Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door GDN » 12 februari 2018, 19:28

Hey, ik ben nieuw hier. We zijn aan het proberen voor ons eerste kindje. We zitten in ronde 7...ik ben vorige maand op controle geweest bij de gyneacoloog omdat ik steeds bloedingen had soms 10 dagen voor nod. Ik ben al een paar dagen begonnen met utrogestan. Volgens de gyneacoloog breekt mijn slijmvlies te snel af en verloopt de innesteling daardoor moeizaam. Ik zit nu 5 dagen na eisprong en heb nu al last van bloedingen. Had gehoopt dat de utrogestan dit zou tegenhouden. Heeft er iemand daar ervaringen mee? Mijn vriendinnen waren allemaal snel zwanger dus ken niemand die me zou kunnen gerust stellen.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door irisbloem » 13 februari 2018, 13:03

GDN schreef:
12 februari 2018, 19:28
Hey, ik ben nieuw hier. We zijn aan het proberen voor ons eerste kindje. We zitten in ronde 7...ik ben vorige maand op controle geweest bij de gyneacoloog omdat ik steeds bloedingen had soms 10 dagen voor nod. Ik ben al een paar dagen begonnen met utrogestan. Volgens de gyneacoloog breekt mijn slijmvlies te snel af en verloopt de innesteling daardoor moeizaam. Ik zit nu 5 dagen na eisprong en heb nu al last van bloedingen. Had gehoopt dat de utrogestan dit zou tegenhouden. Heeft er iemand daar ervaringen mee? Mijn vriendinnen waren allemaal snel zwanger dus ken niemand die me zou kunnen gerust stellen.
Utrogestan houdt het soms tegen en soms niet, als je progesterongehalte echt zo laag is kan je misschien vragen om inprosub spuiten, dat zorgt voor een meer stabiele hormoonbalans.

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door GDN » 13 februari 2018, 17:18

Bedankt voor je reactie. Ik moet morgen nog eens teruggaan. Ik heb zover ik weet altijd last gehad van die tussentijdse bloedingen. Ik hoop er toch eens van af te geraken. Misschien moet ik het gewoon wat meer tijd geven.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Fieke2013
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 februari 2018, 7:33

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Fieke2013 » 19 februari 2018, 8:41

Hoi, ik ben nieuw hier. Ik ben in mijn eerste ronde met pregnyl en utrogestan. Afgelopen vrijdag ging ik voor een bloedtest, maar gisteren kreeg ik ondanks de utrogestan toch gewoon mijn regels...
Iemand een idee hoe dit komt? Heb ik de utrogestan misschien niet diep genoeg aangebracht? De dokter zei dat ik mijn regels helemaal niet zou krijgen...

Groetjes
Fieke
:cry:

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Wies » 20 februari 2018, 13:37

Hoi,

ik had ook steeds al bloedingen voor ik stopte met utrogestan.
Ik heb dan gevraagd of ik een dubbele dosis mocht nemen (dus 3*2) en sindsdien heb ik geen bloedingen meer.
Misschien helpt dit bij jou ook.
Ook nooit een uitleg gekregen over hoe dit kwam. Als ik een gewone cyclus heb bloed ik ook al vanaf mijn eisprong tot mijn echte menstruatie 14 dagen later, en nog nooit een deftige uitleg gehad van waar dit komt.
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Oregano » 21 februari 2018, 13:23

Toen ik IUI deed kreeg ik mijn regels niet door de utrogestan heen, maar nu ik met IVF bezig ben wel. Vorige poging had ik 5 dagen voor de bn al mijn regels, wat men in Jette ook veel te vroeg vond. En nu met deze poging heb ik 5 dagen na tp al lichte menstruatiepijn dus ik vrees weer het ergste, ik moet nog een week tot de bn maar ik verwacht dus ook weer eerder bloed.

Ik had ook gevraagd of ik in plaats van 3x1 utro mocht overschakelen naar 3x2, maar dat mocht ik niet. Ze zeiden dat 3x1 de maximumdosis is. Dat vond ik erg raar want ik heb al van verschillende anderen gehoord dat ze wel 3x2 utro gebruiken...

Ik maak me er soms ook zorgen over; intuïtief denk ik dat mijn lichaam ook te snel mijn bms begint af te breken en naar ms wil gaan. Ik heb altijd al zo snel krampen. Maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aangekaart.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Wies » 22 februari 2018, 9:38

wat vreemd oregano dat het niet mag... Misschien inderdaad eens die krampen aankaarten en toch aandringen of je dan niks anders kan nemen dan de utro waardoor je je regels toch niet zo vroeg krijgt of dat ze op zijn minst op zoek gaan naar de oorzaak.
Ik heb op dezelfde dag als jij bloedname, dus ik zal voor ons beiden duimen!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Deborah88 » 24 februari 2018, 11:21

Oregano schreef:
21 februari 2018, 13:23
Toen ik IUI deed kreeg ik mijn regels niet door de utrogestan heen, maar nu ik met IVF bezig ben wel. Vorige poging had ik 5 dagen voor de bn al mijn regels, wat men in Jette ook veel te vroeg vond. En nu met deze poging heb ik 5 dagen na tp al lichte menstruatiepijn dus ik vrees weer het ergste, ik moet nog een week tot de bn maar ik verwacht dus ook weer eerder bloed.

Ik had ook gevraagd of ik in plaats van 3x1 utro mocht overschakelen naar 3x2, maar dat mocht ik niet. Ze zeiden dat 3x1 de maximumdosis is. Dat vond ik erg raar want ik heb al van verschillende anderen gehoord dat ze wel 3x2 utro gebruiken...

Ik maak me er soms ook zorgen over; intuïtief denk ik dat mijn lichaam ook te snel mijn bms begint af te breken en naar ms wil gaan. Ik heb altijd al zo snel krampen. Maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aangekaart.

Raar want ik mag wel 3 x 2 utro gebruiken. En ben zeker niet de enige. De uitleg waarom het niet mag wil ik ook wel weten. Mssn is het inderdaad niet goed en loopt het daarom verkeerd bij mij?
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door irisbloem » 24 februari 2018, 22:10

Oregano schreef:
21 februari 2018, 13:23
Toen ik IUI deed kreeg ik mijn regels niet door de utrogestan heen, maar nu ik met IVF bezig ben wel. Vorige poging had ik 5 dagen voor de bn al mijn regels, wat men in Jette ook veel te vroeg vond. En nu met deze poging heb ik 5 dagen na tp al lichte menstruatiepijn dus ik vrees weer het ergste, ik moet nog een week tot de bn maar ik verwacht dus ook weer eerder bloed.

Ik had ook gevraagd of ik in plaats van 3x1 utro mocht overschakelen naar 3x2, maar dat mocht ik niet. Ze zeiden dat 3x1 de maximumdosis is. Dat vond ik erg raar want ik heb al van verschillende anderen gehoord dat ze wel 3x2 utro gebruiken...

Ik maak me er soms ook zorgen over; intuïtief denk ik dat mijn lichaam ook te snel mijn bms begint af te breken en naar ms wil gaan. Ik heb altijd al zo snel krampen. Maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aangekaart.
De eerste keer had ik ook al wat bloed en bruinverlies 5 dagen voor bloedafname, ik moest dan mijn crinone verdubbelen (2 crinone = 3 x 2 utrogestan) en ik krijg nog inprosub spuiten ook De tweede keer had ik geen verlies en ik zei tegen de dokter dat de medicatie deze keer precies beter zijn werk had gedaan, hij zei dat dat eigenlijk niet de oorzaak was maar dat het eerder was omdat ik bij mijn eerste tp zeer gespannen was en mijn baarmoeder daardoor veel had samen getrokken. Ben je erg stressgevoelig? Misschien veroorzaakt de spanning die krampen ....

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door irisbloem » 24 februari 2018, 22:15

Deborah88 schreef:
24 februari 2018, 11:21
Oregano schreef:
21 februari 2018, 13:23
Toen ik IUI deed kreeg ik mijn regels niet door de utrogestan heen, maar nu ik met IVF bezig ben wel. Vorige poging had ik 5 dagen voor de bn al mijn regels, wat men in Jette ook veel te vroeg vond. En nu met deze poging heb ik 5 dagen na tp al lichte menstruatiepijn dus ik vrees weer het ergste, ik moet nog een week tot de bn maar ik verwacht dus ook weer eerder bloed.

Ik had ook gevraagd of ik in plaats van 3x1 utro mocht overschakelen naar 3x2, maar dat mocht ik niet. Ze zeiden dat 3x1 de maximumdosis is. Dat vond ik erg raar want ik heb al van verschillende anderen gehoord dat ze wel 3x2 utro gebruiken...

Ik maak me er soms ook zorgen over; intuïtief denk ik dat mijn lichaam ook te snel mijn bms begint af te breken en naar ms wil gaan. Ik heb altijd al zo snel krampen. Maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aangekaart.

Raar want ik mag wel 3 x 2 utro gebruiken. En ben zeker niet de enige. De uitleg waarom het niet mag wil ik ook wel weten. Mssn is het inderdaad niet goed en loopt het daarom verkeerd bij mij?
Het kan zeker geen kwaad, het is gewoon progesteron en je kan niet teveel krijgen. Maar voor een zwangerschap is een stabiele progesteronwaarde belangrijk vandaar dat ik ook inprosub spuiten krijg. Misschien moet je dat de volgende keer ook proberen? Misschien is het niet gelukt omdat je progesteronwaarde schommelde?

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Deborah88 » 24 februari 2018, 22:17

irisbloem schreef:
24 februari 2018, 22:15
Deborah88 schreef:
24 februari 2018, 11:21
Oregano schreef:
21 februari 2018, 13:23
Toen ik IUI deed kreeg ik mijn regels niet door de utrogestan heen, maar nu ik met IVF bezig ben wel. Vorige poging had ik 5 dagen voor de bn al mijn regels, wat men in Jette ook veel te vroeg vond. En nu met deze poging heb ik 5 dagen na tp al lichte menstruatiepijn dus ik vrees weer het ergste, ik moet nog een week tot de bn maar ik verwacht dus ook weer eerder bloed.

Ik had ook gevraagd of ik in plaats van 3x1 utro mocht overschakelen naar 3x2, maar dat mocht ik niet. Ze zeiden dat 3x1 de maximumdosis is. Dat vond ik erg raar want ik heb al van verschillende anderen gehoord dat ze wel 3x2 utro gebruiken...

Ik maak me er soms ook zorgen over; intuïtief denk ik dat mijn lichaam ook te snel mijn bms begint af te breken en naar ms wil gaan. Ik heb altijd al zo snel krampen. Maar ik heb dat eigenlijk nog nergens aangekaart.

Raar want ik mag wel 3 x 2 utro gebruiken. En ben zeker niet de enige. De uitleg waarom het niet mag wil ik ook wel weten. Mssn is het inderdaad niet goed en loopt het daarom verkeerd bij mij?
Het kan zeker geen kwaad, het is gewoon progesteron en je kan niet teveel krijgen. Maar voor een zwangerschap is een stabiele progesteronwaarde belangrijk vandaar dat ik ook inprosub spuiten krijg. Misschien moet je dat de volgende keer ook proberen? Misschien is het niet gelukt omdat je progesteronwaarde schommelde?

Ik moest ook inprosub gebruiken. Mijn progesteron begon laag maar stond uiteindelijk goed.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Oregano » 25 februari 2018, 18:39

Hey irisbloem, ja ben een enorme stresskip :cry: dus wie weet idd...

Ik weet ook niet wat de monitoring juist bedoelde toen ze zeiden dat 3x1 utro de max dosis is. Ze had het met de arts besproken en dat was de conclusie. Mss bedoelden ze de max dosis in mijn geval, omdat uit bn bleek dat ik al wat eigen progesteron had ofzo, ik weet het echt niet.
Ik zou jullie er niet teveel zorgen over maken, ik interpreteer dit zelf als een vreemde uitspraak van de monitoring en als deze poging mislukt is ga ik opnieuw aandringen op aanpassing van de medicatie.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door irisbloem » 25 februari 2018, 21:30

Oregano schreef:
25 februari 2018, 18:39
Hey irisbloem, ja ben een enorme stresskip :cry: dus wie weet idd...

Ik weet ook niet wat de monitoring juist bedoelde toen ze zeiden dat 3x1 utro de max dosis is. Ze had het met de arts besproken en dat was de conclusie. Mss bedoelden ze de max dosis in mijn geval, omdat uit bn bleek dat ik al wat eigen progesteron had ofzo, ik weet het echt niet.
Ik zou jullie er niet teveel zorgen over maken, ik interpreteer dit zelf als een vreemde uitspraak van de monitoring en als deze poging mislukt is ga ik opnieuw aandringen op aanpassing van de medicatie.
Ik weet ondertussen wel welke symptomen ik heb van progesteron en in welke mate ik deze moet hebben opdat mijn waarde voldoende hoog zou zijn, misschien kan jij ook af gaan op wat je voelt en zo inschatten of je medicatie voldoende helpt. Neem je ook inprosub?

Colette
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 januari 2019, 12:57

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Colette » 6 januari 2019, 16:44

Hallo allemaal

hier ook tweede ronde met Utrogestan bezig. Vierde cyclus voor ons tweede kindje. Eerste zwangerschap na een ronde, op 8w MK. Daarna weer direct zwanger en zoontje gekregen van nu drie jaar.

Nu dus een te korte luteale fase, gisteren een week na eisprong (follikelmeting gedaan) alweer wat spotting. Vandaag nog steeds.

De Utrogestan helpt precies niet bij mij..

Alfa
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 december 2019, 20:34

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door Alfa » 9 december 2019, 21:05

GDN schreef:
13 februari 2018, 17:18
Bedankt voor je reactie. Ik moet morgen nog eens teruggaan. Ik heb zover ik weet altijd last gehad van die tussentijdse bloedingen. Ik hoop er toch eens van af te geraken. Misschien moet ik het gewoon wat meer tijd geven.
Dag GDN,
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb net zoals jij heel vaak last van tussentijdse bloedingen. Bij mij begint het meestal dag 4 na mijn eisprong en dan gaat dit door tot mijn regels.
Ik zie dat je zwanger bent! Proficiat hiervoor!
Welke medicatie heb je gekregen om de tussentijdse bloedingen te stoppen? Of is dit vanzelf gestopt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast