Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
lieze81

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door lieze81 » 15 april 2016, 16:35

Gelukkige verjaardag Phoebe! Misschien vanavond toch nog een leuk cadeautje??? :mrgreen:
Dames, ik weet maar al te goed hoe jullie zich voelen...heb hier 2 weken aan een stuk dagelijks meerdere smsjes/telefoontjes enz had met de vraag 'en , nog niks? '. Groen werd ik ervan! Maar de mensen bedoelen het goed..
Ik zag een inleiding ook niet zitten, maar al bij al is het redelijk mee gevallen. Ze gaan er wel van uit (bij ons toch) dat je een epi neemt omdat inleiden pijnlijker is dan de gewone manier.
Jackie, ik heb de mensen ook op een verkeerd spoor gezet, groot gelijk dus dat je het doet :wink:

Of het toch inleiding wordt, of als de beebjes beslissen om er dit weekend nog uit te komen, ik wens jullie alvast heel veel succes! En geniet van jullie prutsje.
1 ding is zeker: het duurt alvast niet meer lang...
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 15 april 2016, 19:33

Van mij ook veel succes! Ik volg ook mee :-)

Ik ben ook ingeleid (drie keer) en vroedvrouw wou ook dat ik epidurale nam maar heb dat halsstarrig geweigerd. En eens je je kindje in je armen hebt, maakt het echt niet meer uit hoe hij/zij er kwam! Geniet ervan dames!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

jackie

Bericht door jackie » 15 april 2016, 23:42

Oh Ster, goed om dat te lezen. Ik wil liefst van al zonder epi bevallen en was bang dat het bij een inleiding niet mogelijk zou zijn. Dit geeft me wel hoop.
@lieze merci om mee te supporteren. Haha en jij begrijpt precies wat ik bedoel met al die mensen met goede bedoelingen :lol:

Vandaag bij de vroedvrouw geweest. Ze gaat zondag avond proberen of ze kan 'strippen' in de hoop dat het toch nog natuurlijk op gang komt. Al de hele dag zeurend gevoel in mijn onderbuik, alsof ik ongesteld moet worden, misschien is dat een goed teken :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

ilse86

Bericht door ilse86 » 16 april 2016, 9:22

Succes iedereen! Ik denk aan jullie!
Ik werd op het einde ook zot van al die vragen, smsen en telefoontjes... Nog even volhouden!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 16 april 2016, 12:00

@Lieze81: wist niet dat jij ingeleid was? heb ik erover gelezen? Idd het schijnt een stuk lastiger te zijn he als ze je inleiden, en ik wil het echt wel absoluut zonder epidurale proberen, dus echt wel liever niet inleiden :) Ben dan maar aan de dafalgan begonnen... Helpt wel een beetje, en 2 krukken om mee te lopen :) Verder heb ik nu nog 2 nachten veel plaats in bed want mijn man heeft de nacht, dat scheelt ook in pijn want dan kan ik gewoon "rollen" ipv me echt te moeten omdraaien en daarbij op dezelfde plaats te moeten liggen ;) En verder dan die 2 komende nachten ga ik nog niet denken... ;)

@Ster_: Bedankt! En fijn om te horen dat het ook zonder epidurale kan! :)

@Jackie: ik heb hier ook zo voortdurend "gerommel", eens een steek, eens een drukkend gevoel, maar in gang schieten doet het toch niet... Vraag me ook af in hoeverre dat de pijn is van mijn bekken die doortrekt tot in mijn onderbuik... Maar het voelt alleszins wel aan alsof er meer kans is dat het in gang gaat schieten, maarja...

Mijn man ging daarnet naar de slager op de hoek, en kreeg ineens van de 3 verkoopsters tegelijk de vraag of er nog niets was, en de 9 andere vrouwen in de winkel waren plots ook heel erg geïnteresseerd, haha, hij is een beetje overdonderd thuisgekomen... ;)

lieze81

Bericht door lieze81 » 16 april 2016, 14:40

@Phoebe: je zal er inderdaad over gelezen hebben... :wink:
Ik ben 8 dagen over tijd ingeleid geweest. 's morgens om 5u45 binnen, en tegen 15u30 was Elias er. Mij hebben ze gewoon gezegd, dat ze straks de epi gingen komen steken. Maar wie gene wilt hoeft daar natuurlijk niet op in te gaan.
Ik snap alleen niet dat je aan de dafalgan zit voor je bekkeninstabiliteit, maar wel een bevalling zonder epi wilt :?: :mrgreen: (Alle respect dat je het wilt proberen é, maar ik snap het niet... :roll: )

Maar zoals Ster zegt, het kan ook zonder.. en als je toch teveel pijn hebt, houdt niets je tegen om er toch 1 te vragen. Maar kijk, ik hoop voor jullie dat baby toch besluit om uit zichzelf tevoorschijn te komen. :D
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!

Phoebe

Bericht door Phoebe » 16 april 2016, 18:17

@Lieze: 't is nochtans héél simpel: als ik een dafalganneke pak (en ik neem die écht niet snel, alleen als het echt niet meer gaat) zit er niemand met een naald tussen mijn ruggenwervels in de buurt van mijn zenuwen te wroeten!! :D Neen, het risico mag dan nog zo klein zijn dat ze daar iets fout doen, àls het fout gaat dan zijn de gevolgen wel écht enorm, dus ik wil het niet. Moesten dafalgannekes effect hebben op een bevalling, geen probleem hoor, dan doe ik zeker mee, maar ik wil gewoon écht geen naalden in de buurt van mijn ruggengraat! Ik ga ook helemaal niemand veroordelen die het wél vraagt, wie er vertrouwen in heeft dat er niets mis zal gaan, die begrijp ik 100% om het te laten doen, maar ik heb dat vertrouwen dus niet... :wink: We zullen dus zien wat het grootst zal zijn tijdens de bevalling: de pijn of de angst :wink:
En nu je het opnieuw vertelt, herinner ik me idd je verhaal!! Ik beroep mij nogmaals op de zwangerschapsdementie... :wink:

lieze81

Bericht door lieze81 » 16 april 2016, 20:50

Phoebe, sorry maar die dementie gaat nog niet direct over, heb er nog last van :mrgreen:
Als je het zo bekijkt versta ik het wel. Maar bij mij is alles, gelukkig maar, heel goed verlopen. Het zetten ervan deed zelfs geen zeer (en had nog niet al te pijnlijke weeën op dat moment), in tegenstelling tot wat ik verwacht had.
Zal veel afhangen van de bevalling zelf é.
Ik versta me er nog altijd niet aan dat ik die baby er heb uit gekregen. En de epi was op het einde echt wel uitgewerkt, en het is mij toch gelukt :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 16 april 2016, 21:51

@Lieze: ik keek daarnet ook nog naar mijn buik en vroeg aan mijn man hoe ik dat er in godsnaam ooit uit ging krijgen :D Dat die dementie niet direct overgaat, dat heb ik al vaker gehoord, sommigen zeggen zelfs dat het nooit meer over gaat... :wink: Moet wel leuk zijn als die epidurale zelfs geen pijn doet, mijn schoonzus heeft een jaar later nog steeds pijn op de insteekplaats... Achja heb er echt al alle mogelijke verhalen over gehoord, van heel erg pijnlijk tot pijnloos, van werkend tot helemaal niet werkend, achteraf niets van last of achteraf een lek en barstende hoofdpijn of nog uren lamme benen en niet uit bed kunnen, er zit blijkbaar heel veel verschil op... Mijn lijf heeft echter nog nooit echt vlot willen meewerken met medische ingrepen en behandelingen, dus toch maar liever het lot niet tarten... :wink: Hoe gaat het ondertussen trouwens met Elias? Als ik het mij goed herinner (gevaarlijk... :wink: ) is hij de oudste in dit groepje hé?

Ondertussen heb ik hier nog steeds heel veel harde buiken, maar het schiet nog steeds niet in gang... Zijn dan maar eens beginnen kijken vandaag (aangezien ik hier toch maar in de zetel lig :D ) voor muziek in voor in de verloskamer. We zijn uitgekomen bij Air, Bon Iver, Agnel Obel, Norah Jones, dat lijkt allemaal lekker ontspannend... :wink: En dan zijn we maar ineens wat liedjes beginnen zoeken om af te spelen als de baby er is, en het grappige is dat veel van onze "trouwmuziek" ook toepasbaar is op de komst van nieuw leven! Mijn man heeft dus al enkele jobs voor tijdens de bevalling: DJ-en, uitleggen dat ik geen epidurale wil tenzij ik toch van ja knik, masseur, fotograaf, aanbrenger van frisse natte washandjes,... Zo heeft hij toch niet te veel last van de machteloosheid, want eerlijk gezegd, ik zou dat niet zien zitten, ben blij dat ik het ben die mag bevallen! :wink: En voor 't zelfde geld schiet het vannacht in gang en hebben we nog helemaal geen muziek klaargelegd, want moeten de CD's nog branden... :wink:
Wel fijn vandaag is dat baby al 3x een voet uit mijn buik laten puilen heeft. Er zit dan zodanig weinig huid tussen dat de vorm echt goed te voelen is, superleuk!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 17 april 2016, 11:45

TIK TOK... Nog niemand?? Geduld is een 'schone deugd' :wink:

Hier van Oona ingeleid geweest en bij Elsa niet, beide keren bevallen zonder epi... en moet zeggen, is veel aangenamer wanneer je niet ingeleid bent... :wink: Weeën makkelijker op te vangen vond ik. En de begeleiding in de arbeidskamer doet er ook wel toe denk ik... het bad heeft hier wonderen gedaan.

Muziek voor de verloskamer hadden we ook telkens mee, maar iedere keer vergeten op te leggen, niet echt iets waar ik aan dacht op dat moment...

En die dementie... niet te doen, zou haast vergeten waar mijn hoofd staat :P Ga je naar de kast, kom je bij de kast, euh... wat ging ik alweer doen??? kast open, kast dicht, denk... denk... neen, vergeten :mrgreen:

Hier ondertussen rustig, geen harde buiken, geen oefenweeën... woensdag due date

Succes dames
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

jackie

Bericht door jackie » 17 april 2016, 22:21

Nog steeds zwanger hier :roll:

@phoebe heb ineens ook wat Air en Norah Jones in mijn Spotify gestoken om te kunnen gebruiken tijdens de bevalling, bedankt voor de tip!
@Emeltje bij ons is er ook een bad in de verloskamer, hopelijk kan ik er gebruik van maken :lol:

Vroedvrouw is net langsgekomen om te strippen en het is gelukt, joepie! Niet echt aangenaam en even zelfs heel pijnlijk maar het was meteen weer voorbij. En ben blij dat het kon, blijkbaar is mijn bmhals toch al verstreken intussen en ligt die al naar voor terwijl het donderdag nog lang was en naar achter lag. Dus er is iets van activiteit. Ooooh nu hoop ik zo keihard dat de bevalling zich nog natuurlijk in gang zet. Als er morgen avond nog niets is, raadde ze ook aan om een soeplepel ricinusolie in te nemen. Dat zou de darmen extra doen werken en de bm reageert daar dan op. duim, duim dat het zich spontaan in gang zet :D

Fijne nacht aan alle dames hier en stekte met dat geduld hebben, ik ben het in ieder geval helemaal beu, had niet gedacht dat ik dat ooit zou denken, ik ben zo graag zwanger geweest, maar nu is het genoeg :wink:
41j, Jette,single mom, start aanvraag juli 2010, 7 IUI's waarvan 1 mk, ICSI 1, ICSI 2, ICSI 2.1 neg, ICSI 3 mk, ICSI 4, ICSI 4.1, ICSI 5 neg, ICSI 5.1 : ontdooiing niet overleefd, ICSI 6 neg, geen cryo.ICSI 7 geen TP, 1 cryo:20/4/2016 geboorte dochter.

Phoebe

Bericht door Phoebe » 17 april 2016, 23:04

@Emeltje: hier donderdag due date, veel onaangename harde buiken, maar zie het nog niet direct gebeuren...
Mag je in bad als je ingeleid wordt? Hangt je dan niet aan 't infuus?

@Jackie: Ooh zo zalig Jackie dat er eindelijk iets op gang is! Toen ik las over de soeplepel dacht ik écht dat je ging zeggen dat je daar onderaan iets moest foefelen met een soeplepel van de vroedvrouw :D Mijn darmen gaan in overdrive vandaag, maar heb niet de indruk dat mijn bmhals erop reageert... Ga sebiet toch nog eens proberen voelen. :wink:

Als het hier zo verder achteruit blijft gaan, breekt binnen de kortste keren mijn bekken van mijn ruggengraat af en splijt mijn schaambeen in tweeën :wink: Laatste nacht het bed voor mij alleen, die baby moet er dus uit! :mrgreen:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 18 april 2016, 20:31

Zeg dames, dat gaat hier nog niet te snel vooruit he :wink: ik duim heel hard dat we snel nog een babytje mogen verwelkomen!

@Phoebe: nog een late gelukkigd verjaardag he! Jij en je kindje zullen dicht bij elkaar verjaren! Hier mag je niet in bad als je ingeleid wordt. En een epidurale kan ook niet in bad. Ik duim dat je niet moet ingeleid worden en zonder epidurale lukt ook zeker! Het is mij ook gelukt he 8)

@Jackie: het spijt me zo erg om te lezen dat je je poes hebt moeten laten inslapen. Maar je mag er wel 100% zeker van zijn dat je de juiste keuze genomen hebt, het belangrijkste is dat ze nu niet meer afziet. Pfff, het doet toch pijn he zo'n beestje moeten afgeven. Goed dat je nu je uiterste datum hebt! Ik duim toch nog dat het vanzelf op gang komt. Over dat balonnetje had ik ook nog nooit gehoord.

@Uiltjes: ik was van plan om indien mogelijk zonder epidurale te bevallen, want ik wilde in bad bevallen en dat gaat niet als je verdoofd bent. Ons ziekenhuis stimuleert ook zo veel mogelijk een 100% natuurlijke bevalling. Ik ben geen moment in de verleiding gekomen om ernaar te vragen. Het was pijnlijk, maar echt niet zo ondraaglijk. Wij vrouwen zijn toch sterk genoeg om dat aan te kunnen! :wink:

Over die aambeien: die zijn er van mij pas bij de bevalling gekomen (door het persen) en het is het enige waar ik nu nog last van heb. Ik neem er pilletjes voor (daflon) en heb een zalfje om eraan te smeren. Maar het kan blijkbaar wel lang duren eer dat weggaat. Iedere keer afzien dus bij het naar toilet gaan :(

Ons prutsje is ondertussen 4 weken oud. Hij is al zo veel veranderd, zowel uiterlijk als van gedrag. Hij is alleszins veel feller geworden... Hij was dus 3 weken te vroeg, en eens die drie weken ingehaald waren, werd hij veel actiever! We hebben hem net in slaap kunnen sussen, s avonds heeft hij zijn huiluurtje... Pfjoew, niet te onderschatten. Maar we zijn stapelgek op dat mannetje :wink: zijn verkoudheid blijft wel wat aanslepen, maar het is al ietsje beter. Hij slaapt ook weer beter s nachts, dus wij krijgen ook wat meer slaap. Ik kijk zo uit naar de nacht dat hij zal doorslapen... :roll:
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

jackie

Bericht door jackie » 18 april 2016, 21:09

Het is een beetje raar te beseffen dat deze nacht mijn laatste nacht in mijn appartement is zonder mijn dochter :shock:
Morgen nacht lig ik al in het ziekenhuis...ik moet om 20u15 binnen voor dat ballonnetje en daarna zien we hoe het verder evolueert.
Er is intussen niet veel verandering meer geweest dus ik vrees dat ik mijn hoop op een 'natuurlijke' bevalling moet opbergen :? We hebben aan de monitor gelegen en ze doet het prima. Beetje eiwit in mijn urine maar de bloedresultaten waren goed dus de gyn maakt zich niet ongerust.
En ik heb uiteindelijk die ricinus olie niet ingenomen, heb teveel gelezen van vrouwen die daardoor super misselijk waren en uren op toilet moesten doorbrengen en dat het ook bij baby op de darmen zou kunnen spelen en dat risico wil ik niet nemen. En ook geen zin om mijn laatste deftige nacht ziek te zijn.

@phoebe nergens een soeplepel dus :lol: Hopelijk heb je vorige nacht nog wat goed kunnen slapen in het bed voor jou alleen?

@bluepixie 4 weken al, dat gaat serieus vooruit. Kan me inbeelden dat hij serieus aan het veranderen is, dat is zo ongelooflijk he hoe snel baby's veranderen. Benieuwd hoe dat hier gaat zijn dat huiluurtje, je kan dan waarschijnlijk niet veel doen om Vic te troosten op dat moment?
Oei, ik dacht dat ik gespaard ging blijven van aambeien maar het kan dus nog door de bevalling komen, dju, hopelijk kan ik eraan ontsnappen.

Bon, nog wat genieten van in alle rust tv kijken met de kat en dan aan de laatste 'gewone' nacht beginnen, hopelijk kan ik slapen want ben wel wat gestressed :roll:

Ster_
DVO Lid
DVO Lid

Bericht door Ster_ » 18 april 2016, 22:59

Ik wou t nog schrijven jackie van de ricinus olie maar had het niet gedaan omdat ik je niet wou verontrusten mocht je t al ingenomen hebben.

Heel veel succes! Raar he als je weet dat je de volgende dag wordt ingeleid? Maar ook speciaal. Hopelijk een goeie nacht zodat je vol energie aan je bevalling en de tijd erna kan beginnen.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Plaats reactie