Brusjes in de maak

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Kimmie01 » 24 juni 2016, 11:40

Sofke123 schreef:De dokter vond het toch beter om terug te starten met Clomid en weer IUI te doen!
Ben blij dat er iets beslist is. Maar ik wou zo graag dat het natuurlijk zou lukken!

Ik hoop dat het bij jou toch gelukt is Kimmie!
Blij dat je geholpen wordt!

Nee, niet gelukt bij mij. 1ste cyclus was 40 dagen, vorige was nu opeens 33 dagen. Heb mij dan maar ovulatietesten aangeschaft aangezien ze zo wat uiteen lopen. Vandaag een positieve ovulatie test dus we kunnen terug proberen he :)
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 24 juni 2016, 23:41

Hey Kimmie,

wat een teleurstelling toch altijd he, als die regels komen!!

Vorige zwangerschap waren bij mij de ovulatietesten van kruidvat heel erg goed! Ik heb (bij wijze van controle) de testen gedaan als ik bloedproeven kreeg. En telkens ik een positief resultaat (eisprong) uit de bloedproef, had ik ook een positieve ovulatietest.

Misschien kan deze jou ook helpen om iets gerrichter aan't werk te gaan

groetjes
Sophke
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Kimmie01 » 28 juni 2016, 15:11

Sofke123 schreef:Hey Kimmie,

wat een teleurstelling toch altijd he, als die regels komen!!

Vorige zwangerschap waren bij mij de ovulatietesten van kruidvat heel erg goed! Ik heb (bij wijze van controle) de testen gedaan als ik bloedproeven kreeg. En telkens ik een positief resultaat (eisprong) uit de bloedproef, had ik ook een positieve ovulatietest.

Misschien kan deze jou ook helpen om iets gerrichter aan't werk te gaan

groetjes
Sophke
Hey Sofke,

Je gaat het nooit geloven!! Vandaag had ik een positieve zwangerschapstest! Ik snap het totaal niet! Ik had verleden week vrijdag een eerste ovulatietest (sensitest) gebruikt en die was direct positief op dag 14. Ik verschoot want had het niet direct verwacht aangezien mijn vorige cyclussen langer duurden. Nu 5 dagen later nog steeds positief, een donkerpaarse streep. Ik vond het verdacht want normaal duurt een lh piek 1 à 2 dagen dus ik ben beginnen googlen en ik las dat een ovulatietest ook hcg meet en je dus zwanger kan zijn als je meerdere dagen een positieve ovulatietest hebt. Dus net na de middag toch maar een zwangerschapstest gedaan, niet met ochtendurine zoals aangeraden maar ik dacht foert en de test was direct positief. De 2 strepen zijn even donker. Mijn hart ging tekeer! :D
Mijn vorige regels waren heel licht, een paar druppels bloedverlies per dag voor een paar dagen, vond dat ook al raar maar heb er niet bij stil gestaan. Dus het kan zijn dat ik nu al bijna 8weken zwanger ben. Ik heb direct naar de dokter gebeld voor een bloedafname deze avond om zeker te zijn of het ok is. Spannend dus!

Hoe is het met jou? Ben je nu met IUI en clomid begonnen?

Groetjes,
Kimmie
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

cimmeque
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 mei 2015, 11:49

Re: Brusjes in de maak

Bericht door cimmeque » 28 juni 2016, 19:00

*breekt in*
Waaw Kimmie, wat super spannend! Stel je voor zeg, zomaar ineens 8 weken.
Ben benieuwd wat de bloedresultaten uitwijzen, en als je vermoeden klopt: welkom in het andere topic :wink: :D

Verder: super veel succes aan iedereen!

*breekt uit*
cryo van ICSI 4 Gent: zoon okt '10
cryo van ICSI 9 Jette: tweeling jongetjes Geboren op Kerstmis
Afbeelding

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 28 juni 2016, 22:31

Hey Kimmie,

wat een goed nieuws! Ben zo blij voor je!!!
Hopelijk zijn de bloedresultaten even positief als de testen!! ;)

Ik heb morgen mijn IUI. Ook weer spannend! Eerst afwachten of mijn vriend genoeg kan afleveren voor zijn staal. Want dit was vorige keer ook soms een probleem! Hopelijk lukt het!

Groetjes en hou me op de hoogte!!!!
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Kimmie01 » 29 juni 2016, 19:25

Bedankt Sofke en cimmeque :)
Daarstraks gebeld en het resultaat is positief. Hcg stond op 48000 en dat is goed voor 7 weken zei mijn huisarts.
Ik heb dan direct de 1ste echo vastgelegd en mag dinsdagnamiddag gaan. Ben benieuwd :) Hopelijk een kloppend hartje.

Sofke, spannend ook bij u! Ik hoop op een goed staal!
Neemt uw vriend iets van vitaminen ofzo voor beter zaad? Zink en selenium is daar goed voor. Mijn vriend heeft axium multivitaminen genomen, gewoon om de kans te vergroten. Kan je online kopen en zijn gewoon vitaminen dus kan geen kwaad. Mss heeft dat wel geholpen bij ons, weet het niet. Ik neem ook al 2 maand foliumzuur.

Groetjes
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 29 juni 2016, 19:47

hey kimmie,

wat super!! Proficiat met je zwangerschap!!!

Vandaag heb ik IUI gehad! Het zal precies niet goed zijn deze keer! De staal was helemaal niet zo goed!
PFFFFFF!! Vandaag al een hele dag heel veel krampen!! Hebben jullie dat ook na een IUI?
Nu in de zetel en niets meer doen! Echt te veel last!

Mijn vriend neemt niets van extra vitaminen, misschien is dat nog wel een tip! Dankjewel!
Maar bij ons komt het ook mede door diabetes van mijn vriend en ik weet niet echt of vitaminen daar iets aan kunnen veranderen dan! Maar vitaminen kunnen ook geen kwaad, dus dankje voor de tip!

Ik neem ook al 3 maand foliumzuur.

Groetjes veel succes!!!
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Kimmie01 » 29 juni 2016, 22:06

Sofke123 schreef:hey kimmie,

wat super!! Proficiat met je zwangerschap!!!

Vandaag heb ik IUI gehad! Het zal precies niet goed zijn deze keer! De staal was helemaal niet zo goed!
PFFFFFF!! Vandaag al een hele dag heel veel krampen!! Hebben jullie dat ook na een IUI?
Nu in de zetel en niets meer doen! Echt te veel last!

Mijn vriend neemt niets van extra vitaminen, misschien is dat nog wel een tip! Dankjewel!
Maar bij ons komt het ook mede door diabetes van mijn vriend en ik weet niet echt of vitaminen daar iets aan kunnen veranderen dan! Maar vitaminen kunnen ook geen kwaad, dus dankje voor de tip!

Ik neem ook al 3 maand foliumzuur.

Groetjes veel succes!!!
Ik weet niet of die vitaminen de oplossing zouden zijn voor uw vriend maar ik zou het proberen, je weet nooit. Het is niet alleen goed voor de vruchtbaarheid maar ook voor een betere weerstand en meer energie. Je gaat wel niet van de eerste maand resultaat zien, pas na 3 maanden want nieuwe zaadcellen zouden zolang moeten rijpen. Had ik ergens gelezen.
Je hebt ook nog proxeed, een veel duurdere versie maar qua vitaminen hetzelfde.

Ik had ook wel krampen net na de IUI. Dat is uw eisprong, een goed teken dus. Morgen zou dat gedaan moeten zijn. En dan fingers crossed de komende 2 weken!
Laten ze de IUI dan toch doorgaan met een slecht staal? Bij mij int ziekenhuis was het minimum 700.000 zaadcellen na bewerking in het labo. Was het veel minder dan dat, dan ging het niet door.
Mja bon, je hebt er in principe maar 1 goede nodig dus zou de moed niet opgeven.

Groetjes
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 30 juni 2016, 22:35

Hey Kimmie,

ja ze hebben ookal was de staal slecht de IUI toch gedaan. Maar echt veel hebben ze mij er niet over verteld. Het was ook niet de dokter die de inseminatie deed maar de IVF verpleegkundige.

We wachten af en hopen alvast op goed nieuws. Maar ik zet er mijn hoop niet te hard op. Want nu ik al weet dat het een slechte staal was, kan ik beter niet te hard van stapel lopen!

Groetjes
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Kimmie01 » 1 juli 2016, 10:21

Sofke123 schreef:Hey Kimmie,

ja ze hebben ookal was de staal slecht de IUI toch gedaan. Maar echt veel hebben ze mij er niet over verteld. Het was ook niet de dokter die de inseminatie deed maar de IVF verpleegkundige.

We wachten af en hopen alvast op goed nieuws. Maar ik zet er mijn hoop niet te hard op. Want nu ik al weet dat het een slechte staal was, kan ik beter niet te hard van stapel lopen!

Groetjes
Ik zou meer details vragen over het staal. Normaal hebben ze die resultaten wel he van het labo.
Ik was speciaal van gynaecoloog veranderd indertijd. Die had 5 IUI's bij mij gedaan en telkens heel weinig uitleg en als ik iets vroeg korte antwoorden geven en ze bekeek mij altijd alsof ik een domme was. Ze stond ook niet open voor vragen die ik stelde want het moest allemaal snel gaan.

Ik hoop ook op goed nieuws bij jou!! Probeer er niet zoveel aan te denken de komende 2 weken, ook al is het moeilijk.

Succes!
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 2 juli 2016, 12:18

Ja, als deze poging niet lukt. Dan ga ik wel meer info vragen aan dr pelckmans. Zei gaf me vorige keer ook meer info. Dit is de eerste keer dat ik de ivf verpleegkundige had en zij was precies nogal schaars met info. Moest er een volgende keer zijn ga ik met mijn vragenlijstje klaarzitten!
Want dr Pelckmans gaf me telkens wel de info die ik nodig had!

Groetjes
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 11 juli 2016, 12:00

Hier spijtig nieuws!!! Regels zijn begonnen!

Ik moest zelf beslissen of ik een volgende ronde nog kan doen. (voor de zomerstop) en we proberen het maar!
Vorige keer ook een IUI op dag 13 en nu valt dag 13 net op de laatste dag voor de zomerstop. Dus we wagen het er maar op! Net folikkelmeting vastgelegd op dag 12 (want dag 11 doen ze niet, dat ik een feestdag! GRMMM)
Afwachten of het clomid nemen dan niet voor niets is geweest! Maar toch liever nog proberen dan zomaar te moeten overslaan!

Groetjes
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Kimmie01 » 14 juli 2016, 16:21

Sofke123 schreef:Hier spijtig nieuws!!! Regels zijn begonnen!

Ik moest zelf beslissen of ik een volgende ronde nog kan doen. (voor de zomerstop) en we proberen het maar!
Vorige keer ook een IUI op dag 13 en nu valt dag 13 net op de laatste dag voor de zomerstop. Dus we wagen het er maar op! Net folikkelmeting vastgelegd op dag 12 (want dag 11 doen ze niet, dat ik een feestdag! GRMMM)
Afwachten of het clomid nemen dan niet voor niets is geweest! Maar toch liever nog proberen dan zomaar te moeten overslaan!

Groetjes
Sofke, spijtig nieuws :(
Het lijkt mij ook een goede keuze om toch nog een poging te doen voor de zomerstop. Je weet nooit. En volgende keer hopelijk een beter staal he. Neemt je man nu extra vitaminen ervoor?
Hoelang duurt de zomerstop eigenlijk?
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 14 juli 2016, 20:24

@kimmie: de zomerstop is maar 3 dagen 25.26 en 27 juli! Dus we gokken erop dat mijn cyclus dezelfde is als vorige keer en dan lukt het nog net voor de stop! Ik ga meteen die vitaminen eens bestellen. Was ik precies even uit het oog verloren! Bedankt

Groetjes
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Sofke123
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 april 2016, 20:11

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Sofke123 » 22 juli 2016, 10:42

Vandaag folikkelmeting gehad!
Links 20mm en rechts 12mm, dus de verpleegkundige moet nu even de bloedresultaten afwachten maar denkt wel dat de IUI morgen kan plaatsvinden. Net voor de zomerstop! Als dat lukt dan heb ik dus goed gegokt om nog net een poging te kunnen doen!

Even telefoontje van deze namiddag afwachten!
En dan maar hopen dat het een goede staal is van mijn vriend. Hij neemt nu ook extra vitaminen, en hopelijk doen die zijn werk!!!

Groetjes
Okt 2013: operatie endometriose
Na 2 IUI pogingen -> dochtertje

april-mei natuurlijke start
Juni- sept: 3 IUI's
Okt: rustmaand + hysteroscopie
Nov: start IVF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten