Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Plaats reactie
Bike
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 oktober 2018, 16:22

Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Bike » 29 oktober 2018, 16:49

Hi All,

4 jaar geleden is erbij mijn man een hersentumor vastgesteld. Na chemo - bestraling - operatie hebben ze in september opnieuw een kleine verandering gezien en wouden ze het zekere voor het onzekere nemen en opnieuw een chemobehandeling starten.

4 jaar geleden hebben wij een staal laten invriezen en door onze grote kinderwens, wouden wij hier nu gebruik van maken. Wij zijn zopas terug van UZ Leuven en kregen hier het antwoord dat wij ditniet mogen gebruiken zolang mijn man in behandeling is. Wij willen enkel een fertiliteitsbehandeling opstarten bij 2 gezonde ouders was hun uitleg.

Mijn man zou nog 1 jaar chemo moeten krijgen en dit zou dus zeggen dat wij onze kinderwens nog een jaar moeten uitstellen.

Ze spraken wel dat het mogelijk was dat ze ditinandere ziekenhuizen wel zouden doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Bike

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Yvonne1983 » 30 oktober 2018, 8:49

Poeh dat is wel een klap in je gezicht, ik zou zeggen je kan altijd bellen naar een andere kliniek om te vragen of zij dat wel doen.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Sterrie » 30 oktober 2018, 13:08

Dag Bike,

Inderdaad zwaar als ze je zeggen dat je je kinderwens een jaar moet uitstellen omwille van de behandeling. Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan eens horen bij een ander ziekenhuis of het daar wel kan.

Ik vroeg me af of het sperma van jouw man de enige reden is waarom jullie een fertiliteitsbehandeling nodig hebben? Omwille van zijn onvruchtbaarheid door de chemobehandeling? Want mijn man en ik zaten in een soortgelijke situatie. Hij heeft als tiener chemotherapie moeten ondergaan en toen is er ook sperma ingevroren omdat de kans groot was dat hij nadien onvruchtbaar zou zijn. Toen we aan kinderen wilden beginnen, hebben we zijn sperma toch laten testen en bleek dat dit dik in orde was! Wij waren dus heel blij dat we toch natuurlijk zwanger zouden kunnen worden. Nadien toch nog in fertiliteit terechtgekomen, maar om een hele andere reden.

Ben je dus zeker dat je man onvruchtbaar is? Want anders hebben jullie die stalen en het ziekenhuis misschien niet nodig om zwanger te worden?

Groetjes,
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Bike
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 oktober 2018, 16:22

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Bike » 30 oktober 2018, 13:24

Hi,

Eerst en vooral bedankt voor jou reactie.

We hebben in UZ Leuven te horen gekregen dat het staal dat 3 jaar geleden is ingevroren van goede kwaliteit is. Een klein beetje vreugde was er dus wel.

Mijn man is in september 2018 opnieuw met chemo begonnen en ze hebben ons al laten weten dat dit waarschijnlijk een jaar zal duren. Dus tot september 2019. Wij mogen in combinatie met zijn chemo niet op natuurlijke basis proberen, aangezien de kans te groot is dat er dan iets aan het kindje zou zijn. Als wij het toch op natuurlijke basis willen proberen dan moeten wij na september 2019 nog een half jaar wachten voor al de chemo uit zijn lichaam is. Dan zijn we weer een jaar en half verder. Zo lang wouden we ook weer niet wachten want de kans is dan ook weer kleiner voor ons dat het op natuurlijke basis zou lukken na zijn 2e chemo behandeling. Een fertiliteitsbehandeling leek ons in dit geval dus de beste oplossing.

We weten ook dat een fertiliteitsbehandeling lang kan duren voor onze kinderwens in vervulling zou gaan, maar dan zijn we er alle sinds toch al mee bezig en zitten we niet te wachten.

Liefs Bike

Bike
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 oktober 2018, 16:22

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Bike » 30 oktober 2018, 13:27

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Poeh dat is wel een klap in je gezicht, ik zou zeggen je kan altijd bellen naar een andere kliniek om te vragen of zij dat wel doen.
Hi Yvonne, Ik ben volop bezig met het contacteren van andere ziekenhuizen om daar de mogelijkheden te bekijken.
Liefs Bike

Bike
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 oktober 2018, 16:22

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Bike » 30 oktober 2018, 13:30

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag Bike,

Inderdaad zwaar als ze je zeggen dat je je kinderwens een jaar moet uitstellen omwille van de behandeling. Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan eens horen bij een ander ziekenhuis of het daar wel kan.

Ik vroeg me af of het sperma van jouw man de enige reden is waarom jullie een fertiliteitsbehandeling nodig hebben? Omwille van zijn onvruchtbaarheid door de chemobehandeling? Want mijn man en ik zaten in een soortgelijke situatie. Hij heeft als tiener chemotherapie moeten ondergaan en toen is er ook sperma ingevroren omdat de kans groot was dat hij nadien onvruchtbaar zou zijn. Toen we aan kinderen wilden beginnen, hebben we zijn sperma toch laten testen en bleek dat dit dik in orde was! Wij waren dus heel blij dat we toch natuurlijk zwanger zouden kunnen worden. Nadien toch nog in fertiliteit terechtgekomen, maar om een hele andere reden.

Ben je dus zeker dat je man onvruchtbaar is? Want anders hebben jullie die stalen en het ziekenhuis misschien niet nodig om zwanger te worden?

Groetjes,
Sterrie
Hi,

Eerst en vooral bedankt voor jou reactie.

We hebben in UZ Leuven te horen gekregen dat het staal dat 3 jaar geleden is ingevroren van goede kwaliteit is. Een klein beetje vreugde was er dus wel.

Mijn man is in september 2018 opnieuw met chemo begonnen en ze hebben ons al laten weten dat dit waarschijnlijk een jaar zal duren. Dus tot september 2019. Wij mogen in combinatie met zijn chemo niet op natuurlijke basis proberen, aangezien de kans te groot is dat er dan iets aan het kindje zou zijn. Als wij het toch op natuurlijke basis willen proberen dan moeten wij na september 2019 nog een half jaar wachten voor al de chemo uit zijn lichaam is. Dan zijn we weer een jaar en half verder. Zo lang wouden we ook weer niet wachten want de kans is dan ook weer kleiner voor ons dat het op natuurlijke basis zou lukken na zijn 2e chemo behandeling. Een fertiliteitsbehandeling leek ons in dit geval dus de beste oplossing.

We weten ook dat een fertiliteitsbehandeling lang kan duren voor onze kinderwens in vervulling zou gaan, maar dan zijn we er alle sinds toch al mee bezig en zitten we niet te wachten.

Liefs Bike

Bike
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 oktober 2018, 16:22

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Bike » 31 oktober 2018, 8:36

Bike schreef:
1 januari 1970, 1:00
Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Poeh dat is wel een klap in je gezicht, ik zou zeggen je kan altijd bellen naar een andere kliniek om te vragen of zij dat wel doen.
Hi Yvonne, Ik ben volop bezig met het contacteren van andere ziekenhuizen om daar de mogelijkheden te bekijken.
Liefs Bike
Maandag hebben wij een afspraak in Life Leuven. Zij zouden ons wel willen helpen met onze situatie. Er is dus zeker nog hoop.
Liefs Bike

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Sterrie » 31 oktober 2018, 9:28

Ja, dat is inderdaad wel een andere situatie, als je man momenteel nog chemo krijgt.
Ik hoop voor jullie dat het wel kan in Life Leuven!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Bike
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 oktober 2018, 16:22

Re: Kinderwens tijdens chemobehandeling van mijn man

Bericht door Bike » 6 november 2018, 15:34

Sterrie schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja, dat is inderdaad wel een andere situatie, als je man momenteel nog chemo krijgt.
Ik hoop voor jullie dat het wel kan in Life Leuven!
Gisteren onze eerste afspraak gehad bij Life Leuven en we hadden er een goed gevoel bij. Het staal van mijn man zal nu van Gasthuisberg overgebracht worden naar Life. Hier nog even op wachten dus. Ze stelden voor om met iui te beginnen. Ookal weten we dat de kans zeer klein is met iui, toch gaan we ervoor gaan. We zijn al blij dat ze ons willen verder helpen.

Liefs Bike

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten