40+

IVF Forum
Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 19 maart 2018, 9:35

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 21 maart 2018, 9:46

nijntje schreef: โ†‘
18 maart 2018, 19:40
Hoi Emmy en Zonnetje
Ik heb zonet even dit topic gelezen gezien ik van 75 ben.
Zonnetje, van harte proficiat met je prille zwangerschap ๐Ÿ’โ˜บ. Geniet er maar van!
Emmy, ik duim voor jou!

Donderdag zijn wij gestart met onze 7de behandeling.
Ik gebruik sinds de vorige behandeling Elonva. 1 spuit die 7 dagen werkt, daarna nog elke dag menopur 300. (En orgalutran om te onderdrukken). Vorige poging PU op dag 11. Dat was de vroegste PU ooit. Meestal op dag 13 of 15.
Op welke dagen hebben jullie meestal de PU?
Mag ik vragen welke hormonen jullie gebruiken?
Ik heb lage amh waarde waardoor ik telkens maar 4 eicellen heb en er meestal 2 embryootjes zijn
Plaatsen daarom altijd op dag 3 terug.
Hopelijk binnen een dikke week een PU met enkele embryootjes. Deze keer heeft arts asaflow (bloedverdunner) voorgeschreven te nemen va dag van terugplaatsing. En ipv utrogestan een orale progesterone, dupfaston.
Kent iemand van jullie asaflow?
hey Nijntje, fijn dat je hier mee schrijft. Ik zie dat je ook een tijdje bezig bent.. :( Hoop ook voor jou dat je geduld en volharding snel beloond mag worden. Het is toch allemaal niet simpel...
Wat de medicatie betreft is het moeilijk om te vergelijken omdat elke situatie verschillend is. Vooral op iets oudere leeftijd is het blijkbaar wat meer zoeken naar de beste formule. Bij mij werken de puregon/GonalF varianten het best. Ik heb 1 poging gehad met menopur en dat was onze slechtste poging van de 4. Maar ik heb begrepen dat dat normaal niet het geval is en dat, als je wat ouder bent, het normaal omgekeerd zou moeten zijn.
Ook wat de duur van de stimulatie betreft, heb ik al pick-ups gehad na 8, 9 en 10 dagen stimulatie. Geteld vanaf het begin van mijn cyclus is dat dan op dag 15, 16 en 17 geweest. Qua kwaliteit van de embryootjes hadden we de beste resultaten bij de pick-up na 9 dagen. Maar ik ben nu dus pril zwanger van de poging waarbij ze tot dag 10 gegaan zijn (al hebben ze nu wel een TP gedaan op dag 3 en niet op dag 5 zoals voorheen). Dus wie zal het zeggen...
Weet niet of je er iets mee bent ?
Ik heb momenten gehad dat ik mij er suf heb over zitten piekeren wat de beste formule zou kunnen zijn, voor mij dan. En andere momenten dat ik mij afvraag of het echt wel zo veel uit maakt allemaal.
Ik hoop gewoon dat dit embryootje gezond is en mag blijven zitten (want dat komt er dan ook nog bij). Volgende week de eerste echo...
Asaflow ken ik zelf niet.
Hou ons op de hoogte hoe het bij jou gaat!

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 21 maart 2018, 12:29

Emmy2 schreef: โ†‘
19 maart 2018, 9:35
Dag zonnetje, goed nieuws zeg, proficiat en hopelijk is het deze keer de goede keer he.. jij heb dus in totaal 3 embryos laten terugplaatsen die getest waren en chromosomaal ok waren en toch geen innesteling gehad, wow, en ik heb maar 1 kans, als dat embyo ok is tenminste, het ziet er dus echt niet goed uit voor mij. Persoonlijk zou ik wel geen poging meer durven doen zonder pgs, ik zou me teveel afvragen of het dan wel chromosomaal ok is of niet. Teveel stress dan. Ik denk sowieso dat dit mijn laatste poging was, denk niet dat het nog zin heeft, als deze embryo niet ok is.
Amai, maar een week wachten op het resultaat, dan zou ik het deze week al weten, pff. Ik heb nu wel gelezen dat jette een andere techniek gebruikt dan uz gent, en wellicht zijn er minder patienten in het uz dus zullen ze die test minder frequent uitvoeren, eens om de zoveel weken dus. Ah ja, we zullen wel zien, ik ga er toch vanuit dat het niet goed zal zijn.
Tja, natuurlijk proberen, er is geen reden gevonden dat ik niet zwanger word natuurlijk, er is nu zeker wel de leeftijd, maar anders zou alles ok zijn, miss nu ook de antistoffen, dus ja geen idee, kansen op mijn leeftijd om natuurlijk zwanger te worden zijn heel klein en om daarmee dan elke maand prednisone te gebruiken, ik denk niet dat de dokter mij dat zou willen voorschrijven voor elke maand zo een kleine kans te hebben en heb ook schrik voor de bijwerkingen, dus ja. Het zou al een superwonder moeten zijn dan; ik ga uiteraard wel geen anti-conceptie meer gebruiken, dat lijkt me dan ook zo bizar.
Veel succes jij he!
Hey Emmy,
Normaal zouden de kansen met de PGS geteste (en goed bevonden) embryootjes wel heel hoog moeten zijn. Bij onze eerste TP is er die dag vanalles gebeurd waardoor ik heel veel stress had. Weet niet in hoeverre dat meegespeeld heeft, maar het verbaasde ons niet dat het niet gelukt was. Jammer, want het was wel een heel mooi embryootje. Al maakt het uiteindelijk niet uit. Het is zo een verschrikkelijk clichรฉ, maar wel waar: je hebt maar 1 goede nodig. En eens ingenesteld doet de kwaliteit er niet meer toe (wel of genetisch alles ok is of niet). Hoop echt voor jou dat die ene die je hebt de goede zal zijn. En ik moet eerlijk zeggen, ik gaf mijn dag3 embryootjes eigenlijk ook geen kans en dan zie je maar weer, zijn het net die die blijven plakken (en niet het super dag 5 PGS ok embryootje). Zoals ze nog maar eens tegen mij gezegd hebben: als ze echt geen kans hadden, zouden ze alle moeite niet doen.
Nu alleen duimen dat er ook alles in orde mee is (bij jou en bij mij :-) ). Nog een kleine week en wij weten hier toch al ietsje meer. Heb er wel schrik van. Heb ook een hele tijd gehad dat ik niet meer wilde proberen zonder PGS. Maar onder tussen is het alweer een jaar geleden sind het voor de laatste keer mis ging. Ben ik ook - weeral - een jaartje ouder (al probeer ik er niet te veel aan te denken). En zitten er blijkbaar toch nog goede embryootjes tussen. Moest er geen (beginnende) zwangerschap meer uit voortgekomen zijn zou het voor mij heel moeilijk geweest zijn om het hoofdstuk af te sluiten, denk ik, al hoop ik echt dat het geluk nu een beetje aan onze kant mag zijn.
Ook voor jou, heel veel succes !

PS.: ik dacht dat Jette vanaf januari ook ging overschakelen op een nieuwe, nog meer gedeteailleerde, PGS techniek, al hebben we het zelf dus niet kunnen testen.

nijntje
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 oktober 2017, 8:24

Re: 40+

Bericht door nijntje » 21 maart 2018, 21:39

Hoi Emmy,
Dank je voor je reactie โ˜บ.
Bij 1ste PU heb ik puregon gebruikt.
Vanaf 2de PU menopur. Gonal F heb ik nooit gebruikt, dat ken ik niet. Maar mijn amh is 0,4 waardoor ik toch hoge dosis stimulatie nodig heb. Sinds vorige PU elonva gevolgd door menopur.
Wat start stimulatie betreft, ik start altijd op dag 1 van mijn ms met de stimulatie. Start jij 6 dagen na je ms met de stimulatie? hoe zit dat dan bij een verse tp, als je een cyclus hebt van 28 dagen bijvoorbeeld. Zijn er dan minder dagen over om in te nestelen?
Ik heb altijd een verse terugplaatsing
Gebruik jij utrogestan?
Doordat het bij mij nog steeds niet gelukt is ga ik nu dupfaston gebruiken, oraal in te nemen. Arts had me ooit zelf de keuze gelaten. Ik wist toen niet dat iets anders bestond. Toen ben ik nog bij utrogestan gebleven maar nu toch eens met duphaston proberen.
Morgen echo in jette om te zien hoelang nog stimuleren. Weer spannend, hoop toch op minimum 4 follikels.
Duim voor jou dat je hcg mooi blijft stijgen ๐Ÿ‘.
Ben alvast heel blij voor jou ๐Ÿ€.

nijntje
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 oktober 2017, 8:24

Re: 40+

Bericht door nijntje » 2 april 2018, 20:43

Hoi Emmy en Zonnetje, sorry maar ik zie zonet dat ik bij mijn vorige reactie jouw naam schreef Emmy, terwijl ik dit aan Zonnetje schreef. Wat onhandig van mij.
Sorry hiervoor.
Wij hebben vorige week terugplaatsing gehad.
Het is weer een spannende periode nu...
Hoe gaat het met jullie?
Groetjes

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 23 april 2018, 16:45

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 25 april 2018, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 25 april 2018, 20:33

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 25 april 2018, 22:22

Hey Emmy2, vind het zo jammer om te horen dat jij ook slecht nieuws gehad hebt. En dan heb je er nog zo lang op moeten wachten ook. :-( Al ben ik ergens geneigd om je man gelijk te geven. Vind niet dat je op basis van 1 slechte eicel de conclusie kan trekken dat ze allemaal slecht zijn (na 2 rondes en een 3-tal slechte embryootjes misschien wel...). Ik heb toch soms het gevoel dat als je er maar eentje hebt, en dat is dan nog slecht ook, dat het ook iets te maken heeft met de stimulatie en niet alleen met je eicellen. Blijkbaar is dat toch allemaal wat delicater als je wat ouder bent. Als je het kan opbrengen, kan je het misschien nog een kans geven? Misschien dat er toch iets is dat kan bijgestuurd worden nog aan je schema want dacht dat je de andere keren toch wel betere resultaten had?
Vroeg me ook nog af of jullie nog andere onderzoeken hebben laten doen naar de oorzaken van jullie miskramen? Hier zijn er opnieuw wat testen lopende (weefsel van vruchtje wordt oa ook onderzocht). Ik kan zelf niet geloven dat het iedere keer slechte eicellen zijn geweest. Was er in het begin ook van overtuigd, maar nu? Weet alleen niet of we het ooit zullen weten.
Zelf ben ik vandaag opnieuw gestart met onze laatste poging. Op de valreep nog, want volgende maand word ik 43 en dan stopt het ook voor ons. We gaan geen zelf betaalde poging meer doen. Heb me ook afgevraagd of ik deze nog wel zou doen, want ben nog niet bekomen van de miskraam. Heb vooral beslist om toch nogte starten, als het kon, omdat ik nu niet echt in staat ben om een goeie beslissing te nemen. Het is allemaal nog veel te emotioneel. Is makkelijker dan om gewoon te doen wat we vooraf hadden afgesproken, nl. nog 1 poging en dus, nog een paar weken op de tanden bijten. Heb ook nog geluk gehad dat ik kan starten. Blijkbaar is er bij de curetage nog wat restweefsel blijven zitten. De afgelopen weken zijn best nog zwaar geweest. Ben meer keren terug geweest dan tijdens een stimulatiepoging, maar ben dan vandaag toch mogen starten en ben er eigenlijk wel blij mee. Al heb ik nu wel super harde buikkrampen (dag 2 van mijn maandstonden, maar zo een harde krampen heb ik toch normaal niet). We weten alleen nog niet of er wel een TP zal kunnen plaatsvinden, maar dat zien we dan wel weer.
Hou me op de hoogte van wat jullie beslissen. ik duim alvast voor ons allebei !

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 25 april 2018, 22:32

nijntje schreef: โ†‘
1 januari 1970, 1:00
Hoi Emmy en Zonnetje, sorry maar ik zie zonet dat ik bij mijn vorige reactie jouw naam schreef Emmy, terwijl ik dit aan Zonnetje schreef. Wat onhandig van mij.
Sorry hiervoor.
Wij hebben vorige week terugplaatsing gehad.
Het is weer een spannende periode nu...
Hoe gaat het met jullie?
Groetjes
Dag Nijntje,
Hoe is het nu bij jou ? Is jou vorige poging gelukt ? Ik hoop van wel ! (en zou het niet zo zijn, wat gebeurd er dan? Heb je nog een cryootje of zo? Of... ?)
Met alle emoties had ik nog niet op jou vragen geantwoord. Ik starte meestal met een mini-onderdrukking (3 dagen) vooraleer ze met de stimulatie begonnen (maar de laatste keer had dit eigenlijk geen effect gehad, dus dat heb ik deze keer zowiezo niet meer). Of ze dat er nog voor doen of niet heeft geen impact op de TP. Daarvoor rekenen ze zowiezo vanaf de dag van de "eisprong" of in ons geval de pick-up. TP is dan gewoon 3 of 5 dagen na de pick-up.
Ik moest deze keer omdat het een verse TP was na de PU progynova en utrogestan bijnemen. Blijkbaar werkt die verse TP toch beter bij mij dan die cryootjes (of misschien is het ook toeval).
En wat de naamsverwarring betreft, geen probleem hoor. Je hebt al zo veel dingen aan je hoofd tijdens zo een poging..
Hopelijk gaat alles goed met jou. Hou ons op de hoogte als je kan !
Groetjes

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 26 april 2018, 14:17

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 30 april 2018, 12:07

Hey Emmy2, 10 eicellen en 8 bevruchtingen is inderdaad een heel mooi resultaat. Ben ook benieuwd wat ze zeggen van de, toch wel heel grote, afvalrace. Wanneer zie je de prof juist? Misschien eens horen of er geen afzeggingen zijn geweest of zo. Misschien dat je toch vroeger terecht kan? Wij hebben nog wat extra testen lopen. Ben heel benieuwd of er daar nog iets uitkomt. Al zullen de resultaten waarschijnlijk pas na de pick-up binnen komen. Ben hier toch wel echt aan het aftellen nu. Ik vrees ook dat alle emoties na de pick-up pas echt gaan loskomen. Gelukkig is het dan ook niet zo lang meer tot de zomervakantie. Hoop dan toch terug wat op mijn effen te kunnen komen want het is toch echt wel heftig. Voor de rest probeer ik het van dag tot dag te bekijken. Kan op dit moment echt geen voorspellingen meer doen welke richting het bij ons gaat uitgaan (en of het realistisch is dat het nog goed komt). Dan gaan we echt wel heeel veeel geluk nodig hebben. Bedankt alvast om voor ons te duimen :-)

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 9 mei 2018, 14:18

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 9 mei 2018, 15:12

Hey, lig hier net buiten in de hangmat te bekomen van de pick-up vanmorgen. :-) Is nog net op de valreep gelukt voor mijn 43e verjaardag begin volgende week. Nu hopen dat ik als verjaardagscadeau goed nieuws krijg dat er ook vele mooie embryootjes zijn... :-s Helaas geen terugplaatsing. Er is nog restweefsel van de curretage achtergebleven. Dat moet eerst weg. Hopelijk komt het er zo mee uit bij mijn volgende maandstonden. Anders gaan ze met een hysteroscopie proberen. Ondertussen weten we ook dat bij onze laatste miskraam het embryootje een chromosomale afwijking had. Weet niet of ik hier nu blij mee moet zijn of niet. We weten ook dat het een jongetje was. Dat vind Ik toch altijd zo emotioneel, al vind Ik het toch wel fijn dat we dat dan ook weten.
Wij lassen nu ook even een pauze in (alles zit binnen een paar dagen - hopelijk !!! -in de vriezer). Weten alleen niet goed of we er een korte of een iets langere pauze van maken. Tips? :-) Zal ook een beetje van het resultaat afhangen, al was dit normaal ook voor ons onze laatste poging.
Eens we daar uit zijn kunnen we ook - eindelijk - nog eens naar een leuke vakantie gaan uitkijken. Zal ons allebei deugd doen want het zijn best wel heftige maanden geweest.
Hoop dat jij ook nog een poging kan doen. En dan hopelijk goed weer en genieten van de zomer en de vakantie!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: 40+

Bericht door Emmy2 » 16 mei 2018, 9:20

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 19 november 2018, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: 40+

Bericht door zonnetje75 » 19 mei 2018, 10:43

hey Emmy,
Het was een zware pick-up deze keer. Maar liefst 16 eicellen gevonden. Een absoluut record voor mij. Nooit verwacht. :D Was wel heel bang voor de afvalrace en die is er ook geweest. Exact een jaar geleden deden we onze eerst ivf en je merkt wel dat - buiten het aantal eicellen dan - de resultaten toch een heel stuk minder zijn. Denk dat je nu echt wel kan zeggen dat mijn eicelkwaliteit er op achteruit aan het gaan is. Ook de vorige miskraam was er een bewijs van. (het vruchtje had trisomie 17). Uiteindelijk hebben ze toch nog 5 embryootjes kunnen invriezen. Wel op dag 3 maar, dus daar vallen er zeker nog van af. Een verse TP is er niet geweest. Er zit nog een stukje restweefsel van toch een centimeter groot. Moet nu wachten tot mijn maandstonden er doorkomen (dit weekend normaal) en dan bellen om een hysteroscopie in te plannen (zucht...).
Vrijdag zien we ook de prof. Gaan alles nog eens goed doorspreken met hem. Vorige week was ik er echt van overtuigd dat we een jaar pauze zouden inlassen. Mijn vriend heeft immers zijn ontslag gekregen (ontslagbrief is verstuurd vlak nadat hij gemeld heeft dat hij - weer - afwezig ging zijn voor een pick-up). Doet je toch een heleboel vragen stellen: hoe ver wil je gaan voor een kind, wat is het het allemaal waard, zouden we niet beter blij zijn met wat we wel hebben,... Weet het allemaal even niet meer. Denk dat we wel kunnen zeggen dat we op dit moment allebei wat op ons tandvlees zitten. Net nu het erop lijkt dat we eindelijk de goede medicatie te pakken hebben (tenzij dat het opnieuw toeval is...)
Denk dat mijn baarmoeder na al die ingrepen misschien toch ook wel wat rust kan gebruiken. En ik droom er van om nog eens wat intensiever te kunnen sporten (ook dat is na elke miskraam/behandeling stukje bij beetje geminderd...)
Dat is het enige wat ik echt jammer vind aan het 40+ zijn, de druk om verder te doen, terwijl eigenlijk, zowel fysiek als mentaal een rustperiode welkom zou zijn. Maar kan je wel rusten als het je laatste kansen zouden kunnen zijn ? Als je wat kan rusten komen die antwoorden waarschijnlijk wel vanzelf, maar wat als we dan toch beter verder hadden gedaan... Om gek van te worden! :D In elk geval, dankzij die cryootjes hebben we tenminste nog een (uitgesteld) kansje..
Sorry voor mijn lang verhaal, moest er blijkbaar even uit.. :D
En jij ? Heb jij al iets beslist? Ben je ondertussen al terug op consultatie geweest of moet dit nog komen ? Ben ook echt wel benieuwd wat de arts bij jullie te vertellen heeft. Ik duim ook voor jullie dat het toch nog lukt (als je man er in gelooft.. toch ook heel belangrijk!) Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten