Wanneer échte eerste dag cyclus?

IUI Forum
Plaats reactie
AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Wanneer échte eerste dag cyclus?

Bericht door AnTan » 24 mei 2013, 12:56

Dag allemaal,

We starten volgende maand voor 1e keer met IUI, na 3 jaar proberen en 2 miskramen zonder verklaring waardoor.

Nu moest ik op dag 5 Clomid nemen en op dag 10 afspraak hebben voor echo.

Het is heel onduidelijk laatste maanden bij mij wanneer cyclus start. Ik weet dat bruinverlies niet telt als dag 1, maar ik heb dat niet echt.

Ik heb zoiets dat lijkt op innestelingsbloed. Het is helderrood maar zeer weinig bij afvegen, of zelfs soms niks bij afvegen, maar wel af en toe verlies. Maar het is wél rood.

Arts zei: eerste dag helderrood verlies is dag 1, maar zou het toch niet kunnen dat het pas dag 1 is als het ECHT begint en het duidelijk MS is?

Vind het moeilijk...

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 24 mei 2013, 13:25

hey

eerst en vooral veel succes met de behandelingen!

Bij mij zegt de arts het volgende

de eerste dag is de dag dat je opstaat met je maandstonden.

Natuurlijk als je bloedverlies hebt om 10.00 uur en het wordt wat nijger in de namiddag dan is dat al je eerste dag.
Anders is het pas vanaf de volgende ochtend dag 1.
Succes

Balmain
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 mei 2013, 7:46

Bericht door Balmain » 25 mei 2013, 7:54

Hallo An Tan.
Ik heb een gelijkaardige vraag vorige week gesteld aan mijn counselor in het CRG.
Mijn ms zijn bijna altijd bruin en zelden echt rood.( omgekeerde dus)
Het antwoord dat ik kreeg, was het volgende als jij denkt dat het je Ms zijn dan is dat goed. Jij kent je lichaam het beste.
Dus opstaan= dag 1 , in de loop vd dag krijgen dan is de volgende dag dag 1.

Veel succes met de behandelingen. Wij beginnen ook met IUI (eerst hcg op nul krijgen)

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 25 mei 2013, 18:22

Bedankt!
Jij ook veel succes he!!

sterretjes
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 augustus 2012, 14:02

Bericht door sterretjes » 30 mei 2013, 12:51

Hoi allemaal,

Sorry dat ik hier kom binnenvallen maar ik heb een aantal vragen en ben hier niet echt in thuis. Mijn verhaal en probleem ligt wat anders; ik raakte wel zwanger maar had telkens vroege miskramen (tot drie maal toe). Nu hebben ze een tussenschot verwijderd uit de baarmoeder dus een mogelijke oorzaak is weg.
Mijn dokter raadt me nu cyclusoptimalisatie aan; ik vermoed dat dit overeenkomt met de voorbereiding van IUI maar zonder de echte inseminatie want dit was volgens hem niet nodig.

Wat ik nu moet doen is hetzelfde als jij zegt AnTan:
Op dag 5 beginnen met Clomid en dan echo op dag 10. Maar meer heeft hij dus nog niet gezegd.. hoe gaat dit dan verder? Hoe vaak moet je voor echo's gaan en wat neem je nadien nog van hormonen?
Welke dosis Clomid moet jij nemen AnTan? Want ik ben wat bang geworden voor overstimulatie omdat ik van mijzelf al vaak dubbele eisprongen had..

Heel erg veel succes alvast! Ik hoop dat je snel resultaat hebt!!

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 2 juni 2013, 21:20

Hallo,

Ik begin nog maar pas, maar ik zal je vertellen wat ik weet.
Clomid vanaf dag 5 tot dag 10 (dus 5 pilletjes, denk dat die 50 mg zijn, ik neem ze 's avonds omdat ik schrik had voor bijwerkingen overdag, maar merk er niks van hoor).
Dan dag 10 echo, en dan afhankelijk van de echo, opnieuw en opnieuw, ik moet op dag 13 terug en dan wellicht op dag 15 of 16 inseminatie.
En dan is het volgens mij 2 weken afwachten?

Bon, het is mijn eerste keer, maar voorlopig gaat het zo bij mij.

Seriema
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 augustus 2018, 20:52

Re: Wanneer échte eerste dag cyclus?

Bericht door Seriema » 17 augustus 2018, 21:56

Dames,

hopelijk kunnen jullie me helpen, want mijn gyn is op verlof.
Ik heb mijn 10dagen provera kuur genomen en zou nadien met clomid starten.
2 dagen na laatste pil had ik lichtbruine afscheiding, vanaf 3de dag donker en 4de en 5de heel veel donkere, maar geen helder rood.
Is het echt eerste helderrode kenmerk dat telt als dag1 van cyclus of is cyclus wel al begonnen, want is nu wel al 3dagen veel.
Mijn excuses voor de details.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten