Menopur

IUI Forum
Plaats reactie
maxi561
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 november 2014, 14:29

Menopur

Bericht door maxi561 » 22 februari 2016, 12:55

Hey,

Wij moeten na 4 pogingen met Clomid nu starten met Menopur heeft de gyne ons tijdens een evaluatiegesprek twee weken geleden duidelijk gemaakt.

Nu heb ik morgen een afspraak in het ziekenhuis voor een echo voor de start van een nieuwe cyclus en dus de start van de Menopur. Nu lees ik overal vanalles over Menopur.

Is veel duurder dan Clomid? Blijkbaar kan je dit enkel in de apotheek van het ziekenhuis verkrijgen?
Moet je een formulier hebben van de mutualiteit om dit te verkrijgen?
Weet iemand hier antwoord op?

Allemaal zaken die de gyne volgens mij wel even had mogen vermelden.

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Menopur

Bericht door Emeltje » 22 februari 2016, 13:59

Hallo,

Ik heb een aanvraagformulier gekregen van crg toen ik overgestapt ben op menopur, moest deze indienen bij de mutualiteit en wachten op een goedkeuringsformulier. Daarna krijg je bijna alles terug betaald van je behandeling.

groetjes en succes!!!
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

CantWaitToMeetYou
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2015, 14:27

Re: Menopur

Bericht door CantWaitToMeetYou » 5 maart 2016, 14:08

Hoi,

Ik denk dat het zonder mutualiteit een kleine 300 euro is aan medicatie.
In principe moet je gyne jou een aanvraagformulier geven voor de mutualiteit. Eens je het bij mutualiteit indient, heb je de goedkeuring normaal binnen de 2 weken. Zonder deze goedkeuring is het wel een dure behandeling.

De medicatie is inderdaad wel alleen op te halen bij apotheek ziekenhuis. Denk dat normale apotheken het niet mogen verdelen.

Veel succes maxi!
Stop pil Jul 14
Sept 2015- April 2016: 5 IUI's
Jul 16: IVF, 14 eicellen, 10 bevr., 5 embryo's, 1 terugplaatsing en 4 cryo's, niet zwanger
Okt 16: terugplaatsing 2 cryo's --> zwanger!! Kindje verwacht Juli 2017
Afbeelding

twinkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 maart 2018, 7:55

Re: Menopur

Bericht door twinkie » 11 maart 2018, 12:51

Zit hier in het zelfde schuitje.. 4 dosissen clomid dat niet aanslaan.. Dus beginnen met menopur van het moment ik mijn regels heb. heb mijn aanvraag al binnen gedaan en de goedkeuring van mutualiteit is ook al binnen..
Nu al dat wachten is wel wat zwaar.. heb maar 2 maandelijks cyclus (pco).. Dus vaak gynaecoloogbezoeken die niets opleveren.. Alles staat hier al half jaartje klaar.. omdat ik nooit had gedacht deze problemen te hebben.. hopen dat menopur meer resultaat geeft..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten