Te korte luteale fase / Utrogestan

Plaats reactie
queenb
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mei 2018, 17:02

Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door queenb » 9 mei 2018, 17:15

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Wij proberen intussen ruim 1 jaar zwanger te worden.
Mijn man is intussen getest en alles is gelukkig ok, bij mij werd schuimecho gedaan om doorgangkelijkheid eileiders te checken en deze waren allebei goed open dus ok. Verder heb ik regelmatige cyclus van 28 dagen maar late eisprong.
Momenteel neem ik eerste cyclus Utrogestan in om luteale fase beetje te verlengen. Ik krijg pas eisprong op dag 18/19 van een cyclus van 28 dagen waardoor luteale fase maar 9 of 10 dagen is. Dit zou volgens mijn gyn te kort kunnen zijn om in te nestelen. Zijn er hier nog vrouwen die om deze reden Utrogestan innemen en dus niet als ze al zwanger zijn?
Worden bij jullie de maandstonden uitgesteld door Utrogestan? Wanneer stoppen jullie hiermee? Ik ben momenteel op dag 28 en moet dus morgen normaal gezien ongesteld worden (neem dus nog steeds Utrogestan tot vrijdag, dan heb ik het 12 dagen ingenomen vanaf eisprong). Als ik morgen niet ongesteld word wil ik niet te vroeg blij zijn en denken dat ik zwanger ben omdat het blijkbaar kan dat die Utrogestan maandstonden uitstelt en ik dus toch nog enkele dagen na stop Utrogestan ongesteld word. Graag wat reacties van vrouwen die ongeveer in zelfde situatie zitten. Alvast enorm bedankt!

Colette
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 januari 2019, 12:57

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door Colette » 6 januari 2019, 12:59

Hey, hoe gaat het nu met jou?

Ik heb hetzelfde probleem.. Door het googelen ben ik hier terecht gekomen.

OliviaG
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 september 2018, 13:42

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door OliviaG » 7 januari 2019, 8:35

Dag colette,

kom toevallig bij je berichtje uit. Hier ook net hetzelfde. Eerste keer dat ik de utrogestan neem na de eisprong. Vrijdag weet ik meer, al heb ik er weinig goede hoop op. Wat zijn jou ervaringen?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door irisbloem » 7 januari 2019, 13:03

Ik heb normaal gezien een luteale fase van 13 dagen, dus lang genoeg, maar wegens mijn lage amh en leeftijd kan mijn cyclus al eens onbetrouwbaar worden, vandaar dat ik toen ik met IUI bezig was voor de zekerheid utrogestan nam. Mits uitzondering van 1 keer hield de utrogestan mijn menstruatie tegen, toen ik ermee stopte omdat ik wist dat de uitslag negatief was kreeg ik na enkele dagen mijn regels. Dus bij mij 90 procent uitstel menstruatie door utrogestan. Ik moet wel zeggen dat die keer dat ze door de utrogestan heen zijn door gekomen ik iets verminderd was omdat ik hevige irritatie had ervan.

Colette
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 januari 2019, 12:57

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door Colette » 8 januari 2019, 8:26

Goeiemorgen

Heb nu een tweede cyclus Utrogestan (oraal) genomen , vanaf dag 2 na eisprong. Elke avond voor het slapengaan 1 pilletje. En weer, doorbraak bloeding na exact een week. Veel te kort dus.

Nochtans heb ik altijd een mooie follikel en baarmoederslijmvlies mooi dik.

Heb mijn gyn gecontacteerd en volgende cyclus zal ik met clomid moeten starten.

Zucht.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door Sesampje » 31 januari 2019, 20:02

Eerste keer utrogestan en begin regels op net dezelfde dag als zonder utrogestan :(
Welke hulp kan Clomid bieden?

Colette
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 januari 2019, 12:57

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door Colette » 10 februari 2019, 15:51

Sesampje, ik heb een eerste keer clomid genomen vorige cyclus. Vanaf eisprong terug utrogestan genomen.
2 rijpe eicellen en de luteale fase was zoals ze moest zijn. Jammer genoeg niet zwanger.
Ben nu terug aan mijn laatste tablet clomid toe, komende vrijdag terug follikkelmeting.

Colette
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 januari 2019, 12:57

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door Colette » 22 maart 2019, 9:49

Ik ben inmiddels 6w4d zwanger, enkel valt het nog af te wachten of het goed blijft gaan. Gisteren bloedname 2160 en het had eigenlijk 3000 moeten zijn. Woensdag eerste echo. De dagen zullen traag vooruit gaan.. :|

Rosie89
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juni 2019, 19:32

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door Rosie89 » 11 juni 2019, 20:17

Hoi queenb,

Is al even geleden dat jij dit geplaatst heb, maar ik dacht dacht, ik probeer het toch. Heeft de Progesteron jou/jullie geholpen? ( ik hoop het !) Of anderen hier ervaring mee?
Is mijn eerste keer, ook op het forum. Dus als ik het niet goed gebruik, sorry alvast. Bij mij is de situatie alsvolgt: tweede IUI vorige week gehad, eerste poging veel te snel ongesteld. Na 7 dagen. Weinig info over Utrogestan te vinden en ik wil er graag even over praten met ervaringsdeskundigen. Ervaart iemand bijwerkingen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

adamusa
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 februari 2024, 2:37

Re: Te korte luteale fase / Utrogestan

Bericht door adamusa » 27 februari 2024, 2:39

I hope everything is fine and you need to go to the hospital to check the situation more specifically. slither io

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten