Cytotec: ervaringen?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Cytotec: ervaringen?

Bericht door Soph » 7 juli 2017, 12:04

Hoi,

Ik wou eventjes nagaan of er soms dames zijn die iets meer weten over het gebruik van Cytotec?

Na 1e TP bij IVF was ik zwanger, jammer genoeg stopte het hartje met kloppen op 8 weken. Arts in Jette wou geen curretage plannen en schreef Cytotec voor.
4 pilletjes tegelijk moeten opsteken, maar na controle echo 3 dagen later bleek baarmoederholte nog steeds vol bloed en weefsel te zitten. Vruchtzak en embryootje was ik wel al kwijt. Gisteren moest ik dus een 2e ronde cytotec opsteken (terug 4 pilletjes). Ben paar uur later nog wel grote klonter weefsel verloren, maar in feite heb ik echt weinig bloedverlies (beetje zoals een gewone menstruatie). Terwijl ik verhalen lees van overmatig bloedverlies.

Komende dinsdag moet ik weer op controle, maar ik vrees dat het dan nog steeds niet goed zal zijn :|
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Cytotec: ervaringen?

Bericht door Leniemienie » 9 juli 2017, 6:23

Ik heb zo 2 missed abortions gehad, telkens ontdekt op 8 weken, beide keren cytotec gebruikt, ook beide keren 2 keer cytotec moeten gebruiken omdat de eerste keer niet alles weg was.
Ik kan me herinneren dat ik bij het tweede miskraam op een bepaald moment naar de wc moest lopen omdat het ineens eruit liep, ik ben toen wel enorm geschrokken van het bloedverlies, maar de eerste keer heb ik dat ook zo niet ervaren en had ik gewoon verschillende dagen bloedverlies.
Bij de tweede controles was er nog steeds niet alles uit maar genoeg en de rest ging wel meekomen bij de volgende menstruatie. Ik moest dan wel nog eens op controle komen na die eerste menstruatie.
Stel nu dat er niet alles uit is en ze toch een curretage moeten doen, weet dat de curretage nu minder zwaar zal zijn voor je lichaam en kans op complicaties veel kleiner is omdat je baarmoedermond nu al open staat.

Alvast heel veel sterkte want na zo'n ivf poging eindelijk te horen krijgen dat je zwanger bent en vervolgens het terug moeten afgeven is toch een serieuze klap ineens.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Cytotec: ervaringen?

Bericht door Soph » 10 juli 2017, 10:40

Merci voor de reactie Leniemienie, vandaag is de bloeding wat gestopt of wordt het eerder bruin bloedverlies.
Afwachten wat morgen zegt op de controle!
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten