Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 7 december 2015, 19:42

@bluepixie succes met de echo!!
Hou ons op de hoogte he.
Ik nog aftellen tot donderdag avond voor echo, ik vind het toch wel heel spannend.

Hihihi ik hoop ook dat mijn borsten zich niet teveel terug vullen, een maatje minder zou ik al super vinden :)

Ik denk dat bv inderdaad super is als het goed lukt, anders wordt het te stresserend voor allebei.
Ik hoop dat het bij mij lukt. Maar ik heb zelf geen bv gehad (mama mocht toen niet omdat ik met een keizersnee ben geboren en in 1974 mocht ze daardoor geen bv geven) en ben zeker niet meer ziek geweest dan een ander kindje :lol:

@phoebe amai wat een man :wink: !
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 7 december 2015, 21:22

@Phoebe, mijn ma heeft 6 kids bv gegeven en haar borsten zijn nu 2 cupmaten groter dan voor de bv.

@bluepixie, hoe was de echo??

Hier nog geduld tot volgende week donderdag...
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 7 december 2015, 22:54

@Emeltje: :shock: :shock: :shock: Denk dat ik maar begin te sparen voor de borstverkleining... :mrgreen:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 8 december 2015, 11:47

Mijn mama is door twee bevallingen ook van een C naar een F cup gegaan :shock: Ik hoop dat ik haar daarin niet volg...

De echo gisteren was heel goed! Alles is in orde. Hij wil alleen volgende maand nog eens naar de niertjes kijken. Die waren niet echt vergroot, maar zaten op de grenswaarde van wat normaal is. Da's blijkbaar iets wat vaak voorkomt, en dat gewoon wegtrekt. Maar hij wou het toch eens in de gaten houden. Is toch raar om zoiets te horen, ik hoop maar dat alles in orde komt!

Hij wilde wel niet meewerken, en lag met zijn ruggetje naar voor. Heel mooi de organen en het ruggenwerveltje enzo gezien, maar zijn gezichtje wilde hij niet tonen. De gynaecoloog heeft hem nochtans zitten porren, maar hij wilde niet draaien ;) Nu, ze hadden wel al gezien dat het neusbeentje en het bovenlipje in orde zijn, dat er twee oogholtes zijn,... dus dat is het belangrijkste. Hij wou ook echt niet stilliggen :) Maar op 7 januari mag ik al terug, en dan bekijken ze de niertjes en het gezichtje (als hij wil meewerken) nog eens in detail.

O ja, en de moederkoek ligt achteraan. Dat verklaart waarom ik al zo lang de schopjes voel :)

@Phoebe: zo leuk, al een hele uitzet! Je man heeft dat goed gedaan :wink: Ik kijk al uit naar de levering van onze kinderwagen volgende week!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 8 december 2015, 12:40

Bah BluePixie da's wel niet leuk om te horen van die nieren, ik vind dat ze dan beter zouden zwijgen want nu gaan jullie je een maand zorgen maken (hopelijk niet he) voor niets. Laten we er maar gewoon vanuit gaan dat het heel normaal is! Schijnt idd dat ze behoorlijk kunnen tegenwerken, die van ons werkte net héél goed mee.
Wat ik me afvraag: bij de vrouwen die een cupvergroting hebben na BV, hoe zit dat dan met hun algemeen gewicht? Is dat dan hetzelfde gebleven of ook gestegen?
Hier ligt de placenta trouwens ook achteraan, dus vandaar ook al die beweging! Hoewel om 11u30 vandaag opeens mijn frank viel dat ik nog niets gevoeld had, even paniek, maar half uurtje later gaf het dan toch teken van leven... FJOEW!

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 8 december 2015, 13:25

Bluepixie: we zullen er vanuit gaan dat alles in orde is! Ik heb persoonlijk het liefst dat alles goed gecontroleerd wordt, dus eens extra gaan kan zeker geen kwaad. En dan heb je sneller nog eens een echo om jullie kleintje te zien groeien :).
Ik heb bv gegeven tot 6 maanden. Maar ik denk niet dat ik het nog combineer met werken nu, dus wss ook zoiets als jij zegt.

Phoebe: oooooh super van al die spulletjes!! Leuk nu alles bekijken :).
Mijn ervaring is dat je met bv snel terug naar je gewicht of zoals bij mij een stuk onder je gewicht gaat. Van de grotere cupmaat heb ik jammer genoeg niet mogen profiteren ;).

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 8 december 2015, 13:32

@Phoebe, ja natuurlijk kan je het niet vergelijken, maar ik heb zelf geen huisdier en ben daar helemaal niet in thuis :-).
Ben nu ongeveer exact in de helft, of ongeveer 19 weken. 'k Weet het niet zo goed hoeveel het nu precies is ;-) Heb zo de app van Skoebidoe en er staat "Week 20 dag 1, je bent al in de helft!". 't Is voor 26 april.
Maar soms staat er op de echo's dan een verschil in het aantal weken/dagen. Maakt niet uit, ik zeg 'ongeveer in de helft' als ze't mij nu vragen :-)
Oh lief hé van je man! Konden ze dat niet afronden naar 280€ ;-)

Ik heb nog altijd niet echt iets gevoeld... Maar ja, is niet abnormaal zeker??

@BluePixie Hopelijk alles ok met de niertjes! Als het veel voorkomt en normaal is hoef je je normaal geen zorgen te maken zeker?? MAar ja... Ik heb al superveel stress voor volgende maandag.. De detailecho.. Eigenlijk echt wel bang...

@Linneke: hoe deed je dat dan, tot 6 maanden bv.? Afkolven op het werk? Ik hoor ook mensen die afbouwen als ze gaan werken, en bijvoorbeeld enkel nog 's morgens en 's avonds geven.. Ik zou ook alleszins niet afkolven op het werk. Denk dat ik het stap voor stap zal zien.
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 8 december 2015, 17:14

Ik probeer er ook van uit de gaan dat de niertjes oké zullen zijn hoor.. En ben blij dat hij het binnen een maandje nog eens zal controleren. Maar dat spookt toch door je hoofd hoor. Ik had gehoopt op een "alles is perfect in orde". Maar ik probeer er dus niet te veel bij stil te staan, ik heb vertrouwen in onze gynaecoloog.

@Phoebe: mijn mama is na haar bevallingen inderdaad ook over het algemeen veel verzwaard, maar zij heeft geen borstvoeding gegeven. Dus dat maakt misschien wel verschil, ik heb ook altijd gehoord dat je veel sneller terug op je gewicht bent als je bv geeft. En ik kom gelukkig tot nu toe nog niet echt achter mijn mama: zij was aan 5 maand al veel verzwaard, terwijl ik nog altijd geen gram bijgekomen ben...

Ik had dat dus zaterdag ook hé, dat ik ongerust was omdat ik geen schopjes voelde. Hij was de vrijdag enorm actief geweest (ik heb me dan ook wel heel hard zitten opjagen over een situatie op het werk). En op zaterdag voelde ik een hele tijd niks, en dan af en toe eens één klein schopje. Terwijl hij normaal gezien de hele dag door zit te schoppen. Amai, stress! Ik was al bijna van plan om naar het ziekenhuis te gaan, want op de infodag hebben ze gezegd dat je altijd mag langskomen als je verminderde activiteit merkt. Maar mijn man vond dat ik nog even moest afwachten, en zondag was hij weer volop aan het schoppen. Tja... 't is raar hoe snel je eraan gewoon bent om vanalles binnen in je buik te voelen hé :wink:

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 9 december 2015, 11:10

@uiltjes: ik gaf inderdaad 's ochtends en 's avonds. Ik had daarbovenop ook nog een voorraad in de diepvries aangelegd die mee naar de opvang kon gaan. Ze kreeg vanaf 4 maand ook groenten en fruit dus niet enkel de BV tot 6 maand.
En volgens mij ben je vandaag precies 20w1d. Elke dinsdag ga jij een week vooruit, dus volgende week dinsdag 21 weken. Dit is berekend vanuit je oorspronkelijk uitgerekende datum.
Laatst gewijzigd door Linneke2 op 9 december 2015, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 9 december 2015, 11:38

wow, dan ben ik gewoonweg officieel in de helft :-) zo zot hé!!!!
denk dat ik het vanaf gisteren (net na mijn post dat ik nog niets voelde) toch begin te voelen..Zo raaaaaaaaaaaaar :-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 9 december 2015, 16:55

Haha Uiltjes :) ik vond het ook zo super toen ik eindelijk kon zeggen dat ik in de helft zat!

Zeg dames, een vraagje. Jagen jullie je ook zo snel op in alles? Het is bij mij op het werk superdruk en er zijn wat strubbelingen met sommige collega's. Normaal gezien ben ik vrij stressbestendig en lukt het me wel om alles van me af te zetten. Maar nu is het een ramp. Ik jaag me in alles op, ik neem alles persoonlijk. Normaal gezien ben ik echt niet zo. Ook thuis kan ik me er heel hard over zitten opwinden, en dan begint onze mini te kickboxen in mijn buik. Ik heb eerlijk gezegd wel een beetje schrik, want ik denk dat de stress eigenlijk niet goed is voor hem. Hebben jullie dat ook dat jullie je veel harder opjagen nu in alles?

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 9 december 2015, 18:38

@bluepixie, ik persoonlijk niet, tenzij ik echt een offday heb. Ben wel echt weer moe de laatste tijd. Had de indruk dat het efkes over was. Maar dan van vermoeidheid kom je al eens pissig. Ma zo echt opjagen in alles heb ik niet. Ben daar te moe voor :-D

jackie

Bericht door jackie » 9 december 2015, 20:47

Opjagen ik ook niet echt maar ben wel 'on edge' en zeer emotioneel, vooral de laatste dagen.
Misschien heeft het te maken met de ongerustheid over de echo morgen avond.
Ik zou momenteel echt om het minste huilen :? , vermoed dat dat ook niet zo goed is voor haar dus ik probeer het haar zoveel mogelijk uit te leggen dan weet ze ten minste wat ze door mij voelt :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

jackie

Bericht door jackie » 10 december 2015, 22:03

Dus, morfologische echo gehad en alles was ok! Oef!! Alle organen en lichaamsdelen uitgebreid kunnen zien behalve haar rugje omdat ze te dicht bij de boord lag. Dus op 7/1 moet mijn gyn er naar kijken en als het niet duidelijk is moet ik terug naar deze gyn maar hij was er vrij gerust in. Ze is intussen ongeveer 25cm, weegt ongeveer 500g en ziet er prachtig uit hihihi. Alé ik ben weer even gerust gesteld, nu weer 4 weken naar de volgende echo...

ilse86

Bericht door ilse86 » 11 december 2015, 8:04

@blue pixie: ja, ik jaag mij ook ontzettend snel op. Ik heb hier een tweejarige peuter rondlopen en een hond en die drukte wordt mij soms te veel. Ik word sneller boos. Ik geniet dubbel van de rust als ze beiden slapen! ;-)

Gisteren 25-weken echo gehad. Hij/zij zag er heel goed uit! Zalig! Vandaag suikertest laten doen.

Goed weekend iedereen!

Plaats reactie