Endo warriors for IVF/ICSI



Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 19 augustus 2016, 11:07

Komaan ladiesssss! We can do this! Bezig met een behandeling? Laten we elkaar steunen! Alleen endo-sisters weten precies wat het is om endometriose te hebben en zwanger te willen worden.
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 19 augustus 2016, 11:08

Goedemorgen dames!

Ik ben een hele tijd geleden lid geweest op de Facebookpagina van de Verdwaalde Ooievaar, maar na een reeks teleurstellingen heb ik me daar afgemeld. Nu ik volop terug "on track" ben, kom ik toch nog eens kijken op het forum hier :D
Mijn verhaal: 6 jaar geleden vaststelling endometriose. 5 jaar geleden beginnen werken aan onze droom. 2 mislukte IUI, 1 laproscopie, 1 IVF poging (1 verse en 3 cryo terugplaatsingen) voor laatste cryo-tp nog laproscopie gehad (incl. endometriose in darm weggehaald). Zwanger van laatste cryo-tp maar enkele dagen later lag de droom al aan diggelen. Poging 2 IVF zonder opbrengst. 1 jaar op rust geweest. NU poging 3 ICSI met 3 bevruchte prutskes. Verse terugplaatsing afgelopen maandag 15 aug. Nu heel ongeduldig aan het wachten!

Mijn god wat is dit toch altijd moeilijk!! De dag van de tp en de dag erna had ik veel krampen. Sinds eergisteren voel ik nog heel weinig, waardoor ik onrustig word. Ik weet dat het niks betekent, maar je wordt er zo moedeloos van! Als je te veel voelt denk je ook weer dat het niet goed is.
Dus ga ik tegen beter weten in opzoeken op internet en zie ik overal verhalen van mensen met symptomen. Ik heb alleen pijnlijke tepels en af en toe een steek.

Heluuuppppp! :D :D
Toi toiu toi aan de andere dames die in hetzelfde schuitje zitten!
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Lauram
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 21:59

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Lauram » 27 augustus 2016, 22:17

Hallo,

Ik had ook een terugplaatsing op 15 augustus. Jammer genoeg was de uitslag negatief. 2,5 jaar geleden endometriose vastgesteld na jaren pijn te hebben tijdens de maandstonden. De artsen vonden eerst niet wat het was. Zo verschillende gynaecologen bezocht. Vervolgens twee keer een laprascopie gehad. Nu 1,5 jaar bezig met ivf/icsi. 1mislukte ivf poging. 1pick-up waarna 1 terugplaatsing en 5 cryo`s die de ontdooiing niet overleefd hebben. Nu derde pick-up gehad. 1 terugplaatsing zonder resultaat en nog 7 in de vriezer. De wachtweken na de terugplaatsing zijn inderdaad zenuwslopend. Ik vind het vooral lastig om verder te doen door de pijn die de endometriose met zich mee brengt. Hopelijk was jouw resultaat beter na de terugplaatsing. Groetjes laura

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 28 augustus 2016, 9:38

Hey Laura!

Heel jammer om te horen dat het niet gelukt is :( 7 cryo's is ook wel erg hoopgevend! Dat is een Supermooi resultaat! Hopelijk kan je het snel een plaatsje geven en er met volle moed weer tegenaan gaan! Je eskimootjes wachten geduldig op je! ;)

In welk ziekenhuis ben je in behandeling?

Ik blijf het vreemd vinden als ik hoor dat het lang duurt eerdat vrouwen de diagnose van endo krijgen. Ik hoor dit soort verhalen zo vaak!
Mijn gynaecoloog zei dat meteen toen ik zei dat ik pijn heb tijdens mijn maandstonden.

Ikzelf heb gisteren te horen gekregen dat ik zwanger ben :) Het voelt nog erg onwerkelijk (ook vooral omdat ik weinig symptomen heb). En ja de befaamde eerste 12 weken hè. ...nog 8 weken eerdat ik xat opgeluchter adem ga kunnen halen :)
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Lauram
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 21:59

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Lauram » 28 augustus 2016, 15:19

Hey Patrieske,

Dat is heel goed nieuws. Een dikke proficiat!!. :D Ik kan begrijpen dat je de eerste weken wilt afwachten vooraleer je zal kunnen genieten van je zwangerschap. Na alles wat je hebt meegemaakt ben je toch voorzichtig geworden.

Ik ben in behandeling in Roeselare en Gent. Eerst waren we volledig in Gent in behandeling. Maar het was een heel gedoe om steeds zo ver te moeten rijden. Mijn vriend wil steeds stoppen als hij ziet hoeveel pijn ik heb tijdens de maandstonden. Het geeft soms gewoon niet op dat de ontdooiing steeds verkeerd loopt en ik dan mijn maandstonden voor niets heb. Maar na deze pijnlijke week ben ik meestal weer vol goede moed om er terug aan te beginnen.

Ik vraag mij vaak af wat de mensen denken als ik maar weer eens ziek ben of niet te genieten ben van de pijn.

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 28 augustus 2016, 15:39

Het is moeilijk om positief te blijven als je al wat hebt meegemaakt. Zo las ik ook dat je met endo meer kans hebt op een mk. Maar website spreken elkaar tegen en het ziekenhuis wil er geen uitspraak over doen omdat ze het gewoon niet weten.
Dus ik ga de komende weken redelijk bezorgd zijn, maar goed...we moeten van het goede uit gaan!

Ja die maandstonden hè. Bah bah bah! Dat is doorkomen op basis van Perdofemina voor mij. Helpt dat voor jou ook?
En hoe gaat de hormonenkuur voor jou? De eerste 2 keren gingen goed qua pijn maar nu heb ik echt wel afgezien en dan mag je geen pijnstillers nemen (buiten dafalgan wat niet altijd werkt)
Naast endo heb ik ook een inwendige open rug dus die kuur sloeg op mijn rug en heb echt een week niet geweten hoe ik me moest houden. Het is nu wel weg maar zit bij een kinesist die mij oefeningen gaat geven om mijn rug te sterken anders ga ik constant problemen hebben met mijn rug tijdens de zwangerschap.

Jij bent een typische endo - warrior! Pijn of niet...blijven gaan! ;) goed van je hoor!

Wanneer kan je verdergaan met de cryo's of moet je eerst nog op gesprek gaan?
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Lauram
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 21:59

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Lauram » 29 augustus 2016, 21:58

Ik wist niet dat je meer risico had op een miskraam met endometriose. Dat komt er dan ook nog eens bij. vooral probeer te rusten en je gedachten verzetten door leuke dingen te doen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Mag je thuis blijven van het werk of niet?

Ik heb zelf niet echt veel last van de hormoonkuren. Enkel een opgezwollen buik en pijnlijke borsten. Tijdens mijn maandstonden neem ik dafalgan en brufen. En dan heb ik ook vooral mijn zetel en een warme kruik nodig. Heb dan vooral pijn aan mijn rug.

Ook vervelend dat je dan nog last hebt van je rug. Maar de pijn zal het allemaal waard zijn als je je boeleke na negen maanden kan vasthouden.

Ik moet nu mijn volgende maandstonden afwachten en dan opnieuw beginnen met menopur voor een volgende terugplaatsing. Mijn maandstonden komen niet meer zo goed uit zichzelf. Ik denk dat dat komt door al die vuiligheid.

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 30 augustus 2016, 16:46

Dat verhoogd risico op een mk bij endometriose heb ik ergens gelezen, terwijl dit op een andere website dan weer werd ontkent. Dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten hoor. We hebben zo al genoeg aan ons hoofd, toch? ;)
Ik probeer zo veel mogelijk te rusten inderdaad. Thuis blijven is wat moeilijker als HR verantwoordelijke ;) Maar moest het in de toekomst nodig zijn, kan ik gelukkig wel makkelijk thuiswerken.

Een warme kruik om de pijn bij maandstonden tegen te gaan, hoor ik wel vaker! Zelf heb ik het nog niet geprobeerd eigenlijk.

Pijn is vervelend inderdaad, maar als het is voor onze droog liggen we graag elke dag plat denk ik ja! ;)

Oh spannend zo afwachten om te beginnen! Hopelijk gaan ze niet te lang achterblijven! Ik duim!!
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Dora26 » 6 september 2016, 12:30

Halloo dames,

Geen idee of jullie hier nog actief zijn, maar hierbij mijn geschiedenis...

Zomer 2014: Medicatie voor epilepsie gaan afbouwen ifv kinderwens
Oktober 2014: We krijgen een 'go' van de neuroloog, maar moet nog eerst 3 maanden foliumzuur nemen (mits lage dosis medicatie tegen epilepsie toch nog meer kans op aangeboren afwijkingen)
December 2014: We starten voor een kindje
Juni 2015: Biochemische zwangerschap (vermoeden dat het bbz was, maar vanzelf opgelost mits veel bloedverlies en pijn)
Oktober 2015: Eerste zaadonderzoek bij de HA (vriend is 17 jaar ouder, dus angst dat het lang zal duren)
November 2015: Afspraak bij eigen gyn; zaadonderzoek was slecht volgens HA maar volgens gyn niets om ons zorgen over te maken, cyclus opgevolgd, echo gehad, alles lijkt prima in orde, hij stuurt ons weg met de opmerking: 'Op jouw leeftijd heb je nog de eeuwige jeugdigheid om zwanger te kunnen worden'.
November 2015: Ik ben niet akkoord met mijn eigen gyn en maak een afspraak bij fertiliteit; eerst kennismakingsgesprek, herhaling zaadonderzoek (wat net onder het gemiddelde bleek, maar normaal werd bevonden), dus onderzoeken bij mij worden in gang gezet
December 2015: Foamecho: endocystes vastgesteld + laparascopie wordt ingepland (eigen gyn had ze de maand voordien blijkbaar gemist!) De diagnose kwam heel onverwacht aangezien ik geen duidelijke klachten had
Januari 2016: Laparascopie (Na laparascopie vielen een aantal symptomen weg, dus waarschijnlijk toch tekens die ik gemist had en gelinkt had aan mijn menstruatie)
Januari 2016 - April 2016: We proberen het op de natuurlijke manier verder, ze geven ons een kans van 50% dat het in het komende half jaar lukt, ik sta ook nog niet open voor iui
April 2016: Ik zit er mentaal onderdoor, we maken een afspraak om met iui te starten
Iui1 in eigen cyclus (8.9 miljoen,) Iui2 (4.7 miljoen) Iui3 (1.7 miljoen)... De arts maakt zich zorgen om de zaadkwaliteit en we overwegen met ivf te starten. Omwille van de zomerstop doen we nog een 4de iui die wordt stopgezet wegens een cyste.
Augustus-september 2016: Eerste icsi (ivf was niet mogelijk door nog slechter zaadstaal), nu eerste verse tp gehad en 5 cryo's in de vriezer en in de wachtweken! 16 september is de bloedname...

Ik lees dat Patrieske zwanger is, hoe lang heb jij erover gedaan alles bij mekaar? Hopelijk zit alles goed zoals het hoort!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 7 september 2016, 12:04

Hey Dora!

Wat een verhaal meid! :( Goed dat je voor een second opinion bent gegaan en nu met IVF bezig bent! 5 cryo's...mooi resultaat! Altijd fijn om te weten dat je nog wat eskimootjes achter de hand hebt. Spannend! Die wachtweek is echt slopend! Volgende week vrijdag is het dus D-DAY voor jullie! Ik duim voor je! Het kan best zijn dat ik volgende week vrijdag ook in het ziekenhuis wordt verwacht voor een eerste echo! Dus voor ons allebei een hele spannende dag! ;)

Mijn man en ik zijn nu 5 jaar bezig, maar geen 5 jaar actief aan het proberen. Tussentijds een dik jaar gestopt met alles omdat ik het niet meer aan kon (mk en mislukte hormonenkuur vlak na mekaar in combinatie met een stressy job waren de doodsteek) En 2 laproscopies en 1 galbaasoperatie die allemaal ervoor zorgden dat we even niet verder konden.

Ik vind het trouwens heel positief dat jou gyn aangaf dat je 50% kans maakt op een natuurlijke zwangerschap, ondanks de endo. Het is onmogelijk om gevallen met elkaar te vergelijken. Ik ken vrouwen die met endo zonder probleem zwanger zijn geworden en er zijn vrouwen (zoals mij) waarbij de kans op een natuurlijke zwangerschap nihil is. Dus hou je vooral vast aan de woorden van je gyn! Komt helemaal goed met jou! Hopelijk deze poging al!
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

benetton
Berichten: 159
Lid geworden op: 6 november 2014, 12:05

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door benetton » 15 september 2016, 10:02

Hallo, ik had nooit pijn bij mijn maandstonden, maar plots opgenomen in de spoed wegens hevige pijn en n 3 dagen ontdekt dat het endi was en dan operatie... Nu 4 jaar later proberen we zwanger te worden en ik ben nu begonnen aan mijn 4de iui, waarvan de 2de met mznopurspuitjes...

Ik heb de indruk dat iui niet zo succesvol is?
Ik vraag me wel af, na 4 jaar continue lutenyl te nemen duren mijn maandstonden maar 1.5 dag.. 4 jaar geleden was dit zon 5 dagen.. zou dit komen doordat ik 4 jaar geen menstruatie heb gehad?
2014 aanmelding

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 18 september 2016, 15:49

Hey Benetton!
Spannend om nu te werken aan jullie kinderwens! Heel veel succes!
Elke endo - patiënt is anders. Ik zou vooral niet gaan vergelijken als ik jou was. Ik ken vrouwen met endometriose die op natuurlijke wijze zwanger zijn geworden. Hangt er vanaf wat de ernst is en waar je het precies hebt.
Dus laat je vooral niet leiden voor verhalen van andere lotgenoten.

Ook voor jou gaan de duimen omhoog!!
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Lauram
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 21:59

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Lauram » 24 september 2016, 11:56

Dag patrieske,

Hoe is het met je zwangerschap? Verloopt alles vlot?
Ik ben een paar weken niet op het forum geweest. Even genoten van een vakantie. Gisteren begonnen met prikken van menopur voor een terugplaatsing van een cryo. En we hebben ook maar besloten van er twee te laten ontdooien. Hopelijk hebben we nu eindelijk eens een goede ontdooiing.

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Dora26 » 28 september 2016, 11:01

@benneton: Het scheelt inderdaad... De ene lukt het niet om zwanger te worden met een beetje endometriose en de andere wordt er dan wel weer spontaan mee zwanger. Helaas valt het niet te vergelijken, hangt helemaal af ook van waar de endometriose zich bevind denk ik.
Ik had op voorhand het gevoel dat iui niet voor ons weggelegd zou zijn en dat is zo gebleken, maar ik zit met endometriose en daarbij zijn de zwemmers van mijn vriend ook niet optimaal, dus moesten we al snel door naar icsi.

@Patrieske: Hoe gaat het bij jou? Eerste echo al achter de rug? Hopelijk alles in orde!

@Lauram: Hier ook bezig met een (eerste) cryo-cyclus, maar wel op de natuurlijke manier. Vanmorgen follikelmeting gehad en nog eventjes afwachten voor de resultaten van het bloedonderzoek. Zal een nipte worden denk ik; waarschijnlijk begin volgende week ergens de terugplaatsing. Na lang denken hebben we er hier ook voor gekozen om er 2 te laten terugplaatsen, ben benieuwd en hopelijk ontdooit alles mooi!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Patrieske
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 augustus 2016, 10:41

Re: Endo warriors for IVF/ICSI

Bericht door Patrieske » 30 september 2016, 7:00

Goedemorgen dames!
Hier alles in orde! Vorige week maandag een mooi kloppend hartje gezien :) volgende week zaterdag hebben we de volgende echo! Zal dan pas wat geruster zijn :) Dan zijn we inmiddels 10 weekjes ver <3 :D

Spannende tijden voor jullie! Ik duim zo hard! Hopelijk ook niet te veel last van de hormonenkuur! Ik heb er 2 keer geen last van gehad maar de laatste keer heb ik echt afgezien :( heb wel zware endo op verschillende plaatsen.

Laat iets weten hè!! :)
Ernstige Endometriose (gr 4) (2 laproscopie incl darm operatie)
2 mislukte IUI.
1ste IVF/ICSI(Genk): 1 verse en 3 × 2 cryo's tp.- 4w mk
2de IVF/ICSI (UZ Jette): mislukt
2de bis ICSI (UZ Jette): 1 verse tp - zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten