teug endometriose of niet?



Plaats reactie
Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

teug endometriose of niet?

Bericht door Sofke123 » 30 april 2016, 20:53

Hey iedereen,

ik ben nieuw hier en ik hoop jullie mening te krijgen.
Ik ben in oktober 2013 geopereerd aan endometriose. Na de 2de iui poging mochten we onze dochter verwachten. En nu zouden we graag voor een brusje gaan. De gyn had me gezegd dat we 6 maanden natuurlijk moesten proberen en dan pas de stap zetten naar fertiliteit. We zijn nu nog maar net begonnen. Maar ik wil absoluut geen 2de operatie voor endometriode meer! Want dit was de hel voor mij!! Ik twijfel dus hard om niet sneller naar fertiliteit te stappen omdat anders de endomtriose bij elke maandstonden weer aangroeid. Ik nam dan ook sinds de bevalling van mijn dochtertje mijn pil steeds door en had nooit mijn regels. Nu is de endometriose niet ons enige probleem, mijn vriend heeft een goede kwaliteit van "zwemmers" maar het is steeds erg weinig.

Wat is jullie mening? Hoelang zouden jullie natuurlijk proberen??

Groetjes
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: teug endometriose of niet?

Bericht door Dora26 » 3 mei 2016, 8:30

Hier zijn we nog bezig voor een 1ste kindje na de endometriose... Na 16 maanden zelf proberen (waarvan 4 maanden na de laparascopie) zijn we met iui gestart omdat het mentaal voor mij te zwaar werd...
Om eerlijk te zijn, ik ben in die 4 maanden ook al ontzettend bang geweest dat de endometriose teveel kans kreeg om weer aan te groeien...

Is het niet mogelijk om een controle echo te laten doen om het één en ander na te kijken? Bij mij zagen ze op de echo al duidelijk endometriose zitten... Of misschien eens bellen met je eigen gyn ofzo? Ik denk dat ik ook net zolang zou wachten moesten we na een zwangerschap en pilgebruik weer voor een 2de willen starten.

Je moet je eigen gevoel daarin volgen natuurlijk. Maar ofwel het kan het zijn dat ze je weer wandelen sturen, ofwel moet je mogelijk gaan 'liegen' over hoelang je bezig bent... En dat is misschien niet zo evident.
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: teug endometriose of niet?

Bericht door Sofke123 » 7 mei 2016, 15:10

Hey,

ik was al teruggeweest naar mijn gewone gyn en zij had me gezegd dat ik na 6 maanden proberen terug een afspraak moet maken met fertilliteit.

En gewone echo zal bij mij niet veel tonen. Vorige keer zagen ze de endometriose ook maar enkel door de laprascopie. En dat zie ik niet meteen zitten om dat voor "niets" terug te laten doen :?

Ik denk dat ik 2 a 3 maanden ga proberen en dan naar fertilliteit ga stappen. Ik ben namelijk leerkracht en dan heb ik in juli en augustus tijd om eventuele iui te laten doen, zonder dat collega's dat moeten weten.


Bedankt voor je mening
Hopelijk lukt de iui bij jou snel!! Ik duim mee
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: teug endometriose of niet?

Bericht door Dora26 » 10 mei 2016, 13:46

Hé,
Je zal inderdaad niet alle endometriose zien zitten, tenzij via een kijkoperatie, maar dat zou ik zelf ook niet meer 'zomaar' laten doen, alhoewel de schrik er bij mij ook nog serieus inzit intussen hoor...

Lijkt me een goed plan om het even zelf te proberen en nadien (tegen de zomervakantie) over te stappen naar fertiliteit. Wij hebben ook maar 4 maanden gewacht na de operatie, maar wij hadden sowieso vrije keuze, mochten het zelf nog even proberen voor max een half jaar ofwel meteen starten...

Ondertussen iui2 achter de rug, hopelijk snel succes, want dat is natuurlijk ook nog niet zeker hé... Ze zeggen wel dat je meer kans maakt, maar na 6 iui's is nog maar 50% van de vrouwen die eraan begonnen zwanger, dus het is dan nog steeds een kwestie van 'geluk hebben' en het juiste lootje uit de loterij te kopen...

Jij ook veel succes hoor!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: teug endometriose of niet?

Bericht door Sofke123 » 10 mei 2016, 20:21

Veel succes Dora met de 2de iui poging!
Ik duim mee!

En ja wij gaan nog even zelf proberen en tegen de zomervakantie toch maar terug naar Pelckmans. Maar hopelijk zal dat niet nodig zijn!!!
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: teug endometriose of niet?

Bericht door Dora26 » 14 mei 2016, 18:24

Dan hebben we dezelfde dokter, creme van een vrouw, toch? :D
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: teug endometriose of niet?

Bericht door Sofke123 » 16 mei 2016, 20:07

HIhi,

grappig dat we dezelfde dokter hebben!
Ja het is echt een goede en lieve dokter.
Enkel praat ze nogal snel. Mijn vriend kon toen hij meeging niet goed volgen. HIj was natuurlijk ook niet zo mee met alle "termen" die ze gebruikte. hihi

groetjes en veel succes!!
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten