Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Bieke600 » 10 mei 2017, 8:52

Hallo iedereen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met dokter De Brucker ivm eiceldonatie?
Wij moeten er binnenkort naartoe voor een informatief gesprek. Heb er al per e-mail info van gekregen en ik merk toch wel wat verschil met dokter Platteau (bv gesprek psycholoog, kostprijs). Iemand al geweest?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door mich75 » 10 mei 2017, 18:52

Wij hebben ervaring met dr. De Brucker maar niet ivm ecd, wel donorzaad.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Bieke600 » 10 mei 2017, 22:59

Beste Mich,

Hebben jullie veel info gekregen? Is het een aangename man? Waren jullie tevreden? Wordt er goed rekening gehouden met je uiterlijke kenmerken bij het zoeken naar een donor?

Alvast bedankt!

Hanne1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2017, 22:58

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Hanne1989 » 10 mei 2017, 23:05

Dag Bieke,

Ik volg hier eventjes mee, aangezien wij een aantal weken geleden ook werden doorverwezen naar Dr. De Brucker omdat Dr. Stoop er mee stopt. Wij hadden net de stap gezet naar eiceldonatie en vinden het nu ontzettend moeilijk om te weten waar we het willen proberen. Heb jij al geluisterd in het UZ Jette zelf of kiezen jullie heel bewust voor verse donatie?

Groetjes

Hanne

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Bieke600 » 11 mei 2017, 16:01

Dag Hanne,

Wij zijn doorverwezen door het UZ Jette naar dokter Platteau in Dilbeek. Hebben daar al een oriënterend gesprek gehad en dat was wel ok. Mijn vriend wou ook nog eens horen bij dokter Stoop (nu dan dokter De Brucker), omdat dat de enige andere dokter nog is dat wij weten, die ook een eicelbank heeft.
Wij zijn nog niet in het UZ Jette zelf gaan horen omdat het daar lange wachtlijsten zijn en wij zelf geen donor hebben. Jette heeft ons owv die lange wachtlijsten ook doorverwezen naar Platteau. Wij vinden het wel een voordeel dat het verse donatie is en dat je alle eitjes van de donor krijgt (in Jette is dat beperkt tot 6 eitjes). Maar voor de rest zijn we ook wat aan het informeren, we hebben nog geen behandeling voor eiceldonatie ondergaan.

Groetjes,
Debbie

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door mich75 » 11 mei 2017, 21:32

Na 3 negatieve icsi-pogingen in Genk heb ik contact opgenomen met Jette voor een afspraak. Aan de telefoon stelden ze een aantal vragen en toen kregen we een afspraak met dr. De Brucker.
In Genk was ons na de eerste poging verteld dat we aangewezen waren op ecd, maar we waren hier niet klaar voor en hebben verder gedaan met eigen materiaal.
Tijdens het eerste consult bij dr. De Brucker werden de vorige pogingen overlopen en werd er afgesproken om 1 of 2 pogingen met eigen materiaal te doen om te kijken of een ander labo ook een ander resultaat zou geven en anders toch overstappen naar ecd.
Na de eerste poging waren ze (Dr. De Brucker en de rest van het team, want ze werken daar echt wel in team) vrij zeker dat het probleem niet bij de eicellen maar bij de zaadcellen lag.
We mochten kiezen of we nog een poging wilden doen om te dubbel checken, dit wilden we niet. Hij stelde dan voor om een volgende poging te doen met 50% donorzaad en 50 van mijn man. Zo zouden we zeker zijn of het effectief aan het zaad lag.
Als we akkoord gingen moesten we wel nog bij de psycholoog passeren en als die akkoord was moest het eventueel nog voor een commissie komen om een go te krijgen. We konden binnen de week bij de psycholoog langs gaan maar dit was voor ons veel te snel, wat hadden nog maar juist vernomen dat we nooit een kindje zouden hebben dat 100 genetisch van ons is.
Een aantal weken later toch naar de psycholoog geweest dit was in juni en in augustus hadden we de eerste icsi met donorzaad.
Wij hadden eigenlijk geen wachtlijst terwijl ik van anderen gelezen heb dat dit wel het geval was. Kwam dit omdat we al een tijdje in behandeling waren? Geen idee. Dit is natuurlijk geen ecd, daar zijn de wachtlijsten aanzienlijk langer.

Wij zijn ook nog langs counseling geweest en daar hebben ze naar het fenotype van mijn man gekeken, kleur ogen, haar, lengte,...
Onze dochter is nu 10 weken oud en we krijgen geregeld te horen dat ze op mijn man lijkt, van mensen die niets van het donor verhaal weten, maar ook van familie die het in principe weet maar het precies al vergeten is. Wijzelf vinden dat ze op geen een van de twee lijkt, maar we vinden het allebei sowieso al moeilijk om te zien of een kindje op zijn mama of papa lijkt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Bieke600 » 11 mei 2017, 22:36

Beste Mich,

Bedankt voor de info! Proficiat met jullie dochter!
Jullie hebben al wel wat behandelingen achter de rug! En dan eerst in Gent op het verkeerde spoor gezet...
Voor spermacellen zijn er inderdaad zo geen wachtlijsten, waarschijnlijk daarom dat jullie zo snel konden beginnen!
Er wordt dan toch wel goed rekening gehouden met het uiterlijk.
Wij hebben volgende week een gesprek met dokter De Brucker en ben echt benieuwd!
Bedankt om je verhaal te vertellen en nog veel succes met jullie dochter!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door mich75 » 12 mei 2017, 10:05

Hey Bieke,

Bedankt voor de lieve wensen.
Ik moet wel zeggen dat die procedure bijna 2 jaar geleden is en ondertussen misschien anders is. Ik heb hier op het forum toch al regelmatig gelezen over 6 maanden wachttijd voor donorzaad in Jette. Het zal waarschijnlijk ook afhangen van de uiterlijke kenmerken.

Dr. De Brucker is jong en ik vond hem altijd vrij direct en realistisch, hij windt er geen doekjes om. Voor sommige mensen zal hij waarschijnlijk als te hard overkomen, maar ik heb toch liever een dokter die zegt waar het op staat ook al is het niet positief, dan iemand die zand in je ogen strooit.

Ik wens jou en uiteraard de andere dames nog veel succes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door weetje81 » 11 juli 2017, 19:16

Hallo,

Ik heb hier even meegelezen, omdat ik maandag 17/7 een afspraak heb met Dr. De Brucker. Wij komen ook van Dr. Stoop. Ik ben benieuwd hoe hij zal zijn. Ik hoop dat we dan weer mogen opstarten voor cryo-tp.
Ik had gebeld eind juni, naar Jette, voor een afspraak maar alles bezet in juli en augustus. Dan maar gemaild naar Dr. Stoop of hij iemand kent die samen werkt met Jette maar ook een privepraktijk heeft. Dus kreeg de gegevens van Dr. De Brucker.
Das zo wel spannend, een nieuwe dokter. Ik was altijd zeer tevreden over Dr. Stoop. Toen we zwanger waren, vond ik het jammer dat wij afscheid van hem moesten nemen. Dus hopelijk, is Dr. De Brucker ook een dokter waar we iets aan hebben. Die weet waarover hij praat.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Bieke600 » 20 juli 2017, 0:02

Dag Weetje81,

En hoe was je afspraak met dokter De Brucker?
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor dokter Platteau. Hebben 1 poging met verse eicellen achter de rug maar het embryo was niet ingenesteld. Nu tweede keer bezig. Hij werkt ook samen met Jette.

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door weetje81 » 26 juli 2017, 13:24

Hey,

Effe een kleine update. Ik ben dus vorige week maandag naar Dr. De Brucker geweest, aangename man, ik voelde mij direct op mijn gemak. Ik schreef al mijn vragen op en hij heeft ze beantwoord :wink:
Hij deed een echo en bloedafname, alles was ok, we mochten weer starten. Dus vorige week dinsdag begonnen met 2x per dag Progynova, sinds gisteren 3x per dag. Vrijdagavond moeten we weer op controle.
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Bieke600 » 26 juli 2017, 20:07

Dag weetje,
Wij zijn ook bij dokter De Brucker geweest voor een oriënterend gesprek. Heeft ook al onze vragen beantwoord. Wij waren daarvoor naar dokter Platteau geweest, ook voor een oriënterend gesprek. Uiteindelijk gekozen voor Platteau. Ik had bij beiden een gevoel dat ok was. Goed dat je terug kon starten. Ik heb gisteren terugplaatsing gehad van een cryo. Spannend dus!!
Veel succes!

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Eve1987 » 30 juli 2017, 10:50

weetje81 schreef:
26 juli 2017, 13:24
Hey,

Effe een kleine update. Ik ben dus vorige week maandag naar Dr. De Brucker geweest, aangename man, ik voelde mij direct op mijn gemak. Ik schreef al mijn vragen op en hij heeft ze beantwoord :wink:
Hij deed een echo en bloedafname, alles was ok, we mochten weer starten. Dus vorige week dinsdag begonnen met 2x per dag Progynova, sinds gisteren 3x per dag. Vrijdagavond moeten we weer op controle.
Voor je kan starten met die Progynova, moet je dan eerst wachten tot je menstruatie terug gestart is?
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door weetje81 » 1 augustus 2017, 17:48

@ Eve: bij mij was dat toch telkens zo. 15 juli was de eerste dag van mijn ms, 17 juli ging ik naar de dokter en 18 juli mocht ik starten.

Morgen heb ik cryo-tp in Jette...14 augustus bloedafname. Ik zal wss zelf al eens testen op 12 augustus. Gelukkig is mijn vriend vanaf morgenmiddag in congé, dan kunnen we wat dingen samen doen, mss gaat de tijd dan vlugger...want wachten is niet aan mij besteed :wink:
Pilstop 2009.
IUI 7x:neg.
Start ICSI. 4x eig.eicellen.
7/3/16 ICSI ECD,zwanger, Mk april'16, op 7weken.
2x Cryo neg.
ICSI6-ECD tp 1embryo 12/'16: zwanger,vroeggeboorte Sari* 23/04/17.
Cryotp 2/08: MK,
cryotp 12/12: positief!

Wolverine
Berichten: 11
Lid geworden op: 1 maart 2017, 12:18

Re: Iemand ervaring met dokter De Brucker (werkt samen met dokter Stoop)

Bericht door Wolverine » 2 december 2017, 18:27

Hallo,

Heeft Dr De Brucker een privé praktijk?
Ik ben door hem reeds geopereerd geweest na verwijzing van mijn eigen dokter.

Bedankt

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten