BAM vrouwen

Spermadonatieforum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
fien deloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 juni 2009, 21:23

BAM vrouwen

Bericht door fien deloos » 24 juni 2009, 22:57

Oproep !!
Graag wil ik praten met vrouwen die kozen voor BAM en gebruik hebben gemaakt of overwegen om gebruik te maken van donorsperma.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Fien

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 6 juli 2009, 22:31

Hey,

Ben al enkele maanden op de chat, maar me nu geregistreerd. Daarmee dat ik nu pas je berichtje beantwoordt en eigenlijk was ik blij dit te lezen. Ben namelijk ook alleenstaande en bezig met KID.
ben je al bezig met behandeling of nog aan het overwegen?


Groetjes en tot misschien tot later,

succes alvast

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 10 juli 2009, 21:04

hey Ingrid, ik kom hier ook bij, want dit is mss toch een betere plaats om te antwoorden.
Zo kan iedereen die alleenstaande mama wil worden dit gemakkelijk vinden.

Hey Fien, ik ben dus Doke en ben ook de procedure begonnen om BAM mama te worden.

Begin april ben ik op controle geweest bij mijn gynaecoloog en haar verteld over mijn kinderwens. Ik ben geboren in 1978, dus moet ook geen jaren meer wachten op kinderen. Mijn moedergevoelens zijn zo groot, dat ik dus aan BAM begon te denken.

ben dan het internet beginnen afschuimen en op een heel aantal forums meegelezen.
Heb er dan over gepraat met mijn ouders, enkele familieleden en vrienden.
Dan met mijn baas op het werk en mijn collegas en heb overal positieve reacties gekregen.
Ben dan ook beginnen opzoeken over kinderen van alleenstaande mama's, de premies die ik kan krijgen als ik parttime werk....
Ben dan in contact gekomen met heel veel BAM mamas en zelfs met eentje die in mijn buurt woont eens afgesproken.

En dan in april zat ik dus bij mijn gynaecoloog.
Eerst heeft ze enkele testen gedaan, oa de doorgankelijkheid van mijn eileiders getest, dus die lichamelijke testen heb ik al achter de rug!!
Zij heeft me doorverwezen naar genk, Dr Ombelets.Kwam ik daar in mei aan, kreeg ik te horen dat ze geen alleenstaanden meer behandelen sinds n klein jaar.
Maar ze hebben me daar heel goed geholpen en me doorverwezen naar Leuven.
Ingrid, dat is niet in Gasthuisberg, hoor, dan had ik sowieso geweigerd, want daar krijg je me niet meer binnen.
Maar soit, ik heb mijn 1ste afspraak in het L.I.F.E. centrum in Leuven gehad in juni bij Dr Sylvie Gordts.
Echt een heel vriendelijke dokter, zij heeft me veel uitgelegd.
En dan had ik vandaag mijn 1ste psychologisch gesprek bij Dr Norré, dat is de psycholoog die aan dat centrum vasthangt.
Er volgen er zeker nog 2(14/8 en 4/9), mss 3 en dan zouden ze eind september beslissen of ik geschikt ben of niet.

Ik kreeg vragen van of ik er rekening mee gehouden had dat mijn kind het me wel eens zou kunnen verwijten dat er geen vader is.
Besef ik de keerzijde van de medaille met een anonieme donor.
Waarom hun centrum als er zoveel manieren zijn om zwanger te raken, zoals one night stands of sperma kopen via internet....
wat doe ik met minder positieve reacties tegenover mijn plan om BAM mama te worden
Of ik nog broers en zussen had en waarom mijn zus geen kinderen heeft
wat ik gedaan zou hebben als niemand achter me stond
hoe denk ik dat ik een kind gelukkig kan maken
of ik ervan overtuigd ben dat een kind ook gelukkig kan zijn zonder vader
anonieme donor, dus het kind zal altijd met een vraag blijven zitten die nooit beantwoord zal worden....
.....

Ingrid, jij staat al iets verder, hé.
Hoe gaan de behandelingen in zijn werk?
Hoe waren die psychologische gesprekken bij jou? Heb jij er ook 3 gehad?
Ik duim echt dat je 3de IUI gelukt is!!!

Fien, ben jij ook al in een procedure?

Hoop snel van jullie te horen.

groetjes
Doke

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 10 juli 2009, 21:43

Hey Doke,

Leuk jou verhaal te lezen, zo weet je eens hoe het er bij anderen aan toe gaat.

Bij mij ook allleen positieve reacties gekregen. Ik had wel al de beslissing voor mezelf genomen nadat ik er met mijn eigen gyneacoloog over gepraat had en dan aan familie verteld dat ik deze stap ging zetten.

Ben twee maal bij de spychologe moeten gaan, maar de eerste keer had ze mij al een positief antwoord gegeven. De tweede maal wou ze nog enkele dingen met me bespreken. De eerste maal waren ook een beetje dezelfde vragen over familie, vrienden,relaties,werk, reacties, het waarom op deze manier enz.

Eens een afspraak met de dokter start alles met eerst bloedonderzoek en een echo en daarna begint de eerste poging.

Je moet wel enkele malen bloed laten nemen en echo's bij elke poging. Op dag 3, dag 12, en dan afhankelijk hoe lang en regelmatig je cyclus is. Ik moet meestal drie keer gaan voor een echo en bloedprik en dan bellen ze me wanneer ze inseminatie doen.
Je moet er dus wel enkele malen voor naar het ziekenhuis gaan. En daarna twee weken wachten voor een bloedprik om te zien of inseminatie gelukt is. Maar dat heb ik er voor over, ook al is het niet altijd gemakkelijk om het te regelen en plannen en moet je soms veel geduld hebben en afwachten. Maar heb er een goed gevoel bij en kijk er naar uit om zwanger te zijn. We zien wel hoe het verder loopt.


Hopelijk voor jou ook een snelle start van je eerste poging.
Alvast succes en tot hoors hier

Groetjes
Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 12 juli 2009, 20:30

ja, dat wachten is wel nooit leuk, hé.

Ik ben al van april bezig, allé, niet echt bezig, maar toen heb ik het besluit genomen en heb dit met mijn gynaecoloog besproken.
Zij heeft me doorverwezen naar Genk waar ik al in mei terecht kon, maar daar bleek dat ze geen alleenstaanden meer behandelden en dan hebben ze daar een afspraak geregeld in leuven, die was in juni.
Dan heb ik dus 10 juli mijn eerste gesprek gehad met de psycholoog, midden augustus mijn 2de en begin september mijn 3e en dan is het nog eens wachten tot eind september voor mijn toestemming....

Lijkt allemaal zo lang en dan ben ik nog niet eens met de behandeling begonnen....

Maar geduld is een schone deugd en als ik eraan denk wat ik in de plaats ga krijgen(als alles goed verloopt).... Dan is het dat allemaal zeker en vast dubbel en dik waard geweest!!!
:D

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 22 juli 2009, 14:09

hallo Doke, Ingrid, Fien

ik zit ook in de procedure om er alleen voor te gaan. heb alle onderzoeken en ook het gesprek met de psch al achter de rug ( ik heb maar 1 gesprek gehad, wel een kleine maand moeten wachten eer ik wist dat ik door mag gaan)
wacht nu op gesprek met vroedvrouwen, is voorzien begin dec, waarin ze me gaan uitleggen hoe alles precies in z'n werk gaat, al moet ik toegeven dat ik er via internet en luisteren hier en daar, toch al een en ander van weet, maar betekend voor mij dan de 'echte' start!
nu nog 4 maanden wachten , kom van 8, dus begrijp, denk ik wel ook wat geduld is, en hoop ook dat m'n geduld dan beloond zal worden...

vele succes verder!!!
Music

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 23 juli 2009, 11:10

Hey Doke, Fien en Music,


Ondertussen sta ik al wat verder, derde iui gehad, maar is negatief.
Volgende week onderzoek Hysterosalpingografie, of alles in order is met eileiders, 5 augustus afspraak met Dr. Fatemi om deze resultaten te bespreken en dan zien we verder. Normaal in september 4de iui, met hormonen bij. Dus misschien heb ik dan succes, verhoogt kans toch.

Iedereen succes verder
We houden elkaar zeker op de hoogte. Vind het wel leuk hier julie verhalen te horen, vooral dat we dezelfde beslissing genomen hebben, enkel sta ik al wat verder dan julie, mar misschien hebben jullie sneller succes.

Groetjes
Ingrid

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 24 juli 2009, 13:16

hallo, Ingrid,

heb je dat onderzoek niet moeten doen voor je starrte? ik wel dus, en moet zeggen ,leuk is inderdaad anders, maar als je gynecoloog wat babbelt en ondertussen voortdoet, is het eigenlijk snel voorbij, en 'echt ' pijn doet het ook niet, even wel een drukkend gevoel in de onderbuik, duurt echt niet lang, ik heb wel op aanraden een pijnstiller genomen vooraf.. hopelijk heb je dan idd meer suycces, naar t schijnt maakt dat de eileiders ook meer doorgankelijk dus, je weet nooit he,,, succes!!!

music

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 25 juli 2009, 11:58

Hey music,Doke, Fien,

Neen, heb dat onderzoek niet gedaan, in Jette doen ze dat maar na 3de poging, omdat het geen leuk onderzoek is. Ik ben nu 35 jaar, en eigenlijk heb ik nu een beetje spijt dat ik hier niet vroeger mee begonnen ben.Kwestie van meer kans dat het lukt. Maar hierover treuren heeft nu geen zin,ik bekijk het positief, tot nu toe hebben ze nog niets gezien dat niet goed zit (elke maand eisprong,redelijk reg. cyclus), dus het zal zeker eens lukken, hopelijk snel. En inderdaad misschien na dit onderzoek met succes, ik hoop er alvast op.

Waar zijn jullie in behandeling?
Mag ik vragen hoe jong jullie zijn?
Van waar zijn jullie?

Groetjes en verder veel succes en een snelle start voor jullie,


Ingrid

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 28 juli 2009, 20:59

hallo dames,

ik heb dat onderzoek bij mijn gynaecologe laten doen. Ik vertelde haar over mijn plannen en zij stelde dan voor om dat meteen te laten doen zodat ik de resultaten dan al mee kon hebben, stond ik al n stapje verder. Dus direct enkele dagen later kon ik daarvoor bij haar terecht en dan heeft ze nog enkele onderzoeken gedaan.

Ik vind het echt jammer voor je, Ingrid, dat het nu niet gelukt is. Maar idd, dat onderzoek zet je eileiders meer open, dus mss lukt de volgende poging wel.

Ik ben in Leuven in het L.I.F.E. centrum aan het gaan.
Ze zijn daar naar het schijnt wel ongelooflijk streng, want die hele procedure moet je niet alleen door als alleenstaande, maar ook als koppel.
Maar erg vind ik dat niet, want ik ben vastberaden, heb alles goed doordacht, heb er met veel mensen over gesproken en veel over opgezocht, dus sta wel sterk in mn schoenen.
Hopelijk zien zij dat ook zo.

Ik ben begin december van vorig jaar 30 geworden.

En ik woon in Landen.
Heb hier 2.5 jaar geleden mijn huis gekocht.
Die zomer heb ik de elektriciteit en leidingen, toiletten, badkamer enzo laten vernieuwen zodat het echt wel in orde was om te wonen.
Vorig jaar is de tuin wat onderhanden genomen en nu zijn we aan de behang en verwerken bezig en zo alles in stapjes om het in orde te krijgen, allé, het is in orde, maar gewoon om het leuk aan te kleden naar mijn goesting :D

Ingrid, jij bent in Jette in Behandeling, hé? En jullie Fien en Music?
En hoe oud zijn jullie allemaal en van waar zijn jullie??

Altijd leuk om te weten.

groetjes en nog veel succes aan iedereen!!

ingrid1
Berichten: 50
Lid geworden op: 6 juli 2009, 22:24

Bericht door ingrid1 » 29 juli 2009, 17:10

Hey Doke, Music,Fien,...

Vandaag onderzoek Hysterosalpingografie laten doen. Onderzoek of eileiders doorgankelijk zijn en of baarmoeder in orde is.
Alles oké, dus hele opluchting; kan nu verder doen met 4de iui.
Onderzoek viel mee, had er meer van verwacht, want ze zeiden dat het pijnlijk ging zijn. Is maar heel kort en inderdaad is niet zo leuk en wat pijn, maar snel voorbij.

Dit is al achter de rug en nu kan ik verder en nieuwe start met volgende poging.

Volgende week woensdag afspraak met Dr. Fatemi in Jette om te bespreken wat nu verder. Geven normaal hormonen nu, denk dat dat Clomid zal zijn. Afwachten en dan in september 4de poging. Meer kans dat het lukt dan en hopelijk met succes.

Wat denken jullie over een mailinglijst BAM? Zouden jullie hieraan mee doen? Is een beetje meer privé, dan hier zo alles neer te pennen dat iedereen het kan lezen.


Groetjes en succes iedereen
Ingird

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 29 juli 2009, 19:50

hallo,

ik zou een mailinglijst BAM idd wel zien zitten, eentje op yahoo ofzo?
Is idd meer privé dan zo neer te zetten. Op dit forum valt het nog mee, maar op een ander forum waar ik eerst zat, waren er enkelen die toch niet zo positief waren over BAM.
Dat zijn dan vrouwen, gelukkig getrouwd of samen met hun partner en al 1 of meerdere kindjes....

Nu, ik laat die commentaar over me gaan, ieder heeft nu eenmaal een eigen mening, maar om dan die van n ander te gaan afbreken, is natuurlijk minder leuk!!

Ja, dat onderzoek is idd niet zo leuk.
Ik heb daar achteraf toch nog last van gehad; maar ik wist er weinig over voor ik dat onderzoek liet doen en ik verschoot dan ook waardoor ik ineens omhoog sprong toen ze "schoten" en dan hebben ze dat nog eens moeten doen.

Ik duim zeker en vast voor je in september, hoor!!
En natuurlijk ook voor de anderen!!!

Groetjes
Doke

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 29 juli 2009, 21:21

Hey dames,
ik hoor niet thuis in de categorie BAM (ben getrouwd) maar in respons op wat Doke schreef wil ik gewoon even zeggen dat ik het alvast knap en moedig van jullie vind dat jullie alleen voor het moederschap kiezen.
Mocht ik zelf geen partner hebben, zou ik het ook overwegen, hoewel ik denk dat het niet makkelijk is. Ik kan me voorstellen dat de onderzoeken, het vele wachten en de teleurstellingen die je in de mmm tegekomt best lastig zijn als je er alleen voor staat. Hopelijk vinden jullie in je omgeving steun en een luisterend oor, en op dit forum natuurlijk!
Ik wens jullie allemaal een wolk van een baby toe en een vlotte weg daarnaartoe...
Liefs,
Lyse

Doke
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2009, 23:04

Bericht door Doke » 29 juli 2009, 21:32

Hey Lyse;

alvast super hard bedankt voor je steun!!

Ja, ik heb heel veel steun aan mijn ouders en zus(zij wilt meter worden als het eenmaal zo ver is en van mij mag ze dat zeker zijn, want een lieve meter is heel belangrijk), en nog een heel aantal familieleden, een groot aantal vrienden,...
Ik heb er zelfs al met mijn chef op het werk over gehad, ivm mijn uurrooster tegen dan é en de, premies die ik kan aanvragen als ik dan deeltijds zou gaan werken zodat ik geen loonverlies heb en toch veel bij mijn kindje kan zijn....
Hij stond er voor 300% achter, hij heeft zelf 2 dochtertjes en zou die niet meer willen missen!!

Moest ik er echt helemaal alleen voor staan, weet ik niet of ik eraan zou beginnen, want wat als ik plots weg zou vallen....

Er is dus wel heel bewust over nagedacht, hoor!!!!
En ja, het zal zwaar zijn, maar niet onmogelijk!!!!

Wel lief dat je geantwoord hebt hierop!!!!

Heb jij kindjes?

Liefs
Doke

music
Berichten: 11
Lid geworden op: 6 januari 2009, 9:42

Bericht door music » 30 juli 2009, 14:27

hallo allemaal,

ja, ik volg het forum momenteel niet zo frequent, ergens ook een stuk bewust, ik moet nu toch wachten tot in dec voor ik verder kan, dus hou ik me nu met m'n huisje bezig, en het werk, en ook m'n metekindje, die nu nog maar een 6 tal weken is,... vandaar dat ik dus niet steeds reageer..

om meer prive over die BAM dingen te spreken is voor mij ok hoor..ik lees het ergens wel hoop ik

verder heb ik het ook aan nog bijna niemand verteld, ben van mening een koppel vraagt ook geen toestemming, en eens je zwanger bent heeft iedereen nog eens 9 maanden de tijd om aan het idee te winnen, ... heb ook geen zin in de vragen zo van, en lukt het? wanneer mag je terug gaan..? wanneer echo, bloedname,...misschien dat ik nog van idee verander als het wat dichter bij is,..k zie wel...

groetjes
Music

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten