Starten met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 8 mei 2017, 13:19

Weetje, ik heb in t begin ook wat aspirine genomen....de doorbloeding van de baarmoeder moet idd optimaal zijn voor de innesteling.

Ik ga de volgende keer ook maar eentje laten terugplaatsten. Zelfde redenering als jou. Als baarmoeder niet goed is, ben je er anders direct 2 kwijt en uiteindelijk een 2-ling zwangerschap houdt ook veel risico's in....en erna is het ook wel best lastig.

Oej, wanneer stopt dr stoop? En wie is de vervanger dan? Is wel jammer en twas wel dichter voor ons om naar st Martens Latem te rijden.....
Onze cryo's blijven toch bestaan é?

Hou je nog sterk en tot hoors !

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 8 mei 2017, 13:22

@florimon: ik denk dat hij nog werkt tot eind juni. Cryo's zitten in Jette he. Dus wij moeten dan naar daar bellen als we weer willen starten. Er is geen vervanger, iedereen wordt verdeeld over de artsen daar, naar het schijnt
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 8 mei 2017, 17:26

weetje,
dat hij nu juist moet stoppen ! Hopelijk moeten we niet te veel naar Jette rijden é !

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 21 mei 2017, 18:15

Hey Florimon, ik zou enkel voor tp naar Jette moeten rijden. Vorig jaar was dat ook zo. Echo's en bloedafnames kunnen hier gebeuren.
Hoe ist het nog met jou? Hoe ver ben je nu?

Ik zit met iets..tis te zeggen, wij hebben nu nog 3 cryo's én staan nog op de wachtlijst in Jette. In september zal dat een jaar zijn. Het ding is nu, eerst moeten we die 3 cryo's terugplaatsen en dan kunnen we pas die van de eicelbank gebruiken he?
Neem nu dat ze bellen in september/oktober, en onze cryo's zijn nog niet allemaal opgebruikt, staan we dan weer langs achter op de lijst? Wss wel he...
Nu ja, het is nu sowieso de laatste terugbetaalde poging, dus moesten die 3 cryo's niet blijven plakken, moeten we het zelf betalen. We gaan daar dan eens goed moeten over nadenken. Hopelijk blijft er eentje plakken.

Ik ben maandag op controle geweest (is nu 4w geleden sinds Sari* geboren en overleden is). Toen ik vroeg wnr we weer konden starten, zei gynaecoloog, wacht nog 6 maanden. Ik vond dat te lang, en hij zei dat ik dan ten vroegste in september eerst op controle kon gaan en evt dan toch al starten. Dus moesten ze bellen van Jette dat het aan onze beurt is, dat wij bovenaan de wachtlijst staan, gaan we moeten zeggen dat we nog 3 cryo's hebben.

Onze gyn zei ook dat er nog een optie is, de eicelbank in Spanje. 'k Ben al eens gaan kijken op hun site.
Maar mss is het allemaal niet nodig en ben ik me zorgen aan het maken voor niks.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 24 mei 2017, 22:33

Hey weetje,
Met mij alles redelijk goed. Afgelopen week wel even aan de monitor gelegen ivm hoge bloeddruk, maar dat bleek vals alarm....had me gewoon wat zitten opjagen vrees ik. Nu met dat warmere weer wel wat last van benen en gezwollen voeten s avonds....maar ben blij dat het nog maar dat is. Morgen ben ik 35 weken.

Ik sta op de lijst van jette en Gent voor de eicelbank. Ik kreeg in februari telefoon van Gent dat ik mocht beginnen afspraken maken met gyn ter voorbereiding. Heb toen moeten zeggen dat ik zwanger was en ben dus terug onderaan de lijst begonnen.

Ben daar dus ook al veel mee bezig geweest, maar dat plannen lukt toch niet, dus moesten ze nu van jette bellen, tja, dan zou ik hetzelfde doen...terug achteraan de lijst....we hebben allebei nog 3 cryo's ,laatste terugbetaalde poging, dus eerst moeten we hier mee voort. En dan zien we wel....ik zou me zoiezo wel zeker terug op de lijst zetten e....en tegen dat de 3 cryo's s gepasseerd zijn zonder resultaat (hopelijk niet natuurlijk), dan zijn we weer zoveel maanden verder en staan we misschien weer bijna bovenaan...

Heb vorig jaar ook al Spanje gecontacteerd voor wat uitleg. Ik ben toen in contact gekomen met een Nederlander die daar mee samen werkte en die mensen uit België en Nederland begeleidde. De kostprijs bedaagde daar al rond 10 000 euro per poging....

Ik zou zeggen: doe het stap per stap. Eerst de cryo's s en dan verder zien. En ik zou eerlijk gezegd ook geen 6 maanden wachten alvorens te beginnen, je moet er wel ook mentaal klaar voor zijn e...want wat er gebeurd is, moet je wel een plaatsje kunnen geven en dat zal zoiezo niet gemakkelijk zijn...maar toch, 6 maanden is wel lang....

Hou je goed e...en tot hoors !

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 25 mei 2017, 18:36

Florimon: amai 't kort in. Nog 5 weekjes en baby'tje in je armen.
Ik denk dat je gelijk hebt, stap voor stap. Als ze zouden bellen dat het aan ons is en ik zeg dat we nog willen wachten, zetten ze ons dan gwn weer achteraan?

Ja amai, ik wist niet dat Spanje toch nog zo duur was, dacht eerder iets van 5 à 6000 euro. Ik dacht dat de kostprijs voor ECD in België rond de 10 000 euro was.

Ja, 6maand is lang, heel lang, te lang. Denk al van in augustus mss weer te starten. We zien wel. Moet natuurlijk eerst mijn regels krijgen he.

Succes nog met je zwangerschap... hopelijk niet te veel last van de warmte
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 27 mei 2017, 17:27

Weetje, ja ik denk dat je ook in jette gewoon weer achteraan begint. Waarschijnlijk zal je misschien wel nog iets moeten ondertekenen of zo....

En idd stap per stap, het loopt toch altijd anders dan gepland...

Fijn weekend nog.

Katrien83
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 juni 2017, 18:53

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Katrien83 » 3 juni 2017, 20:32

Is hier eigenlijk iemand die eiceldonor is of was?
Mijn vrouw is zwanger via KID
Nu ik zeker ben dat ze mijn eitjes niet nodig heeft, zou ik graag doneren, maar in UZ Gent krijg je gewoon een brochure mee ...
K zou toch graag weten waar ik me moet aan verwachten
Iemand ervaring?
Grts

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 5 juni 2017, 20:03

Hey Katrien,
ikzelf sta aan de ander zijde van heel het gebeuren, maar ik weet wel dat er 2 personen zijn in het UZ Gent die alles wel zouden willen uitleggen. Eventueel eens bellen om te vragen of je eens mag langskomen. Die 2 personen heten Dietlinde en Bernadette, heel vriendelijke mensen en volgens mij staan ze zeker open voor een gesprek hieromtrent. Zij zijn continu bezig met eiceldonatie, zowel om donor als ontvanger te begeleiden en zo goed mogelijk een match te vinden.

Groetjes

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 26 juni 2017, 10:41

Hallo iedereen,

We zijn nu 9 weken verder, sinds de geboorte en overlijden van Sari. Stilletjesaan beginnen we alweer te dromen om opnieuw te proberen. Het verlangen om weer zwanger te zijn, wordt met de dag groter. We twijfelden wel een beetje, want het verlof komt eraan. Ik ben nog steeds in ziekteverlof, moet op 16/8 weer werken. Daarom zouden we in juli alweer willen proberen. We hebben nog 3 cryo's. Heb gemaild naar Jette, aangezien Dokter Stoop gestopt is met werken daar. Ik hoop dat ze ons verhaal toch een beetje kennen daar.
Ik zou rond 13 juli mijn ms moeten hebben, dus mss eind juli een tp. Dan ben ik nog in verlof, moet ik geen ziektebriefje of verlof aanvragen. En als het negatief zou zijn, kan ik dan weer eens goed huilen, zonder 'depressief' naar het werk te moeten. En indien positief, moet ik niet meer terug. Want ik ben kinderverzorgster en mag omwille van besmettingsgevaar direct thuis zijn. We zullen zien.
Ik had donderdag 15/06 voor het eerst sinds de bevalling mijn ms (na bijna 8weken).

Onze eigen gynaecoloog zei dat we 6 maanden moesten wachten, en anders, ten vroegste september. Om het mentaal ook aan te kunnen. Maar ik wil niet zo lang wachten. Dr. Stoop zei dat we in principe kunnen beginnen als we er klaar voor zijn. Nu ja, wanneer ben je er echt klaar voor? Ik denk dat als het mocht lukken, ik 9 maanden ongerust blijf. Maar ja, willen we een kindje, moet ik er toch door he.

Hoe ist het nog met iedereen? Florimon?
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 26 juli 2017, 13:32

Efkes een update. Ik ben vorige week maandag naar Dr. De Brucker mogen gaan, in zijn privépraktijk in Halle.
Gelukkig, want ik kon in juli/augustus niet terecht in Jette. Alles volzet. En ik moest blijkbaar toch eerst een dokter zien...
Nu ja, ik heb dan de gegevens gekregen van Dr. Stoop voor Dr. De Brucker. Vorige maandag was mijn echo en bloed goed, dus vorige dinsdag gestart met 2x per dag Progynova, sinds gisteren 3x per dag. Vrijdag weer op controle.
Hij zei dat ik normaal begin augustus een tp zal hebben. Ik hoop het, ik hoop eerder begin volgende week, zodat ik mijn zwangerschapstest (bn) kan laten doen terwijl ik nog thuis ben. Hij zei 4 augustus tp, maar dan ben ik een dagje weg, ik hoop dat het vroeger kan. Desnoods passen we het erin he. Mijn vriend wordt 40 zondag, zaterdag feestje, en hij krijgt als cadeau een dagje rijden met een Ford Mustang, op 4/8 dus. We kunnen er eventueel mee naar Jette rijden. Maar dan hoop ik dat we niet te lang moeten wachten, want tis niet de bedoeling om dan de hele nm in Jette te wachten. Nu ja, dr. De Brucker zei dat hij met Progynova de tp wat kan verplaatsen.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Sas
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2017, 9:34

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Sas » 31 juli 2017, 16:11

Hallo

Wij hebben 2 jaar en een half op de wachtlijst gestaan voor eiceldonatie (Leuven) en hebben onlangs het goede nieuws gekregen dat het nu eindelijk aan ons is.
Ik weet ook wel dat het nu niet ineens van vandaag op morgen kan gaan maar toch kan het nu niet snel genoeg gaan 😊

Ik was zo in de wolken toen we het goede nieuws kregen dat ik nadien eigenlijk nog maar de helft hoorde van wat er ging gebeuren op de volgende afspraken 😕

Zou graag de ervaringen van andere horen hoe dat alles gelopen is en hoe lang dat het dan nog duurde enzo.

Vriendelijke groetjes
Saskia

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 1 augustus 2017, 17:58

Hallo Sas,

De eerste keer ecd stonden we 9 maanden op de wachtlijst in Jette (april 2015). Van de 6 eicellen waren er 3 bevrucht. Tp van eentje. Zwanger maar na 7 weken miskraam. De 2 andere hadden ze ingevroren. 2 terugplaatsingen gehad van telkens 1 cryo die negatief was.
In september 2016 weer op de wachtlijst in Jette. Onze Dr. Stoop had zelf een eicelbank, of toch enkele doneuzes. Dus ook op die lijst gestaan. In november was het aan ons. Bij deze verse donatie had de donor 14 eicellen, 11 bevrucht en nog 4 over. Wat volgens de dokter toch een goed resultaat was.
Op 15 december '16 had ik een terugplaatsing van een vers embryo. 27 december bloedafname positief. Nog 3 cryo's.
Jammer genoeg is ons meisje Sari te vroeg geboren, op 21w zwangerschap. Toen ik naar het verloskwartier ging, bleek ik 3cm ontsluiting te hebben. 3 dagen na mijn opname werd Sari geboren. Ze zeggen dat het komt omdat ik een infectie had, maar evengoed kan het door cervixinsufficiëntie (baarmoederhals die het gewicht van de vruchtzak niet kan dragen)zijn. Mocht ik een volgende keer zwanger zijn, dan doen ze een cerclage op 12 weken. Dan wordt er een bandje over mijn baarmoederhals geschoven.
Morgen hebben we een cryo terugplaatsing. Daarna nog 2 cryo's over. Indien dit allemaal niet lukt, gaan we eens goed moeten nadenken of we nog een poging doen, want onze terugbetaalde zijn op. En jammergenoeg is er een tekort aan eicellen waardoor het lang wachten en duur is.

Veel succes!
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Sas
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2017, 9:34

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door Sas » 1 augustus 2017, 20:37

Hey weetje

Er is inderdaad een tekort aan eicellen, en in leuven is het een gigantisch lange wachtlijst, ze hebben ons ook verteld, ze hebben nu wel een donor voor ons maar als dit nu niet zou lukken en telkens eindigt op een miskraam en de embryos raken op, dan worden we weer gewoon achter op de wachtlijst gezet en weet niet of ik het nog is zou kunnen om weer meer als 2 jaar op de lijst te staan.
Maar we duimen maar dat het allemaal direct gaat lukken.

En wat erg wat er met jullie dochtertje Sari gebeurd is, hopelijk kunnen ze dit inderdaad voorkomen de volgende keer
Ik wens jou ook veel succes morgen, en duimen maar 😊

Groetjes

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Starten met eiceldonatie

Bericht door weetje81 » 2 augustus 2017, 16:50

Sas: bedankt.

We moesten er zijn om 11.45u. Normaal doen ze enkel terugplaatsingen in de namiddag, in Jette. Maar aangezien het heel druk was, mochten we vroeger gaan. Was wel ff stressen. Dr. belde om 10u en het is een uur rijden van hier. Mijn vriend was nog aan het werk. Ik ben dan naar zijn werk gereden en zijn we samen daar vertrokken naar Jette.
Allez, hopelijk is het een plakkertje. 14 augustus heb ik bloedafname. Ik zal zelf al eens testen op 12/8.
Ik heb Sensitesten besteld, de vroege, je kunt testen vanaf 6 dagen voor ms. Dus heel mss probeer ik al eens vroeger te testen.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten