Ons traject van uza tot Jette?

ICSI Forum
Chrisje8
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 november 2017, 14:36

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Chrisje8 » 25 juni 2018, 23:13

Jelle schreef:
1 januari 1970, 1:00
Vandaag hadden we na 7 weken na de terugplaatsing onze eerste echo, met een klein hartje gingen we richting UZA. De echo wees uit dat de embryo was gestorven. Wederom geen geluk voor ons. Het enige wat ons nu nog rest is deze tegenslag verwerken en op naar poging 4 ( van de 6 ) waarna we hopelijk wel positief nieuws kunnen brengen. Poging 4 zal wel pas ten vroegste over 8 weken kunnen opgestart worden... het lichaam van mijn vrouw moet namelijk eerst rusten.
Zo spijtig om te horen Jelle, dit moet heel moeilijk geweest zijn om te horen. Veel sterkte gewenst voor jullie beide nu!

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 27 juni 2018, 11:11

Dankjewel x

Vandaag hadden we ons eerste gesprek met Dr. Tournaye.
Hij zei ons dat UZA alles heeft gedaan zoals zij zouden doen. Het enige wat bij hen anders is andere laboranten en ander merk van medicatie maar hij zou vooral onze dosis verhogen.

We zitten natuurlijk nu in een tweestrijd want UZA is goed bezig en voelt vertrouwd aan maar Jette is misschien ook eens niet slecht. Het “nadeel” is hier dat je zelf naar een labo/gynaecoloog mag/moet gaan waardoor je een stuk goed gevoel ontbreekt bij pu en TP.
De eerste mogelijke afspraak bij de counselor in Jette is eind augustus dus we hebben nog tijd om na te denken...

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Ellietje » 27 juni 2018, 11:57

Ik heb jullie verhaal hier een beetje gevolgd. Spijtig dat het na enkele weken fout is gelopen bij jullie. :(

Mijn man en ik zijn zelf ook ons fertiliteitstraject in het UZA begonnen. Toen had ik er steeds een goed gevoel bij (m.u. van 1 specifieke verpleegkundige waar ik het niet zo voor had), maar toen er maar geen schot in de zaak kwam, zijn we (ook op aanraden van anderen) voor een second opinion naar Jette gegaan. En nu, na amper 1 PU en 3 TP’s ben ik zwanger.
Het grote verschil zit in het labo, ik denk dat men in Jette veel strengere criteria hanteert voor embryo’s e.d. zodat je de hoogste kansen hebt.

Wij wonen ook redelijk dicht bij het UZA en het is slechts op 5 minuutjes van mijn werk maar toch doe ik alle opvolgingsonderzoeken in Jette (ook al kan je dat gemakkelijk bij je eigen gynae/huisarts/labo/of zelfs het UZA laten doen). Ik heb het er voor over en het blijkt de juiste keuze te zijn geweest tot nu toe.
Ik kan jullie de overstap naar Jette alleen maar aanraden!
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 8 september 2018, 22:52

Update

Midden juli moesten we terug naar UZA om te kijken hoe de hcg stond en om te kijken of het vruchtzakje al weg was, dat was niet geval dus 8 cytotecs pakken, enkele weken later terug controle maar geen vooruitgang dus wederom 8 cytotecs maar ook dit hielp niet dus raden ze aan om nogmaals 8 cyto’s te nemen maar midden augustus bleek dat zelfs na 24 cyto’s het restant van de vruchtzak niet weg ging. Op de koop toe had mijn vrouw ook een cyste gemaakt van 3 op 5.5.

Toen wilde ze op 21 augustus ( 7 weken later ) een curitage inplannen maar dan zou onze zomervakantie half in het water vallen want dan zou mijn vrouw 2 weken niet mogen zwemmen... uiteindelijk tot het compromis gekomen dat we ze zouden doen op 5 september maar eerst controle op 3 september.

Op 3 september bleek de restant er nog steeds te zitten alsook de cyste maar... ze hadden geen plek meer op 5 september want ze waren het vergeten in te boeken. De vroegste curitage dat was 19 september... bijna 3 maand later dus. Wij uiteraard helemaal overstuur...

We mochten wel bij onze eigen gynaecoloog horen of hij het vroeger wilde doen.

Donderdag 6/9 ging mijn vrouw naar hem toe en deze bekeek de situatie eens en zei “ een curitage is te drastisch, de natuur moet je zijn gang laten gaan, ik stel voor 12 dagen utrogestan en dan 4 cytotecs”. Uiteraard nog meer moedeloosheid bij ons.

Gisteren 7/9 hadden we een afspraak in Jette bij de counseler. Deze hoorde ons verhaal aan en liet om 15.30 meteen een echo doen waarop de dokter zei “ meteen spoed curitage inplannen”.
Maandag staat de curitage ingepland.
Voor het overige hebben we gedurende een dik uur een uitleg gekregen en zijn we zo blij dat we de de deur van het UZA hebben dicht getrokken want het gevoel dat we nu bij Jette hebben hebben we nooit eerder gekend.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door mich75 » 10 september 2018, 7:39

Jelle,

Ik ben blij dat ik een update lees, maar dit had ik echt nooit verwacht, dit is niet te bevatten.

Ik wens jullie het beste toe en hoop dat alles goed verloopt, hou ons op de hoogte.

Veel succes!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 17 september 2018, 19:26

Maandag was de curitage en deze verliep enorm goed, vandaag bloed laten prikken en hcg zit op 0.
Nu 3 weken de pil en dan 5 dagen later bloed pakken en als dat oké is kunnen we de hormonenkuur weer opstarten. Vermoedelijk 14 dagen later pu. Dus hopelijk eind oktober back on track :-).

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door mich75 » 17 september 2018, 21:01

Eindelijk goed nieuws :)

Succes!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Deborah88 » 20 september 2018, 5:20

Jelle schreef:
1 januari 1970, 1:00
Maandag was de curitage en deze verliep enorm goed, vandaag bloed laten prikken en hcg zit op 0.
Nu 3 weken de pil en dan 5 dagen later bloed pakken en als dat oké is kunnen we de hormonenkuur weer opstarten. Vermoedelijk 14 dagen later pu. Dus hopelijk eind oktober back on track :-).

Wij zaten aan poging 6 en schakelden net over naar Jette. Het was dus alles of niets. Ook al is het nog maar prîl maar ben dus zwanger bij tp 1 van de eerste pu in Jette. 😉 dus jullie doen er goed aan om over te schakelen.
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 24 oktober 2018, 18:29

Op 12 oktober hebben we de elonva 175 moeten zetten, een week later bij onze eigen gynaecoloog geweest en deze zag 24 follikels waarvan 20 tussen 10 en 20mm. Zaterdag moesten we dan bloed laten nemen op vraag van Jette en zij belden dan dat we zondag ochtend om 05.30 de pregnil 5000.
Maandag hadden we dan pu om 17.30. Ikzelf moest mijn staal al om 10.30 binnen dus het beloofde een lange dag te worden.

De pu was wat bizar want ze vonden maar 5 follikels links en rechts konden ze niet aan aangezien haar darmen in de weg zaten, na veel wringen en forceren geraakte ze toch rechts en ook daar maar 5. In plaats van de verhoopte 24 werden het er “maar” 10. Uiteraard teleurstelling maar beter iets dan niets...

Tot op heden nog geen telefoon gekregen dus we hopen dat ze alle 10 werden bevrucht en dat we zaterdag bij TP er nog minstens de helft overhouden...

Mijn gevoel bij Jette.

- professioneler maar minder persoonlijk, wat jammer dat je als man niet bij de pu mag bijzijn. We kunnen al zo weinig betekenen en zelfs daar kunnen we niets steunen.

- less is more en dat gaat hier niet echt op. We waren thuis vertrokken om 09.00 en terug thuis om 22.00. Zo lang wachten vr PU zorgt voor veel stress en misschien ook wel de reden dat de darmen ervoor zaten omdat je maar 6 uur nuchter moet zijn ipv anders al snel meer dan 10 uur...

We blijven natuurlijk wel positief en hopen zaterdag op 2 top embryo’s die worden terug geplaatst.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door mich75 » 24 oktober 2018, 19:38

In Jette krijg je normaal op dag 3, dus morgen donderdag telefoon tussen 11 en 12u en dan zeggen ze of het later die dag tp is of pas op dag 5.

Ik wil je nog wel iets vertellen over het aantal follikels/eitjes.

Een follikel moet minstens 16mm zijn om in aanmerking te voor pu, soms prikken er ook aan die iets kleiner zijn, maar deze hebben meestal geen of geen bruikbare eitjes. Niet alle follikels bevatten eitjes, onlangs nog in een ander onderwerp gelezen dat ze bij iemand 50 follikels hadden aangeprikt en daaruit had ze 20 eitjes.

Als je 5 à 6 embryo's overhoudt hebben jullie een heel goed resultaat, het kan natuurlijk meer of minder zijn, maar voorlopig ziet het er toch al goed uit.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Saartje88 » 25 oktober 2018, 17:57

Jelle schreef:
1 januari 1970, 1:00
Op 12 oktober hebben we de elonva 175 moeten zetten, een week later bij onze eigen gynaecoloog geweest en deze zag 24 follikels waarvan 20 tussen 10 en 20mm. Zaterdag moesten we dan bloed laten nemen op vraag van Jette en zij belden dan dat we zondag ochtend om 05.30 de pregnil 5000.
Maandag hadden we dan pu om 17.30. Ikzelf moest mijn staal al om 10.30 binnen dus het beloofde een lange dag te worden.

De pu was wat bizar want ze vonden maar 5 follikels links en rechts konden ze niet aan aangezien haar darmen in de weg zaten, na veel wringen en forceren geraakte ze toch rechts en ook daar maar 5. In plaats van de verhoopte 24 werden het er “maar” 10. Uiteraard teleurstelling maar beter iets dan niets...

Tot op heden nog geen telefoon gekregen dus we hopen dat ze alle 10 werden bevrucht en dat we zaterdag bij TP er nog minstens de helft overhouden...

Mijn gevoel bij Jette.

- professioneler maar minder persoonlijk, wat jammer dat je als man niet bij de pu mag bijzijn. We kunnen al zo weinig betekenen en zelfs daar kunnen we niets steunen.

- less is more en dat gaat hier niet echt op. We waren thuis vertrokken om 09.00 en terug thuis om 22.00. Zo lang wachten vr PU zorgt voor veel stress en misschien ook wel de reden dat de darmen ervoor zaten omdat je maar 6 uur nuchter moet zijn ipv anders al snel meer dan 10 uur...

We blijven natuurlijk wel positief en hopen zaterdag op 2 top embryo’s die worden terug geplaatst.

Wij zijn ook aan het twijfelen om de overstap naar Jette te maken.. Moeilijke keuze...
Het is idd wel jammer dat er mannen niet bij de PU mogen. Wat is de reden hiervoor? In Jan Palfijn mag dit bv wel. Hoewel het onder verdoving is, geeft mij dat wel een veilig gevoel dat mijn man erbij is..

Amai, een extreem lange dag voor een PU.

Veel succes! Ik duim mee met jullie!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 27 oktober 2018, 14:02

Vandaag was wederom een belangrijke dag.
Om 09.45 kregen we telefoon met de mededeling dat we om 11.30 werden verwacht voor TP.

Uiteindelijk vond de TP pas plaats om 12.15.
Er waren 9 eicellen waarvan 7 op dag 2 en op dag 5 waren het er nog 4, het goede nieuws was dus dat er 2 werden terug geplaatst en dat we er eventueel nog 2 overhouden in de diepvries maar dat weten we pas binnenkort via een brief.

8/11 eerste bloedafname dus we gaan weeral spannende tijden tegemoet...

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 27 oktober 2018, 14:09

Saartje88 schreef:
1 januari 1970, 1:00


Wij zijn ook aan het twijfelen om de overstap naar Jette te maken.. Moeilijke keuze...
Het is idd wel jammer dat er mannen niet bij de PU mogen. Wat is de reden hiervoor? In Jan Palfijn mag dit bv wel. Hoewel het onder verdoving is, geeft mij dat wel een veilig gevoel dat mijn man erbij is..

Amai, een extreem lange dag voor een PU.

Veel succes! Ik duim mee met jullie!
Jette is sowieso minder persoonlijk dan in ons geval UZA maar ze zijn denk ik wel veel beter qua labo waardoor de kwaliteit beter is denk ik. Uiteindelijk doen wij enkel pu en TP in Jette. De rest doen we bij onze eigen gyneacoloog en bloed labo...

Mannen mogen er niet bij omdat ze vaak merken dat het net de mannen zijn waar ze meer problemen mee hebben en dat de vrouw sterker is alleen...

Jelle
Berichten: 31
Lid geworden op: 5 juni 2018, 22:50

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door Jelle » 4 november 2018, 13:58

Gisteren al reeds een zwangersschaps-test gedaan en deze was positief.
Het enige wat ook kan is dat de pregnyll 5000 nog in het lichaam zit wat blijkbaar ook kan leiden tot een positieve test.

De laatste dagen heeft mijn vrouw ook veel pijn in haar buik dus is het bang afwachten tot donderdag de bloedtest en dan weer tot de volgende...

Hoe een miskraam je zo bang kan doen krijgen...

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ons traject van uza tot Jette?

Bericht door mich75 » 4 november 2018, 15:19

Toch al een voorzichtige proficiat Jelle, dat ziet er goed uit!

Pregnyl 5000 is al uit het lichaam ondertussen, duurt ongeveer 7 dagen. Hopelijk een goede bn en daarna een goed stijging.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten