Bevallen maart - april 2016

Plaats reactie
BluePixie

Re: Bevallen maart - april 2016

Bericht door BluePixie » 24 april 2016, 21:10

@Phoebe: ik heb me de dag van mijn bevalling ook de hele dag mottig gevoeld. Dus wie weet... Wie weer ben je nu wel aan het bevallen ofzo :wink: het zal alleszins voor elk moment zijn!

@Emeltje: wat ambetant zeg dat gedoe met die oprit. Dat kan je nu toch echt wel missen... Wat dat wandelen betreft: ik heb altijd al gehoord dat veel bewegen goed is om te bevallen: wandelen, trappenlopen,... Ik ben bevallen na een hele dag shoppen, mijn schoonzusje na een goeie wandeling hier op de zeedijk... Dus het lijkt me zeker niet slecht!

Er was hier iemand die even geleden vroeg of de vermoeidheid niet te erg was met de borstvoeding, ik moest daar nog op antwoorden. Ja het is echt wel zwaar hoor. Ik ben supermoe, maar ik weet niet of dat zo veel beter zou zijn met flesvoeding. Ja ik moet natuurlijk wel altijd zelf eten geven en kan nooit eens blijven liggen. En ik heb ook al vaak gehoord dat je bij flesjes minder vaak eten moet geven en dat ze sneller doorslapen. De ene nacht slaapt hij eens 5 uur na elkaar, de andere nacht komt hij om de 2 uur eten vragen. Mijn weerstand is ook zo goed niet door de vermoeidheid, ik heb voor de tweede keer na de bevalling een zware verkoudheid (die ik waarschijnlijk weer aan dat dutsje zal doorgeven). Dusja, het is wel zwaar. Maar aan de andere kant is het ook zo leuk om hem zo dichtbij te hebben, te weten dat ik op die manier voor hem kan zorgen. Het is een beetje dubbel dus.. Voorlopig geen idee hoe lang ik er nog mee doorga. Ik hoor altijd dat BV vanaf week 6 betert, en hij is nu 5 weken oud dus nog eventjes afwachten. Ben benieuwd!

Ik ben precies wel wat aan het klagen he. Ik heb het een beetje moeilijk soms, vooral door die kl*te reflux. Ik heb soms zo'n medelijden met het ventje! Zo vaak spugen, en s svonds is het soms zo veel dat ik vermoef dat hij er pijn van heeft aan zijn keeltje. Dan vraagt hij constant om kleine beetjes melk, waarna hij dan weer moet spugen. Zucht. De dokter zegt dat het niets ergs is zolang hij goed bijkomt en we hem kunnen troosten als hij huilt na het spugen. Maar toch... Donderdag heb ik een afspraak met de osteopaat, ik heb horen zeggen dat die daar soms bij kunnen helpen.
.oOo. Dream a little dream .oOo.

IUI 1, 2 & 3 in 2015: neg
ICSI 1: juli 2015 - zwanger! 20/03/16: zoontje <3
ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

Phoebe

Bericht door Phoebe » 24 april 2016, 22:51

@BluePixie: amai klinkt wel zwaar op die manier met die reflux! Super idee om naar de osteopaat te gaan, lijkt mij idd het enige dat kan helpen... En hopelijk helpt het natuurlijk! Hier gaan we proberen van in het begin af te kolven zodat mijn man af en toe een flesje afgekolvde melk kan geven, zoals 's nachts bijvoorbeeld, dat ik soms eens kan blijven liggen... Nu ja, eerst zien of dat werkt he... :wink: Heb idd aan jou gedacht vandaag toen ik me mottig voelde, aangezien ik me herinnerde dat jij je valies net die dag ging maken en daar niet toe gekomen was omdat je je niet al te best voelde...

Ondertussen ben ik slijm met wat bloed verloren, en ben daardoor opeens super zenuwachtig geworden, té zenuwachtig om het in gang te doen schieten denk ik... :wink: Zal dus pas gebeuren als ik slaap en ontspannen ben denk ik... Enige nadeel is dat mijn eigen gynaecologe heel het weekend van wacht was, en ik nu dus waarschijnlijk met een andere zal moeten bevallen, maar ach, da 's 't minste van mijn zorgen :) Ik ga er hier maar van uit dat ik vannacht ga bevallen, maar voor 't zelfde geld zit ik hier volgende week nog... :wink:

BluePixie

Bericht door BluePixie » 25 april 2016, 10:11

@Phoebe: zo zot spannend! Denk je dat het de slijmprop was? Of was het niet zo veel? Nuja ik heb die sliimprop nooit gezien hoor. Maar als die eruit komt zou het nog max 2 dagen duren... Ik zat er ook een beetje mee in voor mijn gyn, maar uiteindelijk heb je er niet zo veel aan hoor. Het zijn de vroedvrouwen die er de hele tijd bij zijn. Succes he zeg! Ik heb het gevoel dat het nu wel gauw het moment zal zijn :)

Pff vannacht was best weer zwaar. Veel last v reflux, alles ruikt zuur. Hij was alleen rustig als hij op mijn arm lag, en zo heeft hij dus heel de nacht geslapen. Met weinig slaap en een pijnlijke arm tot gevolg. Ik vind het zo ontzettend jammer dat de borstvoeding verder zo perfect gaat, maar dat de reflux het verpest. Ocharme mijn ventje. Duimen dat de osteopaat kan helpen!

ICSI 1.2: september 2017 - zwanger! 24/05/2018: opnieuw trotse mama van een zoontje! <3

ilse86

Bericht door ilse86 » 25 april 2016, 10:12

@bluepixie: hier ook k**te reflux! Afzien voor de mama en voor de baby! Verschrikkelijk! Stan krijgt nu Zantac. Al 2 keer naar de osteopaat geweest. Ik hoop dat het snel beter is.

Emeltje

Bericht door Emeltje » 25 april 2016, 13:57

@phoebe, anders hebben we geen problemen hoor met onze buren, juist nu met die werken... Voorlopig kunnen we nog door, denk dat ze deze week niet veel zullen komen graven met dat weer.
Hopelijk ben je nu aan het bevallen :wink:

Heb een paar vriendinnen die ook baby'tjes hadden met veel last van reflux, allebei heel goed geholpen door osteopaat, hopelijk snel beter!!!

40 weken en 5 dagen update: Na een uur aan de monitor, veel activiteit... wat bubbels betreft toch, een hyperactieve baby en niet 1, maar ook niet 1 harde buik, de vroedvrouw zei, ik heb nog nooit zo'n rechte lijn gezien wat buikactiviteit betreft bij iemand die overtijd is... Een losse vinger opening en dat is het ook, ze heeft geprobeerd te strippen maar denkt niet dat het veel zal uithalen. Donderdag terug monitor (hopelijk is er dan al iets geschoven daar beneden) en zaterdag MOET ik binnnen... Hopelijk schiet het toch plots in gang...
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 25 april 2016, 14:47

amai, weer zo veel moeten bijlezen..
@Phoebe, merci voor de tip ivm aambeien, geeft mij toch al wat hoop dat het nog zal verdwijnen :-) I hate it..
@BluePixie, stom he.. of het nu lang duurt of niet, ik zal al blij zijn áls het zal verdwijnen. De bevalling zal er natuurlijk ook geen goed aan doen.. Azo nen druk op alles! Wel gelezen dat nogal veel vrouwen er last van hebben, op't einde vd zwangerschap en/of na de bevalling..
Hier denk sinds vannacht oefenweeën, heb elk uur gezien.. Pijn! Vanmorgen nog actief geweest en vanalles gedaan en spaghettisaus gemaakt, maar toch af en toe een serieuze kramp waarbij ik eens moest pauzeren.. Nu al de hele namiddag in de zetel en zo af en toe ook een grote kramp, (volgens mij een wee dus). Ik vind het wel wat freaky nu, wanneer ik al dan niet naar het ziekenhuis moet. Normaalgezien pas als het regelmatig komt en om de ongeveer 5 minuten hé.. Iemand idee of dit soort oefenweeen (ik kan mij niet voorstellen dat het iets anders is aangezien het wel pijnlijk is) lang duurt? Maw hoe lang het dan nog kan duren eer dit overgaat in echte weeen? Pffff.. Uitgerekende datum is morgen, nu mag het toch wel komen! Kan mij niet inbeelden dat ik die oefenweeen nog enkele dagen/nachten moet hebben.
Tot gisteren supergoed geweest en nog overal naartoe geweest, maar nu vandaag, amai! Ik kom niet buiten hoor :-) tenzij ik echt weeen krijg ;-) Huis is min of meer aan de kant, maar heb nu echt geen zin om iets te doen. Kan mij precies niet echt meer schelen of het er 'afgelekt' bijligt of niet. Is heeeeeeeeel grote kuis geweest maar nog niet 100% zoals ik het had gewild, maar foert!

@Jackie: intussen tot bij jouw bevallingspost gekomen, een dikkkkke proficiat met jouw dochtertje!! Eindelijk is ze er :-)
@Emeltje, amai, nog pot-toe dus :-)
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

BluePixie

Bericht door BluePixie » 25 april 2016, 15:21

@Uiltjes: ik heb nooit oefenweeën gehad, geen idee dus wat het verschil is tussen oefenweeën en gewone weeën. Ik zou inderdaad wat timen, zodra je met 5 min tussen zit naar het ziekenhuis. En als je twijfelt gewoon eens bellen naar materniteit. Van mij zijn de weeën pas begonnen toen mijn water gebroken was, en die waren meteen met 5 min tussen dus ik moest niet twijfelen :wink: Het klinkt alleszins wel alsof het ook voor elk moment is nu bij jou! Ik duim voor een snelle en vlotte bevalling! Probeer nog maar een beetje te rusten nu!

Eigenlijk niet gek dat je na de bevalling aambeien hebt hé... Zo veel druk dat je zet als je aan het persen bent! Maar goed nieuws: het is aan het beteren hier! Nog niet weg, maar toch al wat minder pijnlijk.

Oei, het monstertje wordt wakker! Tijd voor de volgende BV sessie :wink:

Phoebe

Bericht door Phoebe » 25 april 2016, 16:54

@BluePixie: Neen was zeker geen hele slijmprop, heb daar een foto van gezien van die van mijn schoonzus en dat was écht als een aangespoelde kwal op het strand :D Mss wel kleine deeltjes ervan, weet het niet... Haa en bij schoonzus heeft het nog 5 dagen geduurd tot ze bevallen is nadat ze haar slijmprop kwijt was... Nog even aftellen tot donderdag eer je bij de osteopaat kan en dan écht hopen dat het toch iets helpt!

@Ilse86: vervelend! geen verbetering na osteopaat? of wel?

@Emeltje: niet dus, haha! Maar jij dus ook nog niet! :D Mijn bmhals voelt naar mijn mening nog steeds even stug aan als ervoor... Ik kan enkel niet tot bij de opening geraken, maar ik denk als die vergroot zou zijn dat ik er toch wel zou moeten geraken dus ik vrees hier ook nog geen verandering...

@Uiltjes: Ooh!! 't Is jouw toer nog niet!! Achter in de rij!! ;) Haha! Vreemd dat het zo'n pijn doet, ik voel altijd een serieuze onaangename druk, maar ik kan niet zeggen dat ik hier echt al pijn gehad heb... Als je twijfelt misschien eens bellen naar het verloskwartier? En timen en kijken of ze regelmatig komen. Ik heb ook gehoord dat wanneer je een bad neemt en het oefenweeën zijn, ze zouden moeten verdwijnen, maar wanneer het echte weeën zijn ze juist nog neiger op gang zouden moeten komen... Weet niet of het wetenschappelijk onderbouwd is, maar je zou het kunnen proberen? Alleszins veel succes moest het zo ver zijn!

Bon, vannacht is het dus niets geworden, zelfs geen harde buiken. Ben dan maar daarnet nog eens met de hond gaan wandelen, maar heb ook niet de indruk dat het veel effect heeft... Pff! Wel nog steeds rozig slijm...

lieze81

Bericht door lieze81 » 26 april 2016, 18:45

het is hier verdacht stil vandaag.... :?:
7 IUI's, ivf 1-2 : negatief. ivf 3: biochemische. icsi4 : zwanger! 7 maart 2016: Elias geboren!
Januari 2017 Icsi4.1 : zwanger! Uitgerekend voor 7 oktober 2017!

Emeltje

Bericht door Emeltje » 26 april 2016, 20:27

Vind ik ook lieze, maar hier niks te melden... Nog geen vooruitgang :P
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Phoebe

Bericht door Phoebe » 26 april 2016, 20:43

Idd hier ook nix...

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 27 april 2016, 5:38

Ik ben op de uitgerekende datum s nachts bevallen van Jules! I love him soooooooooooooo much!!!!!!
2011-'12 operaties man. Pilstop dec.'12, ICSI1 04/14 negatief, geen cryo's, ICSI2 08/14 negatief, geen cryo's, ICSI3 11/14 negatief, geen cryo's, ICSI4 eind 02/15 alweer negatief, geen cryo's, ICSI5 start juli '15 - zwanger, maar toch nog bang afwachten..

Sloebertje

Bericht door Sloebertje » 27 april 2016, 6:59

Proficiat Uiltjes!
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

jackie

Bericht door jackie » 27 april 2016, 8:17

Ooooh geweldig Uiltjes!! Mega proficiat en geniet ervan.

@phoebe @emeltje sterkte bij het wachten...

Bij mij begint de bv deftig op gang te komen, oef!
Vandaag ga ik ze aangeven aan de burgerlijke stand :D

Wel raar, gisteren niets bloedverlies gehad en mega naweeën, deze ochtend ook.
Volgens vroedvrouw zit er een klonter ergens klaar die al de bloeding tegen houdt.
Zoooo pijnlijk, elk toiletbezoek is een hel, zitten is afzien en die weeën echt super pijnlijk, hopelijk gaat het snel voorbij.
Maar mijn dochter is zo fantastisch braaf en zen, echt genieten

Uiltjes

Bericht door Uiltjes » 27 april 2016, 8:24

@ jackie hier ook massas bloedverlies, maar allemaal normaal zeggen ze dus ja;-) hoe lang geleden ben je bevallen? Ik gisteren(dag van de bevalling)naweeen gehad maar nu niet echt.. Hopelijk blijf ik daarvan gespaard, al genoeg pijn vd knip:-)

Plaats reactie