Ivm medrol

Plaats reactie
zsm99
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 december 2018, 15:13

Ivm medrol

Bericht door zsm99 » 11 december 2018, 15:27

Lieve mensen,
Heb even Wat te melden en enkele vragen die een van jullie misschien wel kan ophelderen.
Ik en mijn man zijn sinds vorig jaar mei gestopt met de pil. Maar niet actief bezig om kinderen te krijgen (niet uittellen, geen temperaturen bijhouden..) we zouden wel zien wanneer onze tijd zou komen.. nu onderhalf jaar later zijn we ons laten testen en voor ons beide waren de resultaten goed (normale eisprong, spermacellen in orde etc..) om ons een ‘boost’ te geven heb ik pregnyl 5000 inspuiting gekregen en zijn we beginnen tellen voor de meest vruchtbaarste dagen..
net gisteren (5 dagen na mijn pregnyl spuit) heb ik te horen gekregen dat ik medrol tabletten 32 mg moet nemen voor mijn probleem met mijn ogen. We starten deze week met 2 x 32 mg pilletjes per dag, volgende week 1 pilletje, de week erna de helft en zo afbouwen. Nu werd mij door de behandelende arts in de kliniek absoluut afgeraden hierbij zwanger te worden. Want de combinatie medrol + zwangerschap is niet goed..
nu heb ik mijn opzoekwerk gedaan voor eventuele bijwerkingen enzo, nu kom ik forums tegen waar net vrouwen die problemen hebben medrol pilletjes of spuiten krijgen voor een betere innesteling? Ik zit nu in mijn meest vruchtbaarste week, heb 5 dagen geleden mijn pregnyl spuit genomen en ben gisteren begonnen met medrol (met in het achterhoofd de kinderwens even te laten rusten op aanraden van de behandelende arts) maar als ik dan lees dan vrouwen net medrol gebruiken voor een betere innesteling, raak ik hierover een beetje in de war, kan het nou kwaad of niet..
het is trouwens een korte kuur wat ik moet nemen van medrol , 30 december is mijn laatste 1/4 de pilletje wat ik moet nemen daarna is het afgebouwd en word de behandeling stopgezet. DUS samengevat is mijn vraag: indien ik nu zwanger geworde zou zijn & intussen deze medrol neem kan dit kwaad?
& hoezo raden ze mij dit af medrol te gebruiken en mijn kinderwens hierdoor te staken maar nemen vrouwen toch medrol in om zwanger te kunnen worden?

Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken. Maak me namelijk wel wat zorgen.
Met vriendelijke groeten !!

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Ivm medrol

Bericht door TitisWens » 13 december 2018, 0:29

Lieve zsm99,
Ik heb medrol genomen tijdens een fertiliteitsbehandeling (ICSI) omwille van een immuniteitsprobleem.
De dosis was wel lang niet zo hoog als wat je beschrijft.
Bij de positieve zwangerschapstest heb ik ook direct de dosis moeten afbouwen naar 2mg (ik zat toen nog op 4mg) per dag om een week later volledig te stoppen.
Ik veronderstel dat als medrol voorgeschreven wordt als deel van een fertiliteitsbehandeling dat het dan gaat om beperkte dosis en dat dit ook enkel is tot de positieve zwangerschapstest.
Om zeker te zijn zou ik eens navragen bij de gyneacoloog die je begeleidt.
Maar ik denk dat kwestie van dosis is.
Heel veel succes.
Hopelijk kan je snel toch starten.
Liefs
Titi

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: Ivm medrol

Bericht door TitisWens » 29 december 2018, 17:15

Morgen normaal laatste pilletje medrol....
Hopelijk heeft het het gewenste effect gehad voor het probleem met uw ogen en kan je je nu focussen op je kinderwens.
Hopelijk wordt 2019 een vruchtbaar jaar voor jullie (en iedereen op het forum)
Liefs

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten