Iui na icsi of na ivf?

IUI Forum
Plaats reactie
Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Iui na icsi of na ivf?

Bericht door Emmy2 » 13 oktober 2017, 9:24

Hoi,

Wie heeft ervaring met iui na ivf of na icsi? Graag jullie verhaal!! Of als je iemand kent die zo gedaan heeft, of via via gehoord..laat maar weten aub!!

We hebben een kindje uit de allereerste iui.. One lucky shot! Echt! Toen dachten we dat een 2e ook wel zou lukken met mmm..
Voor een brusje, hebben we dus eerst nog eens 6 keer iui gedaan, omdat de dokters dachten dat het terug zou lukken omdat het zo op die manier al gelukt was.. ik heb toen bij de 2e iui een biochemische zw gehad. Verder niks.

Na de 6 iui's overgestapt op icsi, en dus 6 keer icsi gedaan. Hierbij heb ik1 biochemische zw en 4 (v)mk'en gehad.
Ik heb nu nog 1 cryo over en we zouden erna terug iui (zonder stimulatie) doen.
De vorige iui's zijn gebeurd in Gent, en nu zou het in Jette gebeuren.

De gyne staat hier achter, omdat een poging zelf betalen toch veel geld kost, en er eigenlijk geen echte reden is waarom het niet zou kunnen lukken met iui (op geen enkel vlak is er een afwijking of iets dat niet werkt of zo, ik doe ook de cryo's in natuurlijke cycli, altijd mooi bms, goede zaadjes, embryo's hoofdzakelijk kwal1, bloedonderzoek en genetisch onderzoek ok,.. ook omdat ik al 4 (v)mk'en gehad heb, en icsi lijkt uiteindelijk maar te leiden tot miskramen, dus kunnen we evengoed terug eens iui proberen..

Langs de ene kant, denk ik er ook zo positief over, ik heb een kindje uit iui, maar aan de andere kant zijn de kansen in percentages toch veel lager? Hoeveel, vraag ik me eigenlijk af? 10?

Moet ik dan niet verderdoen met icsi? Waarom hebben we dan niet verder gedaan met iui, dan zou het na 2 jaar (de tijd dat we icsi gedaan hebben) al moeten gelukt zijn, en als het nu ineens met iui zou lukken, dan hebben we toch gewoon tijd verloren?

Dus ik vraag me af of we niet gewoon op een zijspoor gezet worden, zo van, je bent eigenlijke "uitbehandeld", maar we durven het niet te zeggen en de kansen met iui zijn nu ook niet echt 0.0 dus kunnen we dat even proberen en leidt het tot niks, dan is dat dan het moment dat het voor ons duidelijk wordt dat het zinloos is om nog iets te proberen..

Of is het toch werkelijk zinvol om zo met iui verder te proberen? Het is in ieder geval veel minder stress, minder last van de hormonen, minder "een gedoe", het lijkt een beetje op een cryo terugplaatsing, en dat zie ik natuurlijk veel meer zitten dan nog eens een icsi met punktie!
Dat is de reden waarom ik het terug wil doen, dan doen we nog "iets" maar zoveel schrik dat we achteraf gaan zeggen dat we terug veel tijd ermee verloren hebben en ik gewoon nog een icsi had moeten doen..

Dus bij wie is het ook zo gegaan?
En, bij is het misschien gelukt??
Graag jullie reacties, bedenkingen, verhalen!!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Iui na icsi of na ivf?

Bericht door Emmy2 » 12 december 2017, 14:31

Niemand die dit meemaakt, iui naa ivf/icsi of iemand kent die..?

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Iui na icsi of na ivf?

Bericht door Anqui » 10 april 2018, 22:46

Wij stappen weer van IVF over naar IUI, we hebben al onze terug betaalde pogingen opgebruikt. 6 IUI en 6 IVF pogingen, we hebben al een dochter van twee jaar, ze is tussen twee IVF pogingen gekomen dus zonder behandeling. We zijn van het Middelheim over gestapt naar Jette. Ik ben tijdens de IUI behandeling 1 keer BM zwanger geweest en nog twee miskramen tussen de IUI behandelingen. Tijdens de IVF behandeling waren mijn eicellen en embryo's nooit schitterend, tijdens de drie behandelingen in Jette heeft men maar een TP kunnen doen met een dag vijf embryo de andere keren geraakt mijn embryo's niet voorbij dag drie. Omdat onze terug betalingen op zijn en omdat men in Jette denkt dat de medicijnen en labo behandeling die nodig zijn bij een IVF behandeling nadelig zijn voor mijn eicellen stapt men nu terug over op IUI. Omdat mijn miskramen en onze dochter er gekomen zijn zonder IUI denkt men dat voor ons te slaagkansen zeker niet minder zijn dan bij IVF en omdat we het zelf betalen is het ook veel goedkoper. In het Middelheim kreeg ik geen medicijnen nu in Jette krijg ik een kleine dosis Menopure en heb ik vier eicellen, met meer medicijnen tijdens de IVF behandeling had ik tussen de twee en de acht eicellen. Ik kan de redenatie van onze dokter perfect volgen maar ieder dossier is natuurlijk anders. Veel succes

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Iui na icsi of na ivf?

Bericht door irisbloem » 10 april 2018, 22:51

Anqui schreef:
10 april 2018, 22:46
Wij stappen weer van IVF over naar IUI, we hebben al onze terug betaalde pogingen opgebruikt. 6 IUI en 6 IVF pogingen, we hebben al een dochter van twee jaar, ze is tussen twee IVF pogingen gekomen dus zonder behandeling. We zijn van het Middelheim over gestapt naar Jette. Ik ben tijdens de IUI behandeling 1 keer BM zwanger geweest en nog twee miskramen tussen de IUI behandelingen. Tijdens de IVF behandeling waren mijn eicellen en embryo's nooit schitterend, tijdens de drie behandelingen in Jette heeft men maar een TP kunnen doen met een dag vijf embryo de andere keren geraakt mijn embryo's niet voorbij dag drie. Omdat onze terug betalingen op zijn en omdat men in Jette denkt dat de medicijnen en labo behandeling die nodig zijn bij een IVF behandeling nadelig zijn voor mijn eicellen stapt men nu terug over op IUI. Omdat mijn miskramen en onze dochter er gekomen zijn zonder IUI denkt men dat voor ons te slaagkansen zeker niet minder zijn dan bij IVF en omdat we het zelf betalen is het ook veel goedkoper. In het Middelheim kreeg ik geen medicijnen nu in Jette krijg ik een kleine dosis Menopure en heb ik vier eicellen, met meer medicijnen tijdens de IVF behandeling had ik tussen de twee en de acht eicellen. Ik kan de redenatie van onze dokter perfect volgen maar ieder dossier is natuurlijk anders. Veel succes
Maar met 4 eicellen doen ze toch geen IUI. Bij mij was dat toch zo in het uz gent omdat de kans op een meerling te groot was volgens hen. Ik was nochtans toen al 38,5 en mijn lage AMH waarde was ook gekend.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Iui na icsi of na ivf?

Bericht door Anqui » 11 april 2018, 23:36

Het waren drie grote eicellen en een kleintje waarvan men dacht dat het niet zou verder groeien,
in Jette heeft men normaal een max van drie eicellen. Uiteindelijk maakt het niet veel uit want men was te laat, de ovulatie had al plaatsgevonden .

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Iui na icsi of na ivf?

Bericht door irisbloem » 12 april 2018, 9:53

Anqui schreef:
11 april 2018, 23:36
Het waren drie grote eicellen en een kleintje waarvan men dacht dat het niet zou verder groeien,
in Jette heeft men normaal een max van drie eicellen. Uiteindelijk maakt het niet veel uit want men was te laat, de ovulatie had al plaatsgevonden .
In Gent vonden ze zelfs 3 teveel, wat ik niet logisch vond gezien mijn leeftijd en zeer lage AMH waarde. Toen ik bij de IUI in natuurlijke cyclus er bijna altijd 2 had is het ook nooit gelukt.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Iui na icsi of na ivf?

Bericht door Anqui » 12 april 2018, 10:12

In Jette willen ze max drie follikels, ik heb hen ook gezegd dat ik wou dat het hoe dan ook doorging, idd om de kans op meerlingen wil (moet) men bij meer dan drie follikels de IUI afbreken. Ik begrijp hen wel maar tenslotte ben ik tijdens al mijn behandelingen (12) één keer BM zwanger geweest dus de kans dat ik dan nu plots zwanger zou worden van een twee of drieling lijkt mij toch wel verwaarloosbaar. Volgens Jette worden ze vanuit de regering met argusogen gevolgd i.v.m. meerlingen , ze moeten dit blijkbaar ten stelligste vermijden. Uiteindelijk waren ze nu te laat en was mijn ovulatie al begonnen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten