche en dat vind ik al veel :)
Ik denk dat het ligt aan wachten resultaat nipt test, zolang ik die niet heb, durf ik precies niet téveel plannen, kopen, vastleggen ... alhoewel, toch al veel zwangerschapskledij gekocht eigenlijk :lol:

Vandaag dan toch met medicatie tegen reflux begonnen want het was te pijnlijk. De apotheker heeft mij Riopan gegeven.
Hopelijk helpt dat.

Ik ga die paarse doos ook eens bij de apotheker vragen, ik wil die ook :)

En keigeod nieuws Bluepixie, dat is een opluchting he!

Alé, ik moet verder werken hier!

Afbeelding
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 9 oktober 2015, 14:22

ja man @nageltje, al een locatie zelfs voor babyborrel, CRAZY you :-) maar waarom niet hé, dan heb je nog zoooveel keuze van datum.
Ik slaap precies ook niet zo denderend.. Voordat ik zwanger was moest ik al soms 2x opstaan om te plassen, nu is het soms zelfs meer. En ik drink 's avonds niets hé bij mn eten ofzo.. Echt niet normaal.. Maar ja, als't maar dat is zeker.. Is dus niet dat ik op zich slecht slaap, maar ja, kom veel wakker dus eigenlijk ook niet goed. En rommelende darmen ook soms! Heb zo laatste dagen wat kleine steekjes overal in mn buik. Iemand die dat ook heeft en idee wat dat is? Zijn dat die zogezegde banden? Ben precies toch ongerust telkens als ik iets voel..

@BluePixie. Amai, pas rond de bevalling weten waar er plaats is? Hoe komt dat?? Ik ga dat niet op FB zetten, geen kerieuzeneuzen nodig ;-) maar ja, iedereen doet daarvan wat ie wilt hé :D
Btw, ik heb woensdag vlotjes 2 borden gegeten, dus het ging perfect :D (is in het restaurant vh werk en als je ingeschreven bent moet je gaan hé :-))

@jackie ik heb dat ook, ik durf ook nog niet teveel.. hoewel ik al paar dingen gekocht heb, ik hou me toch nog in. Ik blijf bannnng :-(. Wanneer zal je de resultaten hebben?

Emeltje

Bericht door Emeltje » 9 oktober 2015, 14:23

Super nieuws bluepixie, en volop genieten nu!!

Amai nageltje, jij hebt al een hele waslijst afgewerkt zeg...
Hier al opvang geregeld, een lijst gaan we deze keer niet leggen, wel een kleintje met gerief dat ik zeker nog nodig heb (heb dan 10 % korting en is altijd mooi mee genomen) wij gaan een schommelrekening openen waar de mensen centjes kunnen op storten. Ik ga die leggen als ik een maand of 5 ver ben, dan ook de kaartjes en de doopsuiker kiezen, maar denk dat ik voor de doopsuiker wacht tot na nieuwjaar want dan komt de nieuwe collectie binnen.

Nog 3 keer slapen uiltjes, en dan op date met de bubbelkes... :wink:
Jammergenoeg hier wel maar om 18u40... eindelijk 12 weken echo dan (ben de dag erop wel al 13 weken maar soit)

Alvast goed weekend dames, en geniet van de buikjes :P
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 9 oktober 2015, 22:35

Ik heb net een mail gehad met resultaat nipt test en alles is ok!!!
Oh ik ben zo opgelucht!!
En mijn baby is een meisje :) joepie.

Maar dus veel sneller dan de 10 à 15 dagen dat het ging duren, ik keek toevallig naar mijn mails, had het nu echt nog niet verwacht.
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 11 oktober 2015, 20:38

Amai al die berichten! :) Als ik het goed heb moet ik hier nu BluePixie feliciteren: proficiat!! Jackie voor jou ook supergoed nieuws!! Proficiat! Moest ik iemand vergeten zijn: mijn excuses, maar alleszins toch ook proficiat! (nu klink ik precies als meneer de burgemeester ;))

Ik kan mijn buikje niet meer verbergen zonder slobberdingen te dragen. Als ik 's nachts wakker word en naar het toilet moet, mijn blaas is dan helemaal vol, dan lijkt mijn buik gigantisch :D

Morgen nekplooimeting om 9u45, ben er nu toch al eventjes op aan het wachten en vind het wel een beetje spannend. Zou dit nu nog steeds een inwendige echo zijn of gaat dat al bovenop mijn buik? Anyway, ik zie het morgen wel ;)

Uiltjes voor jou ook nekplooi morgen? Succes!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 11 oktober 2015, 21:25

Phoebe,
Bij mijn vorige zwangerschap was de 12 weken echo uitwendig, bij mijn eerste inwendig, hangt af van hoe goed ze het zien aan de buitenkant.

Nog 1 keer slapen en dan eindelijk ook 12 weken echo... al moet ik wachten tot 20 voor 7 's avonds
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 11 oktober 2015, 21:54

3 echo's met nekplooimeting morgen dan! Succes Uiltjes, Emeltje en Phoebe, morgen wordt een topdag.

Bij mij is hij gestart met echo uitwendig maar het beeld was niet super, dus dan toch maar inwendig en dat was perfect.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 12 oktober 2015, 14:36

Amaaai, spannende dag vandaag! Ik verwacht nog veel leuke berichtjes hé hier! Phoebe, Emeltje en Uiltjes: veel succes (als jullie nog niet geweest zijn) en laat weten hoe het was hé!

@Jackie: wat een fantastisch nieuws van de nipt test! Proficiat, nu mag je het ook van de daken schreeuwen :) En een meisje, zo leuk! Ik moet nog twee weken wachten voor ik het geslacht weet, spannend. Maar 't is een meisje hoor :wink:

Ik ben nu ook weer over die babyborrel aan het nadenken hé... Ik weet gewoon niet of ik er één wil doen. 't heeft zijn voor- en nadelen. Aan de ene kant ben ik er niet zo'n fan van, want ik heb het gevoel dat het een beetje onpersoonlijk is. 't Is zoals een trouw hé: je hebt veel te weinig tijd om met alle mensen even persoonlijk te babbelen. Maar positief is dan wel weer dat alle mensen in één keer komen, dus geen oneindige reeks bezoekjes bij je thuis. Hoewel er waarschijnlijk heel wat mensen zijn die beide doen. Aaaghhh, ik weet het echt niet.

Een lijst willen we ook leggen ('t is de eerste hé), maar we weten nog niet waar. Een pamperrekening wil ik zeker ook, om dan ook zelf op te sparen voor onze kleine pruts. Moet ook nog allemaal geregeld worden...

@Uiltjes: ja de kinderopvang is hier een ramp in Oostende. Vrij grote stad, en een groot tekort aan kinderopvang. Is wel heel ambetant, want we zijn nog helemaal niet zeker of we wel op tijd opvang zullen hebben. Ik heb half augustus al mijn aanvraag ingediend voor september 2016... Ik sta op de wachtlijsten, meer dan dat kunnen we niet doen... In kleinere steden / gemeentes is dat meestal geen zo'n probleem.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 12 oktober 2015, 14:58

Ik krijg precies geen mails meer met updates van het forum, ik klik het nochtans altijd aan! :?

Idd Phoebe! We zijn met 3 hé dus vandaag :D.
Merci Jackie! :-) Van mij is het ook pas vanavond na het werk.. Wist niet dat het eventueel al uitwendig zou zijn, zo zot! :-). Zou wel tof zijn, gedaan met telkens broek te moeten afdoen :P. Ik vind het toch wel extreeeem spannend...
Ohhh leuk, een meisje :D
Phoebe, hoe was het bij jou???

Amai BluePixie, blijkbaar echt vooral steden he dan.. Zo saai :-) maar ja, komt wel goed zeker? Je was superveel op voorhand hé toch! Niet iedereen doet dat zo vroeg dus je zal misschien eerste keuze hebben.
Ik denk net hetzelfde over babyborrel.. Mijn man wil er alleszins een doen. Aan de ene kant heb ik daar ook geen zin in, zo al dat volk, al dat gegaap op baby.. Drukte.. Zorgen dat je overal eens gaat babbelen (is wel te doen, maar je kan zo nooit ergens blijven staan waar je voorkeur hebt om te blijven babbelen hé). Aan de andere kant zo constant afspreken om volk te ontvangen, ook geen zin in en misschien nog minder dan dan in babyborrel.. Ook sommige mensen die je minder goed kent misschien en dan zo ambetante stiltes.. Dus denk dat het misschien toch borrel wordt. Misschien krijg je dan wel meer kadootjes? Hihi ;-). Degene die beide doen zijn dat echt de goede vrienden en familie denk ik. En das dan weer minder erg om over de vloer te hebben.
BluePixie, dus jij wil ook een meisje? ^^
Ik weet ook niet wat het interessantst zou zijn voor babylijst. Denk dat er overal wel voordelen zijn hé?

Plaats reactie