Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 6 november 2015, 13:49

@Emeltje: ik merk het idd ook, het minste "effortke" dat ik doe moet ik bekopen. Mijn man moet nu echt wel alle "zware" taken overnemen (kuisen, dingen dragen,...) of ik eindig ook een paar dagen in de zetel...

Hier is mijn buik sinds een week ook écht wel beginnen opkomen. Ik vind het nu echt zalig om iets spannends te dragen met daar een openhangende gilet over, helemaal trots!!! :D

@BluePixie: deze uitleg kreeg ik deze week via de nieuwsbrief van K&G:

"Saunabezoek
Het is niet duidelijk of het gebruik van sauna tijdens de zwangerschap schadelijk is voor een ongeboren kindje. Er zijn aanwijzigingen dat, vooral in het begin van de zwangerschap, een lichaamstemperatuur boven 39° C (na 10 minuten in water van meer dan 40° C en in sauna's iets langer omdat zweten gepaard gaat met warmteverlies) aanleiding kan geven tot defecten aan het centrale zenuwstelsel en het hart. Bovendien kan er een bloeddrukdaling optreden. Omwille van deze mogelijke schadelijke effecten, wordt saunabezoek tijdens de zwangerschap afgeraden."

jackie

Bericht door jackie » 8 november 2015, 19:08

Hello ladies,

Even wuif, wuif vanuit Ierland. Wat een prachtig land en (touch wood), momenteel is het weer rederlijk ok.
Ik doe alles op het gemakje en tegen 16u30 zijn we meestal aan onze b&b zodat ik wat kan rusten. Vandaag toch wel wat rugpijn beginnen krijgen.
Oh en ik hoop zohard dat ik mijn prutsemie snel ga voelen. Ik blijf wat ongerust omdat ik ze nog niet voel ook al is dat blijkaar zeer normaal. Morgen ben ik 18 weken maar placenta ligt vooraan en heb veel kilo's te veel, dus dat helpt niet.
Ik ben een beetje een stresskieken, ik weet het, maar wil ze zo graag voelen.
Mijn buik is intussen wel gigantisch, vooral door mijn darmen :D maar ik loop ook heel fier met een spannend bovenstuk en open gilet rond om die goed te laten zien :lol:

Veel liefs aan iedereen
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 8 november 2015, 19:39

Geniet ervan Jackie! Klinkt zalig! Ze zeggen dat je bij je eerste kindje maar beweging begint te voelen rond 20 à 22 weken. En als je in rust bent. Geniet maar van je vakantie!!

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 9 november 2015, 8:04

Ik vind da ook frustrerend dat we nog niets voelen...! Wij vanavond afspraak (16 weken ong), spannend! Zou dat nu sowieso uitwendig zijn? Is omdat we dochter v mijne man mee zullen doen. Hopelik wel, of dat kind ga nie slapen vannacht;-) heb toch wel wat stress ze... Dus geboortelijst kan je toch zo "leggen" van thuis uit? Ik was eens begonnen maar als ik dan dag erna keek was alles weg. Cookies .. Ma bon, had alle cijfertjes opgeschreven omdat ik zo een voorgevoel had. We gaan denk ik dit weekend ofzo eens langsgaan, er is een actie ook met (zogezegd)120€ aan gratis dingen;-)
Dat gevoel dat het scheurt vanbinnen niet meer gehad laatste dagen. Kwam alweer ongerust,. Maar door gevoelige borsten toch t gevoel dat alles ok is:-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

lieze81

Bericht door lieze81 » 9 november 2015, 9:05

Ik ga nog es inbreken é ;-)

@Jackie: ik heb hetzelfde 'probleem' als jij: een voorliggende placenta's en wat kilo's teveel. Intussen ben ik 24 weken en ik voel ons mini'tje nog maar een 2-3 weken. (en een vriendin van mij had het net zo) Zelfs nu nog zijn de bewegingen heel licht. dus nog niet panikeren.

@Uiltjes: die kladlijst werkt inderdaad met cookies. Raar dan dat de lijst s 'anderdaags weg was. Tenzij je je geschiedenis verwijdert had of zoiets?
Die actie van die €120 aan gratis dingen, is altijd hoor. dacht ik.

En normaal gezien is iedere echo vanaf een week of 10 uitwendig.
Ik heb enkel de eerste , aan 6 weken nog inwendig gehad.
Stel dat ze het toch zo doen, kan je dat kindje altijd aan je hoofdeinde laten staan é, dan ziet ze niet zoveel , maar kan ze wel mee kijken op het scherm.
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 9 november 2015, 9:06

@Emeltje: amai, da's ook een toffe reactie van je schoonmama! :shock: Nu, 't is goed dat je je er niets van aantrekt. Als ze zo doen, dan is het alleszins niet de moeite dat je je er iets van aantrekt. Nuja, ik besef wel dat ik mijn handjes kan kussen met mijn schoonouders. 't Is ook ooit anders geweest bij mijn ex :)

@Uiltjes: hihi, 't is verslavend hé dat kopen. Ik kwam vrijdag thuis van die babywinkel waar de kleertjes aan 50% waren én het pakje van La Redoute was ook net toegekomen. Mijn man zei toch eens heel voorzichtig: "misschien moeten we nu eventjes stoppen met kleertjes kopen?" Haha :) Hij heeft wel gelijk , 't zal nu eventjes gedaan zijn hoor. Al heb ik gisteren ook de eerste zelfgemaakte kleertjes afgewerkt: een babybroekje met bijpassend kwijlsjaaltje :wink:
En ja hoor, je echo zal uitwendig zijn vanavond :) Was bij mij ook zo vanaf 12 weken. Nu kunnen ze het uitwendig echt wel al goed zien. Veel plezier vanavond!

@Phoebe: Ja, ik denk dat het inderdaad de vrouw is die bij de Bond Moyson moet zitten. Bij mij is ook alles van ICSI enzo op mijn naam verlopen bij de mutualiteit.

@Jackie: waauw, klinkt heerlijk! Geniet ervan daar!!! Mijn gyn zei ook dat je normaal pas beweging voelt aan 20 weken, dus ik zou me daar niet druk in maken!

Ik heb ondertussen wel al beweging gevoeld! Vorig weekend voor de eerste keer, maar was het toen nog niet zeker. Ondertussen is het wel duidelijk en ben ik zeker dat het onze kleine pruts is. Zo speciaal! Ik vraag me wel af wanneer mijn man het zal kunnen voelen, hebben jullie daar een idee van?

We hebben ook beslist over de naam. Amai, nu wordt het echt wel allemaal héél echt :)

Wat de sauna betreft: het mag, zolang ik niet overdrijf en naar mijn lichaam luister. 5 minuutjes kunnen geen kwaad. je moet er al 10 minuten inzitten om je lichaamstemperatuur met 1 graad te laten verhogen. Het mag niet in het eerste trimester (vruchtje is nog te broos) én ook niet bij een probleemzwangerschap. En Kind en Gezin... tja, die zijn nogal extreem in alles :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 9 november 2015, 13:08

ik dacht dat er stond actie tem 31/12 ;-) maar kan zijn dat er continue wel acties zijn.. idd, op pc van't werk dan wis ik alles 's avonds. Nuja, komt wel goed :D
@Lieze, idd, das het plan. Dacht van haar eerst niet mee te nemen, maar waarom niet he.. Ze kijkt er zo naar uit ;-)
@BluePixie, super dat je dat zelf kan / doet die kleertjes maken. Er bestaan zoveel toffe stofjes!!! Zou dat ook graag kunnen maar ik ontzie het mij om eraan te beginnen (naaimachine kopen, leren stikken etc, .. heb nu al geen tijd over; -))
Hebben jullie ook altijd stress om naar gynae te gaan? Ale, niet echt stress stress, maar beetje bang, stel dat hij zegt dat er iets niet ok is, dat het niet groeit, brr...
@JAckie Ik vind het ook ambetant om nog niets te voelen, hoe kan dat, iets in je buik van meer dan 10 cm en niets voelen? :shock: :D
Tegen dat iemand anders het kan voelen, hmm, geen idee maar denk dat dat nog n tijdje kan duren.

Ik draag nog niet echt spannende dingen, deed dat ervoor ook al niet dusja, maar zal binnenkort wel niet anders kunne n :-) is zo noch mossel noch vis nu.. je ziet het echt wel al maar nu ook nog niet zooo overdreven.. ben zo nog niet direct iemand die mega zal pronken ermee, voel me dan zo begaapt ;-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Emeltje

Bericht door Emeltje » 10 november 2015, 10:38

Hallo dames,

Hoe gaat het met de buikjes... Hier nog 6 keer slapen en dan eindelijk terug op date met onze mini...
Voor de rest echt verschrikkelijk verkouden... ik vraag me toch af van waar al dat snot blijft komen en door het hoesten trekt mijn buik ook wat tegen... Nu, met wat damp en een potje vicks komen we er wel :wink:

Groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 10 november 2015, 12:46

Emeltje, ik ook verkoudheid, vorige week mega veel last, nu sluimert ze zo nog.. Blijkbaar typisch aan zwanger zijn...:-/
Gisteren naar gynae geweest, alles ok, 150 gram en 11 cm. Hoe groot en "zwaar" is het bij jullie?
In december speciale detailecho!

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 10 november 2015, 16:57

@uiltjes: fijn van je goede echo! Bij mij was het ook 150g op 16 weken :). Ik heb over 2 weken de 20-weken echo (ben dan 21w).
Die 120 euro krijg je idd altijd. Is eigenlijk in de vorm van een bonnenboekje. Nadat je bevallen bent krijg je dan een boekje met bonnen in die je gratis in de colruytwinkel mag meenemen (van pampers tot kuisproduct dettol). Je krijgt ook 10procent op je eindtotaal te besteden in dreambaby.
Babydump is ook nog een interessante winkel. De meesten zijn in Nederland, eentje is in België (Mechelen). Hier hebben wij voordelig de wandelwagen met draagmand en alle toebehoren kunnen kopen. Ze doen hier regelmatig acties.

@Bluepixie: ik herinner me van bij de 1ste dat het toch een hele tijd duurt voor de beweging van buitenaf voelbaar is. ik denk zelfs rond de 23 weken.. Maar ik ben niet zeker, het was alleszins een stuk later dan dat ik zelf de beweging voelde. Ben jij nog misselijk? Ik heb nog steeds last.

@Jackie; have fun daar!! Met placenta vooraan kan het echt nog een tijd duren. Vriendin van ons heeft heel laat beweging gevoeld door placenta vooraan. Jammer natuurlijk, maar ga ervan uit dat alles ok is!

Veel beterschap voor al diegenen die verkouden zijn en lopen te snotteren.

Leuke tips voor meisjesnamen zijn steeds welkom. Ik probeer een lijstje te maken, maar vind weinig inspiratie in boekjes en op het internet. Liefst namen die niet al te voorkomend zijn, maar ook niet te speciaal of te lang (wegens lange achternaam).

lieze81

Bericht door lieze81 » 10 november 2015, 17:32

Ik heb vandaag mijn bonnenboekje voor de colruyt / dreambaby in de bus had, en ik ben nog lang niet bevallen! :wink: De bonnen krijg je normaal 2 weken na het leggen van je lijst.

@Linneke2:
een beetje inspiratie:
-Maxine
-Livia
-Malou
-Nena
-Féliz
-Fenja
-Lentel
-Nova
-Aster
-Veda
-Esmee
-Elyzée
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 10 november 2015, 18:44

@linneke, hihi tof dat ook 150 gram was!!!:-)
Hoeveel heb je dan betaald voor buggy bij babydump?

BluePixie

Bericht door BluePixie » 10 november 2015, 20:34

@Linneke: awel, ik heb eindelijk iets gevonden tegen de misselijkheid: gemberpilletjes. Gekregen van de apotheek, 100% plantaardig en... Het helpt! Ik eet nog altijd niet superveel, maar mijn maag draait tenminste niet meer. Ik kan het alleen maar aanraden!

@Uiltjes: super dat alles in orde is! Onze gyn heeft nog nooit gezegd hoe zwaar het weegt! Hij was 12cm (poep tot hoofdje) aan 16w. Pff, dat aftellen naar december voor de volgende echo duurt zoooooo lang! En ja hoor, ik heb ook altijd stress als we naar de gyn moeten. Denk dat we dat allemaal wel hebben :wink:
Wat die stofjes betreft: je wilt het niet weten :roll: ik was zo al verslaafd aan stofjes kopen, en nu zie ok overal leuke babystofjes... Aaarghhhh!

@Emeltje: verkoudheid en snot, check! Ambetant he... Loop er al mee van eind september.

Ik heb de Babydump site ook al bekeken. Wat een foute naam hé :) de buggys zijn normal van prijs, maar je krijgt er een gratis maxicosi en zak bij. Dus wel interessant! Bij een kamer krijg je een gratis perk,... Jammer dat Mechelen wat ver rijden is wel. Maar misschien gaan we er nog wel eens naartoe :)
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Emeltje

Bericht door Emeltje » 10 november 2015, 22:18

Bij babydump altijd heel veel keus en leuke acties inderdaad.
Dacht dat ze gratis thuis leveren dus als je ergens anders een kamer ziet staan die zij ook hebben kun je hem gratis laten thuisleveren, heb je de kamer live gezien (weliswaar in een andere winkel maar soit) en heb je toch je gratis park :wink:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

ilse86

Bericht door ilse86 » 11 november 2015, 15:57

Hier maandag de 20 weken echo gehad. Morgen ben ik 21 weken. Was een zalige echo! Opt gemak alle organen bekijken. Alles was in orde! :-) Hij/zij was aan het drinken en volop aant bewegen. De dr keek ook eens in 3D naart gezichtje maar ons babytje hield zijn/haar handjes voor het gezicht. Echt koddig. Ik heb er echt van genoten! Nu weer aftellen naar de volgende! ;-) ik heb ook altijd stress voor elke echo ( en daartussen ook). groetjes!

Plaats reactie