Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Nageltje

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Nageltje » 12 oktober 2015, 16:51

Spannend alle 3!! Ik duim!

Bij mij zijn al mijn echo's bij mijn vaste gynae uitwendig (al vanaf 8 weken). Ik stond al klaar om mijn broek uit te doen bij de eerste echo (pure gewoonte van de behandelingen), de gynae moest me tegenhouden :oops: uitwendig is inderdaad het beeld wel minder goed en ziet een niet-kennersoog niet zoveel, toch zeker in de eerste 10 weken...

Goh ja, die voorbereidingen die ik al gedaan heb lijken mij toch maar een peulenschil bij alles wat ik me voorstel dat ik nog moet doen. Maar goed, gedaan is gedaan en daar moet ik al niet meer over piekeren! Die babyborrel was ook een twijfelpunt voor ons. Maar aangezien 70% van de familie ver weg woont (2,5 à 3 uur heen en terug), leek het voor ons logischer om voor hen wel een babyborrel te organiseren bij hen in de buurt. Dus in plaats van te verwachten dat een horde mensen uren in zijn auto zit voor een bezoekje bij ons, gaan wij gewoon met z'n drietjes 1 namiddag tot bij hen :D voor de andere helft doen we geen babyborrel, zij mogen gewoon bij ons thuis komen. We denken zo 'iedereen die dichterbij woont komt toch al langs bij ons thuis, dus waarom ze dan nog eens uitnodigen om nog eens verplicht op te draven op een door ons gekozen dag (en waarschijnlijk brengen ze dan uit verplichtingsgevoel nog eens een kadootje mee)'. Dat hoeft voor ons niet, bezoeken staat vrij... En voor de extra kadootjes moeten we het niet echt doen, want zo'n babyborrel op zich kost al snel iets :shock: daar is bij ons geen winst op te maken (niet dat dat moet of het opzet is)...
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Phoebe

Bericht door Phoebe » 12 oktober 2015, 17:07

Hmm, ik had vanmiddag al iets op het forum gepost maar blijkbaar is dit op de één of andere manier verloren gegaan...

Echo was goed: nekplooi 1,9 en alles onder de 3 is goed zei de gynaecoloog. Grootte foetus is 6,74cm, blaas, maag, hersenen enz gezien. Alles zag er goed uit. Alleen die gynaecoloog deed behoorlijk raar. Die begon na de echo reclame te maken voor de NIPT-test terwijl ik daar half naakt ergens tussen echotafel en kleedkamer stond (aangename conversatie is anders). Daarna moest meneer dan bloed nemen voor de combi test maar normaalgezien doet zijn vrouw (die is verpleegster) dat maar die was blijkbaar niet aanwezig. Meneer gynaecoloog werd toen helemaal zenuwachtig en ging een plastic zakje halen waar zijn vrouw alles in klaar had gemaakt voor een bloedname (alarmbelletje in mijn hoofd). Net toen hij ging prikken zei hij dan: "niet je arm wegtrekken als ik prik hé" (nog meer alarmbellen). Het prikken zelf ging goed (zou wel erg zijn moest hij mijn overduidelijke aders missen) maar dan toen hij de naald moest verwijderen duwde hij eerst keihard met zijn watteke op die naald die nog in mijn arm zat dus die heeft hij even heel lief keihard in mijn arm geduwd waar allicht alles gescheurd is dat kon scheuren. Over mijn bijzonder dikke arm zei hij dan 5 minuten later: "ooh maar het valt wel mee hoor". Dan vroeg ik mij toch af hoe de armen van zijn andere patiënten eruit zien na bloedname... Ik hoorde dit weekend ook een verhaal van dezelfde gynaecoloog die iemand liet inscheuren tijdens de bevalling. Hij had blijkbaar niet ver genoeg geknipt. Nu vraag ik mij af of iedere gynaecoloog dat wel eens tegenkomt? Of moet ik nu gealarmeerd zijn?

Haa en nog zoiets leuks: wij moesten dus een CD-rom meenemen voor de echo's. Nu blijken daar 5 minuscule fotootjes op te staan nadat ik via via het juiste programma heb kunnen downloaden. Het lijkt erop alsof dezelfde foto's er ook in het groot op staan maar die krijgen we absoluut niet geopend. Het zijn .raw bestanden maar er komen enkel streepjes op het scherm als we het openen. Hebben ook niets op papier meegekregen dusjaa, volgende keer zullen we wel weer een papieren foto vragen denk ik.......

Ha en de echo heeft hij eerst uitwendig geprobeerd maar blijkbaar lag de kleine met zijn rug naar de camera ;) Dus dan verder inwendig geëchood ;)

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 12 oktober 2015, 19:39

Snel een berichtje om te melden dat alles ok was! Morgen lees ik dan rest uitgebreid;-)
1,7 of 1,8 nekplooi:-) morgenochtend ga ik wel bloed nemen voor nipt, toch:-) gynae zei dat de rest toch kansberekeningen blijven en leek blijken dat hij dat beste vond. Eerst inwendig en dan uitwendig ook gedaan. Hij duwde wel hard jong!! Was 59 mm:-) bij jullie?
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 13 oktober 2015, 10:40

@Uiltjes en Phoewe: woohoo, goed nieuws! Da's al een grote stap dat de nekplooimeting goed is hé :) Bij mij was de nekplooimeting 0,9 en hij zei om sowieso de combinatietest af te wachten. Die was dus 1/10.000 dus toen vond hij dat een NIPT echt geen meerwaarde meer was. Die laat ik dus ook niet doen. Maar ik zou voor zoiets vertrouwen op wat je gyn ervan vindt. En 't kan sowieso geen kwaad hé. Je weet dan ook meteen het geslacht!

@Phoebe: amai, toch vreemd hoor. Ik zou ook niet echt op mijn gemak zijn. Mijn gyn prikt perfect, beter nog dan de verpleegsters in het CRG (ik heb moeilijke aderen maar hij heeft er absoluut geen problemen mee). Wat raar dat een dokter zo slecht is in bloed trekken... Ik heb ook wel wat navraag gedaan over de gyn's in mijn buurt, en ben heel tevreden met mijn keuze. Ik was vroeger bij een andere gyn, maar daar had ik ook wat negatieve dingen over gehoord. Ik heb dan toch liever het zekere voor het onzekere genomen en ben veranderd, en dat heb ik me nog geen seconde beklaagd! Maar dat moet je geval per geval bekijken hé. Ik heb nu wel 100% vertrouwen in mijn gyn, en dat vind ik toch wel heel belangrijk. Wij krijgen de foto's trouwens mee op papier.

Hier aan 7w inwendige echo, aan 12w uitwendig. En hij drukte ook wel hard, maar alles was duidelijk te zien :)

@Uiltjes: ik heb vooral het gevoel dat het een meisje is. Als het een jongetje is, zal ik ook blij zijn hoor. We zien wel! :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 13 oktober 2015, 13:45

Amai 0,9 dan scheelt dat toch een centimeter hé in vgl met Phoebe en ik?
@Phoebe, 6,74 cm en je bent een week verder dan mij. Zei hij dat het groot was of gewoon of? Van mij was het 5,94 cm en het was ok. En op de tweede foto was het 20mm kleiner, dus het kan varieren als het beweegt ;-)
't is voor 26 april! Een dag eerder dan wat ik berekend had. Bij mij is het niet mijn gyn die prikt maar moet daarvoor naar het labo. Ook al verschillende prikkers gehad! De ene keer denk ik ook van AWW.. Het is denk ik omdat gynaecologen amper bloed moeten trekken dat je zo gevaren hebt, ik ging voor follikelmetingen veel langs in het spoed om bloed te nemen (om te kunnen combineren met werkuren) en het werd mij nog verteld dat ze daar ook bruter zijn. In labo bv.doen ze niets anders en verpleegsters moeten ook veel prikken (baxters, bloed,...)dus dat is meer routine.
Ik vrees dat je niet teveel moet naar die horrorverhalen luisteren.. Iedereen heeft wel een horrorverhaal over een bepaalde gynaecoloog, veel blabla.. Mocht het een slechte zijn zou hij al niet meer werken denk ik? Nuja, je moet doen waar je je goed bij voelt. :-)

Hij zei dat de nekplooi ok is en dus niets verontrustends heeft. Maar met die combinatietest zei hij dat het niet echt heel betrouwbaar is. Toch kunnen ze niemand verplichten ofzo aangezien het niet terugbetaald is, 460€, slik.. :-/ Gegarandeerd tegen dat we bevallen zijn is dat een heel stuk goedkoper! ;-). Ik neem liever het zekere voor het onzekere, zou het mijzelf nooit vergeven als er dan toch iets is, en het bestaat.. dusja. Hopelijk is het dus ok en stelt het ons gerust. Geslacht willen we niet weten ;-).
En ja reclame, hij bracht ons gewoon op de hoogte, hij begon er ook over na de echo.. Misschien zijn er ook wel gynaecologen die er eerder tegen zijn en die echt wel overtuigd zijn dat het zo ook ok is. Waarschijnlijk wel, maar ja.. Mag er niet aan denken!

@BluePixie, ik heb zo echt geen gevoel erbij hé!!! Misschien omdat we het niet zullen weten.. Ik heb natuurlijk wel een voorkeur maar heb zo geen voorgevoel :-). Hier ook foto's op papier, aleja, zo'n dun vodjespapier ;-). Maar voldoende hoor voor mij! Oef, was al ongerust dat hij te hard had geduwd :-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Emeltje

Bericht door Emeltje » 13 oktober 2015, 15:22

Hallo Dames,

Gisteren al een hele tekst getypt op men gsm maar blijkbaar niet door gekomen... Dus bij deze...
Ik moest maar om 18u20 voor echo en ze was wat in retard...
Alles in orde met onze kleine pruts, was een uitwendige echo en lag wat moeilijk dus ze moest heel hard duwen voor een duidelijk beeld. Uiteindelijk alles gelukt om te meten... Nekplooi 0,15 cm, dus alles in orde... ze had de vorige keer al bloed genomen en in combinatie met de bloedwaarden hoeven we ons zeker geen zorgen te maken :D
Ons ukje meet ongeveer 6,15 cm, maar ze zei dat het wat kan schelen omdat het wat opgekruld lag. Mooie hartslag en alles mooi te zien... hartje, hersentjes, echt genieten... :P De datum blijft nog altijd 20 april, ongeveer. Ze zei nog tijdens de echo, ja voor het geslacht is het nog te vroeg... meteen ja geantwoord, ja, nog een maand of 6 é... ik heb liever een verrassing. Al heb ik wel het gevoel na mijn 2 vorige zwangerschappen dat het een jongen word. We zien wel, en een leger meisjes zie ik ook wel zitten :wink:

Amai phoebe, niet echt een expert in bloed afnemen dus... al heb ik wel al meer gehoord dat veel dokters het laten doen door een verpleegster waardoor ze zelf niet zo goed meer zijn in het nemen van bloed. Inderdaad zoals uiltjes zegt, iedereen kent wel een of ander horrorverhaal maar het belangrijkste is dat jij je op je gemak voelt bij die persoon.

En nu aftellen naar de volgende echo hé, 16 november...
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 13 oktober 2015, 17:09

Jeuj Uiltjes, Phoebe en Emeltje!!! Proficiat met de goeie echo en perfecte nekplooimeting!
Bij mij was het 1,3 en hij zei ook dat alles onder 3 goed was.

Ik heb ook bloed laten trekken in een labo, maar dat was omdat ook nipt test moest. Misschien dat hij in de toekomst wel zelf prikt, want elke keer naar het labo moeten gaan, dat vind ik niet handig.

@uiltjes bij mij was de nipt test 380€, nog veel maar gezien mijn leeftijd moest het écht.
En misschien dat ik het anders ook wel gedaan zou hebben, dan weet je het zeker.
Mijn gyn zei ook dat combinatie test nog steeds een 'kansberekening' is en in mijn geval had ik gezien mijn leeftijd toch meer dan waarschijnlijk in de risico groep gezeten.

Pfff seg Phoebe, niet tof dat het prikken zo verliep en ook van de echo's niet.

Ik heb intussen een afspraak gemaakt voor een 'pret-echo', dat is niet bij een dokter maar wel ergens waar ze alleen maar echo's doen en daar krijg je een filmpje mee en de echo zelf duurt een 20-tal minuten. Zo kan ik wat langer naar mijn baby meisje kijken :)
Ik ga op 23/10 en dan op 29/10 terug naar mijn gyn.
Ben alweer aan het aftellen ... die baby niet voelen, ik blijf dat stresserend vinden :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Muse

Bericht door Muse » 13 oktober 2015, 20:38

@phoebe

ik kom even inbreken nav jouw foto's. Ik ben fotografe en een raw bestand is eigenlijk te vergelijken met een negatief van uit het tijdperk van de filmrolletjes. Het is de best mogelijke kwaliteit van foto's die je kan hebben omdat elk detail opgeslagen wordt. Bij Jpeg is dat bvb niet zo, dan worden de bestanden zo klein mogelijk gemaakt door bvb alle roodnuances te groeperen tot éénzelfde rood. Daar merk je in gewoon gebruik niets van, maar wel in nabewerking met photoshop.

Nu, hoe krijg je die open? In principe kan photoshop of lightroom dat openen en ik vermoed dat er ook wel online programma's zouden moeten bestaan om die bestanden te openen en om te zetten naar Jpeg.

Veel succes!

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 14 oktober 2015, 8:23

ja jackie, ik begrijp het niet, moet sowieso naar leuven opgestuurd worden en op de site van leuven staat momenteel 390€ op. misschien is het nog een verouderd papiertje? ik zal er alleszins op letten als ik de factuur krijg! ;-) misschien is dat niet overal dezelfde prijs? maar dat kan toch niet hé? hoeveel was het bij de rest hier?
@emeltje, woehoew!!!
volgende echo is 9 november bij mij ^^

Phoebe

Bericht door Phoebe » 14 oktober 2015, 12:29

@Emeltje: die lag inderdaad waarschijnlijk wel wat opgekruld want die van mij was dan een pak groter dan die van jou ;)

@Uiltjes: Helemaal akkoord dat ze het niet vaak doen, en dat ze er eens naast of door een ader kunnen zitten, maar deze hier kan gewoon zijn basistechniek niet!! Ik heb gewoon absoluut geen goed gevoel over de laatste echo, terwijl het toch de bedoeling is dat je dat wel hebt denk ik zo... Ik ben heel sterk aan het overwegen een andere gynaecoloog te zoeken, aangezien het de 2e keer is dat ik daar met een slecht gevoel buiten ga.

@Jackie: ik voel de laatste dagen vanalles in mijn buik. Gisteren terwijl ik op de kinetafel lag en in bed 's avonds voelde ik de hele tijd drukverschillen en bij kine ook een klein plopje. Dan denk ik: kan toch niet anders dan dat dat de baby is want dit heb ik nog nooit gevoeld. Zou het ook wel leuker vinden moest ik het voelen, dan weet je ineens dat er nog leven in je buik zit en lijk mij dan toch alsof je meer "contact" hebt met de mini...
Wat het geslacht betreft heb ik écht het gevoel dat het een jongen wordt.

Zit er hier toevallig iemand die een goeie gynaecoloog heeft ergens in Gent? ;)

@Muse: ik krijg die bestanden écht niet open! Heb ze al doorgestuurd naar een informaticus-vriend maar hem lukt het ook niet. Als ik online converters probeer geven die ook steeds een foutmelding. Die vriend heeft ze oa met photoshop proberen openen maar dan krijgen we enkel een zwarte afbeelding met wat strepen op. Moest je je geroepen voelen om zelf eens te proberen, ik wil gerust een bestandje doorsturen ;)

Phoebe

Bericht door Phoebe » 14 oktober 2015, 16:02

Ondertussen heb ik een afspraak voor 20 weken echo bij een andere gynaecologe, schijnt een hele goede te zijn en haar agenda zit stampvol. Is dan ineens ook verbonden aan een ander ziekenhuis dat iets dichter bij de deur is. Wat ben ik zo ongelofelijk opgelucht!! :) Moet nu enkel nog één keer bij mijn huidige gynaecoloog gaan voor 16 weken echo, kan ik ineens mijn dossier meenemen :)

Muse

Bericht door Muse » 14 oktober 2015, 17:33

Als ps ze ook niet openkrijgt ga ik het ook niet kunnen. Sorry

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 14 oktober 2015, 20:00

Aha phoebe! Goe gedaan:-) hopelijk iemand waar je een beter gevoel bij hebt:)
Hoe groot was jouw ukkie aan 12 weken echo?(omdat je zei een heel pak groter)

jackie

Bericht door jackie » 14 oktober 2015, 21:02

Bij mij was die op 12w en 3 dagen 6cm crp en ong 7 cm met beentjes erbij en mijn gyn leek dat normaal te vinden?
Oei, nu begin ik ook ongerust te zijn...
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 15 oktober 2015, 7:52

Jackie van mij 59 mm op 12 weken en paar dagen...weet niet of de beentjes toen gestrekt lagen.. Hij zei ook dat het ok was? Begin precies ook al te denken dat het te klein is:-/

Plaats reactie