Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
jackie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door jackie » 8 maart 2016, 14:22

@linneke onze posts kruisen elkaar :wink:
Succes met de ademhalingsoefeningen!
En deal voor 24/3 :lol: :lol: :lol:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

BluePixie

Bericht door BluePixie » 8 maart 2016, 14:29

Hoi dames,

Ik weet het, het klinkt allemaal een beetje raar. Ik heb eigenlijk een vervelende ziekte die na zo veel jaren weggeweest te zijn nu plots nog eens de kop opsteekt. Nu! Aan 35w zwangerschap! 't Kon echt niet even wachten... Er is gewoon heel veel onduidelijk nu voor mij, en alle info die je er online over vindt is volledig tegenstrijdig. Ik weet dat er op dit moment niets aan de hand is met mijn kleintje, maar ik wil gewoon heel graag van de gyn bevestiging dat dat ook zo blijft en dat hij niets kan doorkrijgen van mij. Keizersnede zou zijn om hem te beschermen, en dat is dus alleen maar positief, maar ik wil nu echt van de gyn horen dat alles oké komt en dat hij er niks aan kan overhouden. Morgenavond om 22u afspraak bij de gyn, ik hoop dat hij me dan een beetje gerust kan stellen...

Dus enerzijds is een keizersnede positief: als het beter is voor mijn kleintje dan is er geen twijfel en gaan we daar 100% voor. Maar 't is toch wel wat frustrerend dat de volledige zwangerschap zo perfect verloopt, dat hij goed ligt, dat er al opening en verweking is, dat hij ingedaald is, dat de vroedvrouw zegt dat het waarschijnlijk een vlotte bevalling wordt,... en dan hop, dan is er iets helemaal anders dat ervoor zorgt dat het misschien toch niet natuurlijk kan. Nu ja, 't is niet zeker, want zoals ik al zei is alle info die ik vind volledig tegenstrijdig. Hopelijk weet ik morgenavond meer.

Wel heel positief: in ons ziekenhuis wordt keizersnede altijd met epidurale gedaan, en wordt de baby nooit weggenomen bij de mama. Hij wordt ook meteen aangelegd, en mag gewoon mee naar een aparte recoverykamer. Hem moeten afgeven als je net bevallen bent, dat lijkt me echt verschrikkelijk... De papa mag er ook de hele tijd bijblijven. Jouw verhaal is wel heftig Jackie, ik ben blij dat dat nu allemaal veranderd is!
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 8 maart 2016, 15:32

@Jackie: Hou dat maar goed in 't oog dat vocht en die bloeddruk! Ik neem hier alle dagen zelf mijn bloeddruk omdat ik met mijn voorgeschiedenis met kaduukelijk immuunsysteem rekening mee houd dat de kans echt wel reëel is dat ik het krijg... Kan je nergens zelf aan een bloeddrukmeter geraken? Dan kan je zelf alle dagen op een rustig moment je bloeddruk meten (als je een half uurtje in de zetel zit bijvoorbeeld) en kan je het mooi opvolgen.
Wat dat verhaal betreft van je geboorte: nog nooit gehoord dat iemand zijn geboortetrauma kan herbeleven op latere leeftijd (wel dat baby's kunnen huilen ter verwerking van het trauma), wat niet wil zeggen dat ik je niet geloof natuurlijk! Maar hoe weet je dan dat je dat effectief herbeleeft en het niet gewoon een sterk inlevingsvermogen is?

@BluePixie: is natuurlijk wel een beetje logisch da't zo'n ziekte net nu de kop opsteekt he... Hoe meer hormonen hoe minder goed de weerstand... Keizersnede op die manier klinkt inderdaad nog zo slecht niet... Lijkt me ook het ergste wat ze kunnen doen, dat ze de baby meenemen vlak na de bevalling. Denk dat ik dan toch echt wel in een paniekske zou schieten... Nu dus gewoon even afwachten op wat de gyn zegt, mss kunnen ze de ziekte nog wat onderdrukken zodat er toch geen gevaar is voor de baby bij een gewone bevalling...

Heb gisteren gebabysit op mijn metekindje (10maand). Amai! Zot lastig! Na een half uurtje was mijn bekken kapot! Ik had een beetje schoolwerk meegenomen voor tijdens haar middagdut, maar mémé heeft zich ook een beetje moeten leggen tijdens haar middagdut ;) Ik was een beetje bang dat er iets fout zou gaan omdat er niemand in de buurt was die ik kon bereiken (vandaar dat ik moest oppassen... ;)). En ik had de hond bij dus dat kan ook nogal voor onhandige situaties zorgen + minder mobiel zijn = minder snel kunnen springen als ze bijvoorbeeld uit de zetel ofzo dreigt te vallen. Gelukkig niets ernstigs gebeurd, behalve dan dat de kat in haar voorhoofd geklauwd heeft maar gelukkig niet erg, enkel erg geschrokken. Had ik mobieler geweest had ik er waarschijnlijk nog net tussen kunnen springen, maar mijn buik zat in de weg... Alleszins: chapeau voor de mama's die al een spruit hebben en zwanger zijn! En vooral met bekkeninstabiliteit!!

jackie

Bericht door jackie » 9 maart 2016, 17:57

Hey Phoebe, ik weet niet goed hoe ik die 'herbeleving' moet omschrijven maar ik kreeg ineens heel heftige gevoelens toen er bij het bezoek van de verloskamer over de keizersnee werd gesproken. En in meditatie kreeg ik beelden door. Ik ben er dan met mijn ouders over beginnen praten en het roept heftige gevoelens op als ik erover praat, ik kan daar echt volledig van de kaart van zijn. Voordien heb ik daar nooit echt bij stil gestaan (ik wist al langer hoe ik geboren was :D ) maar waarschijnlijk dat zwanger zijn en die intense liefde die ik al voel voor mijn dochter, alles zo wat op hun kop zetten.
Misschien is het maar inbeelding hoor, maar het kwam wel heftig aan.
Intussen probeer ik er vrede mee te nemen, veel kan ik er toch niet aan veranderen :roll: maar ik wil liever niet dat mijn dochter ook zoiets moet meemaken :wink:

Ik heb morgen middag afspraak bij de gyn, ga met hem checken voor de bloeddruk, want mijn handen doen echt pijn van het vocht ophouden. Deze nacht met een windel geslapen (zo één voor verstuikingen) en dan had ik minder pijn omdat ik mijn hand in mijn slaap niet kon verkrampen of een vuist maken (wat ik onbewust in mijn slaap soms doe).

@bluepixie veeeeeel succes bij de gyn vanavond! Hou ons op de hoogte he, alé als je daar zin in hebt natuurlijk. Ik zal aan jou denken!
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 9 maart 2016, 20:15

@Jackie: heftig! wat soort meditatie doe jij? of was het iets eenmalig? ben er wel zeker van dat er nu bij een keizersnede toch écht zo geen dingen meer voorvallen! al is een bevalling sowieso een immens trauma voor zo'n baby hé, die wil het liefst van al voor eeuwig blijven zitten natuurlijk... :wink: vind dat stiekem wel een beetje zielig dat we dat ons kinderen gaan aandoen, direct met een trauma de wereld op! mag er niet teveel over nadenken :)

@BluePixie: heel veel succes bij de gyn vanavond!

jackie

Bericht door jackie » 10 maart 2016, 12:18

@phoebe ik doe gewoon meditatie om te relaxeren en soms krijg ik zo'n dingen door dan :wink:
Maar inderdaad, dat was in 1974, kan me niet inbeelden dat dat nu nog zo zou zijn :roll:

@bluepixie hoe was het gisteren avond?

Deze middag naar de gyn geweest, mijn dochter is perfect op schema. Nog steeds mooi met haar hoofdje naar beneden.
Maar nog niet ingedaald :roll:
Mijn bloeddruk is wel limiet : 14/8, hou veel vocht op en dat gecombineerd met mijn leeftijd en mijn gewicht, kan gevaarlijk zijn. Dus ik moet volgende week donderdag naar het ziekenhuis voor bloeddruk, monitor en urine checken.
Pfff ik hoop dat het niet slecht evolueert :?
Ik zag wel op echo een super schattig bol wangetje van mijn dochter, dat is zohard smelten en nog harder verliefd worden he :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 10 maart 2016, 20:48

Hoi dames,

Gisterenavond met een wat geruster gevoel bij de gyn vertrokken. Kheb wat te hard gepanikeerd (tzal wel aan de hormonen liggen zeker...). Hij was er vrij gerust in, en ook de kans op keizersnede is heel klein. Ik moet nog wat laboresultaten afwachten, maar tkomt wel in orde zei hij. Hij heeft me welgerustgesteld hoor. En moest die kleine kans op keizersnede toch werkelijkheid worden, het zij zo he. Dan is het voor de gezondheid van ons kleintje, dus als hij oordeelt dat het nodig is dan ga ik 100% akkoord. Maar zo ver is het dus absoluut nog niet! Ik heb vannacht weer wat beter geslapen :wink:

Ik was vanmiddag bij mijn metekindje van 1,5 jaar. Hij is een beetje voor op zijn leeftijd en praat en begrijpt heel veel. Ik vroeg "wat zit er in mijn buik?" en hij zei "baby" *smelt* :D zijn mama heeft al een paar keer gezegd dat er een baby in mijn buik zit en hij heeft dat blijkbaar onthouden. Zo schattig!

@Jackie: ik vind je verhaal ook heel heftig hoor, amai! Misschien komt dat nu inderdaad boven door je eigen zwangerschap. Gelukkig gaat het er in de meeste ziekenhuizen nu helemaal anders aan toe he. Twas voor mij ook een geruststelling om te horen dat de baby bij ons niet weggenomen wordt na een keizersnede, maar op elk moment bij de mama blijft. Maar je dochtertje zal nu niet meer draaien he, das goed nieuws! Bij mij is hij wel al ingedaald, maar geloof me, tis ook niet alles om met een ingedaalde baby rond te crossen :wink: die constante druk is echt ambetant... Alles is ook megagevoelig nu daar beneden. Tkomt van jou ook wel goed! :)

Ik denk trouwens ook dat ik wat vocht begin op te houden, mijn broek spant rond mijn kuiten :?

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

BluePixie

Bericht door BluePixie » 11 maart 2016, 8:48

'k Heb mijn steunkousen bovengehaald tegen de gezwollen beentjes... Dragen jullie er ook? Brrrr, ik haat die dingen! :x

Phoebe

Bericht door Phoebe » 11 maart 2016, 10:43

Haa super BluePixie dat het waarschijnlijk allemaal niet zo'n vaart loopt! Maar ik heb dat ook hoor, van die emotionele hormonenbuien, al is het nu echt wel even geleden, gelukkig! Steunkousen heb ik niet en gebruik ik dus ook niet...

@Jackie: cava nog die bloeddruk, heb je altijd een iets hogere bloeddruk, of weet je dat niet? Als je dat altijd hebt is er eigenlijk niets aan de hand, moest ik dat hebben dan is er zeer zeker iets aan de hand (heb altijd maar 10 of 11/6 ofzo) :wink:

@BluePixie: ik weet hoe het voelt, die ingedaalde baby's! Behoorlijk lastig! Al weet ik nu totaal niet meer hoe die ligt want heeft hier serieuze verbouwingen gedaan! Ben echt benieuwd wat de gyn gaat zeggen volgende week...

Gisteren infoavond gehad over wasbare luiers: ik ga er uiteindelijk nog aan uit geraken! :wink:

Linneke2

Bericht door Linneke2 » 11 maart 2016, 10:48

@Jackie: onze posts hadden idd gekruist zie ik :). Wel een heftig verhaal van je geboorte.. Gelukkig is dat normaal gezien nu niet meer zo! ik ben zelf niet zo'n tegenstander van keizersnee, ik laat het eerder op me afkomen en zie dan wel. Belangrijkste is dat babytje het goed doet voor mij.
Lijkt me idd niet zo goed zoveel vocht ophouden en hogere bloeddruk. Gelukkig volgen ze je toch goed op en mag je volgende week al voor een controle gaan!

@Bluepixie: Goed dat je gerustgesteld bent!! Niet te snel panikeren, maar dat hebben we hier allemaal wel een beetke denk ik :). In de vorige zwangerschap droeg ik ook langere tijd steunkousen, heel vervelend hè, zeker om aan en uit te doen! Nu liggen ze wel klaar in de kast maar nog niet aangedaan voorlopig.
Ik heb enkel wat meer 'gezwollen' lichaamsdelen. Mijn ringen gaan bv niet meer uit op het moment. En mijn enkels zijn minder zichtbaar dan ervoor. Maar dat valt nog goed mee vind ik.
Ik heb vooral enorme bekkenklachten en maagpijn. Het slaaptekort wordt echt groot nu.
Toen ik voor de ademhalingsoefeningen ging, heeft de vroedvrouw ineens eens gevoeld, maar nog geen opening. Heel gek want bij de eerste was dit helemaal anders! Ik zie het echt geen 4 weken meet te trekken, voel me echt kapot.
Hehe zo lief van je metekindje :). Is idd wel al heel snel op 1.5 jaar zeg! Die van ons babbelde toen nog niet.

@Phoebe: ja het is druk hè zo'n kleintje! Die van ons begrijpt het een beetje dat het voor mij moeilijk is nu om haar te pakken enzo. Maar er zijn ook heel vaak momenten dat ik het gevoel heb haar tekort te doen. Ze is altijd een mamas kindje geweest en ik merk nu dat dit toch veranderd is. Ze zal veel sneller naar de papa gaan omdat ze weet dat het bij mij toch niet lukt.. Dat vind ik toch minder leuk op het moment..

jackie

Bericht door jackie » 11 maart 2016, 13:44

@linneke sterkte nog in die laatste weken...4 weken lijkt niets maar kan wel ontzettend zwaar zijn!

Oh bluepixie zo schattig van jouw metekindje, dat is inderdaad smelten!
En oef dat het allemaal nog verder te bekijken valt. Hopelijk komt het nog helemaal goed en het belangrijkste is inderdaad de gezondheid van baby.
Maar het is normaal dat je ongerust was, ik denk zelf steeds meteen het ergste (normaal ben ik zo echt niet): met die verhoogde bloeddruk enzo zie ik mij al meteen zwangerschapsvergiftiging hebben. En een 15-tal jaar geleden is een vriendin van mij daaraan gestorven...dat helpt natuurlijk niet.

Ik heb geen steunkousen maar weet ook niet of ik die nog zou aankrijgen :)

@phoebe normaal is mijn bloeddruk rond de 11/7, soms 12/7 maar nu 14/8, wel al heel de zwangerschap stelselmatig aan het verhogen.

Amai, ben naar de dierenarts geweest met de kat (hij moest zijn rabiës rappel hebben want deze zomer gaat hij 2 maand met mij & baby mee naar Frankrijk :D ), dan een bestelling gaan ophalen bij C&A (en uiteraard weer bezweken voor een baby jeanskleedje) en mijn boodschappen in de Colruyt gedaan ... En nu ben ik volledig uitgeteld :(
Ik denk dat ik volgende keer collect & go eens ga uitproberen.

Sloebertje

Bericht door Sloebertje » 11 maart 2016, 13:54

Phoebe, welke luiers zijn het geworden? Wij gaan imse vimse gebruiken, maar voorlopig is mijn dochtertje nog maar drie kilo, dus moeten we nog een kilootje wachten.
We gebruiken wel al de Cheeky wipes en zijn daar héél tevreden over. We hebben wel een extra doos aangeschaft: een voor boven en een voor beneden. 25 cheeky wipes is niet echt voldoende, je gebruikt er toch wel wat op een dag. :wink:

Jackie, twee maanden naar Frankrijk? Klinkt superleuk. En zo tof dat de kat mee gaat. Ben trouwens héél blij voor je dat de baby gedraaid is!

Bluepixie, ook bij jou goed nieuws! Ga je nu nog onder water kunnen bevallen?

Linneke, het slaaptekort zal er binnenkort niet beter op worden :lol: :lol: :lol: Hopelijk lukt het je toch om nu nog wat slaap in te halen!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 11 maart 2016, 18:55

@Linneke2: da's dan ook net weer zoiets waar een mens met al die hormonen net op dit moment even niet zo goed tegen kan... ;) Denk als ik een zwangerschap heb als deze de volgende keer, dat ik een surrogaatmama ga moeten inhuren voor 9 maanden... ;) Lijkt me idd bijna niet doenbaar!

Oei Jackie da's idd iets dat niet helpt om niet ongerust te worden dat je vriendin daaraan gestorven is! Maar los daarvan: mijn schoonzus had de hele tijd bloeddrukken van 17 à 18 als ze op controle moest en moest elke keer aan de monitor, maar was gewoon van de stress, al had ze dat zelf niet eens in de gaten...
2 maand Frankrijk?? Zalig!! Zou ook helemaal uitgeteld zijn na zo'n boodschappen!

@Sloebertje: Allereerst proficiat met de geboorte!! Ik heb hier ondertussen hopen research gedaan! Heb 3 bamboozles maat 2 aangeschaft en ga er mij nog een drie of viertal aanschaffen na nog eens al het positieve erover gehoord te hebben gisteren op de infoavond van klein spook. Ga er popolini overbroekjes voor aanschaffen. Verder heb ik 10 Little Lamb pockets aangeschaft (die waren zo goedkoop en had er lovende commentaren over gelezen, ben benieuwd...) en eveneens heb ik 3 Happy Flute overbroekjes besteld via aliexpress (om eens te testen...). Denk dat ik verder gewoon nog veel inleggers en tetradoeken ga aanschaffen om de pockets en overbroekjes mee te vullen... En verder zie ik dan wel weer als de baby er is en ik een beetje kunnen testen heb...
Mijn moeder heeft ondertussen 37 wasbare doekjes gemaakt van een oud flanellen laken en heb ze in doosjes van de action gestoken, al zijn die doosjes wel vrij klein, denk dat ik er maar een twintigtal doekjes in krijg... Beetje onderschat... ;) Ga er ook gewoon een paar druppels Zwitsal babyolie bijdoen voor de vettigheid, dus eigenlijk heb ik van cheecky wipes zelf helemaal niets aangeschaft ;)

lieze81

Bericht door lieze81 » 11 maart 2016, 21:49

@Phoebe en de rest: ik ben afgelopen maandag bevallen van Elias, 3kg565, 53.5 cm groot

@bluepixie: steek die steunkousen ook maar in je valiesje sinds gisteren, 3 dagen na mn bevalling, zitten mijn voeten en benen weer mega dik van het water. kan blijkbaar nog 2 weken duren .

de rest lees ik morgen es bij
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

ilse86

Bericht door ilse86 » 12 maart 2016, 10:04

Proficiat Lieze!

Mooie naam! En hij is groot! 53cm! Super!

Ik ga blij zijn als ik ons prutske ook in mijn armen heb!
Ons dochtertje is geboren op 38 weken dus nu heb ik een beetje het gevoel dat ik over tijd ben aan het gaan...
Nu 38w2d. Maar hij/zij kan nog meer dan 2 weken blijven zitten... Pff! Ik ben zo ongeduldig!

Kben eens benieuwd wie de volgende in maart gaat zijn! Normaal gezien is het nu aan nageltje denk ik.
SPANNNEND!!

Plaats reactie