Ons vechtertje

WeHope
Berichten: 339
Lid geworden op: 6 oktober 2014, 16:55

Re: Ons vechtertje

Bericht door WeHope » 13 februari 2016, 8:24

Nessatje, hier wordt ook nog aan jullie gedacht! Het moet zo moeilijk zijn en inderdaad elke gebeurtenis zoals een verjaardag denk je van hoe het zou moeten geweest zijn. Hopelijk kan je het met de tijd een plaatsje geven, maar doe dat vooral op je eigen tempo en hoe jij het wil. Ik ga je toch een gelukkige verjaardag wensen, maar begrijp dat je het helemaal niet wil vieren. Het is niets vergeleken met wat jij hebt meegemaakt, maar 3 weken geleden is mijn vriend 30 geworden en ik had het daar moeilijk mee want hij had een paar maand geleden gezegd: papa worden voor mijn 30ste zit er nu niet meer in... Op z'n verjaardag had ik het echt moeilijk, maar dat zal nog niets geweest zijn in vergelijking met hoe jij je voelt.

Ik stuur je alvast een warme knuffel en we blijven aan jullie 3 denken!
Feb 2015 ICSI 1. Neg 1.1 mk - ICSI 2: neg. ICSI 2.1. neg. ICSI 2.2. Mk - ICSI 3: neg. ICSI 3.1: positief
Start brusje april 2017
ICSI 3.2: pos/ bbz
ICSI 4: neg. 4.1: neg, 4.2: Neg
ICSI 5: mk
ICSI 6: geen embryo’s
ICSI 7: neg. 7.1:

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 13 februari 2016, 8:54

Een plaatsje geven is een uitdrukking die ik probeer te vermijden. Dat klinkt alsof ik het ergens naast me neer leg en het daar mooi blijft liggen. Terwijl het gemis van Mats met ons mee zal groeien, ons leven lang. Ik noem het eerder een manier zoeken om ermee te leven, want levend blijft hij en het verdriet en het lege plekje zal altijd blijven.
Maar begrijp zeker hoe je het bedoelt hoor en vind het ontzettend fijn dat je even reageert. En, dat je aan ons denkt.
De kaap van 30... Was ook voor mij en mijn man 'de grens' waarvan we dachten dan zeker mama en papa te zijn.
Ik was net 30 toen ik mama werd van Mats. De mooiste tijd uit mijn leven, zwanger zijn van onze jongen. Hem voelen groeien in mijn buik, zijn schopjes en hoe hij reageerde als ik sprak. Zo genoten heb ik...hebben wij.
Maar de afloop... Het 'echte' mama zijn en doen wat mama's horen te doen, daar is het gestopt. Zoveel liefde die ik onze jongen zou willen geven en ik weet niet goed hoe dat moet. We missen hem verschrikkelijk...
Ik hoop voor jullie dat het geluk jullie kant mag uitkomen en begrijp ten volle het verlangen.
Hele dikke knuffel!
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

WeHope
Berichten: 339
Lid geworden op: 6 oktober 2014, 16:55

Re: Ons vechtertje

Bericht door WeHope » 13 februari 2016, 9:11

Inderdaad Nessatje, daarmee dat ik zei dat je het moet doen hoe jij het wil, maar ik weet dat je wel begrijpt wat ik wou proberen te zeggen. Het is soms moeilijk om de juiste woorden te vinden. Inderdaad, die kaap van 30 hé ... Bedankt ook voor jouw knuffel! Jullie worden hier alvast niet vergeten!
Feb 2015 ICSI 1. Neg 1.1 mk - ICSI 2: neg. ICSI 2.1. neg. ICSI 2.2. Mk - ICSI 3: neg. ICSI 3.1: positief
Start brusje april 2017
ICSI 3.2: pos/ bbz
ICSI 4: neg. 4.1: neg, 4.2: Neg
ICSI 5: mk
ICSI 6: geen embryo’s
ICSI 7: neg. 7.1:

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ster_ » 13 februari 2016, 16:33

Lieve nessatje, ook hier wordt nog vaak aan jullie gedacht. Soms tot tranen toe bewogen, zoals nu nu ik je vorig bericht las. Weet dat ik je blijf volgen en steunen. Blijf schrijven. En weet dat mats nooit wordt vergeten!

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 14 februari 2016, 16:49

Bedankt voor jullie lieve berichtjes xxx
Een emotioneel heel uitputtende dag die nu ook weer voorbij is...zonder Mats dicht bij ons, zoals het had moeten zijn.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 4 maart 2016, 12:41

Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Ons vechtertje

Bericht door Sloebertje » 4 maart 2016, 15:03

Slik. Maar wat een mooie manier om Mats levendig te houden en de buitenwereld een stukje in jullie hart te laten kijken. Vaak denken mensen dat tijd alle wonden heelt, maar niks is minder waar. Of zwijgen ze om jullie 'niet te kwetsen'. Terwijl je eigenlijk niets liever wil dan de hele tijd over hem te babbelen.
Ik blijf in elk geval meelezen.
x
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ster_ » 14 april 2016, 9:35

Zo mooi en ontroerend nessatje, je blog, zo blijft Mats inderdaad heel tastbaar aanwezig. Ik denk nog vaak aan jullie, aan kleine Mats tussen de sterren. En ik kan er echt om huilen.

Hoop dat jullie warmte en steun blijven vinden bij mekaar.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 14 april 2016, 16:22

Dankjewel Sloebertje en Ster voor jullie lieve reacties, doet altijd weer deugd om te lezen.
Als mensen dan spreken van 'het een plekje geven', wel de blog is één van Mats zijn plekjes, één van de zovele want onze kleine jongen zit gewoon in ons hele leven, in ons hele zijn verweven.
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ster_ » 8 mei 2016, 23:50

Nessatje, gelukkige Moederdag! Want ook al heb je wellicht tranen gelaten vandaag, het is je eerste moederdag, want mama dat ben je voor altijd, dankzij Mats. X
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 10 mei 2016, 13:52

Ster_ schreef:Nessatje, gelukkige Moederdag! Want ook al heb je wellicht tranen gelaten vandaag, het is je eerste moederdag, want mama dat ben je voor altijd, dankzij Mats. X
Lieve Ster, ik word er stil van dat je aan me denkt. Een heel erg dubbele dag met een stortvloed aan gevoelens en een ontzettend groot gemis. Heel erg bedankt voor je lieve bericht. x
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ster_ » 11 mei 2016, 11:55

Graag gedaan, vind t maar normaal dat we die dag ook stil staan bij de sterrenmamas en ja, ik dacht specifiek aan jou.

Dikke knuffel!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ster_ » 22 juni 2016, 0:26

Vanavond kwam Mats voorbij in mijn gedachten. Een jaar geleden waren we nu samen zwanger. Toen was alles nog zo perfect voor jullie. Heb wat zitten lezen op Mats zijn virtueel plekje, jouw blog nessatje. Kreeg tranen in mijn ogen bij je schrijfsels over vaderdag. Wat een mooie foto van een mega trotse papa. En wat een klein lief bundeltje in zijn armen... Zo mooi! Je teksten en gedachten zijn heel intens en puur. Het is prachtig hoe jullie Mats levend houden, ontroerend en hartsverscheurend tegelijk.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Nessatje
Berichten: 385
Lid geworden op: 5 juni 2011, 20:00

Re: Ons vechtertje

Bericht door Nessatje » 26 juni 2016, 21:20

Lieve Ster,

Het is enorm intens en heel uitputtend om te herbeleven wat vorig jaar was. De laatste onbezorgde dagen nu waarin we zo hemels gelukkig waren. Geluk zal nooit nog hetzelfde zijn. De dagen wegen opnieuw heel erg zwaar en de komende periode zal ook heel erg moeilijk worden. Stilletjes gehoopt dat we ondertussen een nieuw leventje mochten koesteren maar ook dat blijkt ons niet gegeven - kleine Mats was en is dan ook zo een wondertje.

Niet te vatten en zo moeilijk wetende hoe mooi het had kunnen zijn. Wat missen we onze liefste schat...
Trotse mama van ons sterretje Mats* 13-08-2015 - Slaap zacht lief klein ventje xxx

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Ons vechtertje

Bericht door Ster_ » 13 juli 2016, 23:02

Dag lief nessatje, ook ik denk deze periode weer wat vaker aan jullie en aan Mats. Bij mij komen de herinneringen aan een jaar geleden ook terug, ik herinner mij nog dat ik jouw verschrikkelijk nieuws las terwijl ik plat moest liggen. Ik was toen een paar dagen er echt niet goed van. En nu zijn we een jaar verder. Maar het blijft onwaarschijnlijk hard he... Ik blijf aan jullie denken en ik hoop echt dat nieuw leven terug wat warmte en hoop mag brengen in jullie leven. Dat wens ik jullie zo enorm hard toe.

Veel sterkte in deze weer moeilijke periode.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten