Geheim

IVF Forum
Plaats reactie
Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Geheim

Bericht door Teens » 8 juni 2018, 7:23

Hoe houden jullie alles verborgen en dan vooral tijdens de wachtweken?

Ik moet nog tot volgende week zaterdag voorin bloedname. We hebben echter nogal een druk weekend.
Vanavond etentje voor we verjaardag van mijn schoonvader. Op de menu staat steak tartaar. Nu lust ik dat heel graag en dat weten ze ook.
Ik lust ook graag een glaasje. Vanavond is dat geen probleem want heb me opgegeven als BOB maar morgen hebben we een trouwfeest. Daar valt het onmiddelijk op als ik niets zou drinken.
Hoe pakken jullie dit aan?
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Geheim

Bericht door Yvonne1983 » 8 juni 2018, 7:42

Glaasje om te proosten aannemen en dan vlak daarna wisselen met manlief of naar de wc gaan en glaasje bubbela ergns laten staan en daarna een and3r drankje bestellen want met dit warme weer had ik zon zin in cola light bruiswater etc etc..
Steak tartaar eet ik niet dus daarbij kan ik je niet helpen.

mich75
Berichten: 2974
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Geheim

Bericht door mich75 » 8 juni 2018, 9:38

Wat Yvonne schrijft ivm met de alcohol lijkt me een goed idee. Ik was al een hele tijd ervoor zo goed als gestopt met drinken met steeds het excuus van BOB of geen zin en op de duur zijn de mensen het gewoon en is het helemaal niet speciaal als je niet drinkt tijdens de ww. Ik drink niet in mijn ww maar als alles via natuurlijke weg verloopt zou je waarschijnlijk ook drinken omdat je niet weet dat je misschien zwanger bent.
Je kan ook zeggen dat je een beetje ziek bent en medicatie moet nemen en daarom niet kan drinken.

Die steak tartaar kan nu in principe geen kwaad (zelfde als hierboven, als je niet in de mmm zat zou je die ook gewoon eten).
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Geheim

Bericht door irisbloem » 8 juni 2018, 9:43

Ik heb dat probleem ook niet, ik drink al jaren bijna niets, ze zijn dat van mij gewoon. En ik ben iemand met een gevoelige maag en darmen, dus als ik iets niet eet omdat ik mij niet goed voel kijkt niemand daar van op.
Ik heb trouwens last gehad van mijn darmen vorig weekend en mijn maag is ook niet goed, van zodra ik iets eet misvalt het mij, zou er iets de ronde doen? Misschien kan je het daarop steken :wink:

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: Geheim

Bericht door Teens » 8 juni 2018, 10:36

Ik heb steeds rekening gehouden dat ik na mijn eisprong mijn alcoholgebruik echt beperkte.
Ook etentjes en dergelijk probeerde ik te zetten in de tijd voor mijn eisprong (dan is een regelmatige cyclus handig)

Natuurlijk kan ik geen feestje voor mijn schoonvader en een trouwfeest weigeren :-) Het lukt wel met te zeggen dat ik BOB ben maar zelfs geen aperitiefje valt bij mij wel op. En geen steak tartaar eten valt echt enorm op. Ik ben momenteel ook in staat om bij een reactie 'Niets drinken, je bent toch niet zwanger' in tranen uit te barsten :oops:
Het op mijn maag/darmen steken hoop ik dat lukt. Mijn schoonouders zijn vorige week vrijdag na de pick up onverwacht langsgekomen. Laten we zeggen dat ik er niet op mijn best uitzag (lijkwit en in mijn pyama om 18u). Toen heb ik het ook op maag/darmen gestoken :lol:

Moest het lukken en we zwanger zijn, gaan we geen 12 weken wachten om het tegen onze ouders en beste vriendente vertellen. Tijdens die 2ww zie ik dat nog niet zitten omdat alles nog zo onzeker is. Mijn schoonouders zijn schatten van mensen maar als die weten dat we met IVF bezig zijn heb ik geen moment rust meer en weet heel de wereld het :lol:
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Geheim

Bericht door irisbloem » 14 juni 2018, 22:54

Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb steeds rekening gehouden dat ik na mijn eisprong mijn alcoholgebruik echt beperkte.
Ook etentjes en dergelijk probeerde ik te zetten in de tijd voor mijn eisprong (dan is een regelmatige cyclus handig)

Natuurlijk kan ik geen feestje voor mijn schoonvader en een trouwfeest weigeren :-) Het lukt wel met te zeggen dat ik BOB ben maar zelfs geen aperitiefje valt bij mij wel op. En geen steak tartaar eten valt echt enorm op. Ik ben momenteel ook in staat om bij een reactie 'Niets drinken, je bent toch niet zwanger' in tranen uit te barsten :oops:
Het op mijn maag/darmen steken hoop ik dat lukt. Mijn schoonouders zijn vorige week vrijdag na de pick up onverwacht langsgekomen. Laten we zeggen dat ik er niet op mijn best uitzag (lijkwit en in mijn pyama om 18u). Toen heb ik het ook op maag/darmen gestoken :lol:

Moest het lukken en we zwanger zijn, gaan we geen 12 weken wachten om het tegen onze ouders en beste vriendente vertellen. Tijdens die 2ww zie ik dat nog niet zitten omdat alles nog zo onzeker is. Mijn schoonouders zijn schatten van mensen maar als die weten dat we met IVF bezig zijn heb ik geen moment rust meer en weet heel de wereld het :lol:
Mijn schoonouders weten het ook niet en mogen het ook niet weten want ze zouden het niet begrijpen dat wij die moeite van een fertiliteitsbehandeling doen. Toen we zovele jaren geleden aankondigden dat we gingen trouwen was hun reactie "wij zouden niet meer trouwen" :o In tegenstelling tot mijn moeder hebben ze zelfs nooit over kleinkinderen gesproken. Gelukkig wonen ze op een uur rijden van ons en zien we elkaar zelden want een goede verstandhouding hebben we niet.

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: Geheim

Bericht door Teens » 15 juni 2018, 9:50

De verstandhouding met mijn schoonouders is wel goed. Ze willen alleen zo graag een kleinkind en laten het de laatste tijd ook wel geregeld horen. Mijn vriend is ook enig kind dus alle hoop op ons.
Moesten ze weten dat we met IVF bezig zijn dan heb ik geen rust meer :lol:

Het is gelukt om het weekend te overleven. Heb me 2 avonden opgegeven als BOB maar heb op avond 1 toch een glaasje cava gedronken. En heb het rood vlees ook kunnen omzeilen. Spijtig genoeg alle 'moeite' voor niks. Vanaf dinsdag bloedverlies dus het zal weer een tevergeefse poging zijn.
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Geheim

Bericht door irisbloem » 18 juni 2018, 22:45

Teens schreef:
1 januari 1970, 1:00
De verstandhouding met mijn schoonouders is wel goed. Ze willen alleen zo graag een kleinkind en laten het de laatste tijd ook wel geregeld horen. Mijn vriend is ook enig kind dus alle hoop op ons.
Moesten ze weten dat we met IVF bezig zijn dan heb ik geen rust meer :lol:

Het is gelukt om het weekend te overleven. Heb me 2 avonden opgegeven als BOB maar heb op avond 1 toch een glaasje cava gedronken. En heb het rood vlees ook kunnen omzeilen. Spijtig genoeg alle 'moeite' voor niks. Vanaf dinsdag bloedverlies dus het zal weer een tevergeefse poging zijn.
Dat is nog niet helemaal zeker he, wanneer is je bn?

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: Geheim

Bericht door Teens » 21 juni 2018, 10:55

Mijn bn was de 16de maar negatief :(
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten