Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 16 december 2018, 18:22

Ik denk dat niet elke zaaddonor super goed is en dat wij wel een beetje geluk hebben gehad.

Voor ons is Jette in het beste geval 1u15 rijden, maar zoals je al kan denken komt het beste geval niet veel voor. Dr DB is nog verder, 1u30 tot 1u45, dus ik keek er echt wel tegenop en Dr P is voor mij ongeveer hetzelfde denk ik.

Ik ben 1x op consult geweest bij dr DB, dan alle bn laten doen in regionaal ziekenhuis, 1x voor echo en bn terug naar dr DB, dan 1 week later tp in Jette en dan weer bn in regionaal zh en nog 1 keertje naar de dr voor echo op 6 weken.

In ons geval moest mijn man natuurlijk niet naar Jette om zijn staal af te geven, dus dat zou bij jullie wel moeten gebeuren.
Ik vond het al bij al nog best te doen en ik heb hier op het forum gelezen dat je eventueel ook 's avonds bij dr DB terecht kan.

Het enige wat ik nog kan zeggen is dat ook het labo belangrijk is en dat zowel dr P als dr DB samenwerken met Jette.

Het is allemaal wat afwegen, hoeveel tijd en geld je nog kan spenderen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 17 december 2018, 23:03

Ik ben zelfstandig en kan mij op bepaalde dagen vrij maken en op andere dagen ben ik met handen en voeten gebonden, dat kan ook 's avonds en in het weekend zijn. En laat het dan gewoonlijk net op die momenten zijn dat je naar het ziekenhuis moet voor een tp. Ik heb van de 7 keren maar 1 keer gehad dat ik mij niet moest haasten om op tijd terug thuis te zijn voor mijn werk. Sommige afspraken kan je verzetten maar als je met een grote groepsreservatie zit of een reeds lang op voorhand gepland familiefeestje van klanten dan kan je dit niet gaan afzeggen. Het geld moet binnen blijven komen want de behandelingen zijn duur.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 18 december 2018, 8:31

Ik begrijp wel dat je je in moeilijke situatie zit.

De behandelingen zijn duur en kosten veel tijd, dus daarom moet je ook afwegen wat het beste is.

Ik heb nu het dubbele betaald van wat ik anders met eigen eicellen zou betalen, maar de kans dat het na 2 pogingen zou lukken was zo klein en met ECD zo hoog dat we daarvoor gekozen hebben.

Ook heb ik zo veel tijd gewonnen, want het is van de eerste keer gelukt, de dr had zelf gedacht 1e of 2e poging.

Ik kan wel begrijpen dat jij niet direct gelooft dat het nu wel zou lukken als je al een aantal tp's hebt gehad.

In Jette zelf worden dagelijks tp's gedaan, maar nu ik privé bij dr DB zit doet hij de tp's zelf en dat is niet elke dag. Dus stel dat je bij hem gaat kan je wel horen welke dagen hij tp doet en daar je agenda eventueel aan aanpassen.

Ook weet je ongeveer wanneer je tp gaat hebben als je start en zou je de start kunnen uitstellen naar een volgende maand als dat beter uitkomt.

Ik hoop gewoon dat je een oplossing vindt waarbij je niet teveel moet regelen en stressen want dit is ook niet goed. Ik ben telkens zwanger geraakt op de momenten dat ik echt relaxt was.

Het is een aantal keer gebeurd dat mijn man wou stoppen en dat het dus mijn laatste kans was en dat het moest lukken en dit bracht zoveel extra stress mee. Ik zeg niet dat het daardoor mislukt is, maar ik denk niet dat het geholpen heeft.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 19 december 2018, 20:22

Denk niet dat stress bij mij een effect heeft want de laatste keer toen het nu gelukt was heb ik mij ook moeten haasten om mijn zaak op tijd open te kunnen doen en heb ik mij gestresseerd omdat het erg druk was, en die ene keer dat ik eens een rustige werkdag had was het mislukt.

Ik ga proberen met verse eicellen te werken en hopen op succes. Maar eerstvolgende poging zal wellicht pas in februari kunnen zijn.

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 28 december 2018, 11:59

Hallo Dames
Ik Ben een tijdje afwezig geweest
We hebben na ons mislukte iUD met donorzaad de beslissing genomen om door te gaan met eiceldonatie in Spanje. Na verschillende klinieken gecontacteerd te hebben hebben voor een kliniek in Madrid gekozen
Vorige vrijdag hebben we het contract getekend en opgestuurd, de donneuse was al gevonden en alles stone klaar voor een pick up op 25/01..
Maar de natuur heeft haar eigen wil en we hebben uiteindelijk een positieve test gehad de dag nadien !!
Hcg 24/02 1236 en 27/13 3383
Ik vind het nog moeilijk te geloven !!!!
We blijven voorzichtig gelukkig en hopen op een goed résultaat op 07/01 als we voor de écho gaan
Hoe gaat het met jullie ? Mich hoe gaat het met de tweeling?

Groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 30 december 2018, 7:55

Wow Kalili proficiat!!! Wie had dat kunnen denken, dubbele donatie in het vooruitzicht en dan op de natuurlijke manier.

Hoe ver ben je nu?

Hier voorlopig alles in orde met de twins denk ik, over 1,5 week moet ik op controle en dan weet ik weer wat meer, want dan wordt de nekplooi gemeten en normaal gezien ook bn voor NIPT.

Ik ben ondertussen 13 weken ver, dus al een grote mijlpaal en ook al 1/3 gevorderd, het gaat zo snel, veel sneller dan de vorige keer, of zo lijkt het toch :wink:
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 30 december 2018, 9:38

Hey Mich, 13 weken al ? Wow, top! Dat is al een grote stap idd🤞
Bij mij is het nog Maar het begin, ik begin aan de 6de week. Ik heb niet veel symptomen behalve dat Ik slecht slaap. Heb jij veel symptomen?
Kon de tijd Maar sneller gaan, de eerste weken zijn stressy, ik heb al 2 miskramen gehad dit jaar en hoop geen derde mee te maken

Groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 30 december 2018, 11:27

Hey Kalili,

Symptomen wel, kwaaltjes niet echt :wink:

Mijn eerste symptomen waren grotere borsten en geen druk op mijn buik meer kunnen verdragen, dus vanaf 4 weken al zwangerschapsbroeken aangedaan of kleedjes.
Ik weet niet of je het weet maar ongeveer alle 4 weken, toch zeker in het begin heb je dikwijls veranderingen of groeispurtjes, de momenten dat je anders je ms zou krijgen. Bij worden mijn borsten telkens ineens groter/zwaarder, ondertussen al bijna 3 cupmaten, ik hoop dat het nu stopt en ook de aders zijn veel duidelijker zichtbaar.
Veel snoepen, maar ik heb geregeld van die periodes, maar ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook heel fel. Wel 's nachts/vroege ochtend wakker worden, naar het toilet gaan en iets drinken en dan een hongerke hebben é, Dus 's nachts snoepen :oops: , maar dat is nog niets vergeleken met de tijd dat ik borstvoeding gaf, toen nam ik een hele voorraad mee voor 's nachts, toen had ik echt honger en ik ben toen ook bijgekomen terwijl je hoort dat de meesten dan afvallen.

Qua gewicht ben ik vorige keer ongeveer 9-10 kg bijgekomen, nu verwacht de gyn toch makkelijk 20 kg. Voorlopig is het maar 1 kg maar ik begrijp het niet, mijn borsten zijn serieus gegroeid, ik heb al een redelijke buik en ik heb de indruk dat ik op mijn heupen ook al breder ben geworden.

Je kan nog een bn laten doen voor je echo als je het nog wat beter wil opvolgen, eens ze een hartslag hebben kunnen waarnemen dalen de kansen op een mk enorm, maar ik kan aannemen dat het nu wel heel stresserende weken zijn.

Succes en hou ons op de hoogte.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 2 januari 2019, 13:41

TDL schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik wou hier ook graag reageren. Mijn 7de poging met ECD was eindelijk raak maar ik ben ook gestart met een lage hcg. Ik had 50 procent kans dat het goed kwam. 5 dagen later bij de tweede bloedafname waren mijn waarden goed gestegen en de dokter zag geen redenen voor ongerustheid en was ervan overtuigd dat alles door zou gaan. Ik was er niet gerust in en was maar voorzichtig blij. Nu had ik enkele dagen geleden een beetje bruin en rozig bloed, toen nog geen pijn. Iedereen stelde mij gerust, er was geen reden tot paniek. En sinds gisteravond weet ik dat mijn waarden zijn gezakt en ik een miskraam ga krijgen op net geen 6 weken. Ondertussen al veel pijn gehad en verdriet. Ik had ook niet gedacht dat ik dit kon meemaken met ECD, is ook één van de redenen waarom ik dit doe omdat mijn eicelkwaliteit heel laag is en mijn kansen dan maar 5 procent bedragen tot succes. We gaan volgend jaar verder proberen en hopen dat het een keer mag lukken maar er kan zoveel mis gaan en ze weten precies nog zo weinig.
Wij hebben net hetzelfde nieuws gekregen. We waren met een hcg van 30 begonnen en ze zeiden ook dat het beide kanten op kon gaan. Na de 2e bloedafname was het duidelijk dat het de goeie kant opging maar bij de 3e bloedafname kregen we ook weer slecht nieuws. Ergens waren we er nog altijd niet gerust in maar desondanks komt het toch enorm hard aan. Ik loop hier alleen maar kwaad rond momenteel. Weer een miskraam.. we hadden ook gehoopt dat we dit niet meer zouden moeten doorstaan. Hopelijk lukt het de volgende keer maar onze moed is ver te zoeken. Dit is de laatste optie en als deze zelfs niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Ik voel me zo gefaald en heb geen vertrouwen meer in mijn lichaam.
Morgen moeten we terug bij Dr platteau om alles te bespreken. Sowieso zal er nu een TP gedaan worden in een natuurlijke cyclus maar eerst weer afwachten wanneer mijn miskraam erdoor komt en mijn hcg terug op 0 staat...
Hoe gaat het nu met jou? Ik ben nog steeds niet door mijn verdriet heen zucht … Ik heb volgende week een afspraak bij mijn dokter om het verdere verloop van mijn behandeling te bespreken, ik vermoed dat mijn hcg weer op 0 staat aangezien ik net een ovulatie achter de rug heb, alhoewel ik raar genoeg nog af en toe steken heb in mijn tepels net als toen ik nog zwanger was. Aangezien we nu zelf een donor gaan aanbrengen om de kosten wat te minderen (heb geen terugbetaalde pogingen meer) zal mijn volgende poging wellicht niet voor maart zijn dus ondertussen proberen we maar zo ook al is de kans maar 5% Ik hoop dat jij weer vlug verder kan en hopelijk mogen we vlug weer zwanger zijn en dan ook blijven.

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 8 januari 2019, 11:10

Hey Iris
Sorry voor wat je meemaakt :-(
Is allemaal niet eerlijk, zeker niet met een eiceldonatie. Hebben ze enig idee wat er is misgelopen? Hopelijk kunnen jullie weer snel beginnen, ik zal duimen

Wij hebben gisteren de eerste echo gehad, embryo heeft een normale grote en hartslagje is goed. Mijn placenta in tegenstelling is niet ideaal, het is een beetje los. Ik moet dus 10 dagen in bed liggen. Komt niet zo goed uit voor het werk Maar so be it !
Mich heb je de echo al achter de rug ?
Groetjes
K

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 8 januari 2019, 19:29

Kalili, wat goed dat alles in orde is met het beebje. Gaat dat van de placenta opgelost geraken door de bedrust? Dat is maar een kleine opoffering als nadien alles in orde is.

Hier morgen echo en normaal gezien ook nipt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 9 januari 2019, 23:07

Kalili schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey Iris
Sorry voor wat je meemaakt :-(
Is allemaal niet eerlijk, zeker niet met een eiceldonatie. Hebben ze enig idee wat er is misgelopen? Hopelijk kunnen jullie weer snel beginnen, ik zal duimen

Wij hebben gisteren de eerste echo gehad, embryo heeft een normale grote en hartslagje is goed. Mijn placenta in tegenstelling is niet ideaal, het is een beetje los. Ik moet dus 10 dagen in bed liggen. Komt niet zo goed uit voor het werk Maar so be it !
Mich heb je de echo al achter de rug ?
Groetjes
K
Ik begin er weer wat door te komen maar heb al veel verdriet gehad.
Wanneer ik kan beginnen hangt af van wanneer er een donor gevonden wordt voor mij, wil nu met verse eicellen kunnen werken ipv ontdooide, vandaar. Enkele maanden rust (dwz geen behandelingsstress) zijn misschien wel goed maar hoop dat het ook niet te lang zal duren alvorens ik weer kan beginnen. Nu proberen we natuurlijk alhoewel de kans klein is maar blijkbaar niet onbestaande :wink:

Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 10 januari 2019, 8:24

Hey Iris
Ja de kans bestaat! Elke arts heeft ons gezegd dat het op een natuurlijke manier zo goed als onmogelijk was en uiteindelijk ben ik voor de tweede keer natuurlijk zwanger in 10maanden. Geen enkele ivf ronde heeft gewerkt. Ik heb de indruk dat lijn lichaam die stimulaties niet kan apprecieren en dat de kwaliteit van mijn eicellen dan slechter is.
Mich, met bedrust zou het idd moeten resorberen
Maandag 21/01 ga in weer voor een echo 🤞
Ik Begin nu wel vaak misselijk te worden en eet de hele dag door 😀
Hoe gaat het met jou ? Wat is de volgende stap ?
Groetjes
K

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 10 januari 2019, 18:36

Bij ons is natuurlijk niet mogelijk door mijn man, dus dat is geen optie.

Kalili, dat misselijk zijn komt waarschijnlijk door de stijging van hcg, wat op zich een goede zaak is.
En hopelijk is bij de volgende echo alles tip top.

Bij mij was de echo in orde, alles op schema, over 5 weken nog eens controle.

Over 2 weken zouden we de uitslag van de nipt moeten krijgen, maar ik ga er vanuit dat die goed gaat zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 21 januari 2019, 12:47

Kalili veel succes met de echo vandaag, laat je weten hoe het was.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten