Hallo,
Met wat vertraging, voor degene die het nog niet wisten, ik ben bevallen verleden zaterdag 18/02 van een zoontje Matteo

4kg115gr en 53cm. Ik was toen 40 weken + 5 dagen. Goed stevig bazeke en helemaal verliefd op hem
Ondertussen zijn we thuis sinds dinsdagnamiddag.
Mijn bevallingsverhaal: Donderdagavond zat ik tv te kijken naar Magic mike

ik grapte nog tegen een vriendin van amai, straks breekt mijn water of schiet het in gang. En toevallig, ik voelde mijn eerste weeën die avond voor tv
Het was nog heel onregelmatig maar ik herkende het direct. Soms om de 10 minuten en dan terug een half uur tussen. Ik kon niet echt gaan slapen die nacht dus ben beneden in de zetel blijven liggen en gedurende een 3tal uur kwamen de weeën toch om de 10min. Dus had geen oog toe gedaan, soms dommelde ik wel weg maar van zodra er een wee kwam was ik terug wakker. Vrijdagmorgen had ik om 9u15 een afspraak op het verloskwartier om aan de monitor te hangen dus ben er ook heen gegaan. Alles ok met hem en af en toe zag je dus idd pieken. Ik had toen ook 2cm ontsluiting. Omdat de weeën nog onregelmatig waren en dragelijk hadden ze gezegd van naar huis te gaan. Rond de middag ben ik nog naar de acupuncturiste gegaan voor een behandeling en mijn weeën goed in gang te trekken. Toen ik thuis was kwamen de weeën inderdaad vlotter door. Ik ben ook in bad gegaan voor meer dan een uur met de hoop om de ontsluiting te bevorderen. Daarna zijn de weeën regelmatig begonnen, om de 6 minuten en na een paar uur om de 4 à 5 minuten. Ze waren nog op te vangen maar we zijn toch rond 21u naar het verloskwartier vertrokken. Daar heb ik dan nog bijna een uur aan de monitor gehangen en de weeën werden heviger. Ik kon nauwelijks op mijn rug gaan liggen want dat verergerde daardoor. Al recht zittend of staand voorover gebogen ging het best. Toen had ik 4cm ontsluiting. Beetje teleurgesteld want op 12u maar 2cm bij

Ik mocht dan toch blijven en kreeg een bevallingskamer. Daar heb ik dan nog wat gezeten en rond middernacht (2 à 3u later) had ik 5cm. Ik kon ze in principe als ik heel goed op mijn ademhaling lette goed wegpuffen. De vroedvrouw kwam om mij een infuus te steken... 3x heeft ze moeten proberen *zucht*
Ik had een gynaecoloog van wacht en ze zei dat ik een epidurale mocht nemen. Ik was aan het twijfelen maar ken mijn eigen, als ik dan nee zeg en het gaat ineens vlugger en kan het dan niet meer uithouden dan ga ik spijt hebben dat ik er geen gevraagd had. Dus heb gezegd dat het ok is en ze belde naar de anesthesist. Niet veel later kwam een jonge vrouw binnen, precies een stagiaire. Ik kreeg toen direct geen goed gevoel. Ze legde uit wat ze ging doen en moest op het randje van het bed rechtop zitten in kleermakerszit en een bolle rug proberen maken. Probeer dat maar eens met zo'n dikke buik, lukte niet goed

Ze stak de eerste keer en had direct last. Ze begon dan met die naald te bewegen en draaien en het deed echt zeer. Ik mocht dan niet bewegen, ondertussen kreeg ik nog een hevige wee. Het lukte niet dus ze haalde de naald er terug uit. Ze ging dan iets hoger proberen steken. Ook dat deed lastig en ze vond om met haar eigen woorden te zeggen "het juiste plekje" maar niet. Ondertussen liep het zweet van over mijn rug, ik bibberde helemaal en begon te panikeren dat het niet ging lukken. Ze trok de naald eruit en voelde het bloed zo over mijn rug lopen. Pppff. Dan ging ze haar chef roepen. Ze stond daar direct en zij vroeg of ik op mijn zij kon gaan liggen. Op nog geen 5 minuten stak de epidurale goed... Na een tijdje begon ze te werken... Zalig

Toen hebben we een paar uurtje liggen rusten. De gynaecoloog heeft mijn vliezen nog komen breken toen ik 7cm had (zo rond 3u 's nachts), de slijmprop kwam toen ook mee. Na nog een dikke 2u had ik volledige ontsluiting maar ik voelde geen persweeën dus had de vroedvrouw mijn epidurale uit gezet. Dan begon ik de druk te voelen en mocht ik beginnen persen. Na een klein half uurtje was hij er om 6u18 's morgens. Direct op mij gelegd voor een tijdje. Tegenover mijn eerste bevalling heb ik deze keer alles meer beleefd. Van mijn eerste bevalling weet ik niet veel meer eigenlijk. Nu heb ik meer kunnen meevolgen. Heb ze hem zien wegen en meten, hij heeft een tijd bij mij mogen liggen, direct borstvoeding gegeven. Had desondanks dat hij een zware baby is maar een klein scheurtje en dat viel dus heel goed mee. Rond 9u lag ik op de kamer met hem. Net dezelfde kamer als waar ik bijna 3 jaar geleden gelegen van met mijn oudste zoon

Had wel veel bloedverlies en meer last van mijn rug (door die epidurale) en mijn bekken doen ook nog zeer. Ik neem tot op vandaag nog dagelijks pijnstillers.
Enig minpuntje, had maat 50 mee maar die zijn dus net te klein

Dus had mijn vriend naar huis gestuurd om een paar 56 pakjes te gaan halen.
Na 3 dagen mocht ik het ziekenhuis verlaten. De nachten in het ziekenhuis waren kort

Hier thuis valt het mee. Hij slaapt van voeding tot voeding.
Het is nog wat aanpassen nu met 2 kindjes thuis. Een geluk dat de oudste er heel lief mee is.