Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
Phoebe

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door Phoebe » 26 februari 2016, 20:52

Neen, nog geen melk, had dat wel al verwacht... Maar nix dus...

Net proefdruk besteld van geboortekaartje, mijn man heeft als voorlopig gewicht 4,5kg en voorlopige lengte 53cm erop gezet, die ziet het goed zitten, zolang hij maar niet hoeft te persen!! :mrgreen:

jackie

Bericht door jackie » 26 februari 2016, 23:37

Hoe kan je nog op naaldhakken lopen tijdens de zwangerschap?? Dat zou ik totaaaaal niet meer kunnen. Schoenen met veters zijn ook al een tijd geleden gesneuveld, dus ik heb nu nog 3 paar die ik kan aandoen, die met een rits sluiten. Maar je zou mij moeten zien sukkelen om ze aan te krijgen ... En het wordt steeds erger, geen idee wat ik ga doen als ik die niet meer aankrijg. Ik kan toch moeilijk slippers dragen bij deze temperaturen :roll:
Anders doe ik ze aan zonder de rits toe te doen en de 1e persoon die ik tegenkom mag dan mijn schoenen sluiten :lol:

Amai Phoebe jouw man is een optimist qua gewicht ... Hij mag dan inderdaad serieus mee persen :mrgreen:
Mijn buik is inderdaad wat van vorm veranderd, ik draag precies wat meer naar voor nu, minder in de breedte. En het is super leuk want als ze nu met haar poep duwt zie ik mijn buik mooi bewegen, dat had ik ervoor niet. Ik geniet er keihard van. Al heb ik nu wel een pak meer last van mijn bilspieren, of is het mijn bekken dat ik vanachter voel?

Ook nog niets van melk hier Bluepixie, al had ik gehoopt van al iets van tekens te hebben dat de borstvoeding gaat lukken :roll:
Ik vond de blooper met de rolstoel die uiteen valt ook wel heel grappig.

Over tranen gesproken, ik zit nu steeds vaker naar filmpjes over geboortes te kijken en zit dan keihard te huilen van emotie als dat babytje geboren wordt ... wat gaat dat zijn als het live gebeurt :shock:

Oei, oei, Emeltje hopelijk probeert jouw dochter je niet te vaak en te lang met zo'n nachten te doen omgaan! Succes in ieder geval :wink:

Gisteren avond hebben mijn vriendinnen een surprise babyshower voor baby en mij gehouden, wat een geweldige avond! Ze hadden body's keileuk versierd, een super luiertaart, toffe cadeautjes, lekker eten, mooie versiering en 'baby-spelletjes' voorzien. Ook al was ik tegen het einde van de avond kapot van vermoeidheid, ik heb er ontzettend van genoten.
Alé tijd om te te gaan slapen, ben doodmoe maar ik stel dat in bed kruipen altijd maar uit, echt belachelijk :roll:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 26 februari 2016, 23:53

Ff inbreken over melkverlies. Dat wil niks zeggen over het al dan niet lukken van bv! Ik verloor bij mijn oudste redelijk wat melk al vanaf 17 weken! En bij de andere twee geen druppel tijdens de zwangerschap. En toch produceer ik telkens een overvloed. Ik zou makkelijk een drieling kunnen voeden ;-)

En jackie, ik droeg birkenstocks de laatste weken :-D met skisokken erin! Zelfs in de sneeuw!!! Geen zicht maar ik kreeg niet alleen geen dichte schoen of laars meer toe, ze pasten zelfs niet meer.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

jackie

Bericht door jackie » 27 februari 2016, 8:47

Hihihi Ster, Birkenstocks met skisokken, dat is misschien nog een idee :D
En bedankt voor de geruststelling voor de melkproductie!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 27 februari 2016, 9:02

Hihi, Birkenstocks met skikousen.. Tis nog een idee :lol: voorlopig geraak ik wel nog in mijn all-stars, als ik op een stoel zit en mijn ene voet op mijn andere knie leg (beetje halve kruiszit), dan kan ik mijn veters toe doen. Ik hoop dat dat nog eventjes lukt, want heb geen schoenen met rits (toch niet zonder hakken)..

Ik had vooral die melk nu nog niet verwacht, daarom dat ik verbaasd ben. Ik denk ook niet dat dat wil zeggen of de borstvoeding al dan niet gaat lukken hoor! Tis trouwens gelukkig maar een mini beetje, hopelijk blijft dat zo!

@Phoebe: haha, jouw man ziet het echt wel zitten :)

@Jackie: oooh zo tof, een babyshower. Ik was daar stiekem ook een beetje op aan het hopen, maar zal wel niets zijn. Hier is dat niet echt de gewoonte, jammer genoeg..
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 27 februari 2016, 10:45

@Jackie: jij hebt precies wel veel schoenen, als je nu nog steeds 3 paar hebt die draagbaar zijn! :wink: Ik vind dat systeem om de eerste die je tegenkomt je rits laten sluiten ideaal, maar neem wel de eerste man, dan ligt er elke dag eentje aan je voeten, da's goed voor je zelfvertrouwen! :wink:
Die "bilspieren" die je zegt, dat voelt idd zo, denk dat die meer moeten werken aangezien het bekken instabieler wordt ofzo...
Die geboortefilmpjes die vermijd ik een beetje, want is idd sowieso wenen! Op die infoavond heb ik mij écht serieus moeten inhouden want toen toonden ze een normale bevalling en een keizersnede. Gelukkig waren de filmpjes zodanig oud en slecht geacteerd dat het nog meeviel :wink: Mijn man is nu door dat filmpje wel helemaal zeker dat hij mij niet zo wil zien openrekken dus dat hij mooi aan mijn hoofdeinde gaat blijven staan :D
En idd, tekenen dat BV gaat lukken, die bestaan niet denk ik :)
Hoe ongelofelijk zalige vriendinnen heb jij Jackie!! Oh en dat niet in mijn bed geraken, dat had ik vroeger ook enorm, en nog steeds als mijn man de nacht heeft, dan wil je de dag gewoon altijd veel langer maken dan hij eigenlijk is... :)

@BluePixie: mijn broer heeft van in 't begin van mijn zwangerschap aangeraden: als de eerste melk komt, niét van proeven, want da's écht nog niet lekker! :D

Mijn favoriete blooper was "kom eens bij 't vrouwke", zie ik mezelf nog zo doen :D

jackie

Bericht door jackie » 28 februari 2016, 22:19

Hihihi @phoebe ja elke dag een man aan mijn voeten zo :D

Ik heb een vraagje dames: nu mijn baby gedraaid is voel ik ze ook anders in mijn buik (veel duidelijker wel dan voordien) maar ik kan er soms niet aan uit hoe ze vanbinnen zou liggen.
Op echo donderdag lag ze dus goed met haar hoofdje naar beneden. En nu voel ik vooral beweging aan mijn rechterkant (vanuit mijn perspectief gezien), soms laag aan de zijkant, soms hoger, soms tot aan mijn diafragma, maar steeds vooral rechts (daar ligt mijn placenta niet in de weg om haar te voelen). Is dat dan haar poep en rug die voel, of kunnen dat ook haar voeten of knieën zijn? Ik kan er eigenlijk niet meer zo goed aan uit :roll:

Morgen 34 weken, ik vind het zooooo raar me in te beelden dat ik binnen een paar weken een dochter heb en dat die uit mijn buik gaat komen :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 29 februari 2016, 12:49

Zelfde hier Jackie, dat voel ik ook allemaal! Hoe het bij mij is, en wat me ook het meest logische lijkt als het hoofdje naar beneden ligt, is dat het rugje in het midden van de buik zit en de poep ongeveer vlak onder je maag. En dan kan ze (dat dacht ik zelf en mijn gynaecologe bevestigde het) nog wel rond haar as draaien, dus dan blijven hoofd en rug en poep zitten, maar armen en benen kunnen van links naar rechts in je buik bewegen. Ik ga er steeds van uit dat wat ik onderaan mijn buik voel de handjes of ellebogen zijn (die duwen ook net iets minder hard), en wat meer aan de zijkant en naar boven komt zijn dan dikwijls voeten (die kan ik soms echt door mijn buik voelen) of knieën. Al vraag ik me soms ook af hoe ik sommige bewegingen moet verklaren :D Gisteren had ik heel veel hard gestamp links (voeten) en daarvoor werd de rug en poep ook richting buitenkant van mijn buik geduwd, dus serieuze veranderingen van het volume van mijn buik! Opdenduur dacht ik echt: "zit nu eens 5 minuten stil!!!!!" :wink:

Ik heb het echt superlastig momenteel. Er zit iets helemaal fout in mijn bekken (morgen kine) waardoor ik vannacht maar een uur of anderhalf uur aan één stuk kon "slapen". En altijd maar weer naar toilet moeten gaan. Ik ben echt doodop. Ging vandaag dan naar school, bleek de docent ziek, écht fantastisch, anderhalf uur onderweg voor niets. Heb dan maar besloten dat ik morgen thuisblijf!

jackie

Bericht door jackie » 29 februari 2016, 14:50

oh nee Phoebe, dat meen je niet, 1,5u onderweg voor niets na zo een verschrikkelijke nacht :roll: dat is om zot van te worden. Groot gelijk dat je morgen thuis blijft!!
Ik hoop dat jouw kine je kan helpen morgen. Ik ga vanavond naar mijn kine, die mag mijn bilspieren en staartbeentje eens onder handen nemen :lol:
En mijn pols, super raar, sinds een week of 2 heb ik keiveel pijn aan mijn polsgewricht, zo aan dat knobbeltje links. En 's nachts doet dat echt verschrikkelijk veel pijn. Heel bizar!

Ik denk dat mijn dochter dan inderdaad zo ligt, zoals je beschrijft Phoebe. Ik vind het wel zalig dat ik ze nu een pak meer voel, al kan het soms wel goed pijnlijk zijn :D

BluePixie

Bericht door BluePixie » 29 februari 2016, 15:19

Hoihoi,

Ja, hier idem: zijn poep kan ik duidelijk voelen, da's echt precies een tennisbal die tussen mijn navel en maag zit. Die blijft naar voor zitten, maar soms wat meer naar links en soms wat meer naar rechts. En dan denk ik dat de bewegingen opzij vooral voeten en knieën zijn :wink: Bij mij is het inderdaad ook vooral rechts dat ik die bewegingen voel. Leuk hé! Ik las trouwens gisteren in mijn boek 'Mama worden' dat dat de beste ligging is om geboren te worden, hoofdje naar beneden en poep naar voor.

Ik ben blij te lezen dat jij het je ook nog niet kan inbeelden Jackie! Ik stond vanmorgen voor de spiegel te denken: "is dat nu echt een baby in mijn buik? Word ik nu écht mama binnen 6 weken?" Gek hé, maar ik besef het echt nog niet volledig. Misschien omdat het het eerste is? Of omdat wij extra moeite hebben moeten doen?

Oei Phoebe, dat klinkt pijnlijk. Hopelijk kan de kiné je helpen! Idem voor het toilet wel hier, en dan voelt het echt élke keer alsof mijn blaas op springen staat, zo erg dat het pijn doet. En dan ben ik elke keer bang dat ik niet op tijd op het toilet geraak.

Vanavond naar de gyn! Om 21.45 uur pas! Pfjoew, da's echt een tijdstip waarop ik tegenwoordig al in mijn bed kruip...

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 29 februari 2016, 17:20

Ja 21u45 Bluepixie dan lig ik ook al half te slapen in mijn zetel ... maar toch het echt gaan slapen nog zolang mogelijk uit te stellen ... echt belachelijk :roll: :wink:
Succes om wakker te blijven, hopelijk heeft jouw gyn geen vertraging! Laat ons weten hoe het was he.

Super dat onze baby's in de beste positie liggen, top baby's hebben wij :lol:
Ook al kunnen we ons moeilijk inbeelden dat die baby er weldra ook echt zal zijn :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 29 februari 2016, 18:24

't Is écht zo hé, soms vergeet ik die buik gewoon eventjes en vergeet ik dat ik zwanger ben (maar een paar seconden hoor :wink: ) en 's avonds kijk ik ook elke keer eens goed in de spiegel in de badkamer, omdat ik het ook nog steeds niet echt kan geloven. Vraag me dan steeds af of dat mijn buik wel is... :D

@Jackie: hier ook iets raar, maar dan aan mijn knie, zo'n klein heel pijnlijk plekje, denk soort mini plaatselijke peesontsteking ofzo, voel het enkel héél pijnlijk als ik op mijn knieën zit of met gebogen knie ergens tegen leun, als ik dan zelf begin te voelen is het precies weer zo goed als verdwenen... 't Spookt! :wink: Had hier trouwens niemand ooit eens gezegd dat dat soort carpaaltunnelsyndroom kon zijn aan je pols doordat je vocht vasthoudt? Meen mij zo precies iets te herinneren maar weet er het fijne niet van...

@BluePixie: is idd de beste houding, want als de poep naar achter ligt heb je een "sterrenkijker", best doenbaar, maar niet ideaal... :) En oh jee zo laat nog een afspraak! Denk dat ik al in bed kruip dan, want echtgenoot komt pas thuis om 22u30 en normaalgezien blijf ik wakker, maar ik verlang zo naar heel veel plaats in bed, want als ik armen en benen helemaal voor me uit kan leggen heb ik precies minder last van mijn bekken, maar kan hem moeilijk dwingen om op de zetel te slapen hé :wink: Wij hadden nu de vorige keer een profielecho van het gezichtjes, echt leuk! En op het moment van de echo deed baby net zijn/haar mond open, zalig om te zien!

Ik heb ondertussen de eerste lading wasbare luiers besteld na weken van research, vind het superspannend om ze te ontvangen! 10x dezelfde maar in alle kleurtjes van de regenboog, en dan 3 dikkere voor de nacht. Mijn moeder heeft ook 37 wasbare billendoekjes gestikt van een oud flanellen laken, da's dus 37euro uitgespaard! :wink: Stilaan komt het in orde... Beetje bij beetje... :wink:

Emeltje

Bericht door Emeltje » 29 februari 2016, 22:36

Hallo dames,

Deze namiddag terug 'date' gehad met onze mini... Weegt ondertussen 2kg150, en ligt al mooi met het hoofdje naar beneden, mama super content :D
Heb ook een 3D echo mee gekregen, ben er eigenlijk niet echt voor, ik hou nogal van verrassingen... maar moest mij zo inhouden om niet te wenen dat ik niet nee kon zeggen... zo verliefd op dat klein bubbelke daar binnen. Of het nu een jongen of een meisje wordt, het lijkt op de zussen...
Binnen 3 weken mogen we ons wonderke al terug gaan bewonderen.

@phoebe, Hopelijk kan de kiné wat verlichting brengen. Echt k** dat er dan geen les is... kunnen ze dan niet op leho (studenten platform van howest) of wat ze bij jou op campus gebruiken of zo zetten?!

@bluepixie, amai, zo laat zeg... Hoe was de echo??

Ondertussen is hier de proefdruk van ons kaartje binnen gekomen, den enveloppes ook dus kan beginnen met mijn etiketten. Maar moet nog zoveel regelen, we willen graag de uitnodigingen voor de babyborrel bij de kaartjes dus moet nog een zaal zoeken, ook nog de doop regelen (alsook de datum) van onze dochters hebben we dit samen gedaan met de babyborrel want we hebben nogal een grote familie dus dan moeten we maar 1 keer een zaal huren. Moet nog kijken voor cadeautjes voor oona om mee te nemen naar de klas als broer of zus er is, alles wassen, de wieg afstoffen, grote kuis houden, ... De lijst is nog lang :P

Geniet van de hyperactieve buiken met bulten en uitstulpsels aan alle kanten ladies :lol:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

lieze81

Bericht door lieze81 » 29 februari 2016, 22:51

@ Jackie: ik ga even inbreken.
Ik heb al weken last van mn pols, evenals tintelende, verdovend aanvoelende vingertoppen. In het begin trok het zelfs tot in mn elleboog. Gans mn onderarm deed zeer. Kon er soms niet van slapen.
De huisarts twijfelde tussen carpaal tunnelsyndroom (volstrekt normaal zwangerschapsverschijnsel) of tenniselleboog.
Als je echt teveel last hebt kan je één of ander onderzoek laten doen , en dan ev cortisone laten inspuiten.
Maar bij mij is het stukken beter met thuis te zijn (dus niet meer te gaan werken).
Ik hoop dat het bij jou ook betert!
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

BluePixie

Bericht door BluePixie » 1 maart 2016, 8:16

Hoi dames,

Amai, gisteren ene superzware dag gehad en om 20u zat ik al te dommelen in de zetel. 't Was niet simpel om er dan weer uit te komen, me op te frissen en naar de gyn te gaan! Daar hebben we gelukkig niet lang moeten wachten, en 't was een leuke babydate :)

Onze flinke jongen weegt al 2kg600 en zit zo mooi op curve. Hij heeft het geboortegewicht geschat op 3kg700, veel meer moet dat niet worden :wink: Hij zei dat het een gelukkige baby is zonder stress, dat kon hij blijkbaar zien aan de soort bewegingen die hij maakte. Super dus! Hij was alleszins heel erg beweeglijk en wou niet stilliggen voor de echo. Hij is al aan het indalen, waar ik wel van schrok, maar blijkbaar is dat ook wel normaal aal 34-35 weken. Binnen een week zal hij waarschijnlijk volledig ingedaald zijn. Binnen 2,5 weken (aan 37 weken dus) mogen we nog eens terug, en daarna is de gyn met verlof... Spannend! :roll:

@Emeltje: super dat bij jou ook alles oké is! Hier geen 3D echo, eigenlijk heb ik erg weinig fotootjes waar ons minitje goed op te zien is. 't Belangrijkste komt natuurlijk binnen een paar weken, maar 'k ga het me achteraf misschien toch wel beklagen dat ik geen extra echo heb laten doen om wat betere foto's te hebben... Ochja. 't Is nu te laat daarvoor.

Plaats reactie