Kinderwens en mijn partner niet :-(

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Evi1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 april 2017, 12:58

Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door Evi1986 » 3 april 2017, 13:08

Hoi iedereen, mijn naam is Evi ik ben bijna 31jaar en heb een heel grote kinderwens mijn partner waar ik nu 2jaar en half mee samen ben heeft zelf al 2 kinderen 13 en 15 jaar. Maar is een heel moeilijke situatie geweest met zijn ex partner om de kinderen te mogen zien enzo... ik heb van bij het begin gezegd dat ik zelf zeker een kindje wou en toen heeft hij me ook gezegd dar hij dit wel nog wou. Ik ben zelf ook onthaalouder dus kom elke dag in contact met kindjes wat het niet makkelijker maakt natuurlijk.Ik moet nog wel even zeggen dat mijn partner 16jaar ouder is dan mij hij ie nu dus 45jaar. Maar nu ondertussen zijn we meer dan 2 jaar verder en als ik nu begin over kinderen is het ofwel ruzie ofwel begint hij over iets anders... en hij zegt dat hij te veel heeft meegemaakt met zijn kinderen en dit niet nog eens wil mee maken...ik snap hem hier wel voor een stuk in maar ik heb echt het gevoel dat hij mij niet snapt en voel me hier zo alleen mee nu...zijn er mensen die hetzelfde mee maken en zo ja wat doen jullie?? Groetjes Evi

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door irisbloem » 3 april 2017, 13:52

Hallo Evi,

Ik heb niet exact hetzelfde meegemaakt maar kan wel begrijpen hoe jij je voelt. Ik wil ook al jaren een kind maar mijn man zag dat niet direct zitten. Hij had wel nog geen kinderen uit een vorige relatie dus dit is wel een andere situatie. Hij was er gewoon niet klaar voor, wou nog meer vrijheid ... Maar ik voelde meer en meer mijn biologische klok tikken. Ik wou hem ook niet forceren en dacht dat ik wel nog even tijd had. Toen hij mij groen licht gaf en we begin vorig jaar begonnen met proberen, ik was toen al 38, gaf mijn huisarts mij de raad toch een afspraak te maken met de fertiliteitsafdeling van het uz gent om eens enkele onderzoeken te doen, dit gezien mijn leeftijd. Bleek dat ik een lage AMH heb, een lage eicelvoorraad. Dus de kans dat ik nog een kind zal kunnen krijgen is klein en mijn tijd is erg beperkt. Ik heb er nu enerzijds spijt van dat ik hem niet wat meer heb aangespoord maar anderzijds ken ik iemand die dat wel heeft gedaan, resultaat: ze heeft een kind maar haar relatie is eraan kapot gegaan. Ik zou zeggen geef hem nog wat tijd, probeer hem ervoor warm te maken op een indirecte manier, zo heb ik het ook gedaan. Veel succes!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door irisbloem » 3 april 2017, 14:31

Ik wou nog zeggen dat ik heb ondervonden hoe moeilijk zo'n situatie is. Mijn moeder vond mijn man egoïstisch omdat hij geen kinderen wou, maar aan de andere kant vond ik mezelf dan ook egoïstisch moest ik mijn man een kind willen opdringen. Wellicht zegt zijn hart ja en wil hij echt een kind met jou maar zijn verstand weerhoudt hem door de dingen die hij heeft meegemaakt. Het komt wel goed :)

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door Emely » 3 april 2017, 18:25

In mijn vorige relatie heb ik ook het probleem gehad dat ik met een grote kinderwens zat en hij niet (hij had zelf ook wel geen kinderen). Als ik erover begon, was er geen ruzie maar zijn antwoord was ja volgend jaar beginnen we eraan. En ik had zoiets van ja daar kan ik mee leven. Het was dan volgend jaar en ik begon er terug over, was het opnieuw van ja volgend jaar. En het jaar daarop nog eens. Ik pak al heel lang de pil niet meer en wanneer de condoom scheurde, was hij enorm in paniek en ik moeste direct de morning afterpil pakken. Ik begreep het dat hij er nog niet klaar voor was, maar zo'n reactie en mij dan verplichten voor de morning afterpil te nemen heeft mij enorm gekwetst. Ik had zoiets van alléé hoe is het mogelijk.We zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan, dit was niet de enige reden waarom we uit elkaar gegaan zijn, maar had er wel mee te maken.
Het is moeilijk om een evenwicht te vinden tussen jouw visie duidelijk te maken en wanneer ben je te opdringerig.
Hij zegt dat hij veel meegemaakt heeft en dat hij dat niet nog eens wil meemaken. Ik zou eventueel vragen met wat exact hij het er juist moeilijk mee heeft. Dat heeft dan eenderzijds voor jouw duidelijkheid en anderzijds zou je daarin je partner kunnen gerust stellen.

Evi1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 april 2017, 12:58

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door Evi1986 » 6 april 2017, 10:45

Hoi emely bedankt voor je reactie hij zegt dat het vooral te maken heeft met dat hij zijn kinderen zo weinig ziet en zoveel ruzie en miserie is geweest met zijn ex ivm de kinderen...en dat kan ik ergens begrijpen maar moet ik mijn droom daarvoor nu opgeven?? Vorige nacht heb ik weer gedroomd dat ik zwanger was en ik werd wakker met mijn handen op mijn buik en was zo een grote ontgoocheling te weten dat het maar een droom was... :( het is echt heel moeilijk weet niet meer wat te doen...groetjes evi

Evi1986
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 april 2017, 12:58

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door Evi1986 » 6 april 2017, 10:49

Hoi irisbloem jij ook bedankt voor je reactie, idd ik wil dus niet egoïstisch zijn en ik heb begrip voor zijn situatie en hoe hij erover denkt maar ik vind ook wel dat hij ook voor mij begrip mag hebben en niet egoïstisch mag zijn. Want momenteel voelt het wel zo aan dat hij geen begrip heeft en alleen aan zich zelf denkt. Ik zeg het ik had vorige nacht weer gedroomd dat ik zwanger was werd Walker met mijn handen op mijn buik en dan tot de constatie moeten komen dat het weer maar een droom was deed zoveel pijn en gebeurt de laatste tijd meer en meer... :( ik weet echt niet meer wat ik moet doen...groetjes evi

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door irisbloem » 6 april 2017, 13:02

Hallo Evi,

Ik begrijp jou volkomen. Heb daar ook jaren mee gezeten en in stilte verdriet gehad. Maar wat ik over de jaren geleerd heb is dat hoe meer een man zich onder druk gezet voelt hoe averechtser het werkt. Probeer nu samen te genieten van elkaar en veel kans dat hij dan in ziet dat hij zijn vorige relatie, en al de miserie die hij daarin heeft gehad, niet mag vergelijken met jullie relatie. Dat is ook niet eerlijk tov jou, hij moet jou een kans geven.
Ik wens jou het allerbeste!

Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door Emely » 7 april 2017, 9:22

Ik vind het laatste antwoord van Irisbloem wel een goede. Ik denk dat je die zou kunnen toepassen in jouw situatie.
En mss later van tijd nog eens proberen praten met hem, een evenwicht zoeken van wanneer wordt hij kwaad en wanneer zit ik nog in de comfort zone. Zodat het een ongedwongen en natuurlijk gesprek is.

Carlijne80
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 maart 2017, 9:24

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door Carlijne80 » 7 april 2017, 10:17

Ik zit gelukkig niet in deze situatie, maar kan me perfect voorstellen dat als jouw kinderwens heel groot is en je partner niet dat dat inderdaad voor heel wat discussies kan zorgen. Ik kan de reden heel goed begrijpen waarom hij geen kinderen wil, maar jou het recht op een eigen kind ontzeggen is eigenlijk heel erg. Hebben jullie al eens aan professionele hulp gedacht om hieruit te geraken, want zoals ik het nu lees is dit een behoorlijk uitzichtloze situatie geworden die jullie relatie onder druk zet. Neem gerust eens contact met een relatiepsycholoog zodat je de hele situatie waar beter inziet en vooral zodat hij beseft waarom dit zo belangrijk voor jou is.

nelevdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 juni 2016, 17:45

Re: Kinderwens en mijn partner niet :-(

Bericht door nelevdb » 5 mei 2017, 9:59

Hey,

Mijn man is er 51 en ik 35. We zijn nu 15 jaar samen.

Ik heb er altijd van gedroomd om kinderen te hebben. Elke maand hoopte ik op een klein mirakel want ik wist dat mijn man geen kinderen meer kon krijgen door een ongeval.

Maar er moet maar één levend zaadje zijn die zou kunnen leiden tot ... dat waren mijn gedachten.

Na 5 jaar samenzijn wilde hij wel eens onderzoek doen maar het bleef bij één, hij wou niet verder ...

Tot vorig jaar, allerlei omstandigheden in ons leven (ziekte, overlijdens van vrienden van zijn leeftijd, mindere gezondheid) kwam hij tot het besef dat hij eigenlijk egoistisch was geweest en hij vroeg of ik nog steeds kids wilde. zo ja, dat ik moest kijken om het nodige te doen.
En zo van huisarts naar gynecoloog, naar uz Jette en ik zit nu in mijn wachtweken van 2de IUI met donor.

Ik had nooit gedacht dat ik zover zou geraken maar het is mogelijk.

Veel succes voor jou.
Liefs Nele
IUI-D1: 11/3/17 neg IUI-D: 4/17 te laat
IUI-D2: 1/5/17 neg
IUI-D3: 28/5/17 mk 7w
IUI-D4: 24/9/17 neg
IUI-D5: 19/10/17 neg
ICSI-D 1:11/17 gn bevruchting
ICSI-D 2:verse tp 7/1/18 biochem zw
2/18 hystero
ICSI-D 2: enige cryo tp 12/5/18 --> POSITIEF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten