40+

IVF Forum
zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

40+

Bericht door zonnetje75 » 12 juli 2017, 16:16

Hallo allemaal,

Na een aantal miskramen/missed abortions zijn wij ook bij IVF terecht gekomen. We hebben een eerste Freeze all + PGS cyclus achter de rug en hebben gisteren bericht gekregen dat we begin volgende week een eerste embryo'tje teruggeplaatst gaan krijgen. In het begin werd ons verteld dat als er een goed embryootje zou zijn dat dan de kans op succes vrij groot zou zijn (en ook dat de kans op een nieuwe miskraam veel kleiner zou zijn). Alleen, nu merk ik toch dat naarmate de TP/het uur van de waarheid dichterbij komt, ik toch wel zenuwachtig aan het worden ben. En dan zijn er nog de wachtweken daarna?! :roll: . Iemand die hier meer ervaring mee heeft ?

Alvast bedankt !

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 29 september 2017, 18:23

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 1 oktober 2017, 8:44

Dag Emmy2, wat jammer om te horen van je miskramen. Wij doen inderdaad pgs (en ook ivf) daar voor. Ben 3 maal redelijk snel langs de natuurlijke weg zwanger geraakt maar helaas telkens een miskraam (2 x een missed abortion op 9w, en dan nog een vroege op 5w3d). Na die 3 keer was het bij mij even op. Hebben ook allerlei testen ondergaan, daarbij was geen oorzaak te vinden. Er is ook 1 vruchtje na de curretage genetisch onderzocht geweest, maar daarbij werden geen afwijkingen gevonden, iets waar ik het ook best wel moeilijk mee had want dat was niet wat we verwacht hadden.
We hebben nu 1 ivf poging achter de rug en ondanks de grote kans op succes eens we een goed embryo zouden hebben is de poging niet gelukt. We hebben 4 embryos laten onderzoeken. 2 ervan bleken genetisch ok. De andere 2 niet. Zijn nu net gestart met poging 2, wel met een ander schema nu. De arts geeft ons nog steeds een goede kans, al heb ik schrik om er echt in te geloven. Ben nu ook angstiger of we wel genoeg embryos gaan hebben tijdens de stimulatieronde, iets wat Ik de eerste keer totaal niet had. Toen ben ik pas zenuwachtig beginnen worden bij de TP.
Wij hebben voor Jette gekozen oa owv het labo. Als we dit dan toch moeten doen wilden we graag een zo groot mogelijke kans hebben om aan dag 5 embryos te geraken. Ook al is het verder rijden en zit je met de files om er te geraken. Wachttijden vielen bij ons mee. We vertrokken nog op vakantie na de eerste gesprekken en zijn dan de maand erna kunnen starten. Hopelijk helpt dit. Waar ga jij nu als ik vragen mag? En begrijp Ik dat je nog een poging in Jette zou willen doen?
Veel succes alvast!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 2 oktober 2017, 14:33

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 4 oktober 2017, 11:14

Dag Emmy2, een van de redenen bij ons om voor die PGS te gaan was ook om te weten of het nog zin had om verder te blijven proberen, ook gezien mijn leeftijd dan. Ik vond de miskramen zeer zwaar (waren ook redelijk snel na elkaar). En aan de opmerkingen van de dokters had ik ook niet veel. Varieerde van "wat had je anders verwacht op jou leeftijd" tot "pech" en "heeft niks met de leeftijd te maken, gewoon blijven proberen, komt wel goed".
Maar hoe lang blijf je proberen / na hoe veel miskramen is het tijd om er mee te stoppen ? Ik zat daar heel erg mee.
Het feit dat we met de PGS een meer "objectieve" inschatting zouden hebben over hoe het zat met de kwaliteit van mijn eicellen en dus ook onze kansen om nog een zwangerschap tot een goed einde te brengen, vond ik eng, maar ergens ook wel geruststellend.Het zou voor mij makkelijker geweest zijn om het hoofdstuk af te sluiten, dan te blijven proberen en na nog een paar miskramen dan toch te moeten stoppen omdat het (ik) op was.
Ondertussen blijkt dat er wel nog een goede kans is, maar is de eerste poging mislukt. Dus nu zitten we midden in de emotionele rollercoaster van de medisch ondersteunde pogingen met alle daarbijhorende gemengde gevoelens (hoop, angst, stress,... veel stress toch wel :-) )...
Wat jou andere vragen betreft, bij PGD duurt het inderdaad langer, dacht ik, omdat ze daar op zoek moeten gaan naar specifieke genetische fouten en dat er daar niet altijd een test voor is. PGS is een "standaard" test, dus daarvoor is geen wachttijd. Het genetisch onderzoek in het kader van onze miskramen is wel in Jette gebeurd. Weet niet of we daar tijd mee gewonnen hebben/of dat dit nodig is voor de PGS?
Pgs is ook steeds freeze-all. Wij hadden de resultaten van de PGS pas een 3-tal weken na de pick-up. Daarom ook dat ze geen verse TP kunnen doen. Je weet dan immers nog niet welke de genetische goeie embryo's zijn. En aan de kwaliteit kan je het echt niet afleiden. Wij hadden er eentje van de allerbeste kwaliteit die genetisch dus niet ok bleek te zijn. TP gebeurt dan in een (of meerdere) volgende cyclus(cycli). Wij hebben 2 TP's achter de rug (1 in juli en 1 in augustus) met telkens 1 cryootje (van de 2 goede die we van onze eerste poging hebben overgehouden). Jammer genoeg niet gelukt/geen innesteling gehad. Iets wat ik totaal niet verwacht had, aangezien er bij onze natuurlijke pogingen best wel veel innestelingen zijn geweest. Ik hoop echt dat het deze keer wel mag lukken, want veel pogingen kan ik gezien mijn leeftijd niet meer doen. Hoop ook dat ze er deze keer meer dan eentje willen terugplaatsen. Hebben dan toch iets meer kans. Al begrijp ik dat ze er niet happig op zijn...
En jij, laat jij die laatste cryo ondertussen terugplaatsen ? Kan altijd nog dat dat de goeie is. Heb een vriendin waarbij het gelukt is bij haar allerlaatste poging. Had er haar al bij neergeled dat het niks ging zijn. Ik denk dat je het gewoon niet kan zeggen. Er zijn zo veel verschillende verhalen. Ik hoop het zo voor jou dat het mag lukken.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 4 oktober 2017, 16:44

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 21 november 2017, 9:44

Dag Zonnetje75, hoe is het ondertussen met jou? Al een nieuwe punktie gedaan?
Ik hoop deze cyclus mijn laatste cryo te kunnen laten terugplaatsen, maar moet nog bloed laten nemen. Kans bestaat dat ze gaan zeggen om nog een cyclus te wachten. Maar dat wil ik niet echt, want echt een goede hoop in die laatste cryo heb ik niet. Wel schrik dat het terug een miskraam wordt.
Ondertussen bij gyne geweest en we zouden na de laatste cryo terug iui doen. Aangezien de betaalde pogingen op zijn en ik wel wil verder doen, maar toch een beetje energie mis om een nieuwe stimulatie en punktie te doen. Zou er in theorie nog 2 zelf willen betalen maar dan moet ik me ook supergoed voelen en dat is nu wel minder. Iui zonder stimulatie is hetzelfde als een cryo tp precies, maar dan juist nog pregnyl erby. Dat zie ik nog zitten voor de komende tijd.. Na een paar keer gaan we terug evalueren en zien wat we verder kunnen doen, maar is hopelijk een afspraak die ik kan afzeggen! Ik weet zelf niet goed wat ik van het idee iui na ivf moet denken, is het "tijdverspilling" of toch een goede kans; ons eerste kindje is er gekomen bij 1e iui, en voor een 2e hebben we 6x iui gedaan waarbij de 2e een biochemische was, verder geen resultaat, dus het gevoel is wat dubbel, ja, het kan lukken want is al gelukt, maar is wel al een aantal jaren geleden, dus ik ben ouder ondertussen, en bij de 3e tem de 6e iui is er zelfs geen innesteling meer geweest, en dus overgegaan op ivf. Dus ja, ik weet het niet goed, maar het is wel "iets doen", medisch gecontroleerd, met de beste zaadjes en voorbij de baarmoederhals, wat dus al beter is dan het op natuurljke manier proberen en zonder al teveel afspraken en hormonen.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 23 november 2017, 14:05

Hey Emmy2, mijn baas zegt altijd, zolang je opties hebt, ziet het er zo slecht nog niet uit.. Ik probeer me daar maar wat aan op te trekken. Misschien kan jij dat ook ? Uiteindelijk zeggen ze niet dat je uitbehandeld bent, toch ? En er is ook geen oorzaak gevonden waarom het niet zou lukken? Ik zou het in jou geval dan toch proberen. Zou je dat deze maand al kunnen doen (als de cryo TP niet zou lukken) ? Op die manier verlies je geen maand en kan de cryo teruggeplaatst worden op een beter moment ? Ik zou het er zelf wel op wagen.
Ik twijfel ook nog elke maand wat ik best doe. Bij mij is het net omgekeerd. Innestelingen (en miskramen) bij de natuurlijke pogingen. En geen innestelingen tot nu toe met de 2 cryos.
Ga hier momenteel ook opnieuw door een moeilijkere periode. We hebben inderdaad een tweede punctie achter de rug, maar deze ronde was echt geen succes. Heb niet goed gereageerd op de medicatie of er was iets mis mee, wie zal het zeggen. Resultaat is dat mijn eicellen heel ongelijkmatig zijn beginnen groeien, waardoor de "oogst" een stuk minder was, terwijl het net de bedoeling was om te proberen meer over te houden. Ben dan ook nog eens de ganse periode (lang schema :-( ) echt niet goed geweest (diarree, uitslag,...) wat ook niet echt geholpen heeft. Gelukkig was de punctie deze keer minder zwaar. Het resultaat was 2 embyro's waarvan er eentje ook goed was na PGS, maar dat is nog niet terug geplaatst (had er geen goed gevoel bij). Wilde in de plaats daarvan nog eens natuurlijk proberen maar ook dat is geen succes geworden (had nooit gedacht dat het ooit nog zo ver zou komen, maar het gaat er een heel stuk minder onbezonnen aan toe in de slaapkamer dan voor het hele ivf verhaal :-( ). ben daar meer van aangedaan dan ik had verwacht.
Ik zou zeggen, bekijk het van maand tot maand. Probeer zo veel mogelijk kansen te benutten, maar doe vooral waar je je die maand het best bij voelt (IUI, cryo TP, toch een nieuwe ivf poging,...). Dat probeer ik ook te doen :roll: :? :wink: Denk dat het moeilijk te voorspellen is op welke manier het uiteindelijk zal lukken, zeker als er geen reden te vinden is waarom het niet lukt. Succes meid. Ik duim zo hard voor ons allebei!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 30 december 2017, 19:43

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 2 maart 2018, 17:04

Hey Emmy2,
Hoe gaat het ondertussen met jou ? Ben jij gestart/mag jij starten met IUI ? En hebben ze uit de onderzoeken nog iets kunnen vinden ? Hier ook de nodige teleurstellingen gehad de afgelopen maanden. Ergens blijf je hopen dat al dat afzien ooit wel eens beloond wordt, maar zo werkt het jammer genoeg niet. De laatste (mislukte) poging is dan ook redelijk hard binnengekomen. Vandaar ook even weg geweest hier. Ben altijd een redelijk vrolijk persoon geweest, maar die vrolijkheid is toch ver zoek de laatste maanden.
Vanmorgen wel opnieuw geweest voor bloedafname. Een dagje te vroeg omdat ik wat bloedverlies had bij het afvegen vanmorgen. Had ook al enkele dagen wat ongesteldheidskrampjes. Dacht echt dat mijn maandstonden er aan het doorkomen waren en wilde dan ook zeer graag stoppen met de medicatie. Was dan ook heel verrast toen mijn HCG positief bleek te zijn. Wel nog een hele lage waarde en maar net binnen de curve, dus weet niet goed wat te denken...

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 16 maart 2018, 10:04

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 16 maart 2018, 10:06

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 16 maart 2018, 11:14

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 16 maart 2018, 17:10

Hey Emmy2,nu begrijp ik ook beter je eerste berichtje. Begreep eerst niet waarom je tot einde mei moest wachten voor een terugplaatsing. In Jette werd de wachtperiode ondertussen nog teruggebracht. Ze zitten nu aan 1 week voor de pgs-resultaten, ook te rekenen vanaf het moment dat de biopsie gedaan werd (dus dag 5 of dag 6). We hebben wel nog eens langer moeten wachten, maar toen zat er net een week schoolvakantie tussen. En ik vond dat toen al zenuwslopend (vooral omdat ze ons aan de telefoon gezegd hadden - toen ze belden om te zeggen hoeveel embryootjes er ingevrozen waren voor PGS - dat ze ons na een week zouden terugbellen met de resultaten). Je weet dus sneller waar je aan toe bent en je kan ook sneller voortdoen. Is ook wel fijn, aangezien mijn kansen er niet echt beter op worden.
We hebben nu 3 keer PGS laten doen: de eerste keer hadden we 4 embryootjes waarvan 2 goed en 2 niet goed. De tweede keer hadden we er 2 waarvan 1 goed en 1 niet goed. En de derde keer was echt een hele slechte poging (ook met andere medicatie - hadden we achteraf gezien beter niet gedaan, maar als je zou weten hoe het zou aflopen zou het allemaal makkelijk zijn). Daarvan hielden we 1 embryootje over, maar dat was echt een hele nipte, die maar net de invriescriteria haalde. We waren dan ook niet verbaasd toen bleek dat die genetisch niet ok was, al was ik dus echt niet goed van het hele slechte resultaat.
En nu ben ik dus (pril) zwanger van een verse TP op dag 3 (zonder PGS dus). Weet niet goed wat ik er van moet denken. Ik probeer mij er nog niet te veel aan te hechten omdat er nog zo veel kan mislopen, maar toch... Uiteindelijk is er maar 1 "goeike" nodig en blijkbaar heb ik het geluk dat er nog goeie tussen zitten.. weet nu alleen niet of dit een goeie is of niet :roll: Nog een goeie week en dan hebben we de eerste echo, hopelijk weten we dan al iets meer...
En jij? Wil dat zeggen dat je helemaal niets kan doen tem einde mei? Ook geen inseminaties / natuurlijke pogingen? Of loopt dat zowiezo mis met die verhoogde antistoffen in je bloed ?
Kansen zijn misschien klein, maar het moet maar eens meezitten... Een paar maanden terug had ik er misschien ook niet zo over gedacht, maar omdat het hier nu wel echt de allerlaatste kansen beginnen worden, had ik voor mezelf uitgemaakt dat ik ze wel nog allemaal wil grijpen.
Ook voor jou, veel succes! ik duim echt dat dit het goede embryootje wordt!

nijntje
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 oktober 2017, 8:24

Re: 40+

Bericht door nijntje » 18 maart 2018, 19:40

Hoi Emmy en Zonnetje
Ik heb zonet even dit topic gelezen gezien ik van 75 ben.
Zonnetje, van harte proficiat met je prille zwangerschap 💐☺. Geniet er maar van!
Emmy, ik duim voor jou!

Donderdag zijn wij gestart met onze 7de behandeling.
Ik gebruik sinds de vorige behandeling Elonva. 1 spuit die 7 dagen werkt, daarna nog elke dag menopur 300. (En orgalutran om te onderdrukken). Vorige poging PU op dag 11. Dat was de vroegste PU ooit. Meestal op dag 13 of 15.
Op welke dagen hebben jullie meestal de PU?
Mag ik vragen welke hormonen jullie gebruiken?
Ik heb lage amh waarde waardoor ik telkens maar 4 eicellen heb en er meestal 2 embryootjes zijn
Plaatsen daarom altijd op dag 3 terug.
Hopelijk binnen een dikke week een PU met enkele embryootjes. Deze keer heeft arts asaflow (bloedverdunner) voorgeschreven te nemen va dag van terugplaatsing. En ipv utrogestan een orale progesterone, dupfaston.
Kent iemand van jullie asaflow?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten