Verband hormoonbehandeling en kanker

Plaats reactie
Troetelbeertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 februari 2016, 19:24

Verband hormoonbehandeling en kanker

Bericht door Troetelbeertje » 29 februari 2016, 16:06

Hallo,
Ik heb een zoontje van 4 jaar en ben al meer dan 2 jaar aan't proberen voor een brusje helaas wordt ik geconfronteerd met secundaire infertiliteit. PCOS zou de oorzaak zijn.
Ik heb binnenkort een afspraak met de gynaecoloog en ben aan't twijfelen of ik zou vragen om met clomid (of iets anders) te mogen starten. Ik heb wat informatie zitten googlen (ok onbetrouwbare dokter google) maar heb toch een behoorlijk aantal verhalen gelezen over jonge vrouwen die kanker hebben gekregen en zelf denken dat dit mogelijks komt door de vruchtbaarheidsbehandelingen die ze ondergaan hebben of minstens in verband zouden staan met...(groeiproces versneld door het gebruik van hormonen). Ze vermelden dat studies geen verband zouden aantonen, maar ook niet kunnen aantonen dat er geen verband zou zijn. De verhalen van die vrouwen brengt mij aan't twijfelen. Ik wil graag een tweede kindje maar niet ten koste van mijn gezondheid. Als ik eerlijk mag zijn zou ik dit risico er wel bijnemen als het voor mijn eerste kindje zou zijn, simpelweg omdat ik mij geen leven zonder kind kan en wil voorstellen. Maar ik heb hier een Gods-geschenkje in bed liggen...toch wil ik ook graag een tweede kindje en het lijkt deze keer niet op de natuurlijke manier te willen lukken. Graag jullie mening/argumenten/gedeelde twijfels.

Ik had dit onderwerp eerder bij de rubriek PCO geplaatst maar krijg er jammer genoeg geen reactie op, daarom probeer ik het hier nog eens. Op 9 maart heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en ik blijf twijfelen. Ik hoop met jullie reacties/ervaringen of twijfels uit mijn twijfels te geraken.

Alvast heel erg bedankt !

Troetelbeertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 februari 2016, 19:24

Re: Verband hormoonbehandeling en kanker

Bericht door Troetelbeertje » 29 februari 2016, 23:54

Absoluut ! Dankjewel Ethlinn ! En proficiat met jouw zwangerschap !

Zebratje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 maart 2015, 10:40

Re: Verband hormoonbehandeling en kanker

Bericht door Zebratje » 3 maart 2016, 16:26

Hey Troetelbeertje,
Ik heb exact dezelfde bekommernis als jij.
Ik heb een dochter van 4, we zijn al meer dan 2 jaar natuurlijk aan het proberen.
Fertiliteit heeft Menopur aangeraden, maar voorlopig doen we dat niet.
En dat is mede omdat we wel bezorgd zijn over de relatie tussen hormoongebruik en de groei van tumoren.
Nu ja, het wordt op grote schaal gebruikt, en er is natuurlijk geen directe relatie, maar theoretisch is dat toch niet helemaal uitgesloten denk ik.
Misschien laat ik me ook gewoon teveel bang maken daardoor hoor.
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten