Decapeptyl



Plaats reactie
Koekie38
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 september 2015, 20:17

Decapeptyl

Bericht door Koekie38 » 4 september 2015, 20:49

Hallo,

Ik probeer al een 8-tal jaar zwanger te worden waarvan nu anderhalf jaar met mijn nieuwe partner (man ondertussen).
Enkele maanden terug stelde men zware endometriose vast.
Hiervoor moest ik 3 decapeptyl injecties krijgen om me in kunstmatige overgang te brengen.
Einde mei was de laatste en einde juni de operatie.
Volgens de professor ging ik dan half augustus normaal een bloeding krijgen waarna we dan zo snel mogelijk ivf moesten doen om te voorkomen dat de endometriose terugkomt.
Omdat ik toch wel veel last had en geen menstruatie te bespeuren ben ik naar mijn gyne geweest en inderdaad alles lijkt nog in diepe slaap.
Ze heeft mijn bloed nu gecontroleerd en volgens haar lijkt het nu alsof ik al in de aanloop naar menopauze ben.
Dit terwijl ik voor de operatie nog een normale eisprong had (wel door stimulatie met clomid) en nog een grote eicelreserve voor mijn leeftijd...
Hoe kan dit dan zomaar?
Iemand enige ervaring?
Kan pas maandag bellen naar Jette om het daar te bespreken met de professor maar ik voel me immens triest momenteel en zie de nog weinige hoop op ooit een eigen kindje nu helemaal in duigen vallen.

Jetty
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017, 22:10

Re: Decapeptyl

Bericht door Jetty » 18 mei 2017, 22:21

Beste Koekie,

Dat klink eng, wat je hier beschrijft. Er werd mij zonet door de gyn. ook een kuur Decapeptyl aangeraden (3 maanden),
maar wou dit toch laten bezinken omdat "menopauze" mij te bedreigend in de oren klinkt op mijn leeftijd (32j).

Hoe is het afgelopen na die afspraak in Jette (nu 1,5 jaar geleden)

Grtz

zeroo
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 april 2017, 20:04

Re: Decapeptyl

Bericht door zeroo » 5 juni 2017, 20:00

Jetty,

Ik vermoed helaas dat je geen reactie meer zal krijgen op je vraag aan koekie.
Elke situatie is anders en je zal zelf een keuze moeten maken.

Waarom ze jou in kunstmatige menopauze willen plaatsen heeft ook een reden, bij de meeste vrouwen is dit voor de endometriose, ze willen dat de endo niet verder kan groeien en dat het zo "droog" mogenlijk is voor de operatie.

Menopauze is niet een woord dat je wilt horen op jonge leeftijd, maar het is een nodig kwaad.

Succes en sterkte!

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Decapeptyl

Bericht door Oregano » 8 juni 2017, 16:40

Ik weet niet of het nog nuttig is dat ik reageer, maar in elk geval: ook ik ben momenteel aan het herstellen van een zware endometriose operatie die voorafgegaan is door drie maandelijkse spuiten decapeptyl. Die spuiten waren bedoeld om de cyclus tijdelijk stil te leggen zodat de endo niet nog kon aangroeien en om de aanwezige endo al wat te doen verschrompelen. In principe krijg je 7 tot 12 weken na de laatste spuit decapeptyl je cyclus/regels terug. Een definitieve menopauze is dus zeker niet de bedoeling van de decapeptyl. Ik hoop dat het voor topicstarter intussen positief is uitgedraaid en er toch nog een eicelreserve is...
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten