Tijd voor een brusje!

Plaats reactie
JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 11 juli 2018, 22:27

Hallo, mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Ik ben ook mama van een meisje van 2 jaar en 1 maand. En sinds april zijn we weer van start met menopur en cetrotide. In april/mei had ik helaas maar 1 bevruchting van de 3 eicellen die ik had en die draaide uit uit in een biochemische zwangerschap. Na de verplichte rustmaand ben ik er nu in juni/juliterug aan begonnen en had de 5de juli pick up. Toen hoorde ik dat geen verse terugplaatsing kon krijgen omdat mijn progesteron te hoog stond. (3 van de 4 embryo's zijn kunnen ingevroren worden) Nu terug een rustmaand en dan hopelijk een terugplaatsing van 1 van mijn eskimootjes.
Zo spannend allemaal! Succes voor jullie πŸ€πŸ€

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Jido » 13 juli 2018, 7:32

JanaVoorWonder2 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Hallo, mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Ik ben ook mama van een meisje van 2 jaar en 1 maand. En sinds april zijn we weer van start met menopur en cetrotide. In april/mei had ik helaas maar 1 bevruchting van de 3 eicellen die ik had en die draaide uit uit in een biochemische zwangerschap. Na de verplichte rustmaand ben ik er nu in juni/juliterug aan begonnen en had de 5de juli pick up. Toen hoorde ik dat geen verse terugplaatsing kon krijgen omdat mijn progesteron te hoog stond. (3 van de 4 embryo's zijn kunnen ingevroren worden) Nu terug een rustmaand en dan hopelijk een terugplaatsing van 1 van mijn eskimootjes.
Zo spannend allemaal! Succes voor jullie πŸ€πŸ€
Ik hoop dat alles vlot mag verlopen voor jullie!! Veel succes met de volgende poging!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 20 juli 2018, 14:02

Veel succes JanavoorWonder2!!
Ik duim mee!

Ik neem inderdaad niets, volledig natuurlijke cyclus. Met mijn vorige zwangerschap wel utrogestan gebruikt, maar aangezien er nu niets te zien was op de echo's, ging de gyn er al van uit dat het biochemisch was en dus niets kon worden...
De symptomen zijn ondertussen ook wel weg.. :mrgreen:
Maar je hebt gelijk Jido, soms is het beter te testen en te zien dat het negatief is, dan in onzekerheid te leven..

Ik duim voor iedereen hier (en ook een beetje voor mezelf :P )!!
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Elle01 » 22 juli 2018, 19:47

Hallo,

Ik heb even een tijdje niets meer van mij laten horen.. na onze laatste (negatieve) tp hadden we even een rustperiode nodig. Onze mini van (inmiddels) 13 maanden was de afgelopen periode haast continu ziek en met de planning van ons huwelijk hadden we het idee van de 2e kindje eigenlijk ver vooruit geschoven.

Nu, dat was het oorspronkelijke plan.. want vorige week had ik tot mijn allergrootste verbazing en geheel onverwacht een positieve test in handen. Een volledig natuurlijke zwangerschap!! Nooit gedacht, wel gehoopt. De kindjes zullen 21 maanden schelen, wat weinig is.. maar ik probeer mezelf moed in te praten doordat we dan snel uit de pampers gaan zijn en ze een speelkameraadje hebben.

Inmiddels zijn we wel bekomen van de eerste verbazing en staat er volgende week een eerste echo gepland. Eens er een hartje te zien is, ga ik het ook op β€˜t werk vertellen en moet ik direct stoppen. Spannende tijden, ik hoop zo dat alles goed gaat!

Ik wens iedereen hier veel succes!
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 24 juli 2018, 12:49

Elle01 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Hallo,

Ik heb even een tijdje niets meer van mij laten horen.. na onze laatste (negatieve) tp hadden we even een rustperiode nodig. Onze mini van (inmiddels) 13 maanden was de afgelopen periode haast continu ziek en met de planning van ons huwelijk hadden we het idee van de 2e kindje eigenlijk ver vooruit geschoven.

Nu, dat was het oorspronkelijke plan.. want vorige week had ik tot mijn allergrootste verbazing en geheel onverwacht een positieve test in handen. Een volledig natuurlijke zwangerschap!! Nooit gedacht, wel gehoopt. De kindjes zullen 21 maanden schelen, wat weinig is.. maar ik probeer mezelf moed in te praten doordat we dan snel uit de pampers gaan zijn en ze een speelkameraadje hebben.

Inmiddels zijn we wel bekomen van de eerste verbazing en staat er volgende week een eerste echo gepland. Eens er een hartje te zien is, ga ik het ook op β€˜t werk vertellen en moet ik direct stoppen. Spannende tijden, ik hoop zo dat alles goed gaat!

Ik wens iedereen hier veel succes!
Proficiat!! Wat een fijn nieuws, geniet ervan!
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 30 juli 2018, 14:48

We zijn op reis geweest. Binnen enkele dagen krijg ik mijn maandstonden (denk ik). Dan starten we met progynova. Kennen jullie Dit?

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 1 augustus 2018, 13:59

JanaVoorWonder2 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
We zijn op reis geweest. Binnen enkele dagen krijg ik mijn maandstonden (denk ik). Dan starten we met progynova. Kennen jullie Dit?
Fijne reis gehad? Hopelijk de batterijen weer wat kunnen opladen :)
Ik ben niet bekend met progynova, dus daarmee kan ik je niet verder helpen...
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Elle01 » 2 augustus 2018, 14:21

Ik heb progynova genomen bij een eerdere (mislukte) terugplaatsing. Ik kreeg dit ter vervanging van de oestrogel, omdat ik dit zo'n gedoe vond om het aan te brengen.
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 2 augustus 2018, 22:51

We hebben er echt van genoten, ook veel gepraat en al wat durven dromen. Mijn man kwam vandaag ook thuis met een fles granaatappelsap voor de volgende ronde. Bevorderd de innesteling... Ik ben wel zenuwachtig omdat ik de procedure van een terugplaatsing van een cryo helemaal niet ken. En dat maakt me onzeker! Waar zijn jullie momenteel? Prikken, pick up wachttijd rustperiode?
Succes iedereen!

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 2 augustus 2018, 22:53

Stille genieter schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Elle01 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
Hallo,

Ik heb even een tijdje niets meer van mij laten horen.. na onze laatste (negatieve) tp hadden we even een rustperiode nodig. Onze mini van (inmiddels) 13 maanden was de afgelopen periode haast continu ziek en met de planning van ons huwelijk hadden we het idee van de 2e kindje eigenlijk ver vooruit geschoven.

Nu, dat was het oorspronkelijke plan.. want vorige week had ik tot mijn allergrootste verbazing en geheel onverwacht een positieve test in handen. Een volledig natuurlijke zwangerschap!! Nooit gedacht, wel gehoopt. De kindjes zullen 21 maanden schelen, wat weinig is.. maar ik probeer mezelf moed in te praten doordat we dan snel uit de pampers gaan zijn en ze een speelkameraadje hebben.

Inmiddels zijn we wel bekomen van de eerste verbazing en staat er volgende week een eerste echo gepland. Eens er een hartje te zien is, ga ik het ook op β€˜t werk vertellen en moet ik direct stoppen. Spannende tijden, ik hoop zo dat alles goed gaat!

Ik wens iedereen hier veel succes!
Proficiat! Veel succes en een zorgeloze zwangerschap!

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 3 augustus 2018, 10:08

JanaVoorWonder2 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
We hebben er echt van genoten, ook veel gepraat en al wat durven dromen. Mijn man kwam vandaag ook thuis met een fles granaatappelsap voor de volgende ronde. Bevorderd de innesteling... Ik ben wel zenuwachtig omdat ik de procedure van een terugplaatsing van een cryo helemaal niet ken. En dat maakt me onzeker! Waar zijn jullie momenteel? Prikken, pick up wachttijd rustperiode?
Succes iedereen!
Fijn dat jullie hebben kunnen genieten van elkaar :)
Ik kan je niet geruststellen rond terugplaatsing, gezien ik dit nooit heb meegemaakt :oops:

Waar ik momenteel ben...
Gezien wij nog steeds in een natuurlijke cyclus bezig zijn, ben ik niet zeker of ik juist ben over het moment van mijn eisprong, maar ik denk dat ik over een week ongesteld zou moeten worden...
Voordeel dit keer (wat voor mijn eerste zwangerschap dus niet was) is dat ik doorheen mijn cyclus veel last heb van mijn borsten. Deze keer echt plots zeer hevige last gehad (supergevoelig en gezwollen), dit is nadien wat geminderd, maar gaat pas weg als ik ongesteld word. Op basis daarvan probeer ik dan mijn eisprong wat te schatten :P En het stelt me gerust dat ik nog een cyclus heb, want vorige keer is die ook plots stilgevallen door mijn PCO...
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Jido » 3 augustus 2018, 14:07

@Jana voor wonder2: De procedure van terugplaatsing van embryo's ken ik ook niet, is ook mijn eerste keer ICSI nu. Ik hoop dat alles vlot verloopt en ze goed ontdooien! Veel succes!


Wij zijn opgestart. Sinds begin van deze maand aan de pil. Midden augustus langs bij de gynaecoloog om te kijken of ik hiermee mag stoppen en kan overgaan naar de hormonen om te stimuleren. Het is allemaal zo spannend! Gelukkig is het gezellig druk op het werk, waardoor ik mijn afleiding wel heb :D
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 4 augustus 2018, 16:27

@stille genieter misschien is het deze keer wel raak en weet je over een weekje of je al dan niet zwanger bent.Inderdaad heb je geluk dat je je eisprong voelt, dat gaat net iets gemakkelijker. Ik duim met jullie mee.
@Jido spannend he om er aan te beginnen. Ik zelf heb het graag allemaal onder controle en bij zoiets gaat dat zo moeilijk. Wachten tot midden augustus.. . Dat wachten kan zo lang duren he! Veel succes

Ik zit vandaag op dag 1 in mijn cyclus. Morgen mag ik beginnen met die progynova (pillen). Ik ben benieuwd! Hopelijk ontdooien die eskimootjes goed.
Alles voor een klein wondertje. Alhoewel dat ons eerste volop in de ik ben 2 en ik zeg nee fase zit. Dat is toch niet altijd even gemakkelijk.
X

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 4 augustus 2018, 22:37

We wachten nog een extra cyclus voor we weer echt van start gaan (zodat er hopelijk wat kilootjes afzijn voor we aan de laatste twee cryo's beginnen).
Ik kan wel zeggen hoe bij mij de twee cryo terugplaatsingen verliepen:
Bij mij ging de eerste cryo tp in volledig natuurlijke cyclus (eisprong wel met pregnyl 5000) dan 1 week na pregnyl (5d cryo) werd ik 's ochtends gebeld of er een goede dooiing was (1 niet overleeft de tweede wel) dan rond 11uur terugplaatsing en anderhalve week later bloedtest (helaas een miskraam met 11w4).
De tweede cryoterugplaatsing bleef een dominant eitje weg dus toen bms dik genoeg was met utrogestan begonnen en na 5 dagen had ik een terugplaatsing ('s ochtends gebeld 2 ontdooing niet overleefd maar 1 top top embryo resultaat niet zwanger).
Bij mij ontdooien de cryo's wonderbaarlijk slecht dus we vrezen al voor een tweede punctie maar met nog 2 cryootjes lukt misschien toch nog een tp zonder pickup maar dat zal voor september zijn want die miskraam heeft er toch wel ingehakt bij mij dus we hadden rust nodig.

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 7 augustus 2018, 12:24

JanaVoorWonder2 schreef: ↑
1 januari 1970, 1:00
@stille genieter misschien is het deze keer wel raak en weet je over een weekje of je al dan niet zwanger bent.Inderdaad heb je geluk dat je je eisprong voelt, dat gaat net iets gemakkelijker. Ik duim met jullie mee.
@Jido spannend he om er aan te beginnen. Ik zelf heb het graag allemaal onder controle en bij zoiets gaat dat zo moeilijk. Wachten tot midden augustus.. . Dat wachten kan zo lang duren he! Veel succes

Ik zit vandaag op dag 1 in mijn cyclus. Morgen mag ik beginnen met die progynova (pillen). Ik ben benieuwd! Hopelijk ontdooien die eskimootjes goed.
Alles voor een klein wondertje. Alhoewel dat ons eerste volop in de ik ben 2 en ik zeg nee fase zit. Dat is toch niet altijd even gemakkelijk.
X
Omdat ik de afgelopen dagen een mini-minibeetje bloedverlies had dat niet doorzette, deze ochtend toch al maar een testje gedaan, maar het was negatief :cry:
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten