Fertiliteitskliniek Rocourt

Plaats reactie
Sanne1990
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 september 2018, 13:02

Fertiliteitskliniek Rocourt

Bericht door Sanne1990 » 10 december 2018, 12:04

Dag dames,

Heb net mijn 2de ICSI-poging achter de rug in Genk.
Jammer genoeg zonder positief resultaat. Mijn Hcg stond na de 10de dag op 64 en mijn progesteron was ook goed, op de 14de dag (vandaag) opnieuw bloed gaan laten trekken. Hcg was maar lichtjes gestegen en volgens hen zou het sowieso niet gaan leiden tot een goede zwangerschap en zou ik in de loop van volgende week mijn menstruatie gaan krijgen...

Toen we pas waren gestart in Genk had Dr. Mestdagh ons gezegd dat het zeker ging lukken. Met mij zou alles in orde zijn. Het zou om mijn vriend gaan, kwaliteit van zijn zaad is niet zo goed en de hoeveelheid ook niet. Daarmee dat we dadelijk met ICSI waren gestart. Maar iedere keer als ze een bevruchte eicel terugplaatsen zeggen ze dat het een goede is.
En dan toch komt het niet goed??
Ze hebben er ondertussen al 4 teruggeplaatst, 2 verse en 2 cryo's.

Nu wou ik eventueel eens ergens anders gaan informeren.
Iemand ervaring met Rocourt??


Groetjes!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Fertiliteitskliniek Rocourt

Bericht door mich75 » 10 december 2018, 12:32

Hey Sanne,

Ik ben ook in Genk in behandeling geweest bij dr. Mestdagh. Na 3 pogingen zijn wij overgestapt naar Jette, 1u15 rijden, terwijl Rocourt maar 25min rijden is.

Toen we overstapten wisten we niet dat er in Rocourt ook een crg was, maar toen we het wel wisten was de taalbarrière iets wat ons tegenhield en we zaten goed in Jette.

Voor de opvolging van mijn zwangerschap en bevalling ben ik wel naar Rocourt gegaan en nu zit ik er weer.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sanne1990
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 september 2018, 13:02

Re: Fertiliteitskliniek Rocourt

Bericht door Sanne1990 » 10 december 2018, 13:21

Bedankt voor je reactie Mich75!
Wij overwegen ook om over te stappen. Heb te hard mijn twijfels over Genk.. En wil mijn pogingen niet "vergooien" door in Genk te blijven.
Spreken ze helemaal geen nederlands in Rocourt?
Ik kan wel een beetje frans maar zo goed nu ook weer niet...


Groetjes!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Fertiliteitskliniek Rocourt

Bericht door mich75 » 10 december 2018, 13:42

Voor we in de mmm stapte had ik geen gyn en aangezien dr. Mestdagh zowel fertiligyn als gewone gyn is was er geen probleem. Toen we de overstap maakten had ik gevraagd of ik bij haar kon blijven voor opvolging als het moest lukken omdat ik overal hoorde dat het moeilijk is om een gyn te vinden.
Maar Genk is voor ons in het beste geval ook 45 min rijden en ik vond het nogal ver, zeker als je veel op controle moet.
Dus getwijfeld over Rocourt, omdat ze daar ook een goede neo hebben en de kans er was dat ik die nodig had. Met een aantal mensen gesproken ook met de huisarts en ongeveer iedereen verzekerde mij dat ze daar Nederlands spraken.
Dus toen ik eindelijk zwanger was ging ik een afspraak maken via de telefoon, wel om te beginnen daar spreken ze geen Nederlands. Dus in mijn beste Frans een afspraak kunnen versieren met denk ik de enige gyn die echt Nederlandstalig is, hij komt ook uit NL :wink:
Bij het eerste consult, aan de balie, geen NL, wel Frans en als ik wou Spaans :roll:
Bij de gyn geen prob, maar bloedafname, uitleg NIPT, op consult bij de vroedvrouw,...allemaal in 't Frans. Ze doen hun best wel en er zijn er die wat Nederlands kunnen, maar mijn Frans is beter, en dat is echt niet goed.
Qua verplegend personeel is het een stuk makkelijker, daar werken er een hoop uit Tongeren en Bilzen, dus met de bevalling en erna, niet echt problemen.

Maar mijn Frans vind ik echt onvoldoende om daar naar fertiliteit te gaan. Het is allemaal al ingewikkeld genoeg in het NL en als je dan telefonisch instructies krijgt en je begrijpt ze verkeerd....

PS: Over Genk ben ik echt niet te spreken, als je op mijn naam klikt kan je mijn verhaal wel terugvinden, ik heb het hier denk ik al wel 10x gedaan.

Succes in ieder geval.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten